[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijbewijs C laten vervallen ivm code 95 of medische keuring.


Blondiedfu

Vraag

  • Forumlid

Ik wist het niet, en kon het zo snel ook niet vinden hier op het forum, maar als je geen medische keuring wil doen voor je rijbewijs te behouden en je hebt je C rijbewijs voorlopig niet meer nodig hoef je niet je C rijbewijs laten verwijderen.

Je kunt je C rijbewijs ook laten schorsen.

Als je dan een aantal jaren later je rijbewijs toch weer nodig hebt kun je het er weer op laten zetten.

(wel met medische keuring en code 95 en de extra kosten van een rijbewijs aanvragen)

Maar in ieder geval hoef je je rijbewijs NIET kwijt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Voor de kosten van een medische keuring zou ik het verlengen van C(E) niet laten. En ook zonder code 95 blijft je rijbewijs C(E) gewoon geldig om te rijden. Maar niet om meer dan 12 uur per week commercieel vervoer te doen.

Op zich is code 95 best wel een uitzondering in de zin dat het de mogelijkheden van het rijbewijs uitbreid ipv beperkt zoals wel het geval is voor codes voor bijv. verplicht brildragen of alcoholslot gebruiken: wetten.nl - Aangevinkte regelingselementen

Rijbewijs C(E) er tijdelijk af laten halen: ik zou het niet doen. Later komen ze allicht met 1 of ander regeltje waardoor je het niet terug krijgt zonder afrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het ging er om dat er nu mensen zijn die het helemaal laten verwijderen, en dat is natuurlijk altijd zonde.

Misschien komt er wel zo'n regeltje Marnix maar iets is beter dan niets. Als je het meteen laat verwijderen heb je zeker niets ;)

ik heb hem ingeleverd ,maar voor mij is dat niet zonde .

ga nooit meer op een vrachtauto rijden .

dus waarom laten keuren en al die kosten maken dan .

maar hij is inderdaad geschorst ,maar laat maar lekker zo .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb in de jaren 80 mijn C gehaald , toen na een aantal jaar mijn rijbewijs verlengd moest worden vroegen ze of ik gekeurd was , maar dat was niet het geval.

Dan laat je C gewoon bevriezen en als je hem ooit weer nodig heb dan ga je ff keuren en kan hij er weer op.

Dus vorig jaar wou ik mijn E achter C gaan halen. Dus ff keuren , nieuw rijbewijs aangevraagd en met mijn C weer op mijn rijbewijs mijn E gehaald.

Heb verder vrijstelling van een chauffeursdiploma en kan gewoon de weg op. Ik heb distributie gereden zonder ccv-b en zonder code 95 , die natuurlijk wel voor 2016 behaald moet zijn met de benodige punten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden