[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dutch Marines Rowing Challenge 2015


Pierre

Recommended Posts

^^ "Bull".......die mannen worden opgevoed met het 'pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet' credo Maarten....................en een training: 'dit vergeten we nooit meer' (de reden dat ik waarschijnlijk een heeeeeeele poos niet meer op dit topic kom...... LOL

 

Of mag komen.................... :zegtniets: ...............sorry ????    Pierre.......vriend ??........ :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ "Bull".......die mannen worden opgevoed met het 'pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet' credo Maarten....................en een training: 'dit vergeten we nooit meer' (de reden dat ik waarschijnlijk een heeeeeeele poos niet meer op dit topic kom...... LOL

 

Of mag komen.................... :zegtniets: ...............sorry ????    Pierre.......vriend ??........ :kiss:

heeft dat ook met je onderschrift te maken....

 

pierre leeft ook.....maar dan anders LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het lijkt me ook niet dat je jezelf opgeeft voor zo'n uitdaging met de bedoeling om er halverwege mee te stoppen. Maar alleen al het feit dat je er aan begonnen bent vind ik een prestatie, zelf zou ik dat zeker niet gedaan hebben. Niet alleen vanwege de kans op blessures, wat tegenwoordig toch wel wat gevoelig ligt zo hier en daar, maar zeker omdat je nu amper meer thuis bent en aan enige rust toe komt. Nu kan de één daar beter buiten dan de ander en niet iedereen 'rust' op dezelfde manier maar toch.  

 

Maar begrijp ik dat nou goed, worden de touwtjes aangetrokken? Zo van het gaat goed dus het kan beter  ;) ?

Het lijkt me toch wel lastig dan, het moet een hobby blijven en de gemiddelde leeftijd is al een tijdje gevorderd vergeleken met toen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dat is niet heel vreemd natuurlijk.

Een aanzienlijk deel van onze roeiers is veteraan en heeft dan ook deelgenomen aan één of meerdere missies naar o.a. Irak, Cambodja, en voormalig Joegoslavië, waaronder ik zelf.

Zodoende is er een link tussen onze DMRC en "Nederlands Voormalig Joegoslavië Veteranen".

En deze veteranen zijn dan ook exact de doelgroep waar wij de oversteek naar London voor gaan maken en geld inzamelen: mariniers - actief en niet-actief dienend- die in de problemen zijn geraakt door de gevolgen van dit soort uitzendingen.

Op sommige mensen heeft een uitzending of bepaalde gebeurtenis zo'n impact gehad dat zo iemand weer 'op de rit' gezet moet worden. Onze "Stichting Dutch Marines" en- inmiddels vereniging "Dutch Marines Rowing Challenge- helpen daarbij, en buiten dat word ook hulp in allerlei vormen aangeboden aan de nabestaanden van zij die niet meer terugkwamen.

Mariniers laten elkaar nooit vallen. Tijdens het dienstverband niet, maar ook niet daarna... ;)

http://www.stichtingdutchmarines.nl/nl/

 

https://www.facebook.com/DutchMarinesRowingChallenge

 

Ik als oud genist met 2 uitzendingen op naam waaronder eentje met unmee 2e marns bat transportcie   zeg Sodeju

bewerkt door Erik33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik daar geleerd heb is dat de logistiek van een marinier net zo groot is als zijn rugzak. En dat ze niet tegen commentaar konden van een kraanmachinist die zijn vak verstaat men dacht container weegt 25 ton kraan pakt hem wel en dan moet je 3 keer uitleggen tegen een luitenant dat dat maar 1 keer gaat en dat hij 1 kraan moet bestellen in Nederland om de kapotte te vervangen. Het enige voordeel wat ik had ik liep geen wacht aangezien ik als korporaal eerste klas bij de korporaals van de marns. in werd gedeeld in begin deden de manschappen daar heel moeilijk over. Later op de charlie  Compagnie heb ik ook veel woorden gehad omdat er een luit rond liep die dacht het is een kraan en een kraan tilt alles heb ik hem duidelijk moeten maken dat er ook beperkingen aan een kraan zitten deze beste luit bleef proberen om zijn zin door te drijven toen heb ik hem even terecht gewezen en uit mijn draaicirkel verwijdert en als hij zijn gezicht nog 1 keer liet zien ik of het werk ging staken dan wel ik naar de commandant ging om hem een rapport aan zijn broek te slijten toen stuurde hij een marinier naar mij toe om zijn zin te krijgen toen zij ik tegen hem vraag even aan die luit of hij even een mars wil lopen met 200 kilo op zijn rug toen zij die jongen dat kan niet legde ik uit nou die kraan kan ook niet alles we moeten het doen met wat we hebben. bij de Alfa Compagnie werd ik bij de logistiek peloton ingedeeld en daar kreeg ik te horen jij bent de baas over die kraan wij hebben er geen verstand van jij bepaalt wat er gebeurt bij die compagnie heb ik het heel goed naar mijn zin gehad alleen omdat ik als enige landmachter op die base rond liep ben je wel veel alleen wat ik wel merkte was dat er vrij veel animo was om over te stappen naar de duikers van de landmacht dus als de jongens de tijd hadden kwamen ze wel even een praatje met mij maken. ik heb 1 keer een opdracht gekregen om met een marn van af Logbase naar de Tsjechen te gaan om dat hun kraan stuk was en een t52 antitankmijn op te bouwen en vandaar uit zouden we naar een andere lokatie gaan om te overnachten maar dat werd anders wij moesten mee het mijnen veld in de Tsjechen hadden net nieuwe ambulances dus toch samen even kijken vroeg die dokter willen jullie bier lag er gewoon bier naar het plasma.Nog geen 10 min. later kwam er een nederlandse zau aan rijden en we keken al opgelucht naar elkaar en zijn gelijk naar ze verplegers gelopen en verteld wat de bedoeling was we hebben daar ons voorbereid en zijn op onze scherfvesten gaan zitten en wachten op komen gaat bij het bivak van de Canadezen kregen we samen een pup tent aangewezen om te slapen tevens vertelde hij als er een zwerf hond naast jullie tent loopt schieten we met hagel wij vroegen of hij het meende of een grapje maakte nee zegt hij wij schieten echt. op het bivak was er gelukkig een  tv met dvd's aanwezig en de nederlandse verplegers waren nog aanwezig dus daar nog even mee zitten praten kwam er een Canadees met het bericht jullie van de zau moeten terug naar Logbase dat betekende dus dat we de volgende dag als er wat zou gebeuren zouden we in de zau te komen liggen met een dronken verpleger daar waren wij niet blij mee de tweede dag was afbreek dag in de middag zijn we naar de antitankmijn gereden om die af te breken toen we alles geladen hadden dachten de Tsjechen ons aan ons lot over te laten en ons met z,n tweetjes midden in de bush achter te laten na veel inpraten tegen hun en flink dreigen mochten zij dat doen dat ze op het matje worden geroepen bij Cammaert want we mochten niet met 1 voertuig door het inzet gebied rijden dus toen werden zij bang en bleven ze bij ons. Terug op Logbase werd ik gedebrieft door de sergeant majoor en de luit die hebben het door gegeven. op Logbase bij de transport cie was het in het begin met elkaar aftasten omdat we een gemengde compagnie werden er liepen landmachters burgers van Randstad uitzendbureau en marine en het korps rond         

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Gefeliciteerd Pierre. Ik ga er maar vanuit dat ze JA heeft gezegd .

Hendrik

Wel, natuurlijk, anders hadden we wel wat fotoos van Pierre naast de boot gezien..... Zij is natuurlijk de echt dappere om met zoiets zolang samen te wonen/leven... :D  :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Voor de liefhebbers die het hele gebeuren rond de voorbereidingen voor de oversteek Rotterdam-London een beetje volgen: RTV Rijnmond zendt de komende weken een documentaire (in drie delen) uit over ons .

Het eerste deel is gisteren 19 mei uitgezonden, deel twee en drie volgen op resp. 26 mei en 2 juni.

Het geeft een mooi beeld weer waar wij zoal mee bezig zijn, maar laat ook zien voor wie en waarom we het doen.

 

Indrukwekkend !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Pierre Ik heb je geprobeerd te zoeken. nog aan een aantal van je mede roeiers gevraagd waar je was maar het mocht niet baten wie weet komen we elkaar eens tegen in Tilburg.

Tevens hoop ik dat je genoten hebt van het defilé en dat jullie veel aandacht hebben gehad. 

bewerkt door Erik33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden