[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

vast maandloon


Dennish1989

Vraag

Recommended Posts

  • 0

Ik heb even de site geraadpleegd van het NIWO, maar dit bedrijf is niet in het bezit van een NIWO-vergunning.

Nu is de lijst bijgewerkt tot 15 januari dit jaar, dus hou ik even een slag om de arm.

Maar dat het bedrijf nergens bekend is geeft al te denken uiteraard.

Alleen een email adres wat gratis is aangemaakt via MSN en een mobielnummer doet bij mij al de nodige vragen oproepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik heb even de site geraadpleegd van het NIWO, maar dit bedrijf is niet in het bezit van een NIWO-vergunning.

Nu is de lijst bijgewerkt tot 15 januari dit jaar, dus hou ik even een slag om de arm.

Maar dat het bedrijf nergens bekend is geeft al te denken uiteraard.

Alleen een email adres wat gratis is aangemaakt via MSN en een mobielnummer doet bij mij al de nodige vragen oproepen.

De vergunning kan lopen via een vervoersmanager, verder hoeft er niets mis te zijn, het is een startende ondernemer in het transport,je kan er niet veel van zeggen.

Ik zet alleen wel vraagtekens omdat het (bouw) bedrijf al meerdere jaren bestaat en geen bedrijfsvestiging heeft, geen vaste telefoon en email adres heeft, maar dat hoeft niets te betekenen.

Zeker is wel dat het iemand is die iets durft te ondernemen in deze tijd, daarom denk ik, voorlopig het voordeel van de twijfel geven maar wel goed opletten als je er gaat werken.

Zelf zou ik liever bij zo iemand werken dan bij een mega toko die al tig keer is overgenomen en waar de ene reorganisatie de andere opvolgt en je de collega's niet eens kan verstaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De vergunning kan lopen via een vervoersmanager, verder hoeft er niets mis te zijn, het is een startende ondernemer in het transport,je kan er niet veel van zeggen.

Ik zet alleen wel vraagtekens omdat het (bouw) bedrijf al meerdere jaren bestaat en geen bedrijfsvestiging heeft, geen vaste telefoon en email adres heeft, maar dat hoeft niets te betekenen.

Als men transport voor derden gaat doen is het toch beroepsgoederenvervoer, dan zou ik ook daarnaar betaald willen worden, is het bouwafval en dergelijke van eigen werk is het een ander CAO van toepassing, maar dan nog zouden overuren betaald moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ongeacht welke CAO of regeling er van toepassing is lijkt mij een maandloon van 2100 euro NETTO voor het rijden van containers in het binnenland en beperkt grensoverschrijdend zo verkeerd nog niet, als de chauffeurs die dat niet verdienen van de weg zouden zijn zou het niet zo druk meer zijn denk ik.

En je hebt natuurlijk altijd uitzonderlijke top chauffeurs die zeggen top salarissen te verdienen, maar bewijzen daarvan zie je nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als het inclusief onkostenvergoeding is en meer dan 45 uur per week schiet je er bij in......

En geen overnachtingen....

Zit net me loonstrook te bekijken.

Bij gemiddeld 52 1\2 uur per week en ik had 2 overnachtingen. Had ik veel meer.

Als je de hele week van de keet ben moet je toch mnistens een honderd of 7 meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat het optellen van een onkostenvergoeding bij het loon een vertekend beeld geeft van het netto bedrag wat je uiteindelijk te besteden hebt omdat als het goed is je die onkostenvergoeding onderweg uit gegeven hebt aan je onkosten.

Zonder okv had ik ook meer, maar ts vertelt niet of het met of zonder is, vaak bij zulke afspraken is het all-in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn man heeft ook vast loon en dit krijgt hij ook tijdens de vakantie enz. Hebben het goed nagekeken via fnv loonberekeningsprogramma en als je de pauzestaffel meerekent klopt het aardig. Nu ook netjes netto meer ivm verlaging van de de eerste belasting schijf, dus niks mee!

Wij weten tenminste wel wat er iedere maand binnen komt.

En ja, je kan zeggen dat het niet volgens cao is en dat dat niet hoort, nou wij hebben genoeg meegemaakt met de vorige twee werkgevers en zijn die controles op het loon na 5 jaren nu wel eens zat. Iedere periode die discussies, een baas die niet reageert op jou mails met vragen.

Hij liet zich zelfs niet eens met zien aan de chauffeurs, kan je nagaan.

Mijn man heeft zijn best gedaan om voor zo'n rechten op te komen, maar soms moet je voor je rust kiezen. Hij is nu tevreden heeft een leuke baan, leuke collega's en gaat vrolijk ieder dag te werk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Ben trouwens benieuwd of de Topicstarter is aangenomen bij dit "dubieuze" bedrijf want je hoort niets meer van hem.

Ik heb er ook zo eentje gekend jaren geleden, ben benieuwd wie deze nog kent: Necktrans uit Neck (Wormerveer) ook zo'n vast loon betaler en wou niets weten van rij en rusttijden, gaan met die banaan, veel chauffeurs zijn de dupe geworden van dit bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zit net me loonstrook te bekijken.

Bij gemiddeld 52 1\2 uur per week en ik had 2 overnachtingen. Had ik veel meer.

Als je de hele week van de keet ben moet je toch mnistens een honderd of 7 meer.

Dus als jij 5 dagen weg bent vang je 175,- per nacht?? 700 meer vind ik nogal wat. Normaal gesproken vang je E45.96,- p/d onkosten vergoeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hallo

dit is maby een heel gekke vraag

maar ik ben nu bezig met mijn rijbewijs te halen c rij ik 24-04 af en dan door voor C+E

maar wat is nu zoon beetje het minimum loon? lees daar heel veel verschil over

 

voorbeeldje ik verdien nu 1200 per maand netto voor 32 uur (autobranche)

40+uur geen problemen mee maar wat is zoon beetje het minimum waar ik op kan rekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier moet je nu tegen concurreren  (in het CAO loze tijdperk) 

 

 

http://www.marktplaats.nl/a/vacatures/vacatures-chauffeurs/m789133129-man-met-rijbewijzen-a-be-ce-de-zoekt-werk.html?c=178bad54c6700be11ff2d898a4d529b1&previousPage=lr
 

Kenmerken Werkniveau :  LBO / VMBO Werkervaring :  Vanaf 10 jaar Uren per week :  33 - 40 uur
BeschrijvingHALLO GOEDENDAG IK ZOEK WERK !!!
IK HEB RIJBEWIJS A / BE / CE /DE /MET CHAUFFEURS DIPLOMA.
KOERIERS WERK,, CHAUFFEURS WERK,, PARTICULIER CHAUFFEUR,,.
IK BEN 52 JAAROUD (NA REORGANISATIE AAN DE KANT GEZET).
LIEFST DIENST VERBAND 32 40 UUR.
ABSOLUUT GEEN INTERNATIONAAL TRANSPORT.
John Tel: 0653286797

 

Hij vraagt slechts  € 1800,-
Niet duidelijk of hij dat voor die  32 of 40 uren wil hebben ....
Of dat dit ook volledige werkweken kunnen zijn .....






 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden