Spring naar bijdragen
  • 0
Dennish1989

vast maandloon

Vraag

Hallo allemaal,

ik ben aan het solliciteren bij Ajmico uit duiven, kent iemand hun? Ze rijden met zeecontainers.

mijn vraag was, ze willen mij 2100 netto per maand betalen, kan dat zomaar???

Groeten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast
Maar je weet wel waar je aan toe bent, en mocht je niet veel meer dan die 40 uur maken pw en regelmatig weer s`avonds thuis dan kan dat mss wel voor die €2100,-

Beetje raar van jou scania440 in een ander topic (ploegentoeslag bietenrijden) maak je iemand uit voor matennaaier en nogwat en vast loon van 2100 euro verdedig je.........zal ik het m woord nu ook gebruiken. ...nee laat maar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
^^:confused:, moet je me toch even helpen, ik heb volgens mij 3 bijdragen in dat topic geschreven en heb het net even nagelezen maar ik kom die bewoordingen niet tegen of woorden van gelijke strekking of waaruit zou blijken dat ik iemand een maatennaaier zou vinden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Beetje raar van jou scania440 in een ander topic (ploegentoeslag bietenrijden) maak je iemand uit voor matennaaier en nogwat en vast loon van 2100 euro verdedig je.........zal ik het m woord nu ook gebruiken. ...nee laat maar

Volgens mij een gevalletje persoonsverwisseling, heeft iets met de getallen te maken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Gast
^^:confused:, moet je me toch even helpen, ik heb volgens mij 3 bijdragen in dat topic geschreven en heb het net even nagelezen maar ik kom die bewoordingen niet tegen of woorden van gelijke strekking of waaruit zou blijken dat ik iemand een maatennaaier zou vinden.

Ehh rood hooft...mn oprechte excuses scania 440 gaat idd om persoonsverwisseling zolals maarten andre al opmerkte....sorry

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Terug naar de vraag waar het mee begon: VAST LOON?

Ik heb er goede ervaringen mee, al jaren.

Het heeft zo zijn voordelen:

- je weet waar je aan toe bent

- er word niet gestreept

- je vangt het ook bij ziek en zeer.

Belangrijk:

- gemiddeld aantal uren

- welke cao je valt

- soort werk

- omstandigheden zoals fatsoenlijk materiaal en voorzieningen (bv pompwagen in de distributie)

- woon werk afstand

- werksfeer

Ik zie een vast loon miet direct als een probleem.

Maar ik verdien zo'n beetje het voorgestelde met weken van gemiddeld 45/50 uur ... zonder overnachtingen.

Succes met het maken van je beslissing.

En vergeet niet dat het werk tegenwoordig niet voor het oprapen ligt.

Ervaring opdoen en meer verdienen dan igv thuis zitten is ook wat waard.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Als je nu geen werk heb en je dit bedrag ook krijgt tijdens vakantie, waarom niet.

Tegenwoordig heb je echt bijna geen keuze meer, de bazen hebben nu eenmaal de touwtjes in handen .

Waarom niet, als dit een transsportbedrijf is en geen bouwbedrijf vind het namelijk nogal een vaag bedrijf zonder normaal adres en telefoonnummer dan naai je een hoop collega chauffeurs die uiteindelijk allemaal moeten gaan schikken.

En geen keuze, natuurlijk heb je wel een keuze, de bazen hoeven de touwtjes niet in handen te hebben, maar tegenwoordig "schikt"iedereen zich maar in die rol van slachtoffer, houd men nu eens allemaal de poot stijf is het zo over, ook al is er een personeels-overschot op de arbeidsmarkt, en wil een bedrijf goedkoop personeel nemen ze maar een verse net van de rijschool, kunnen die het vak ook leren in de praktijk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zoals ik al aangaf staat het bedrijf ingeschreven als een bouwbedrijf/transportbedrijf.

In dat geval is het maar de vraag of de CAO beroepsgoederenvervoer van toepassing is, zie artikel 2 van de TLN CAO.

Is er een andere (bedrijfstak) CAO van toepassing dan is het goed mogelijk dat een vast loon voor een chauffeur mogelijk is.

Dat zie je bijvoorbeeld ook bij chauffeurs van bergingsbedrijven, die vallen soms onder de CAO beroepsgoederenvervoer maar kunnen ook vallen onder de CAO motorvoertuigen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Gast Valkje

Ik heb even de site geraadpleegd van het NIWO, maar dit bedrijf is niet in het bezit van een NIWO-vergunning.

Nu is de lijst bijgewerkt tot 15 januari dit jaar, dus hou ik even een slag om de arm.

Maar dat het bedrijf nergens bekend is geeft al te denken uiteraard.

Alleen een email adres wat gratis is aangemaakt via MSN en een mobielnummer doet bij mij al de nodige vragen oproepen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Ik heb even de site geraadpleegd van het NIWO, maar dit bedrijf is niet in het bezit van een NIWO-vergunning.

Nu is de lijst bijgewerkt tot 15 januari dit jaar, dus hou ik even een slag om de arm.

Maar dat het bedrijf nergens bekend is geeft al te denken uiteraard.

Alleen een email adres wat gratis is aangemaakt via MSN en een mobielnummer doet bij mij al de nodige vragen oproepen.

De vergunning kan lopen via een vervoersmanager, verder hoeft er niets mis te zijn, het is een startende ondernemer in het transport,je kan er niet veel van zeggen.

Ik zet alleen wel vraagtekens omdat het (bouw) bedrijf al meerdere jaren bestaat en geen bedrijfsvestiging heeft, geen vaste telefoon en email adres heeft, maar dat hoeft niets te betekenen.

Zeker is wel dat het iemand is die iets durft te ondernemen in deze tijd, daarom denk ik, voorlopig het voordeel van de twijfel geven maar wel goed opletten als je er gaat werken.

Zelf zou ik liever bij zo iemand werken dan bij een mega toko die al tig keer is overgenomen en waar de ene reorganisatie de andere opvolgt en je de collega's niet eens kan verstaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
De vergunning kan lopen via een vervoersmanager, verder hoeft er niets mis te zijn, het is een startende ondernemer in het transport,je kan er niet veel van zeggen.

Ik zet alleen wel vraagtekens omdat het (bouw) bedrijf al meerdere jaren bestaat en geen bedrijfsvestiging heeft, geen vaste telefoon en email adres heeft, maar dat hoeft niets te betekenen.

Als men transport voor derden gaat doen is het toch beroepsgoederenvervoer, dan zou ik ook daarnaar betaald willen worden, is het bouwafval en dergelijke van eigen werk is het een ander CAO van toepassing, maar dan nog zouden overuren betaald moeten worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ongeacht welke CAO of regeling er van toepassing is lijkt mij een maandloon van 2100 euro NETTO voor het rijden van containers in het binnenland en beperkt grensoverschrijdend zo verkeerd nog niet, als de chauffeurs die dat niet verdienen van de weg zouden zijn zou het niet zo druk meer zijn denk ik.

En je hebt natuurlijk altijd uitzonderlijke top chauffeurs die zeggen top salarissen te verdienen, maar bewijzen daarvan zie je nooit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Als het inclusief onkostenvergoeding is en meer dan 45 uur per week schiet je er bij in......

En geen overnachtingen....

Zit net me loonstrook te bekijken.

Bij gemiddeld 52 1\2 uur per week en ik had 2 overnachtingen. Had ik veel meer.

Als je de hele week van de keet ben moet je toch mnistens een honderd of 7 meer.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ik denk dat het optellen van een onkostenvergoeding bij het loon een vertekend beeld geeft van het netto bedrag wat je uiteindelijk te besteden hebt omdat als het goed is je die onkostenvergoeding onderweg uit gegeven hebt aan je onkosten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

En als je je poot breekt zit je met een schammel salarisje ... het is een keuze.

Zo heeft elk voordeel z'n nadeel, al moet men het soms eerst ervaren alvorens te accepteren.

Je merkt idg tzt vanzelf hoe je gewent bent aan al dat geld van overuren en toeslagen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Ik denk dat het optellen van een onkostenvergoeding bij het loon een vertekend beeld geeft van het netto bedrag wat je uiteindelijk te besteden hebt omdat als het goed is je die onkostenvergoeding onderweg uit gegeven hebt aan je onkosten.

Zonder okv had ik ook meer, maar ts vertelt niet of het met of zonder is, vaak bij zulke afspraken is het all-in.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Stel jezelf is de vraag waarom die werkgever een vast maandloon wil aanbieden ;)

Heb jij geen vast maandloon dan?

De eerste 40 uur zijn gewoon vast en de rest zijn overuren toch.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, gewoon een vast maand salaris ongeacht de uren die je maakt.

Als ik me de vraag zou stellen zou ik het aanbieden om de administratieve rompslomp en de bijbehorende administratieve kosten te beperken, zou zomaar veel geld kunnen schelen, (maar een aantal zullen denken dat het is om de chauffeur een poot uit te draaien).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Mijn man heeft ook vast loon en dit krijgt hij ook tijdens de vakantie enz. Hebben het goed nagekeken via fnv loonberekeningsprogramma en als je de pauzestaffel meerekent klopt het aardig. Nu ook netjes netto meer ivm verlaging van de de eerste belasting schijf, dus niks mee!

Wij weten tenminste wel wat er iedere maand binnen komt.

En ja, je kan zeggen dat het niet volgens cao is en dat dat niet hoort, nou wij hebben genoeg meegemaakt met de vorige twee werkgevers en zijn die controles op het loon na 5 jaren nu wel eens zat. Iedere periode die discussies, een baas die niet reageert op jou mails met vragen.

Hij liet zich zelfs niet eens met zien aan de chauffeurs, kan je nagaan.

Mijn man heeft zijn best gedaan om voor zo'n rechten op te komen, maar soms moet je voor je rust kiezen. Hij is nu tevreden heeft een leuke baan, leuke collega's en gaat vrolijk ieder dag te werk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Gast butlerbob

Ben trouwens benieuwd of de Topicstarter is aangenomen bij dit "dubieuze" bedrijf want je hoort niets meer van hem.

Ik heb er ook zo eentje gekend jaren geleden, ben benieuwd wie deze nog kent: Necktrans uit Neck (Wormerveer) ook zo'n vast loon betaler en wou niets weten van rij en rusttijden, gaan met die banaan, veel chauffeurs zijn de dupe geworden van dit bedrijf.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zit net me loonstrook te bekijken.

Bij gemiddeld 52 1\2 uur per week en ik had 2 overnachtingen. Had ik veel meer.

Als je de hele week van de keet ben moet je toch mnistens een honderd of 7 meer.

Dus als jij 5 dagen weg bent vang je 175,- per nacht?? 700 meer vind ik nogal wat. Normaal gesproken vang je E45.96,- p/d onkosten vergoeding.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Even voor jullie een jaar opgeteld, dit is wel incl. vakantiegeld en onkostenvergoeding en het is het netto betaalde loon, trek er je conclusie uit.

[TABLE=width: 305]

[TD=align: right][/TD]

[/TD]

[TD]

Jaarsalaris 2013

Per maand

Per 4 weken

€ 38.734,58

€ 3.227,88

€ 2.979,58

[/TABLE]

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

ik weet wel als ze me 3000 euro per maand betalen en ik kan me aan de rijtijdenwet houden, geen weekenden weg en net als nu meestal vrijdag middag/vroeg in de avond thuis, maandag 6:00 uur weg dan teken ik er voor.

Maar wel in de vakantie en tijdens ziekte hetzelfde loon, en pensioen afdracht natuurlijk ook over 3000 euro ;), er zal geen werkgever zijn die me dit aanbied :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...