Spring naar bijdragen
  • 0

Bij lidmaatschap vakbond nog rechtsbijstand ?


Gast

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Hoi de vakbond kan wel gelijk help tegen een tarief van 80 euro per uur in de eerste jaar van het lidmaatschap.

de ziektekostenverzekering kan wel tegen een tarief worden afgesloten met een korting van 7 procent bij CZ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hoi de vakbond rekent 80 euro per uur voor direct hulp als je lid wordt en hulp nodig hebt.

Klinkt niet echt goedkoop en is dat ook niet, zeker niet als je het hele verhaal vertelt.

Want je vergeet te vertellen dat je vooraf tien uur, oftewel 800 euro moet betalen ook als er minder uren in de zaak zitten.

Voor bijvoorbeeld vijf uur hulp betaal je dan ook 800 euro.

En zitten er meer dan tien uur in een zaak betaal je voor de meerdere uren de volle mep.

En bij de gratis gezinsrechtshulp zit ook een addertje onder het gras, want heb je recht op door de overheid gefinancierde rechtshulp dan worden alleen de wettelijke eigen bijdragen betaald en kan het bijvoorbeeld zomaar gebeuren dat je bij een verloren zaak tegen een hoge kostenveroordeling aanloopt die je zelf moet betalen.

Graag volledige info CNV anders worden (nieuwe) leden teleurgesteld en daar krijgt de vakbond geen goed imago van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Bij iedere rechtsbijstandverzekering heb je de wachttijd, maar ze kijken ook altijd naar de gebeurtenis die aanleiding is voor het geschil.

Is de aanleiding voor het conflict bijvoorbeeld 6 maanden geleden gebeurd en de wachttijd van de verzekering is 6 maanden dan moet je minstens een jaar de verzekering hebben eer je hulp krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hallo, de voorwaarden zijn gewijzigd met ingang van 1 januari 2014: directe hulp bij arbeid en inkomen tegen een uurtarief van 80 euro. Je betaalt een voorschot van 600 euro. Dit is een voorschot voor iongeveer 8 uur juridische arbeid. Is het minder dan 8 uur, dan wordt het teveel teruggestort. Dit zijn de nieuwe regels.

De rechtsbijstandsverzekering privé geldt ook voor gezinsleden, die wel een inkomen hebben. Deze zijn meeverzekerd. Thuiswonende kinderen tot 18 jaar zijn meeverzekerd.Dit is ook nieuwe vanaf 1 januari 2014

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo, de voorwaarden zijn gewijzigd met ingang van 1 januari 2014: directe hulp bij arbeid en inkomen tegen een uurtarief van 80 euro. Je betaalt een voorschot van 600 euro. Dit is een voorschot voor iongeveer 8 uur juridische arbeid. Is het minder dan 8 uur, dan wordt het teveel teruggestort. Dit zijn de nieuwe regels.

De rechtsbijstandsverzekering privé geldt ook voor gezinsleden, die wel een inkomen hebben. Deze zijn meeverzekerd. Thuiswonende kinderen tot 18 jaar zijn meeverzekerd.Dit is ook nieuwe vanaf 1 januari 2014

Dat vind ik best een hoop geld eigenlijk en als je in bijv. een faillissement zit waar je een tijdje geen of te weinig loon hebt gehad om dat zelf even op te hoesten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zolang je met een Nederlandse CAO rijdt is er toch wel veel werk verzet door de FNV, waarschijnlijk ken je ze dus niet goed genoeg.

Ik ken ze idd niet goed, ben 15 jaar lid geweest en ze hebben prima dingen gedaan. Alleen als je ze nodig hebt, zijn ze niet thuis! Ja, in de media reageren als het over vdBosch gaat, tsja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hallo, de voorwaarden zijn gewijzigd met ingang van 1 januari 2014: directe hulp bij arbeid en inkomen tegen een uurtarief van 80 euro. Je betaalt een voorschot van 600 euro. Dit is een voorschot voor iongeveer 8 uur juridische arbeid. Is het minder dan 8 uur, dan wordt het teveel teruggestort. Dit zijn de nieuwe regels.

De rechtsbijstandsverzekering privé geldt ook voor gezinsleden, die wel een inkomen hebben. Deze zijn meeverzekerd. Thuiswonende kinderen tot 18 jaar zijn meeverzekerd.Dit is ook nieuwe vanaf 1 januari 2014

Als je op de advertentie op het forum klikt dan kom je terecht in een invulveld om je in te schrijven, klik je vervolgens op de actievoorwaarden dan kom je terecht op een pagina met actievoorwaarden en op die pagina kan je doorklikken naar de voorwaarden zoals ik in post 9 aangaf, en niet op de voorwaarden zoals je beschrijft.

Klik je in het invulveld om je in te schrijven op de voorwaarden voor rechtshulp dan kom je terecht op andere voorwaarden die lijken te zijn samengesteld uit voorwaarden uit 2010, 2013 en 2014, in ieder geval zijn ze niet duidelijk (onder andere buitenland) en is de wachttijd opgerekt naar 1 jaar!!

WELKE VOORWAARDEN HOREN DUS BIJ DE ACTIE, WEES DUIDELIJK.

Wil je leden werven die ook blijven en niet teleurgesteld raken door gegoochel met voorwaarden wees dan duidelijk wat je precies kan verwachten en wat het gaat kosten.

En ik zit heus niet te katten op de bonden, want ik ben er juist een groot voorstander van zoals de meesten wel zullen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ken ze idd niet goed, ben 15 jaar lid geweest en ze hebben prima dingen gedaan. Alleen als je ze nodig hebt, zijn ze niet thuis! Ja, in de media reageren als het over vdBosch gaat, tsja.

Ik kan uiteraard jou zaak niet volgen en jij zal wel reden hebben voor je bezwaren maar dat ze niets doen klopt niet helemaal, kijk maar eens naar de zaak van Rob van Ippenburg of de zaak van de chauffeur van Tijsen die donderdag is vrijgesproken in Engeland, en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen.

Als je op Engeland rijd, zelfs af en toe is het lidmaatschap van een vakbond die jou bijstaat in een strafzaak een hoge noodzaak daar je rechtsbijstand's verzekering dit niet dekt.

Ik weet relatief weinig van het gene dat er in de rest van Europa gebeurd maar in Engeland word je met alle hand en spandiensten bijgestaan, van het verzorgen van een bekwame advocaat tot het contact onderhouden met de achterban en indien noodzakelijk het instellen van een onderzoek dat jou advocaat kan gebruiken voor jou verdediging.

Ik weet dit want ze betalen mij om dit te doen.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lid van de bond? alstublieft niet zeg, doen niks voor je als je ze nodig hebt en sluit een verzekering af voor rechtbijstand bij de bank of hypotheek verstrekker veel goedkoper.

Als je t alleen wilt voor rechtsbijstand is meestal een rechtsbijstand verzekering goedkoper.

Maar ook die kijken,evenals de juristen van een bond eerst of ze een "zaak"hebben.

Die kijken eerst of men wettelijk een poot heeft om op te staan en gaan niet af op het "rechtsvaardigheidsgevoel"van hun klant(jij of ik).

Als je niet wilt dat een bond ook andere dingen voor je regeld,zoals een CAO,of dat ze als sociale partner,namens jou,aan tafel ziten in Den Haag,moet je zeker geen lid worden.

Als t dan uit de klauw loopt hoef je hun de schuld niet te geven en kun je met opgeheven hoofd zeggen dat t allemaal aan jezelf te danken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wie betaalt bepaald?

Kritische opmerkingen over forumlid CNV info worden weggehaald en bestempeld als onzinnig. Nou moderators, doe jullie best eens en haal vandaag alle onzinnige opmerkingen even weg...................

Jouw bericht had niks met kritisch te maken.. was gewoon een zinloze opmerking over taalkennis vergelijken met de bond zelf.

--== Freddy ==--

P.S we sluiten dit topic even.. tot er vandeweek duidelijke uitleg komt wat de bedoeling precies is. Dit topic zijn we zelf gestart met een testaccount om enkele dingen te testen.

Wat er getest werd zal vandeweek ook allemaal wel duidelijk worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden