[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ritje Sotsji


JP eastway

Recommended Posts

  • Forumlid

Als je hier Image shack fotoos zet, en je zou ze bv. zelf verwijderen, dan staan ze toch nog op t forum, Wilbert heft dat een tijd terug veranderd, of Freddy, omdat er leden waren die fotoos plaatsten, en dan een dag later een slechte bui hadden en ze weer weg haalden.

@Admin, verbeter me als dat niet zo is. Vind het wel goed werken, helaas hebben ze de site pas veranderd en je moet iets meer klikken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok, bedankt Corydon.

Dan kan ik als het meezit t.z.t. het verslag van de terugrit met Imageshack doen:ja:.

Mooi verslag jp :ok:.

Ik vindt het eigenlijk wel een mooi vrouwenritje :angel:

Mooi sturen, niet te lang weg, niet laden en lossen :p

Ja, maar een paar kleine details:

Het was een dagcabine zonder standkachel, met dubbele bemanning en bij buitentemperatuur tot -30 gr C. Dus als je onderweg strandt, moet je er geen bezwaar tegen hebben om elkaar een beetje warm te houden. Dat hoort dan bij 't vak:p.

En als je nou halve dagen werkt, dan weet je zeker dat je 9 dagen niet te lang vindt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deden jullie 9 dagen over de rit?

Och en samen met mijn vriendje is wel eens gezellig :kiss:, alleen kan hij dan natuurlijk niet zo veel mee nemen in een dagcabine :D

De twee dagen die ik werk, ben ik toch meestal wel tussen de 11 en 16 uur per dag/nacht bezig :ja:

7.30 mijn bedje uit en tussen 0.00 en 5.00 er weer in :zegtniets:

Maar voor een keertje lijk t het mij wel leuk.

Maar die tijd komt nog wel als de kans zich over een paar jaar voordoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verslag en mooie leuke foto's J.P.

Om eerlijk te zijn hoor jij daar ook wel een beetje thuis he, onder de sport mensen.

Want deze Eastway rider heeft namelijk laatst zelf nog een halve marathon gelopen, oké zomerspelen zijn daar beter geschikt voor :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er was vanochtend op Radio1 (6:15u) een NOS chauffeur, die had her erover dat jullie aardig "doorgelicht" zijn:ja:

Hier een artikeltje (in het blauw, wat een onzin, mijn commentaar eronder):

Intimiderende controle voor Sotsji - NOS Olympische Spelen Sotsji 2014

Door verslaggever Martijn Bink

Bijna zeven dagen hebben ze erover gedaan. De chauffeurs die voor de NOS een groot deel van de tv-apparatuur van Nederland naar Sotsji hebben gebracht. "Het was een avontuur, heel apart", zegt Jan van Ooijen, chauffeur voor de NOS.

3300 kilometer over de weg en 30 uur op de boot. Aan den lijve ondervonden ze hoe de veiligheidsringen van de Russen werken. Op ongeveer 80 kilometer buiten Sotsji begonnen de controles. De vrachtwagens werden vier keer binnenstebuiten gekeerd en de chauffeurs werden uitgebreid gefouilleerd en ondervraagd.

Schreeuwende Russen

"Dat was heftig, wat er gebeurde qua beveiliging", zegt Van Ooijen. "Veel militairen, veel politie en wat luidruchtige, schreeuwende Russen. Ze kunnen niet normaal communiceren, denk ik. Als je over de lijn in het wachthokje stapte, dan schreeuwden ze je terug."

De strenge controles zijn bedoeld om te voorkomen dat er terroristen in Sotsji komen. Door al ver buiten de stadsgrenzen barricades op te werpen, hoeft er in het olympisch park minder streng te worden gecontroleerd. Daar zijn dan ook nauwelijks militairen bij de controleposten. De Russen lijken ervan uit te gaan dat iedereen die echt kwaad wil, al eerder is tegengehouden. "

Mag ik zo vrij wezen om het niet met mijn geachte collega Jan eens te zijn:angel:.

Al hadden we een kruisraket in de laadbak liggen, dan hadden we die zo de stad in kunnen rijden:D.

De enige strenge controle van de auto's was bij de ingang van het Olympisch Dorp. Maar toen zaten m'n maat en ik al in het hotel.

Er staan klinkklare leugens in dit stukje.

Tot aan Sotsji waren er inderdaad 4 controleposten. Maar 3 ervan mochten we zo voorbij rijden omdat we van de NL-televisie waren. Bij de vierde controlepost werden we aangehouden en werden de documenten gecheckt. Maar de enige controle van de vier(!) vrachtwagens bestond daar alleen uit een snelle blik in de laadruimte van de voorste (de MAN).

We zijn niet door de röntgenscanner geweest tot aan Sochi, hoewel er op elke controlepost één of twee stonden. En we zijn zelfs niet verzegeld geweest.

En gefouilleerd ben ik al helemaal niet. De politie was erg vriendelijk. De enigen die mij probeerden te intimideren waren de eigen bewaker van de concullega:D en het mannetje die de doorrijvergunning afgaf, van de FSB denk ik, die vond het een beetje druk in z'n kantoortje met 7 schreeuwende HollandersLOL.

De twee Scania's die je bij het HollandHouse ziet staan, zijn helemaal niet gecontroleerd:nee:. De documenten wel, maar geen daadwerkelijke controle van de inhoud.

Dus alleen bij de poort naar het Olympisch Dorp was een serieuze controle van de auto's die bij het schaatsen staan.

Hahahahahaha je blijft lachen LOL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Nederlandse mediaLOL

Heb nu zo'n VARA programma aan staan met steeds verontwaardigder wordende verhalen over verzakkingen in Groningen. Mensen die er al jaren van wisten, doofpotten, etc. Als ze straks 11 september er nog bij halen dan zet ik em uit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier nog een foto van zo'n mobiele scanner, die staan normaal aan de grens van Rusland, maar hadden ze voor de gelegenheid maar richting Sochi gebracht.

post-8104-1394790749,6513_thumb.jpg

Links de Scania die gecontroleerd moest worden, maar uiteindelijk toch maar niet. En rechts de Actros mobiele scanner. Die rijdt, als hij je wil scannen, heen en weer met de arm over de auto.

Zelf mag je dan niet in de auto blijven, vanwege de straling.

Uiteindelijk is deze auto dus helemaal niet gescand, want we hebben ze uitgelegd dat dan de software op de computers beschadigd zou raken en dat dat een gigantisch probleem zou zijn. Toen lieten ze ons gewoon gaan:ja:.

Groet JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deden jullie 9 dagen over de rit?

Och en samen met mijn vriendje is wel eens gezellig :kiss:, alleen kan hij dan natuurlijk niet zo veel mee nemen in een dagcabine :D

De twee dagen die ik werk, ben ik toch meestal wel tussen de 11 en 16 uur per dag/nacht bezig :ja:

7.30 mijn bedje uit en tussen 0.00 en 5.00 er weer in :zegtniets:

Maar voor een keertje lijk t het mij wel leuk.

Maar die tijd komt nog wel als de kans zich over een paar jaar voordoet.

Ja hallo Lientje, je hebt je collega's normaal gesproken niet voor het uitkiezen hè.

Jij gaat er maar alvast vanuit dat je met je vriendje kan;).

Werk je gemiddeld een uur of 12, zijn halve dagen toch? (sorry beetje flauw).

We deden 7 dagen over de heenrit, toen nog een rustdag in Sotsji en toen weer een dag terugvliegen, dus 9 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar hoe kom je daar zo bij dan, staat je auto voor de APK en is dit een zinnige tijdsvulling of ligt er ergens een intekenlijst :D

Maarten

Hoe raad je het;).

Nee, mijn kameraad heeft wat connecties in die wereld, en van het één komt het ander. Een maat van hem is planner bij Movico die o.a. voor de Tour de France rijdt, die werd gebeld voor chauffeurs met Ruslandervaring en dacht toen aan m'n kameraad en die dacht weer aan mij. Zo gaat dat.

In eerste instantie zei ik, dat ik niet kon. Heb namelijk m'n eigen vaste werk, en dat wil ik liever niet kwijtraken.

Maar de jongen die toen mee zou gaan, was te laat met z'n visum te regelen. Dus toen vroeg hij 't weer aan mij. Toen even overlegd met m'n vaste opdrachtgever en toch maar de knoop doorgehakt twee dagen voor vertrek.

Mooi verhaal JP. Werd je hiervoor op projectbasis ingehuurd oid? Neem aan dat t geen vrijwilligerswerk was.

Ja, op projectbasis. Je krijgt gewoon daggeld als freelancer, hotels en reiskosten worden betaald.

Rijk wordt je er niet van maar heel erg slecht is het nou ook weer niet. Als je rijk wilt worden, kun je beter groenten rijden.

En de routinier waar ze als een kuikentje achter de kip aanreden had geen bijzonderheden gemeld e/o gezien tijdens die rit :cool:

:zegtniets:;).

Trouwens nog een belangrijke tip, als je naar Rusland gaat:

Zeg nooit 'goeiedag, goeiemorgen, goeiemiddag of iets dergelijks. 'Goei' betekent 'lul' in het russisch. Dus jij denkt vriendelijk te wezen maar je staat meteen al 5-0 achter:D.

Toen de voetbalkeeper Ed de Goey tegen de Russen moest spelen, lag half Rusland schuddebuikend voor de televisie:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, mijn kameraad heeft wat connecties in die wereld, en van het één komt het ander. Een maat van hem is planner bij Movico die o.a. voor de Tour de France rijdt, die werd gebeld voor

Ah..hebben die dan nog niet wat mooie ritjes voor je? Deze Movico rijd voor de ASO, idd. bekend van de Tour de France, maar ook van de DAKAR rally.

Is dat wat, 2 weken door Zuid-Amerika toeren. Heel andere temperaturen dan die je nu had.

Maar over de route: is de route via de Oekraine onveilig? Ben er nooit geweest dus is het een vraag van een volslagen leek, maar als je de kaart zo ziet is dat toch een stuk korter dan via Finland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beste mijnheer jp eastway

met veel belangstelling uw verslag gelezen .

laaste tijd weinig van u vernomen op onze site .

nu ik dit leest zijn wij nog steeds zeer gemotiveerd om u aan te nemen .

u had toen bezwaar omdat onder de Mercedes 1619 waar u op zou rijden bladveren zaten .

u vroeg luchtbalgen onder het bed ivb met uw vriendin .

daar u geen zin had om deze op te blazen .

uw vriendin dit ook niet wou /kon zag u van ons aanbod af .

inmiddels hebben wij de wagen aangepast naar uw wensen .

een lattenbodem van fiberglas ivm geluidoverlast op de parking .

een draadloos vibrerende anti statich gesincronistal onafhankele electrische bediening van het bed .

op de matras een deken van keflar voor het door scheuren of stoten van het fiberglas .

daar u nu met alleen een dagcabine onderweg bent geweest ,vragen wij ons af of wij dit hadden moeten doen .

maar het laat wel zien dat u uit het goede chauffeurs hout bent gesneden ,niet zeiken maar door gaan .

deze mentaliteit waarderen wij zeer ,daarom doen wij er een onkostenvergoeding van 20 euro per 24 uur bij .

u eet uit de pin neem ik aan .,is dus ruimschoots genoeg .

de andere bepalingen die wij u in het vooruitzicht stelden blijven staan .

mocht u niet meer weten waar over het gaat .

stuurd u dan een bericht naar

mailbox 1920

Nicosia

Cyprus .

wachtend op uw cv en sollicitatie gr ik u

k. lucht

directeur jemason int transporten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ah..hebben die dan nog niet wat mooie ritjes voor je? Deze Movico rijd voor de ASO, idd. bekend van de Tour de France, maar ook van de DAKAR rally.

Is dat wat, 2 weken door Zuid-Amerika toeren. Heel andere temperaturen dan die je nu had.

Maar over de route: is de route via de Oekraine onveilig? Ben er nooit geweest dus is het een vraag van een volslagen leek, maar als je de kaart zo ziet is dat toch een stuk korter dan via Finland?

Wat de route betreft, dat is in overleg tussen m'n maat en de opdrachtgever gegaan.

Je hebt inderdaad verschillende opties.

Via Oekraine lijkt op de kaart veel korter, maar qua daadwerkelijke rijkilometers is het vergelijkbaar. Wij hadden alleen de bootovertocht extra.

De nadelen van rijden via Oekraine zijn, dat je een extra douanegrens hebt. Je hebt namelijk de Pools / Oekraiense grens en de Oekraiens / Russische grens. Bij allebei die grenzen kan het lang duren. Daar kun je per grens zo een dag verliezen. Bovendien zal het de Oekraieners weinig interesseren als je een probleem hebt. Ook de wegen in het oosten van Oekraine zijn veel slechter.

Ga je via Finland, heb je maar een douanegrens, de Fins / Russische grens. En mocht je daar een probleem hebben, dan kan dat waarschijnlijk wat soepeler worden opgelost. Want van hogerhand maken ze dan wel snel korte metten met zo'n ambtenaar die Poetins feestje dreigt te verpesten:D.

En die extra boottocht / kosten, dat is peanuts, als je het totale kostenplaatje bekijkt.

Het belangrijkste was, heelhuids aankomen. Als het dan een dag langer duurt, is niet erg. Die speling hadden we.

En dan was er nog de optie via Wit-Rusland, dan had je ook maar een douanegrens gehad, want Wit-Rusland en Rusland vormen een douane-unie. Maar de meeste Nederlanders hebben nogal wat koudwatervrees voor dat land. Zelf had ik het wel aangedurfd. Maar ooit schijnen er daar een paar Volkswagen - Touaregs van Veronica in beslag te zijn genomen omdat de papieren niet helemaal klopten.

Sinds die tijd krijgt iedereen in Hilversum een waas voor ogen, als je over Wit-Rusland begint:D.

Wat die andere mooie ritjes betreft, daar hebben we ook het een en ander over gehoort...

Onder het motto 'voor wat, hoort wat', zijn m'n maat en ik ons dus druk aan het inlikken / lobbyen:rolleyes:;):zegtniets:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geachte heer K. Lucht / Jemason Int. Transport,

Met grote interesse hebben wij opnieuw uw aanbod gelezen. Een werkgever die zo begaan is, met de slaapvoorzieningen voor zijn chauffeurs, is heden ten dage zeldzaam.

Uiteraard voelen wij ons zeer gestreeld, dat u ons aan wilt nemen.

Helaas moeten wij u echter mededelen, dat wij tot eind 2018 volgeboekt zijn.

Dit in verband met een aantal grootschalige evenementen, waar wij op moeten komen draven. En waar de slaapvoorzieningen nog net wat beter geregeld zijn.

Ook bij onze vaste opdrachtgever zit de haan niet stil naast de kippen, wat de nodige werkzaamheden met zich meebrengt.

Zou u het daarom later nog eens willen proberen? Misschien hebben wij medio 2019 gelegenheid. Hopelijk is de Merc.1619, die dan zijn 400-jarig jubileum viert, dan nog niet helemaal doorgerot.

Hoogachtend

JP everywhereway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden