Spring naar bijdragen
JP eastway

Ritje Sotsji

Recommended Posts

beste mijnheer jp eastway

met veel belangstelling uw verslag gelezen .

laaste tijd weinig van u vernomen op onze site .

nu ik dit leest zijn wij nog steeds zeer gemotiveerd om u aan te nemen .

u had toen bezwaar omdat onder de Mercedes 1619 waar u op zou rijden bladveren zaten .

u vroeg luchtbalgen onder het bed ivb met uw vriendin .

daar u geen zin had om deze op te blazen .

uw vriendin dit ook niet wou /kon zag u van ons aanbod af .

inmiddels hebben wij de wagen aangepast naar uw wensen .

een lattenbodem van fiberglas ivm geluidoverlast op de parking .

een draadloos vibrerende anti statich gesincronistal onafhankele electrische bediening van het bed .

op de matras een deken van keflar voor het door scheuren of stoten van het fiberglas .

daar u nu met alleen een dagcabine onderweg bent geweest ,vragen wij ons af of wij dit hadden moeten doen .

maar het laat wel zien dat u uit het goede chauffeurs hout bent gesneden ,niet zeiken maar door gaan .

deze mentaliteit waarderen wij zeer ,daarom doen wij er een onkostenvergoeding van 20 euro per 24 uur bij .

u eet uit de pin neem ik aan .,is dus ruimschoots genoeg .

de andere bepalingen die wij u in het vooruitzicht stelden blijven staan .

mocht u niet meer weten waar over het gaat .

stuurd u dan een bericht naar

mailbox 1920

Nicosia

Cyprus .

wachtend op uw cv en sollicitatie gr ik u

k. lucht

directeur jemason int transporten .

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ah..hebben die dan nog niet wat mooie ritjes voor je? Deze Movico rijd voor de ASO, idd. bekend van de Tour de France, maar ook van de DAKAR rally.

Is dat wat, 2 weken door Zuid-Amerika toeren. Heel andere temperaturen dan die je nu had.

Maar over de route: is de route via de Oekraine onveilig? Ben er nooit geweest dus is het een vraag van een volslagen leek, maar als je de kaart zo ziet is dat toch een stuk korter dan via Finland?

Wat de route betreft, dat is in overleg tussen m'n maat en de opdrachtgever gegaan.

Je hebt inderdaad verschillende opties.

Via Oekraine lijkt op de kaart veel korter, maar qua daadwerkelijke rijkilometers is het vergelijkbaar. Wij hadden alleen de bootovertocht extra.

De nadelen van rijden via Oekraine zijn, dat je een extra douanegrens hebt. Je hebt namelijk de Pools / Oekraiense grens en de Oekraiens / Russische grens. Bij allebei die grenzen kan het lang duren. Daar kun je per grens zo een dag verliezen. Bovendien zal het de Oekraieners weinig interesseren als je een probleem hebt. Ook de wegen in het oosten van Oekraine zijn veel slechter.

Ga je via Finland, heb je maar een douanegrens, de Fins / Russische grens. En mocht je daar een probleem hebben, dan kan dat waarschijnlijk wat soepeler worden opgelost. Want van hogerhand maken ze dan wel snel korte metten met zo'n ambtenaar die Poetins feestje dreigt te verpesten:D.

En die extra boottocht / kosten, dat is peanuts, als je het totale kostenplaatje bekijkt.

Het belangrijkste was, heelhuids aankomen. Als het dan een dag langer duurt, is niet erg. Die speling hadden we.

En dan was er nog de optie via Wit-Rusland, dan had je ook maar een douanegrens gehad, want Wit-Rusland en Rusland vormen een douane-unie. Maar de meeste Nederlanders hebben nogal wat koudwatervrees voor dat land. Zelf had ik het wel aangedurfd. Maar ooit schijnen er daar een paar Volkswagen - Touaregs van Veronica in beslag te zijn genomen omdat de papieren niet helemaal klopten.

Sinds die tijd krijgt iedereen in Hilversum een waas voor ogen, als je over Wit-Rusland begint:D.

Wat die andere mooie ritjes betreft, daar hebben we ook het een en ander over gehoort...

Onder het motto 'voor wat, hoort wat', zijn m'n maat en ik ons dus druk aan het inlikken / lobbyen:rolleyes:;):zegtniets:.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Geachte heer K. Lucht / Jemason Int. Transport,

Met grote interesse hebben wij opnieuw uw aanbod gelezen. Een werkgever die zo begaan is, met de slaapvoorzieningen voor zijn chauffeurs, is heden ten dage zeldzaam.

Uiteraard voelen wij ons zeer gestreeld, dat u ons aan wilt nemen.

Helaas moeten wij u echter mededelen, dat wij tot eind 2018 volgeboekt zijn.

Dit in verband met een aantal grootschalige evenementen, waar wij op moeten komen draven. En waar de slaapvoorzieningen nog net wat beter geregeld zijn.

Ook bij onze vaste opdrachtgever zit de haan niet stil naast de kippen, wat de nodige werkzaamheden met zich meebrengt.

Zou u het daarom later nog eens willen proberen? Misschien hebben wij medio 2019 gelegenheid. Hopelijk is de Merc.1619, die dan zijn 400-jarig jubileum viert, dan nog niet helemaal doorgerot.

Hoogachtend

JP everywhereway

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi.. je moet zulke buitenkansjes warm houden, wij eenvoudige aardlingen zullen dit soort werk enkel in onze dromen kunnen uitvoeren. Wat ben je toch een gelukkig mens JP...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ben je toch een gelukkig mens JP...

Nou daar dacht ik van de week toch weer anders over, Corydon. Na twee nachten op m'n poten vanwege drukte aan de grens en moeilijk doende ambtenaren en als toetje een boete van 150 euro's:zegtniets:.

Volgens mij heb jij het daar zo slecht nog niet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoort me niet klagen. Was een maand terug gestopt bij een scale. Alles was goed, maar had m'n medical card niet bij me, hier word je iedere 2 jaar medies gekeurd, en dan moet je dat papierwerk altijd bij je hebben. Maar wisselde steeds van trekker, en neem dan zo min mogenlijk mee.

De ambtenaar begreep dat en gaf een waaschuwing. Zo kan het ook.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Geachte heer K. Lucht / Jemason Int. Transport,

Met grote interesse hebben wij opnieuw uw aanbod gelezen. Een werkgever die zo begaan is, met de slaapvoorzieningen voor zijn chauffeurs, is heden ten dage zeldzaam.

Uiteraard voelen wij ons zeer gestreeld, dat u ons aan wilt nemen.

Helaas moeten wij u echter mededelen, dat wij tot eind 2018 volgeboekt zijn.

Dit in verband met een aantal grootschalige evenementen, waar wij op moeten komen draven. En waar de slaapvoorzieningen nog net wat beter geregeld zijn.

Ook bij onze vaste opdrachtgever zit de haan niet stil naast de kippen, wat de nodige werkzaamheden met zich meebrengt.

Zou u het daarom later nog eens willen proberen? Misschien hebben wij medio 2019 gelegenheid. Hopelijk is de Merc.1619, die dan zijn 400-jarig jubileum viert, dan nog niet helemaal doorgerot.

Hoogachtend

JP everywhereway

beste mijnheer j.p eastway.

het spijt ons ontzettend om te moeten lezen dat u van de merc 1619 een wrak maakt .

deze auto is in prima staat en 40 jaar komt eerder in de buurt dan 400 jaar .

en in 2018 hebben wij geen interesse meer in uw vaardigheden ,ivb met uw leeftijd dan .

dan zijn uw knoken ook door gesleten van eieren rapen .

dank voor uw reactie .

gr k.lucht

ps,

kunt u mij vertellen waar die haan zich bevindt .

ik draai hem acuut de nek om ,maak u werkloos .

en heeft U de kans om OP mijn nieuwste aanwinst te gaan rijden .

EEN SCANIA 110

.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Is bovenstaande correspondentie nu compleet offtopic of niet? Ik vond het wel aardig om het reisverslag te lezen maar hier kan ik geen chocola van maken...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Is bovenstaande correspondentie nu compleet offtopic of niet? Ik vond het wel aardig om het reisverslag te lezen maar hier kan ik geen chocola van maken...

Haha, sorry:p.

Heb inmiddels vernomen, dat ik 'in principe' ook weer meekan, de auto's ophalen. Dus zal t.z.t. hier berichten hoe de terugreis is verlopen.

beste mijnheer j.p eastway.

het spijt ons ontzettend om te moeten lezen dat u van de merc 1619 een wrak maakt .

deze auto is in prima staat en 40 jaar komt eerder in de buurt dan 400 jaar .

en in 2018 hebben wij geen interesse meer in uw vaardigheden ,ivb met uw leeftijd dan .

dan zijn uw knoken ook door gesleten van eieren rapen .

dank voor uw reactie .

gr k.lucht

ps,

kunt u mij vertellen waar die haan zich bevindt .

ik draai hem acuut de nek om ,maak u werkloos .

en heeft U de kans om OP mijn nieuwste aanwinst te gaan rijden .

EEN SCANIA 110

.

Nou mijnheer Lucht, ik waardeer uw vasthoudendheid:ja:.

Neem mij niet kwalijk, dat ik het typenummer en het bouwjaar van uw geliefde Merc. had verwisseld.

Het had mij juist heel mooi geleken om in 2019 in het kader van 400 jaar Jemason Transport een rondtoer met het door uw voorouders indertijd als eerste aangeschafte bedrijfsvoertuig te mogen maken, zo stelde ik mij dat voor. En u en uw familie dan in de laadbak en dan volgas over die drempels in Apeldoorn.

Bijzonder jammer vind ik het dat u meer vertrouwen stelt in uw Merc. van dus blijkbaar net 40 jaar, dan in mij van net iets meer jaren en net iets meer levenservaring:angel:.

En die eieren hoef ik gelukkig niet zelf te rapen, ik hoef ze alleen te tellen. Meteen een waarschuwing voor u, ik tel alles na, ook mijn salaris.

En waar die haan woont, verklap ik niet. Nogal logisch, dat is mijn broodwinning.

U zult vast wel een andere liefhebber vinden als chauffeur voor uw voertuigen hier op 't forum.

Eigenlijk interesseert het mij ook meer, waarheen de reizen voeren, dan het voertuig wat bestuurt moet worden. Misschien kunt u daar wat meer over vertellen.

Hoogachtend.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

beste j.p eastway

zoals een werknemer vasthoudend zoekt naar een job .

zo zoekt een werkgever vasthoudend naar personeel .

waarom dekt u dat wij een rusland specialist zoeken .

juist om dat wij daar heen gaan .

hier in apeldoorn zit een bedrijf dat zijn luchtbedden in rusland laat maken .

wij vervoeren de vulling hier voor en komen met de bedden terug .

ook gebeurt het dat ze nog niet genoeg bedden klaar hebben .

dan laden we wel mensen terug voor het unc in nijmegen .

hiervoor hebben wij speciaal de 110 Scania met een koeltrailer voorzien van hangwerk gekocht.

dit zijn mensen die door homohaters in elkaar getrimd zijn .

hutte had beloofd bij zijn bezoek dat ze in nederland verzorgd werden .

omdat ze slecht verzekerd zijn komen ze in hangmatten die we aan de haken hangen naar nederland . en brengen ze dan naar nimwegen ,als instanties onderweg vragen wat de lading is ""luie flikkers ""zeg ik dan :rolleyes:.

met de combi doen we ander werk op zwitserland .

hier brengen we zangzaad voor koekoekklokken heen ,hier had ik al eerder een vervoerder voor gezocht .

nooit gevonden ,dus nu doen we het zelf .

op de terugweg nemen we meestal zwitsers mee die tegen een referendum zijn .

zodat er weer ruimte komt voor andere niet zwitsers .

ook gaan we nu naar Marokko ivb met falliet gaan van de garnalen boer .

hebben wij de werknemers daar ingeschakeld voor de fabr van ons .

wij brengen er grote plakken speculaas heen .

en laten daar onze geprepareerde peper noten maken .

dit gebeurt in kale cutta en komen dan weer hierheen .

.

verder wil ik een compliment geven voor uw mooie reisverslag .

ik heb de computer op zijn kop gezet ,dus het verslag voor de terugreis heb ik al .

hopende hier mee van dienst te zijn teken ik .

k.lucht .

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja lieve forumleden, jullie hadden de primeur!

Die mijnheer van de Bigtruck wilde er ook graag een verhaaltje over schrijven, dat mag natuurlijk, maar jullie hebben het echt uit de eerste hand.

Dus als er verschillen in het verhaal zitten of onjuistheden in de 'Bigtruck', ga dan maar uit van dit topic:D.

PS ik zit nu op de luchthaven van Vilnius, vlieg zo weer naar Sotsji. En dan als het vliegtuig niet neerstort, hopen we morgenochtend weer te vertrekken richting NL met twee auto's.

De andere twee auto's vertrekken vandaag al. Jammergenoeg dus niet met z'n vieren terug. Orders van het management. Maar als wij nou een extra gassie geven, en zij een beetje met de handrem erop, kunnen we ze misschien wel inhalen. Wel zo gezellig:zegtniets:.

Groet JP

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok dan, hier nog ff een kort verslagje van de terugrit:

De auto's zijn inmiddels alweer ruim een week geleden terug gekomen.

De terugreis deden we in groepjes van twee auto's. De andere twee auto's vertrokken een dag eerder uit Sochi.

En klein detail: deze keer zat ik bij de twee Scania's in team rood-wit;).

Eigenlijk liep de terugreis van een leien dakje. Het weer zat mee en we konden telkens mooi 's avonds laat de grote steden Moskou en St. Petersburg voorbij.

Dus we waren een dag eerder dan gepland in Helsinki. Daar stapte ik weer op het vliegtuig naar Vilnius om m'n eigen auto op te halen en de andere jongens gingen de 'lange' boot op naar Travemünde.

post-8104-1394790903,5977_thumb.jpg

Tussenlanding in Minsk, het was knap mistig. Zelf vloog ik met Belavia, hier een kist van de Aeroplof.

post-8104-1394790904,7316_thumb.jpg

Sochi uit konden we over het Olympisch spoor. De linker rijstrook was alleen voor Olympisch verkeer met een speciale vergunning. Maar echt file was het niet.

post-8104-1394790905,4617_thumb.jpg

In de buurt van Sochi hadden ze aardig geïnvesteerd in de wegen maar verderop was het weer huilen met de pet op.

Chinees kiepertje met imitatie MAN-cabine, zie je daar veel rijden.

post-8104-1394790906,074_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste stuk vanaf Sochi hadden we verschillende haarspeldbochten.

Leuk dan konden we ff zwaaien naar elkaar tussen de struiken door.

post-8104-1394790906,6865_thumb.jpg

Onderstaande apparaten zag je vroeger heel veel rijden, maar worden er steeds minder. En als je ze ziet, staan ze meestal met pech. Maar wel een V-8:ja:.

post-8104-1394790907,337_thumb.jpg

Politiepost, de controle stelt meestal niet veel voor.

post-8104-1394790907,9602_thumb.jpg

Maar je baalt wel als een stekker als je vanwege die kloteviolen in een dikke file staat, zoals het tegemoetkomend verkeer:stom:.

post-8104-1394790908,5961_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij werden dus ook een paar keer aangehouden en in de tussentijd passeerden de collega's ons, maar verderop wachtten ze weer op ons, dus wij er weer voorbij.

post-8104-1394790910,2777_thumb.jpg

Liep lekker, de sneeuw van de heenweg was praktisch weggesmolten. Waar het op de heenweg nog -20 was, was het nu +12.

Hier in de wegwerkzaamheden achter een oude Middelkoop.

Veiligheid voor alles zoals je ziet:nee:.

post-8104-1394790910,9857_thumb.jpg

De weg van Rostov naar Voronez, kun je niks van zeggen, ligt er toch wel knap bij. Maar in Rusland is het altijd de vraag voor hoelang. Vaak hebben ze bezuinigd op de bouwmaterialen:zegtniets:.

En als de ingenieur die de dikte van de brugpeilers moest uitrekenen, nou maar nuchter was die dag:smurf:.

post-8104-1394790911,6515_thumb.jpg

Heb je een gevarendriehoek achterop, dik voor mekaar toch. Dan hoef je toch geen achterlichten? Bovendien, je rijdt toch meestal met oplegger, dus zowiezo onzin:D die dingen.

post-8104-1394790911,739_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier was het dus goed fout gegaan. Het was net gebeurd, de appeltjes rolden bij wijze van spreken nog over de straat. En de chauffeur zat er nog in. Hopelijk kon hij het navertellen.

post-8104-1394790911,8299_thumb.jpg

Je moet ook wel voldoende afstand houden. Want ze parkeren nogal eens krap langs de straat:zegtniets:. Dat je het maar op tijd ziet!

post-8104-1394790912,1702_thumb.jpg

Vervolgens in de file voor de Mac Drive.

post-8104-1394790912,7302_thumb.jpg

Wederom wegwerkzaamheden, wat een getob. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, het was maar een stukje van 15 km wat echt slecht was. Wel op de belangrijkste weg van het land, tussen Moskou en St. Petersburg:bey:. Dat blauwe vrachtwagentje is de postbode bytheway.

post-8104-1394790912,8205_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zomaar een fotootje uit het zijraam van een riviertje:

post-8104-1394790912,9503_thumb.jpg

Verderop in een file, anderhalf uur verloren vanwege een kruising in een dorpje met slecht afgestelde verkeerslichten:stom:. Ja, ook dat is Rusland. Die situatie is al maanden, zo geen jaren, maar geen hond die er wat aan doet.

Misschien leest Poetin dit:

KLOOTZAK DOE EENS WAT AAN DIE STOPLICHTEN IN VISNHY VOLOCHEK!!!!!!

post-8104-1394790913,0928_thumb.jpg

Het plaatselijk verkeer rijdt rechts langs de file, dus opletten als je wilt pissen. Meestal rijden ze niet zachtjes. En de vrachtwagenchauffeurs staan braaf in de rij.

Wie weet trouwens uit z'n blote hoofd welk merk die SUV is, achter ons? Dat was de auto van onze bewaker. Ziet er uit van een afstand als een dikke Mercedes maar was het niet.

post-8104-1394790913,3574_thumb.jpg

Typisch plattelandshuisje in Rusland.

En zulk soort hebben de Russen tegenwoordig veel liever dan een Kamaz:

post-8104-1394790913,6579_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Van St. Petersburg naar Viborg rechts een kerkje. Wees blij dat je het van een afstand ziet en dat de foto niet scherp is. Want de afwerking laat vaak te wensen over:zegtniets:.

post-8104-1394790913,7395_thumb.jpg

En toen waren we alweer in Helsinki bij de haven, alwaar ondergetekende eruit geflikkert werd en de taxi naar het vliegveld nam. De collega's konden mooi aansluitend de boot op naar Duitsland en dan nog maar 7 uurtjes tot huis.

Zelf keek ik weer terug op een bijzonder gezellige rit.

En oooohhh.... wat hebben die mannen mooi en apart werk. Heb genoten van hun verhalen over de Olympische Spelen in Peking en het WK in Zuid-Afrika. En a.s. zomer gaan ze gewoon met twee auto's naar het WK voetbal in Brazilië. Beetje heen en weer rijden tussen de speelsteden daar.

Tuusendoor moeten ze nog wel even opdraven voor een eucharastieviering van de Katholieke Omroep of een uitzending van Nederland Zingt van de EO:banaan:.

O ja, en mocht je je afvragen waarom allebei de auto's nummer 12 hebben: ze vormen samen een setje. De drie-asser is de studio-auto en de twee-asser de materiaalwagen. Weet u dat ook weer:bey:.

post-8104-1394790913,8286_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zijn die wegen wel zo slecht door corruptie JP. Ze krijgen zeg maar 100.000 voor een kilometer, noem maar een bedrag, maar steken de helft in hun zak, en dan moet er ergens bezuinigd worden, dus een dunnere laag asphalt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies Corydon! Dat is geen 'misschien' maar 100% zeker.

Ze stelen van hoog tot laag, alleen in verschillende gradaties.

De simpele arbeiders stelen een bezem of een schep voor thuis.

De kiepwagenchauffeurs stelen diesel.

De monteurs stelen reserve-onderdelen.

De uitvoerder steelt komplete vrachten zand en grind en asfalt.

De project-manager en de grotere bazen frauderen met de rekeningen en het ontwerp.

Zo is het mij uitgelegd door mensen die 't weten kunnen:mad:.

Meestal is de weg dus na een of twee jaar weer aan gort gereden, of in ieder geval staan er weer diepe sporen in.

Dat het aan de russische winter zou liggen, is maar een smoes. Waarom kunnen ze het in Zweden en Finland dan wel!?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...