[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]Spring naar bijdragen
Afgelopen maandag 10 februari gingen tientallen vrachtwagenchauffeurs langzaamaan over de A28 naar de vergaderplek in Nieuwegein waar Transport & Logistiek Nederland (TLN) met de vakbonden CNV en FNV in overleg ging over een nieuwe cao. De vrachtwagenchauffeurs protesteren onder meer voor een goede cao. In een pamflet was te lezen dat de chauffeurs blijven gaan voor een loonsverhoging van 3%. Het uitstel van het overleg met twee maanden door TLN kwalificeren de chauffeurs als ‘arrogant’.
‘Wij Nederlandse chauffeurs gaan niet langer het prijsdumpingsbeleid van TLN, winstoptimalisatie van de verladers en leuke en vooral te dure sectorspeeltjes financieren’, aldus de chauffeurs. ‘De concurrentieslag gaan we niet winnen met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die moeten we gaan winnen op kwaliteit en die moet gewoon worden betaald.’
Om deze kwaliteit te kunnen garanderen, gaan de chauffeurs voor een loonsverhoging van 3%. ‘en niets minder!’.
De onderhandelingen zijn na het binnentreden van de chauffeurs met een eis van 3% loonsverhoging gestaakt en zullen op 18 februari worden hervat, waar weten we nog niet maar we rekenen wel op meer chauffeurs.
You can post now and register later.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Vraag
Zeeuwsventje
Afgelopen maandag 10 februari gingen tientallen vrachtwagenchauffeurs langzaamaan over de A28 naar de vergaderplek in Nieuwegein waar Transport & Logistiek Nederland (TLN) met de vakbonden CNV en FNV in overleg ging over een nieuwe cao. De vrachtwagenchauffeurs protesteren onder meer voor een goede cao. In een pamflet was te lezen dat de chauffeurs blijven gaan voor een loonsverhoging van 3%. Het uitstel van het overleg met twee maanden door TLN kwalificeren de chauffeurs als ‘arrogant’.
‘Wij Nederlandse chauffeurs gaan niet langer het prijsdumpingsbeleid van TLN, winstoptimalisatie van de verladers en leuke en vooral te dure sectorspeeltjes financieren’, aldus de chauffeurs. ‘De concurrentieslag gaan we niet winnen met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die moeten we gaan winnen op kwaliteit en die moet gewoon worden betaald.’
Om deze kwaliteit te kunnen garanderen, gaan de chauffeurs voor een loonsverhoging van 3%. ‘en niets minder!’.
De onderhandelingen zijn na het binnentreden van de chauffeurs met een eis van 3% loonsverhoging gestaakt en zullen op 18 februari worden hervat, waar weten we nog niet maar we rekenen wel op meer chauffeurs.
Kom op voor uzelf en uw beroepsgroep en doe mee!
https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk
Link naar opmerking
Deel via andere websites
Top Posters For This Question
25
19
17
16
Popular Days
22 feb
34
16 feb
33
21 feb
23
15 feb
20
Top Posters For This Question
hwm.klaassen 25 posts
EJD 19 posts
andremast 17 posts
maarten/andre 16 posts
Popular Days
22 feb 2014
34 posts
16 feb 2014
33 posts
21 feb 2014
23 posts
15 feb 2014
20 posts
Popular Posts
Gast henk driehoek
Huub, je begint steeds meer te praten als een werkGEVER vriend..... Dacht je in jou tijd ook zo solidair???
EJD
Dat komt allemaal dik voor elkaar. Het CNV heeft vast veel meer verstand van fora.
hwm.klaassen
Wat mij op valt Dat een chauffeur in 70 uur in de week niet kan verdienen Heel veel mensen werken 40 uur of 36 uur in de week Die verdienen het wel Met veel minder. Daarbij veel chauffeurs zitt
Posted Images
218 antwoorden op deze vraag
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.