[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO onderhandelingen 2014 en afzegging door TLN voor18 februari


Zeeuwsventje

Vraag

  • Forumlid

Afgelopen maandag 10 februari gingen tientallen vrachtwagenchauffeurs langzaamaan over de A28 naar de vergaderplek in Nieuwegein waar Transport & Logistiek Nederland (TLN) met de vakbonden CNV en FNV in overleg ging over een nieuwe cao. De vrachtwagenchauffeurs protesteren onder meer voor een goede cao. In een pamflet was te lezen dat de chauffeurs blijven gaan voor een loonsverhoging van 3%. Het uitstel van het overleg met twee maanden door TLN kwalificeren de chauffeurs als ‘arrogant’.

‘Wij Nederlandse chauffeurs gaan niet langer het prijsdumpingsbeleid van TLN, winstoptimalisatie van de verladers en leuke en vooral te dure sectorspeeltjes financieren’, aldus de chauffeurs. ‘De concurrentieslag gaan we niet winnen met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die moeten we gaan winnen op kwaliteit en die moet gewoon worden betaald.’

Om deze kwaliteit te kunnen garanderen, gaan de chauffeurs voor een loonsverhoging van 3%. ‘en niets minder!’.

De onderhandelingen zijn na het binnentreden van de chauffeurs met een eis van 3% loonsverhoging gestaakt en zullen op 18 februari worden hervat, waar weten we nog niet maar we rekenen wel op meer chauffeurs.

post-8052-1394790778,5461_thumb.jpg

Kom op voor uzelf en uw beroepsgroep en doe mee!

https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ben ik het helemaal mee eens SPL, er word maar heel kort gekeken door chauffeurs toekomst, is er hier een toekomst voor de chauffeur, op het binnenland nog wel, maar het simpele a naar b werk is volgens mij geen toekomst meer voor de Nederlander weggelegd.

Nederland is en word gewoon te duur voor de rest van het Europa, en we werken er allemaal aan mee, de grenzen dicht en Nederland uit de EU is ook geen optie, ook al roept er in Den Haag iemand van wel, dan zitten we op een eiland en dan is het de vraag of we het de welvaart die we nog steeds hebben wel kunnen houden, men wil hier alles en het liefst direct.

Wel ben ik van mening dat iedereen een normaal inkomen moet kunnen hebben, dus die 3% is eigenlijk nog veel te weinig, in dit land kun je als 1 verdiener niet goed rondkomen als je 3 koters in de groei hebt, en dat zou toch moeten kunnen.

En dan hoef je echt niet twee auto's voor de deur te hebben, elke 2 jaar een nieuwe tv/computer en inrichting van het huis, maar een normaal inkomen en uitgaven patroon.

Dan zal men in de hofstad wel moeten realiseren dat we een stapje terug moeten doen, dus ook daar zal veel minder uitgegeven moeten worden en zal de hele boel versobert moeten worden.

Kort samengevat, we gaan dit spel verliezen of we zullen een hoop welvaart moeten gaan inleveren om de concurentie aan te kunnen op dit moment, of geduld hebben en wachten tot de rest ook zo duur gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Cao-overleg beroepsgoederenvervoer wordt na spanningen toch voortgezet

Het cao-overleg beroepsgoederenvervoer, 140.000 werknemers, dat vandaag nog compleet vast leek te lopen door de nul-koers van de werkgevers, gaat volgende week dinsdag alsnog verder.

Egon Groen, bestuurder FNV Bondgenoten: "De chauffeurs hebben duidelijk aangegeven dat zij waardering willen zien in de vorm van een loonsverhoging met koopkracht. Volgende week zien we of daar ook echt gehoor aan wordt gegeven.â€

Langzaamaan-actie voor waardering

Voor het eerst in twee maanden was er weer een cao-onderhandeling tussen FNV Bondgenoten en de werkgeversorganisaties TLN en KNV. Bij Hotel Mercure in Nieuwegein liepen de spanningen behoorlijk op. Een groep van zo'n honderd chauffeurs was vanmorgen eerst met een ‘langzaamaan-actie’ naar Nieuwegein gereden. In de loop van de dag werd duidelijk dat de werkgevers helemaal geen loonsverhoging wilden bieden. Groen: "Wij hebben de actie als een grote steun in de rug ervaren. Het overleg dreigde namelijk spaak te lopen. Toen de chauffeurs, die buiten stonden te wachten, daar lucht van kregen, kwam er een groep de zaal binnen waar we in overleg zaten. De rest zat in de hal te wachten. De werkgevers waren er niet blij mee, maar het resultaat was wel dat ze hebben toegezegd dat we het overleg voortzetten. Tussen nul procent en de drie procent die wij vragen, zit wel een groot gat natuurlijk."

Vernieuwing van de cao

FNV Bondgenoten wil een eenjarige cao, met een loonsverhoging van 3 procent. Groen: "Als we daarover snel een resultaat kunnen bereiken, kunnen we de komende periode gebruiken voor gesprekken over vernieuwing van de cao, met bijvoorbeeld een goed basisloon, meer zeggenschap over werktijden en scholing."

De onderhandelingen worden voortgezet op dinsdag 18 februari.

Bron: FNV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat mij op valt

Dat een chauffeur in 70 uur in de week niet kan verdienen

Heel veel mensen werken 40 uur of 36 uur in de week Die verdienen het wel

Met veel minder.

Daarbij veel chauffeurs zitten in de www of wwb Veel komen nooit meer aan het werk

Ik ga de reden hier niet neer zetten.Veel moeten is anders gaan denken.

En op alles het oostblok mensen de schuld geven Vind ik helemaal verkeert

Ik zeg altijd De beste blijven over En kunje het werk niet aan Dan lig je er uit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daarbij het zou goed zijn als de CAO helemaal op de schop ging

Een chauffeur die er hard voor werkt en altijd netjes op tijd is Daarbij nooit schade heeft

Die mag veel meer hebben aan inkomen Dan chauffeurs met vaak alle gevolgen.

of dat de werkgever liever ziet vertrekken dan komen.

En het overuren systeem moet gewoon veranderen

Want dat wordt toch verleden tijd

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Joh ik gun je 30% in plaats van 3% en gewoon lekker op dit standpunt blijven staan, ruim in ieder geval je cabine leeg, want daar zit binnen een paar maanden een ander op. En probeer mij eens uit te leggen wat het logo betekend Samen sterk voor eerlijk werk?s

Wat word er bedoeld met eerlijk werk ? Geen buitenlanders die hier in NL laden ? Goed verhaal, maar dan laden wij ook niet meer in andere EEG landen toch ? Vergeten dat wij het uitgevonden hebben ?Vergeten dat wij de prijzen in Noorwegen totaal kapot hebben gereden, Zweden, Griekenland ? Ja dat waren wij de NL bedrijven en chauffeurs wij hebben het uitgevonden en nu schreeuwen wij het hards dat ons alles word aangedaan.

Triest niet meer en niet minder, ik rij 40 jaar op NL kenteken, en die buitenlandse chauffeurs cq bedrijven die hier rijden maken mij niks uit ik verdien nog steeds mijn geld op mijn wagen, maar jullie moeten vooral je kop in het zand blijven steken dat het allemaal aan een ander ligt, in plaats van jullie zelf.

Geloof mij na 40 jaar rijden jullie zelf hebben dit over jullie afgeroepen en jullie enige antwoord is geef de buitenlander maar de schuld, lekker makkelijk toch

wie hebben dit over zich uit geroepen???? De chauffeurs???? Sorry vriend. Het zijn hooguit de Nederlandse WERKGEVERS, maar niet de werknemers hoor. Chauffeurs volgen alleen maar de orders op van de werkgevers...... Maar die zelfde chauffeurs nu worden wel overal de dupe van..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op maandag 10 februari jl. heeft het tweede overleg plaatsgevonden tussen TLN, FNV Bondgenoten, CNV Vakmensen en de Unie over de cao voor het beroepsgoederenvervoer over de weg 2014. Na afloop van dit overleg is de datum voor het volgende cao-overleg vastgesteld op 18 februari a.s. TLN heeft de vakbonden vandaag schriftelijk op de hoogte gesteld van het feit dat de onderhandelingen op 18 februari a.s. niet zullen worden voortgezet. De brief gericht aan de vakbonden met daarin de reden van afzegging is hier te downloaden.

Bron : TLN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Daarintegen is zwijgend de aangeboden 0% accepteren ook geen optie.

Het is wel een signaal naar de werkgevers toe, dat het nu eens klaar moet zijn, met de mentaliteit dat je de chauffeurs in de zeik moet nemen.

Ik vraag mij alleen wel af hoe men dit gaat uitleggen aan de werkgeversleden die wel een eerlijke en gezonde cao willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daarintegen is zwijgend de aangeboden 0% accepteren ook geen optie.

Het is wel een signaal naar de werkgevers toe, dat het nu eens klaar moet zijn, met de mentaliteit dat je de chauffeurs in de zeik moet nemen.

Ik vraag mij alleen wel af hoe men dit gaat uitleggen aan de werkgeversleden die wel een eerlijke en gezonde cao willen.

De bonden mogen nooit akkoord gaan met 0%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
wie hebben dit over zich uit geroepen???? De chauffeurs???? Sorry vriend. Het zijn hooguit de Nederlandse WERKGEVERS, maar niet de werknemers hoor. Chauffeurs volgen alleen maar de orders op van de werkgevers...... Maar die zelfde chauffeurs nu worden wel overal de dupe van..........

Je gaat mij niet vertellen dat die chauffeurs het vervelend vonden om door heel Europa rond te toeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zowel de werkgevers als de werknemers zijn niet gebaat bij het uitblijven van een cao.

Ze kunnen hier eenvoudigweg geen afstand van nemen, daar de cao onderhandelingen mede zorg dragen voor het bestaan van TLN.

Nu nog hopen dat de achterban van TLN deze club even flink op de vingers tikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zowel de werkgevers als de werknemers zijn niet gebaat bij het uitblijven van een cao.

Ze kunnen hier eenvoudigweg geen afstand van nemen, daar de cao onderhandelingen mede zorg dragen voor het bestaan van TLN.

Nu nog hopen dat de achterban van TLN deze club even flink op de vingers tikt.

Dat zal niet gebeuren

Want de achter ban staat er volledig achter

Het belang is niet zo groot

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

*maandag 10 februari jl. heeft het tweede overleg plaatsgevonden tussen TLN, FNV Bondgenoten, CNV Vakmensen en de Unie over de cao voor het beroepsgoederenvervoer over de weg 2014. Na afloop van dit overleg is de datum voor het volgende cao-overleg vastgesteld op 18 februari a.s. TLN heeft de vakbonden vandaag schriftelijk op de hoogte gesteld van het feit dat de onderhandelingen op 18 februari a.s. niet zullen worden voortgezet. De brief gericht aan de vakbonden met daarin de reden van afzegging is*hier*te downloaden. (PK)

Dit kwam ik net tegen......:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zowel de werkgevers als de werknemers zijn niet gebaat bij het uitblijven van een cao.

Ze kunnen hier eenvoudigweg geen afstand van nemen, daar de cao onderhandelingen mede zorg dragen voor het bestaan van TLN.

Nu nog hopen dat de achterban van TLN deze club even flink op de vingers tikt.

Ik hoop het met je mee, , maar er zullen er daar een paar zitten die de dienst uit maken.

Ben bang dat het korte rondje een langere etappe gaat worden.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Op zich wil ik best wel weer op de vrachtwagen, maar als ik dan dan weer op dit forum kijk is het misschien toch beter om het niet te doen. Bij mijn huidige werkgever gaat mijn loon elk jaar wel omhoog en krijg ik alle opleidingen volledig betaald, tot en met vervoer en lunch aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op maandag 10 februari jl. heeft het tweede overleg plaatsgevonden tussen TLN, FNV Bondgenoten, CNV Vakmensen en de Unie over de cao voor het beroepsgoederenvervoer over de weg 2014. Na afloop van dit overleg is de datum voor het volgende cao-overleg vastgesteld op 18 februari a.s. TLN heeft de vakbonden vandaag schriftelijk op de hoogte gesteld van het feit dat de onderhandelingen op 18 februari a.s. niet zullen worden voortgezet. De brief gericht aan de vakbonden met daarin de reden van afzegging is hier te downloaden.

Bron : TLN

uitstellen blablabla langer uitstellen blablabla nog langer uitstellen blablabla nog veel langer uitstellen blablabla

en al die tijd zoals sinds 2010 gebeurd er niks en vangen we niks meer en blijven lekker zo doorsoppelen en raken we verder en verder achterop :stom:

misschien alle verkeer lang genoeg muurvast zetten een overleg zal versnellen ???

alle andere milde actie hebben nooit iets geholpen, :mad: ze smeken om keiharde acties :mad: waarbij ik denk aan alle tunnels vol parkeren met afgekoppelde trailers etc..... :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden