[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO onderhandelingen 2014 en afzegging door TLN voor18 februari


Zeeuwsventje

Vraag

  • Forumlid

Afgelopen maandag 10 februari gingen tientallen vrachtwagenchauffeurs langzaamaan over de A28 naar de vergaderplek in Nieuwegein waar Transport & Logistiek Nederland (TLN) met de vakbonden CNV en FNV in overleg ging over een nieuwe cao. De vrachtwagenchauffeurs protesteren onder meer voor een goede cao. In een pamflet was te lezen dat de chauffeurs blijven gaan voor een loonsverhoging van 3%. Het uitstel van het overleg met twee maanden door TLN kwalificeren de chauffeurs als ‘arrogant’.

‘Wij Nederlandse chauffeurs gaan niet langer het prijsdumpingsbeleid van TLN, winstoptimalisatie van de verladers en leuke en vooral te dure sectorspeeltjes financieren’, aldus de chauffeurs. ‘De concurrentieslag gaan we niet winnen met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, die moeten we gaan winnen op kwaliteit en die moet gewoon worden betaald.’

Om deze kwaliteit te kunnen garanderen, gaan de chauffeurs voor een loonsverhoging van 3%. ‘en niets minder!’.

De onderhandelingen zijn na het binnentreden van de chauffeurs met een eis van 3% loonsverhoging gestaakt en zullen op 18 februari worden hervat, waar weten we nog niet maar we rekenen wel op meer chauffeurs.

post-8052-1394790778,5461_thumb.jpg

Kom op voor uzelf en uw beroepsgroep en doe mee!

https://www.facebook.com/chauffeurstoekomst.samensterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Ben bang dat dit een rommeltje zal worden

Ik verwacht dat dat wel mee zal vallen. Heb het al vaker geschreven: als jij staat voor je werk dan zijn er nog genoeg mogelijkheden. En de mindere broeders komen dan in het eenvoudige werk terecht met een dito beloning. Niets mis mee lijkt mij.

En aangezien je dan geen vakbonden meer nodig hebt zullen ook de mensen werkzaam bij een bond hun "kennis" dan elders moeten verkopen. En ook dat komt vast helemaal goed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Niet iedereen is verbaal even sterk

Het jezelf als chauffeur verkopen heeft (behalve aan de stamtafel) niets met je verbale kwaliteiten te maken maar alles met wat je in je vakgebied beheerst. En dat heb je als werkgever heel snel in de gaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stel dat daar een waarheid in zit dan kun je rustig stellen dat diezelfde groep ook nu al door hun werkgevers wordt misbruikt. Want én geen weerwoord én niemand die aan de bel trekt en de boel eens gaat controleren.

En laat je niet misleiden door persberichtjes over een ten strijde trekkende vakbond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ben bang dat dit een rommeltje zal worden

Sterker nog, ik denk zomaar dat 98% van de chauffeurs dan tegen minimumloon aan de slag mag.

Okv, weekendtoeslagen en overuren kan je vergeten.

En bevalt het niet, dan zijn er zo 100 Pjotters die op je stoeltje gaan zitten.

Welkom in de sector anno 2014!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Om even terug te komen op die 3 procent.

Maken we nu echt zo`n ophef over die 3 procent die wij erbij moeten krijgen ?

Maakt die 3 procent erbij alles in orde met wat er op het moment gaande is in de transportwereld ?

Stel, we krijgen die 3 procent erbij, is dan het ware probleem opgelost ?

Klagen we dan minder ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik vind die 3% nog niets eens zo belangrijk.

Inflatiecorrectie vind ik het belangrijker.

Maar het meest belangrijk vind ik nog wel werkgelegenheid behoud.

Wat mij betreft steken de bonden meer energie in het tegengaan van het uitvlaggen, dan die 3%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik vind die 3% nog niets eens zo belangrijk.

Inflatiecorrectie vind ik het belangrijker.

Maar het meest belangrijk vind ik nog wel werkgelegenheid behoud.

Wat mij betreft steken de bonden meer energie in het tegengaan van het uitvlaggen, dan die 3%.

Het uitvlaggen is niet tegen te houden

Was gisteren op een vergaderen Daar zijn de voorberijding al aan de gang

Dat in de toekomst de leeftijd naar 69 jaar gaat.

Ik vind dat de bonden in dit soort dingen is beter naar buiten moet komen

De dat de kosten vergoed worden Boven de 15 km Van huis naar werk Veel cao,s is het verplicht

De werkgever kan het aftrekken van de belasting Krijgt terug ongeveer 90%

En weekend van huis 100 Euro extra Zou heel normaal zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Misschien moet je wat dat betreft beter het forum maar negeren.

Toen ik vorig jaar terug naar Nederland kwam hard ik er toch werkelijk een klein beetje een hard hoofd in of ik wel een baan zou vinden. Afgaande op dit forum was ik er niet zo erg zeker van dat het goed zou komen en mijn recht op een uitkering had ik uiteraard verspeeld.

Puntje bij paaltje had ik de keuze uit vier (!!) werkgevers die alle vier nog eens netjes betaalden ook. Dus de soep wordt werkelijk niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Met andere woorden Wie werken wil Die krijgt of heeft werk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waar zijn die vacatures Huub.

Er zitten zo'n 20.000 vrachtwagenchauffeurs thuis zonder werk ....

Totaal zo'n 700.000 mensen in de WW

& weer een afschrijving ... geeneens een uitnodiging om jezelf in te komen laten schrijven

Bedankt voor jouw sollicitatie.

Wegens de vele reacties op deze vacature en de rustige periode hebben wij ervoor gekozen om jou op dit moment niet uit te nodigen voor een gesprek.

Toch zien wij wel enige mogelijkheden waardoor wij jouw CV graag in file willen houden.

Hiermee hoop ik je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Born staat om mensen te schreeuwen

Ivm het gaan produceren van de Mini?

Dat heb je gisteren zeker in het journaal gezien. De 1500 oud werknemers kunnen waarschijnlijk terug keren op hun werkplek ... eventueel in de toekomst zouden er nog een aantal vacatures ontstaan. Werden er niet 400 vacatures genoemd?

Het is een goede ontwikkeling maar daarmee zijn we er nog lang niet Huub.

Bedankt voor je sollicitatie bij Uitzendbureau XYZ naar de functie van tankwagenchauffeur. Helaas zoekt dit bedrijf chauffeurs die in de omgeving van ***** wonen en is de afstand woon- werk voor deze vacature te groot. Hierdoor kunnen we je helaas niet verder bemiddelen.

de tweede afwijzing van vandaag overigens.

Men claimt dat er weer grote vraag zal zijn naar chauffeurs in 2015 en verder.

Cijfers CBS in 2015 gaan er zo'n 101.000 mannen met de AOW (pensioengerechtigde leeftijd), de vrouwen tel ik niet mee omdat er slechts een klein percentage vrouwelijke chauffeurs is.

Cijfers CBS 2016 zo'n 100.000 mannen die met Pensioen/AOW zullen gaan.

Dit jaar ligt het CBS cijfer op 103.000 ....

HOEVEEL daarvan zullen chauffeur zijn???

Hoeveel banen dienen dus door 'jongeren' te worden ingevuld waarvoor men zogenaamd bang is dat ze die niet zullen kunnen krijgen?

En dat terwijl er nu dik 20.000 chauffeurs zonder werk zitten.

Dat zijn de cijfers.

Het pensioenfonds van het beroepsgoederenvervoer wilde geen cijfers verstrekken!

Dus heb ik bij het CBS naar mensen (mannen) gekeken die op basis van hun geboorte jaar de AOW gerechtigde leeftijd gaan bereiken.

CAO?

Dit zou zogenaamd een KORTE RONDE worden ... zo snel mogelijk de CAO voor dit jaar rond zien te krijgen en dan een nieuwe CAO in elkaar gaan zetten met oog op de toekomst.

Dat valt dus nu ook compleet in het water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Om even terug te komen op die 3 procent.

Maken we nu echt zo`n ophef over die 3 procent die wij erbij moeten krijgen ?

Maakt die 3 procent erbij alles in orde met wat er op het moment gaande is in de transportwereld ?

Stel, we krijgen die 3 procent erbij, is dan het ware probleem opgelost ?

Klagen we dan minder ?

Nee, ik denk dat de meesten gewoon behandeld willen worden. Niet als een slaaf, maar als werknemer. Dus geen gestreep in uren, niet gelijk dat gedreig van: voor jou 10 anderen, geen onmogelijke planning, kortom, dat het wat menselijker wordt. Maar goed, de rekeningen moeten wel betaald worden, dat is wel waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee' date=' ik denk dat de meesten gewoon behandeld willen worden. Niet als slaaf, maar als werknemer. [/quote']

Als je bovenstaand leest lijkt het net of zo ongeveer de hele beroepsgroep als een hond wordt behandeld en uitgebuit. Maar dat is natuurlijk niet zo sterker nog, de bedrijven die hun werknemers "uitbuiten" zijn er maar weinig en hun werknemers vertegenwoordigen nog geen 1% van het totaal. Als één of andere misstand aan de kaak wordt gesteld lijkt het heel wat maar het gaat in feite procentueel gezien nergens over. Toch?

En zo niet, laat de goegemeente hier maar met voorbeelden komen.

een nieuwe CAO in elkaar gaan zetten met oog op de toekomst.

Zo te lezen is enig sarcasme jou ook niet vreemd. :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

had jij mazzel Rob ik heb bij zeker 10 werkgevers een open sollicitatie gedaan

2 dagen later even een telefoontje gewaagd niks nada noppes momenteel niet

we zetten u in het sijsteem en zo gauw het aantrekt bla bla bla bla

ik geef nooit op er zal ongetwijfeld wat op mijn pad terechtkomen maar

raak er weel een beetje moedeloos van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat ik te oud ben staat buiten kijf [60jaar]

aan de ene kant denk ik joh laat mij lekker met rust heb 43 jaar gewerkt

aan de andere kant voel ik mij nog te jong om te stoppen met werken

mag nu meedoen met een workshop succsesvol naar werk 10 dagdelen

van 3uur en een tegoedbon van 750 pleuri,s voor een cursus.

zit te denken geconditioneerd vervoer certificaat te halen maar dan moet

ik kunnen aantonen dat daar werkin is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

dat is heel moeilijk aan te tonen adriaan.

maar net als wat rob zegt is het vaak ook een kwestie van op het juiste moment op de juiste plek te zijn en in een bepaald gat ( behoefte van een werkgever ) te kunnen inspringen en niet teveel eisen te hebben.

ogen en oren open, maar jij bent oud genoeg om dat ook te weten.

nou begrijp ik wel dat je niets onredelijks zult eisen, maar sommigen willen of alleen maar dit of alleen maar dat ( is niks persoonlijks hoor..meer algemeen.)

ik had na 8 maanden WW mezelf als springer aangeboden ( want er was nog geen zicht op een vrijkomende wagen ).

wel bij het bedrijf waar ik heen wilde en al gesprekken had gevoerd.

dat was niet mijn lievelingsgedachte ( dat springen ) , maar om op gang te komen had ik dat toch maar voorgesteld en net voor de vakantieperiode was dat een gouden zet en het vervolg heb je kunnen lezen.

ook deelcontracten was voor mij geen probleem, want vast krijg je nergens meer meteen bij aanvang.

het zal en zou mij op dergelijke momenten een worst wezen of er een cao of iets bij een bedrijf is waar ik naartoe wil.

ik ben de enige die bepaald of ik het met de zaken van dat bedrijf eens ben en trek dan mijn conclusies.

de C in dat woord CAO wordt ik persoonlijk ook niet goed van, want we leven in 2014 en alles moet wat zelfstandiger.

het complete spelletje tussen werkgever en werknemer is van A tot Z vastgelegd in een boekje en laat geen ruimte voor flexibiliteit of inventiviteit.

omdat hele groepen zich menen te verschuilen achter een groep die het voor hun opneemt moet alles en iedereen zich daar maar aan aanpassen.

heel veel klagers zouden eens zich moeten afvragen waarom ze nog dat vak in willen als het toch niks oplevert

dan ga je toch een andere weg zoeken.

en ik zal zeker niet zeggen dat dat een eitje is...integendeel.

maar als het werk je bevalt en de omstandigheden niet dan zul je je nooit lekker op je plek voelen.

het is een complexe materie, maar als je met plezier bij een bedrijf bent werkt het beter.

de belgen hebben een dik jaar zonder regering gezeten en alles draaide gewoon door

nou als er geen vakbonden meer zijn dan zal het spelletje van chauffeur ook gewoon doorgaan en komen er voor de een kansen en voor de ander verdwijnen die.

that's life en dat hou je niet tegen met vakbonden of actie's of wat dan ook ( persoonlijke mening ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

het grootste probleem om wat anders te zoeken is het pensioengedeelte.

doordat dit ook allemaal collectief ( daar is het woord weer ) verplicht is voor allen om af te dragen en diverse pensioenfondsen spelregels hebben die het bijna onmogelijk maken om je pensioen mee te nemen of korten als je niet in de sector blijft is het erg lastig om te kiezen voor een ander vak.

zeker als je net als ik en adriaan bijna aan de eindstreep bent en dan het al bereikte resultaat moet opgeven ( gedeeltelijk)

ik ken collega's die ook graag zouden willen stoppen, maar die hebben ook te maken met bovenstaande materie.

redenen om te stoppen zijn voor velen divers.

echter zul je een knoop door moeten hakken en ik heb hun al eens gezegd dat je met je rijbewijs toch veel kunt.

neem gewoon een andere baan met vaste werktijden en kijk maar eens hoe vaak je dan in het weekend of s'avonds nog even een koppelritje of iets kunt doen.

zo kun je toch meer uren maken per week en wat je dan extra hebt compenseert weer het beetje pensioengat.

dan leg je maar wat weg voor jezelf.

ook zit je met je rijuren goed en is het voor een werkgever ook makkelijk met flexibel personeel op oproepbasis.

daar gaat de maatschappij toch naartoe.

wel zelf je code 95 en of adr doen, maar je kunt toch nog wel wat schipperen op deze manier.

er zijn optie's maar elk individu zal zelf moeten bepalen wat er voor hem/haar mogelijk is en ik persoonlijk zal niet achter een kudde aanlopen of anderen voor mij zaken laten regelen.

en begrijp me niet verkeerd…als men dat wel wil en daar heilig in gelooft dan moet je je bij zo een groep aansluiten en er het beste van hopen.

ik zal niemand tegenspreken die dat wil, maar het is niet mijn insteek.

omgekeerd zou die bedoelde groep ook moeten accepteren dat er andersdenkenden zijn die helemaal niet willen dat alles in een keurslijf gegoten wordt en je net zoals nu in nederland alleen maar naar aanleiding van wat er in een boekje staat kunt en mag werken.

want op dit moment is alles vastgelegd.

vroeger toen ik nog in het ziekenhuis werkte was dat ook al zo dat je vanaf de voordeur tot de achterdeur al een uitgestippelde route had lopen en oh oh oh als je een voetpas verkeerd zette of met eigen initiatieven kwam aanzetten.

sommigen voelen zich er happy onder , omdat ze beschermd zijn en zelf niets hoeven te organiseren.

gewoon het van te voren geregelde leventje zonder veel te hoeven nadenken. ( alles is immers al bekend voordat je begint ).

maar tijden veranderen en mensen veranderen en je kunt niet blijven vasthouden aan oude standpunten en veronderstellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden