[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurs voor een beter klimaat.


yellowbiker

Recommended Posts

  • Forumlid

Iedereen klaagt over het werk en TERECHT!

Het afgelopen jaar zijn er ruim 10.000 werkeloze chauffeurs bij gekomen,in deze maand februari gaan we de 25.000 grens werkeloze chauffeurs over.

De oplossingen worden nog al verschillend gezien ik heb 14 jaar in Hongarije geleefd en ik kan jullie vertellen dat de liberalisering daar samen met de recessie de vrachtprijzen helemaal naar de kloten hebben geholpen.Nu(0,28ct/km)en voor hun is de enigste manier om te overleven zich te concentreren op de westerse markt waar nu de prijzen al maar zakken.DIT IS DE WERKELIJKE REDE DAT BIJ ONS ZO VEEL BEDRIJVEN FAILLIET GAAN!

Maar wat gaan we er aan doen?

Wel ik wacht niet op zeveraars van bonden of politiek maar heb de oplossing gevonden in een sluitend systeem tegen cabotage.

Veel van deze vrachtauto s uit het oosten hebben namelijk nog een oude euro 3 motor,doordat in landen als D,A,CZ,SK,CH,H de maut box is ingevoerd moeten ze voor deze euro 3 auto s daar veel meer betalen per/km en daarom laten zij deze auto s met euro3 motoren nu vooral in landen met een Euro vignet rijden zoals Nederland.

Hier door is de cabotage ernstig toe genomen tot 40% dit weet minister Schultz ook maar in dit rapport stond ook dat de heterdaadjes door het ILT 10% was en dat klonk haar veel beter in de mond dus dat is wat zij naar buiten bracht,maar bij controles op bedrijven en achteraf war het percentage veeeeeel meer.

Hier in licht volgens mij ook de enigste snelle oplossing als wij aan kunnen tonen dat van deze buitenlandse vrachtauto s veel met een euro 3 motor rijden dan kunnen we de politiek dwingen tot snelle invoer van de mautbox met cabotage slot.(100% cabotage uitsluiten)wand de euro 3 motor stoot namelijk 2 keer zo veel co2 uit en 3 keer zo veel Nox gassen als de euro 4/5 en als wij aankunnen tonen dat er dus veel meer euro 3 hier rond rijden dan zal de minister van milieu de emissie berekeningen op nieuw moeten doen en met 20/30% naar boven moeten bij stellen.

Dit kost de staat dan miljoenen en dat is de stok achter de deur om deze invoer versnelt in te voeren.

Werkeloze chauffeurs interesseert de politiek niks maar gezichtsverlies en terug betalen hebben ze een hekel aan.

Hier voor heb ik jullie hulp nodig: de overgang van euro 3 naar 4/5 is heel eenvoudig te zien aan het missen van de Ad Blue tank.

In de jaren 2006/2007 zijn de euro 3 massaal ingewisseld tegen de betere euro 4/5 en die overgang ging met de invoering van de Ad Blue slecht bij 2 modellen was dit anders de MAN met de comman rail motor (euro4) en de Scania die het tot euro 5 zonder Ad Blue kan maar dit is wel duidelijk aan de uitlaat demper te zien.Scania ging namelijk toen over van de vierkante demper op de rvs cilindrische demper.

Dus een beetje chauffeur kan zo zien of een auto nog een vuile euro 3 is.

op deze site heb ik alles met foto s verduidelijkt en roep ik op om foto s van vuile euro 3 auto s met zichtbaar kenteken op te sturen!

https://www.facebook.com/groups/584123848342608/ CHAUFFEURS VOOR EEN BETER KLIMAAT.(Facebook)

Doe mee het is de toekomt van ons allemaal die op het spel staat!mvg:yellowbiker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De meeste Oostblokkers rijden met nieuwere auto's dan wij doen. Het grootste probleem zit em ook in de Oostblokkers die rijden voor Nederlandse transporteurs met "een vestiging in Polen". En die bedrijven kiezen vaak (vanwege het taalprobleem bij pechgevallen??) voor relatief nieuwe auto's.

P.S. ik dacht even te maken te hebben met een chauffeur die met het milieu te doen had. Gelukkig bleek dat mee te vallen:D:wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt een beetje op hetgeen wat men in de Scandinavische landen heeft opgezet , alleen daar staat tijd en locatie van de foto erbij om bewijs van cabotage te verzamelen.

En dan neem je een foto van zo n "verkeerde oostblokker":D,maar heb je dan ook t bewijs dat ie een cabotage rit doet????:eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De meeste Oostblokkers rijden met nieuwere auto's dan wij doen.

Hier ga je mijn inziens de fout in. Je vergelijkt denk ik binnenland- met buitenlandauto's. Dan is het logisch dat wij oudere auto's hebben. Maar kijk eens naar de Nederlanders die de grens overgaan, die hebben net zo'n modern spul als dat oost-europeanen hebben. Vergeet ook niet dat zij veel meer kilometers maken dan iemand die Benelux rijdt dus ook eerder aan een nieuwe auto toe zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier ga je mijn inziens de fout in. Je vergelijkt denk ik binnenland met buitenland auto's. Dan is het logisch dat wij oudere auto's hebben. Maar kijk eens naar de Nederlanders die de grens overgaan, die hebben net zo'n modern spul als dat oost-europeanen hebben.

Alblas.

Gedingest op 'n dinges met dinges.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Iedereen klaagt over het werk en TERECHT!

Het afgelopen jaar zijn er ruim 10.000 werkeloze chauffeurs bij gekomen,in deze maand februari gaan we de 25.000 grens werkeloze chauffeurs over.

De oplossingen worden nog al verschillend gezien ik heb 14 jaar in Hongarije geleefd en ik kan jullie vertellen dat de liberalisering daar samen met de recessie de vrachtprijzen helemaal naar de kloten hebben geholpen.Nu(0,28ct/km)en voor hun is de enigste manier om te overleven zich te concentreren op de westerse markt waar nu de prijzen al maar zakken.DIT IS DE WERKELIJKE REDE DAT BIJ ONS ZO VEEL BEDRIJVEN FAILLIET GAAN!

Maar wat gaan we er aan doen?

Wel ik wacht niet op zeveraars van bonden of politiek maar heb de oplossing gevonden in een sluitend systeem tegen cabotage.

Veel van deze vrachtauto s uit het oosten hebben namelijk nog een oude euro 3 motor,doordat in landen als D,A,CZ,SK,CH,H de maut box is ingevoerd moeten ze voor deze euro 3 auto s daar veel meer betalen per/km en daarom laten zij deze auto s met euro3 motoren nu vooral in landen met een Euro vignet rijden zoals Nederland.

Hier door is de cabotage ernstig toe genomen tot 40% dit weet minister Schultz ook maar in dit rapport stond ook dat de heterdaadjes door het ILT 10% was en dat klonk haar veel beter in de mond dus dat is wat zij naar buiten bracht,maar bij controles op bedrijven en achteraf war het percentage veeeeeel meer.

Hier in licht volgens mij ook de enigste snelle oplossing als wij aan kunnen tonen dat van deze buitenlandse vrachtauto s veel met een euro 3 motor rijden dan kunnen we de politiek dwingen tot snelle invoer van de mautbox met cabotage slot.(100% cabotage uitsluiten)wand de euro 3 motor stoot namelijk 2 keer zo veel co2 uit en 3 keer zo veel Nox gassen als de euro 4/5 en als wij aankunnen tonen dat er dus veel meer euro 3 hier rond rijden dan zal de minister van milieu de emissie berekeningen op nieuw moeten doen en met 20/30% naar boven moeten bij stellen.

Dit kost de staat dan miljoenen en dat is de stok achter de deur om deze invoer versnelt in te voeren.

Werkeloze chauffeurs interesseert de politiek niks maar gezichtsverlies en terug betalen hebben ze een hekel aan.

Hier voor heb ik jullie hulp nodig: de overgang van euro 3 naar 4/5 is heel eenvoudig te zien aan het missen van de Ad Blue tank.

In de jaren 2006/2007 zijn de euro 3 massaal ingewisseld tegen de betere euro 4/5 en die overgang ging met de invoering van de Ad Blue slecht bij 2 modellen was dit anders de MAN met de comman rail motor (euro4) en de Scania die het tot euro 5 zonder Ad Blue kan maar dit is wel duidelijk aan de uitlaat demper te zien.Scania ging namelijk toen over van de vierkante demper op de rvs cilindrische demper.

Dus een beetje chauffeur kan zo zien of een auto nog een vuile euro 3 is.

op deze site heb ik alles met foto s verduidelijkt en roep ik op om foto s van vuile euro 3 auto s met zichtbaar kenteken op te sturen!

https://www.facebook.com/groups/584123848342608/ CHAUFFEURS VOOR EEN BETER KLIMAAT.(Facebook)

Doe mee het is de toekomt van ons allemaal die op het spel staat!mvg:yellowbiker

Waarom heb ik het gevoel dat het jou helemaal niet om het klimaat te doen is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden