[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Heisterkamp laat chauffeurs thuis zitten


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid
Kan me zomaar voorstellen dat daar waar rook is ook wel eens vuur kan zijn

Wat wil de bond doen

Als alles volgens de wet gaat

Ik denk alleen maar aan de zijkant toe kijken

Wat vroeger kom Dat gaat vandaag de dag niet meer

En als het bedrijf geen lid van TLN is Dan wordt het heel moeilijk

Dan komt in veel gevallen de deurwaarden voor niks

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
De bonden zouden ook eigen initiatief kunnen tonen voordat het straks te laat is en het hele bedrijf straks ergens anders in Europa staat

verstuurd vanaf een mobiel rekenmachine met tapatalk

Bij een bond beslissen de leden,wie betaald bepaald.

En misschien zitten er bij Heisterkamp wel meer niet-leden dan wel-leden.:eek:

Zodat de niet-leden t liever "zelf regelen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.transport-online.nl/site/44964/chauffeurs-heisterkamp-onzeker-het-weekeinde-in/ toch vreemd vaste chauffeurs die al drie weken thuis zitten oproep chauffeurs die wel een dagje mogen rijden er zal heus wat meer aan de hand zijn en ik hoop dat ik geen gelijk krijg dat ze straks helemaal niet meer in Nederland zitten

verstuurd vanaf een mobiel rekenmachine met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij een bond beslissen de leden,wie betaald bepaald.

En misschien zitten er bij Heisterkamp wel meer niet-leden dan wel-leden.:eek:

Zodat de niet-leden t liever "zelf regelen.:D

Heb een vraag

Hoe wil de bond het probleem opossen

Zeker als de vrachtprijs zo slecht is

Met verlies gaat alles er aan

De bonden moet gewoon zorgen Dat de vrachtprijzen beter worden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, Jan1960 gewoon blijven schreeuwen van de zijlijn, dat is de oplossing. :banaan:Als je een clubje wil veranderen dan zul je dat van binnenuit moeten doen.

En Wim Kok? Dat is blijkbaar een prima bestuurder als zowel de vakbond en de werkgevers hem in de top hebben. Het feit dat de top van de vakbonden gewild is in het bedrijfsleven vloeit voort uit het polderen en dat gebeurt zowel bij FNV als CNV (Doekle Terpstra-Hogeschool Inholland, Agnes Jongerius-Post.nl)

Nee,dat zijn goede voorbeelden...HIH constant in het nieuws ivm fraude en Post.nl in het nieuws omdat ze op slinkse manier van hun oude dure postbodes af willen! Goede vakbondvoorzitters!!!:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zucht

Ja zucht maar even; je hebt het nog niet door.

Lees dit even, misschien wordt je dan wakker : Gat tussen salaris topman en werkvloer sinds 1950 met 1000 procent toegenomen | Economie - NUjij.nl (1 mei 2013)

Wij lopen meestal 20 jaar achter op de VS, dus zal het hier misschien ietsje minder zijn, maar over 20 jaar hebben wij het ook, met dank aan de Kokken, Doekeles en Agnessen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Jan1960, je verwijt mij dat ik het niet door heb maar ik denk dat ik het eerder door had dan de meesten op dit mooie forum. Ik ben niet voor niets al meer dan 10 jaar geleden overgestapt naar het OV. Je weet wel, omstreeks 2004, toen er nog meer Nederlanders dan Polen rondreden...............................................en ik zou het niet door hebben????

Misschien zelf te laat wakker geworden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is vorig jaar ook al gebeurt toen hoorde je het FNV niet en waarom nu zoeens wel??

FNV heeft in de jaren ook al eens geroepen dat Heisterkamp niet conform het CAO betaalde. FNV en Het CNV is op uitnodiging van Heisterkamp en de chauffeurs hebben ze op een zaterdag de loonstrookjes gecontroleerd en wat bleek alles klopte toen was het FNV stil en vertrok mret de staart tussen de benen maar dat zijn feiten die ze bij het FNV ondrer de pet houden want dat past niet in hun straatje.

Kijk maar eens naar Vos veel geblaat hier en door de bond en en als er bewijzen komen dan is het geblaat over.

Als heisterkamo dan willekeurige staten laat zien, net van chauffeurs waar niet bij gesjoemeld is, is dat nog niet het bewijs dat die gevallen er niet zijn.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Jan1960, je verwijt mij dat ik het niet door heb maar ik denk dat ik het eerder door had dan de meesten op dit mooie forum. Ik ben niet voor niets al meer dan 10 jaar geleden overgestapt naar het OV. Je weet wel, omstreeks 2004, toen er nog meer Nederlanders dan Polen rondreden...............................................en ik zou het niet door hebben????

Misschien zelf te laat wakker geworden?

Maar waar jij werkt Daar kan het ook gevaarlijk worden

Want daar komen ze ook van alle kanten centen te kort

En het is niet voor niks Dat de ns goed koper is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sinds Wim Kok en vele anderen zichzelf verloochend hebben en hun ware aard hebben laten zien, is er voor de bonden geen plaats meer in deze samenleving.

Wim Kok is het levende bewijs dat elke socialist in feite een kapitalist is. Het verschil is dat de echte kapitalist er voor uit komt. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een kapitalist vind iets uit, start een bedrijf oid, een socialist word rijk door stelen... De internet waar we allemaal gebruik van maken is een goed voorbeeld, eigenlijk alles wat je in en rond je huis hebt is een product van kapitalisme, wat heeft een socialist nou ooit uit gevonden;)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ie naar het OV is gegaan zal wel meer met luiheid hebben te maken, typerend voor een socialist. Nooit geen wachturen bij DC's , scheldende Duitsers, spanbanden trekken en allerlei aanverwante zaken. Je weet nu al weer hoe laat je vanavond achter moeders gebreide broek kunt liggen.

Als het OV goedkoper moet, uiteindelijk is het Socialistische Kapitalisme onbetaalbaar; dan moeten ze er maar Polen op gooien. Wat is daar eigenlijk mis mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat daar mee mis is? In onze CAO staat gewoon dat je Nederlands moet spreken. Een prima CAO omdat er onder buschauffeurs wel saamhorigheid is en wij wel staken als het moet , dus platgooien en niet een beetje halfslachtig toeteren.

Van die luiheid klopt dan wel weer en ik weet een jaar van te voren hoe laat ik moet beginnen en hoe laat ik klaar ben.

@SPL Wat ik tien jaar geleden al doorhad en jij schijnbaar vandaag nog steeds niet is dat het beroep van internationaal chauffeur voor Nederlanders aan het uitsterven is.. Jij bent te duur en iemand uit het oostblok kan dat stuur vasthouden net zo goed als dat jij dat kan.

Wij hadden inderdaad niet met zijn allen naar het OV moeten gaan wat daar zijn we vast niet met zijn allen geschikt voor, je moet namelijk ook met mensen kunnen omgaan.....

@Corydon, een kapitalist is inderdaad iemand die met een eigen onderneming zoveel mogelijk winst wil maken, bijvoorbeeld door dure chauffeurs thuis te laten zitten in slappe tijden of zitting te nemen in TLN en CAO-onderhandelingen te frustreren

@Huub Het wordt inderdaad minder maar als ik zie aankomen dat mijn baan op het spel staat wacht ik niet af maar stort ik me wel in een nieuw avontuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corydon, een kapitalist is inderdaad iemand die met een eigen onderneming zoveel mogelijk winst wil maken, bijvoorbeeld door dure chauffeurs thuis te laten zitten in slappe tijden of zitting te nemen in TLN en CAO-onderhandelingen te frustreren

Een echte kapitalist heeft geen dure chauffeurs in diens :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier gaan nu meerdere dingen door elkaar lopen:

1. Heisterkamp chauffeurs die niet weten waarom ze thuis zitten.

2. De 'lopende' cao onderhandelingen

3. Verschil tussen de transport en bus cao.

Laten we het hier dan maar beperken tot de vraag waarom de Heisterkamp chauffeurs onzeker het weekend ingingen.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beroepen ons allemaal op onze rechten.

Maar in deze staan ook onze verplichtingen.

Dat Heisterkamp nu handelt conform onze verplichtingen, daar deze dus ook rechten heeft en dus chauffeurs een paar dagen vrij geeft, beroepen we ons ineens op onze rechten, maar vergeten we onze verplichtingen.

Dat in bijvoorbeeld in een ander land andere rechten en plichten gelden ten opzichte werkgever/ werknemer en hierdoor dus deze werknemers dus werken terwijl wij dus vrij krijgen, is conform de wet.

De betaling zal verlopen via wetgeving jegens deze werknemers, alleen hier gelden andere arbeidsvoorwaarden dan die wij hebben.

En hier zit dus de makke in onze rechten, we spreken van recht hebben ergens op, nu handelt Heisterkamp gewoon netjes conform dezelfde wet en dan klagen we wederom.

Vandaar dat ik met smart wacht op de komst van het CNV hier op het forum, benieuwd hoe hun hier hun visie over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We beroepen ons allemaal op onze rechten.

Maar in deze staan ook onze verplichtingen.

Dat Heisterkamp nu handelt conform onze verplichtingen, daar deze dus ook rechten heeft en dus chauffeurs een paar dagen vrij geeft, beroepen we ons ineens op onze rechten, maar vergeten we onze verplichtingen.

Dat in bijvoorbeeld in een ander land andere rechten en plichten gelden ten opzichte werkgever/ werknemer en hierdoor dus deze werknemers dus werken terwijl wij dus vrij krijgen, is conform de wet.

De betaling zal verlopen via wetgeving jegens deze werknemers, alleen hier gelden andere arbeidsvoorwaarden dan die wij hebben.

En hier zit dus de makke in onze rechten, we spreken van recht hebben ergens op, nu handelt Heisterkamp gewoon netjes conform dezelfde wet en dan klagen we wederom.

Vandaar dat ik met smart wacht op de komst van het CNV hier op het forum, benieuwd hoe hun hier hun visie over hebben.

Onderwerp Is voor veel moeilijk te begrijpen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ach, wat me hier opvalt is de kortzichtigheid van een aantal mensen die elk probleem in het transport proberen af te wentelen op de vakbond en als dat niet lukt hebben de oostblokkers het gedaan. Zondebokken zoeken in plaats van oplossingen aandragen............

De oostblokkers doen wat de meeste mensen doen, ze zien hun kansen ergens en grijpen het, maar het komt op mij over dat de vakbonden niet helemaal weten wat er gaande is.

Bedrijven doen wat ze doen omdat ze anders, dankzij diverse regeringen, niet kunnen doen wat zij eigenlijk liever doen, tevreden personeel dat het material/klanten goed verzorgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden