[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Assen Amerikaanse oplegger


arie67

Recommended Posts

  • Forumlid

2 assen op de oplegger en een dubbel achterstel op de trekker, dan wil je graag het gewicht 50-50 verdelen en daarom het assenstel achteraan.

In Europa hebben we juist vaak 3 assen op de oplegger en 1 achteras op de trekker dan wil je juist voorkomen dat de trekas overbelast wordt.

Wat zal spelen in de VS: voor bruggen en viaducten is het natuurlijk het best om het gewicht goed te verdelen. Voor de wendbaarheid is het weer minder om de assen zover naar achter te hebben, maar dat is door de ruime infrastructuur weer niet zo'n probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom zit vaak het tandemstel van Amerikaanse opleggers bijna helemaal achterop..?!? Kan zijn dat Ibo het als eens uitgelegd heeft.. ?!? :confused::D

Dat is inderdaad al eens langsgekomen. En dat was o.a. HIER ( << klik !! < ).

In de meeste Staten blijkt de vuistregel te zijn: Hoe verder de tandems uit elkaar staan, des te hoger het toegestaan totaalgewicht van een combinatie.

HIER ( << klik !! < ) nog een overzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Door je assen verder naar achteren te schuiven ,gaat er meer van het totaalgewicht naar de trekkerassen'

omgekeerd, dus je assen verder naar voren, gaat er meer gewicht naar de trailerassen.

Het maximumgewicht voor een gesloten tamdenstel is 34.000 pound, dus trekkertandems en trailertandems mogen hetzelfde wegen.

Als je lading voorin de trailer zwaarder is dan achterin, b.v. bij meerdere adressen , kun je de assen verschuiven om het gewicht op de trekkerassen niet te hoog te laten worden.

Het is een heel gereken af en toe, bij een wide spread tandem gelden weer andere regels, elke 2 feet die de tandemassen verder uit elkaar staan, mag ert meer gewicht op,

maar niet meer dan 40.000 pound

Een drieasser is maximum 42.000 pound.

Dit geld alleen in de USA, voor Canada gelden weer andere regels,maar wel met dezelfde trailers.............:confused:

Vandaar heel vaak controle op gewicht onderweg, en je kunt je er maar beter aan houden.

Op je laadadres wegen of je meters checken, en als jij denkt dat je te zwaar wordt....... stoppen met laden

Doet niemand moeilijk over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden