Spring naar bijdragen
Teddybeer

Antwerpen krijgt echte ring

Recommended Posts

De ring rond Antwerpen wordt echt rondgemaakt.

De Vlaamse regering, de stad en de haven van Antwerpen hebben vrijdag definitief gekozen om aan de westkant een nieuw traject aan te leggen. Het fileleed waar ook veel Nederlanders op weg naar het zonnige zuiden last van hebben, moet dan tot het verleden behoren.

Bron: Antwerpen krijgt 'echte' ring | Buitenland | Telegraaf.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens het artikel uit de Telegrof juist niet. Op het nieuwe, laatste deel van de ring komt tolheffing, wie gratis in de file wil staan moet via de Kennedytunnel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tol in tunnels

"Het Oosterweeltracé heeft ook de beste impact op de zwaarst belaste zone op de zuidelijke ring", aldus minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits. Het Oosterweeltracé komt ook als best uit de maatschappelijke kosten-batenanalyse. Om tegemoet te komen aan een aantal bekommernissen rond leefbaarheid wordt er zowel gesleuteld aan de infrastructuur (zo wordt de brug over het Albertkanaal een tunnel, waardoor de aansluiting met de ring verbetert) als aan de exploitatievoorwaarden. De regering heeft altijd een vrachtverbod in de Kennedytunnel en een tol op het Oosterweeltracé vooropgesteld. Maar uit het MER-rapport was gebleken dat die voorwaarden contraproductief waren voor de verkeersstromen. Daarom wordt nu gekozen voor een gedifferentieerde tolheffing in de verschillende tunnels (Kennedytunnel, Oosterweeltunnel, Liefkenshoektunnel) om zo het verkeer, met name het vrachtverkeer, beter te sturen.

Voor het personenvervoer blijft de Kennedytunnel wel tolvrij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die straks over de ring van Antwerpen willen, moeten tol betalen. Dat heeft de Vlaamse minister-president Kris Peeters vrijdag gezegd. Voor personenauto's blijft een mogelijkheid gratis aan de andere kant van de Schelde te komen, maar die route is veel langer.

Omroep Brabant: Vrachtwagens gaan tol betalen op de ring van Antwerpen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ze verwachten niet voor 2016 te kunnen beginnen, en misschien dat het wel `18 wordt als er nog wat actiegroepen tegen gaan werken.

Het zullen wel van die vieze groen actie groepen zijn met een ontzettend groot bord voor de kop. Alsof de huidige onhoudbare situatie in en om Antwerpen niet slecht is voor hun milieu.

Verbieden die geitenwollensokkenclub en a.s. maandag de eerste schop in de grond!!!!

Dit hele gedoe heeft al zo onnodig veel geld gekost:stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Ik weet het niet Lientje.

De Liefkenshoektunnel kost ook tol.

Voor vrachtwagens kost dat momenteel €14,16 tot €19,00.

Als je kijkt hoeveel vrachtverkeer dagelijks passeert, dan moet die tunnel inmiddels al lang terug verdiend zijn.

Daarintegen betreft het wel een private onderneming, dus die mogen winst op de tunnel maken, dus die tol wordt voorlopig wel gehandhaafd.

Het is te hopen dat dit verhaal straks niet opgaat voor het andere tolsysteem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Vlaamse regering heeft na meer dan tien jaar geduw en geruzie gekozen voor de zogeheten BAM (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel)-variant, die het dichtst bij de stad ligt. Daarvoor komt er een tunnel onder de Schelde, de Oosterweeltunnel. Het bekende viaduct bij het sportpaleis wordt afgebroken. Ook komt er een tunnel onder het Albertkanaal in plaats van het huidige viaduct.

Het bekende viaduct bij het sportpaleis wordt afgebroken, lees ik ... Ben heel benieuwd hoe we dan vanuit de havens naar Luik moeten... Toch niet weer via de Singel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bekende viaduct bij het sportpaleis wordt afgebroken, lees ik ... Ben heel benieuwd hoe we dan vanuit de havens naar Luik moeten... Toch niet weer via de Singel?

Lees eerst het artikel eens op GVA.be. Dan kun je ook op de foto`s zien dat je op dat stuk onder de grond gaat...

Maaruh............ het is allemaal zo ver nog niet hoor....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk ja. (klik) Maar goed, eerst zien dan geloven. En dan gelijk de E19 naar Breda verbreden! En in Nederland de A58 en A27... Dan gaat het nog ergens op lijken ;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Liefkenshoektunnel kost ook tol.

Ben er van de week nog doorheen gegaan en ik vond het er relatief rustig. Eerst dacht ik, shit was dit wel zo slim, later bedacht ik me dat dit 13km korter was (lees tijdwinst) en ook nog een filevrij terwijl de kennedytunnel weer eens volstond.

Dus al met al een goed alternatief.

Antwerpen blijf een drama denk ik voor eens en altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

Persoonlijk denk ik dat we i.p.v. in een ring om antwerpen, vierkant moeten gaan denken.

Ze neuzelen nu al zolang over een ring dat ik nu zoiets heb....

Leg er maar een vierkant om heen.

Verzonden per postduif

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buitenland/2017/maart/uitbreiding-ring-antwerpen

En zo moet het er dus uit gaan zien. Nu zat ik vrijdag het Vlaamse radio 1 te luisteren over het verlagen van de max snelheid op de ring. Daarin werd het een en ander uitgelegd.  Ik denk het een groot succes gaat worden...:rolleyes:

klik hier om te beluisteren vanaf minuut 13

bewerkt door zoetwatermatroos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites