[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frankrijk wil wekelijkse rusttijd in cabine verbieden


Michael 36

Recommended Posts

Overigens zou ik enige regelgeving met betrekking tot het verplicht op de standplaats doorbrengen van een twee of drie wekelijkse rust toejuichen want: je jaagt daarmee toch deze en gene transporteur van ver weg terug naar z'n eigen land. En dat zou het voortbestaan van de NL transportsector heel misschien kunnen rekken.

Dit leid hoogstwaarschijnlijk in een bemanning die uit 3 personen gaat bestaan, aangezien hier geen wetgeving voor is, wel word toegepast in de praktijk.

Dan zou je dus echt op kenteken moeten gaan werken dat die auto stilstaat in land van herkomst.

Maar valt zoiets wel te controleren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dan zou je dus echt op kenteken moeten gaan werken dat die auto stilstaat in land van herkomst.

Maar valt zoiets wel te controleren ?

Hoe kom je hier nu weer bij????

T gaat erom dat die chauffeur niet in de auto mag verblijven tijdens zijn wekelijkse rust.

Nergens staat dat een auto( of een chauffeur) ook daadwerkelijk naar zijn standplaats toe moet.

Je kunt niet iets controleren wat er niet is.

bewerkt door Teddybeer
quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in ieder geval op een schone parking waar ten alle tijde deugdelijke sanitaire voorzingen waren

Dat dat aardig wat geld kostte was geen enkele belemmering want we kwamen ook met een behoorlijk hoog bedrag thuis!!

Nu Roemenen en Bulgaren voor ¼ van dat geld met amper €1000,= per maand aantallen weken onderweg zijn is dat wel een probleem!!

Wanneer zij met die €1000,= zo zouden leven als wij dat deden zijn ze binnen 3 weken platzak!!

IK denk dat je de vinger wel op de zere plek legt,jij(en ik)hebben er nooit eenn probleem van gemaakt om een week of wat van huis te zijn,en onze OKV te betseden aan de plaatselijke economie.

Bij t bedrijf waar ik gewerkt heb hebben zo ook een vestiging in Slowakia,waar Slowaken en Polen werken,veel goedkoper dan wij.

Wat ze op de euro nauwkeurig hebben weet ik niet ,maar ze hebben een vast loon per maand en dan een vergoeding per dag,en al bijeen komen ze zo rond de 18 a 1900 euri per maand is mij verteld.

Weet jij hoeveel een maandloon in Polen of Slowakia is? Als ze überhaupt al werk vinden?zou dat 600 euri zijn??.

Dan hebben ze dus 12 a 1300 Euri om van te eten,das €40 per dag.

Alles wat ze zuiniger eten hebben ze in de knip.

Alleen ,de heren willen zelfs dat nog niet uitgeven en word alleen voor t hoognodige besteed bij de Aldi of de Lidl.

Er zou een mentaliteits verandering moeten komen onder deze mensen,maar dat zal wel een utopie blijven.

Maar als je nog wel eens in La Jonquera komt zul je zien dat de parkings daar vergeven zijn van de oostblokhoertjes ,,en die verdwijnen allemaal in cabines met een witte plaat erop(nee,geen Belgen of duitsers:D)

Dus daar is wel geld voor.

© roodkapjeEn het zijn juist deze verwaarloosde omstandigheden die het idee van deze wetgeving tot het idee gekomen is en zoals het er nu aan toe gaat kan ik mij daar mee verenigen hopende dat er goede handhaving op komt

en dat die voorzieningen niet als zoethoudertje in een container onderweg plaats gaat vinden maar bij voorkeur thuis in je eigen woning bij je eigen familie en vrienden!!©

Als je werkelijk denkt dat het handhaven van deze wetgeving de goedkope chauffeur er van zal weerhouden naar hier te komen zit je echt op een roze wolk.

als jij bij voorkeur ziet dat een chauffeur zijn vrije tijd bij zijn familie doorbrengt had je ook nooit de ervaring bij Jan de Rooij,Intramast,en Moeijes gehad,of wel dan??:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar de ogen voor gesloten worden is dat hier allang dus die 45 uur word omzeilt.

Hoe vaak lees je niet dat tien man in een caravan zitten gepropt op een camping ?

Dat chauffeurs bivakkeren in bouwunits ?

Dat 1 sociale woning bewoond worden door tien buitenlandse mensen ?

Dat de heren uit Polen het top vinden om van een camping, bouwunit of een woning wat ze moeten delen met tien man mogen inruilen voor een hotelkamer, uiteraard.

Wie zou daar niet voor tekenen?

Maar dat dezelfde heren uit bijvoorbeeld Polen, Bulgarije of Roemenië naar huis rijden in de laatste nieuwe BMW, AUDI of MERCEDES zegt mij dat deze heren totaal niks te klagen hebben.

Zal morgen een fotocollage maken van de auto`s waar deze heren in rijden.

Wat ik niet begrijp eigenlijk is, wij maken ons er druk over, bang dat deze mensen het nog slechter gaan krijgen, of dat dit ons helpt dat onze wereld blijft voortbestaan.

Het enigste wanneer je die mannen hoort is als het geld uitblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar de ogen voor gesloten worden is dat hier allang dus die 45 uur word omzeilt.

Hoe vaak lees je niet dat tien man in een caravan zitten gepropt op een camping ?

Dat chauffeurs bivakkeren in bouwunits ?

Dat 1 sociale woning bewoond worden door tien buitenlandse mensen ?

Dat de heren uit Polen het top vinden om van een camping, bouwunit of een woning wat ze moeten delen met tien man mogen inruilen voor een hotelkamer, uiteraard.

Wie zou daar niet voor tekenen?

Maar dat dezelfde heren uit bijvoorbeeld Polen, Bulgarije of Roemenië naar huis rijden in de laatste nieuwe BMW, AUDI of MERCEDES zegt mij dat deze heren totaal niks te klagen hebben.

Zal morgen een fotocollage maken van de auto`s waar deze heren in rijden.

Wat ik niet begrijp eigenlijk is, wij maken ons er druk over, bang dat deze mensen het nog slechter gaan krijgen, of dat dit ons helpt dat onze wereld blijft voortbestaan.

Het enigste wanneer je die mannen hoort is als het geld uitblijft.

We wijken wel af Valkje, de discussie was dat een chauffeur geen wekelijkse rust mag maken in zijn auto,een chauffeur dus,zonder onderscheid van nationaliteit.

En jij hebt t nu over oostblokkers die in sociale woningen of bouwunits zitten,,,dat zijn geen chauffeurs toch,dus daar gaat de discussie niet over.

Als jij over een paar jaar met de geeuwhonger achter de gordijnen zit en je kunt in een ander land vier keer zo veel verdienen als je uitkering in Nederland is vertrek je toch ook? of niet dan?

Desnoods ga je ook in een caravan of bouwunit,,althans onze voorvaderen deden dat wel,in t begin van de vorige eeuw.(naar kanida,de US of Australie)

Maar daar gaat t nu niet over,t gaat nu over het verblijven van een wekelijkse rust die een oostblokker moet maken,maar wij ook.

Als je daar een een oostblokker mee weghoud komt er msschien werk vrij op de langere afstand,,maar dat kunnen wij dan ook niet doen,omdat we geen 45 uur in de cabine mogen verblijven,en schieten ons daarmee zelf in de voet.

Blijven er nog maar een paar alternatieven voor de goederenstromen:de binnenvaart,of t spoor:angel:

En wie zijn dat? t spoor?meestal zijn de grootaandeelhouders regeringen van landen of aandeelhouders die heel dicht staan bij de mensen die de regels maken die ons t leven zuur maken.

En die lachen wel hoor.

Wel eens gehoord van de regel dat "afhouden"ook tot t biljart spel behoort???

en jij denkt dat je door een oostblokker het leven moeilijk te maken je eigen baantje kunt redden?

Mijn mening:dat hele art 8.8 van EU 561/2006 moet geschrapt worden,zodat mensen die dat werk,waarin deze wekelijkse ruste onderweg genoten moeten worden, kunnen en willen doen en daar geen problemen mee krijgen.

Eigenlijk ligt hier een taak voor de vakbonden om ervoor te zorgen dat hier tegen opgetreden word( tegen zo n Frans minister b.v.),maar die hebben ook steeds minder leden zodat ze ook geen vuist meer kunnen maken(kunnen ze ook de schuld niet krijgen als t helemaal mis gaat:D:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik zo jammer vind aan deze discussie. De mensen die eigenlijk nooit een weekend onderweg staan hebben hierover een uitgesproken mening. Ik sta heel veel weekenden onderweg en ik wil gewoon heerlijk rustig in mijn auto blijven waar ik alles bij de had heb.

Dan moet ik straks mijn auto achter laten op een parking zodat mijn collega's die wel rijden gelijk van alles van mij kunnen lenen. Nee dank je, ik blijf wel in mijn auto. En als ik niet in mijn auto wil blijven ben ik thuis. Hoe ? Dat geef ik gewoon aan want ik heb wel een eigen wil en mening die ik ventileer naar de planning die daar vervolgens rekening mee houd....

Niets geen probleem. En voor degene die een vrachtwagen cabine te min vinden om een weekend in te verblijven, ga lekker thuis zitten. Eigen keuze he, weet je nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het argument wat de Franse wetgevers gebruiken is dat ze deze regel willen invoeren om de sociale dumping tegen te gaan, of zit ik hier abuis ?

Ik las de kop van het artikel toch correct ?

Dat wij ons als Nederlanders ons nooit hebben laten wegzetten in een caravan of bouwunit komt simpelweg door onze wetgeving en onze CAO en daarnaast, wij verdienen nog steeds heel goed ten opzichte van de gelukszoekers.

Dat bijvoorbeeld Nederlandse werkgevers met een buitenlandse bv mensen misbruiken doordat deze niet beschermd worden door hun eigen wetgeving, daar wil Frankrijk min of meer een halt toe roepen.

Daar Franse ondernemers even goed zulke praktijken erop na houden.

Daar Frankrijk Europees geen onderscheid mag maken tussen land van herkomst moeten ze dit dus wel op elke nationaliteit toepassen.

Dat wij als goed verdienende Nederlander dus daar ook de dupe van worden heeft wel degelijk te maken dat de westerse landen overspoelt worden door goedkopere arbeidskrachten uit het oosten.

Je kaart zelf het probleem al aan, doordat de regelgeving dus ook van ons op toepassing is, lost dit voor ons niks op, het kost ons uiteindelijk meer, geen weekendvergoeding, omdat je werkgever dus zegt, kom maar naar huis, een hotel is te duur.

Al daaraan gedacht trouwens dat dan de CAO moet worden herzien, daar dus je weekendvergoeding anders moet worden omschreven, daar je niet meer verblijft in je wagen.

Ik denk niet dat werkgevers je de volledige vergoeding gaan geven plus de onkosten van het hotel.

Of ga je dan ook kamperen op de camping ?

Maar ben het geheel met je eens, in plaats van eens regels te schrappen, nee, nog meer regels die worden toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wij gaan er een hoop omheen verzinnen :D nogmaals die regel bestaat al heel lang en is nooit toegepast, waarom niet, ik weet het niet, misschien hebben ze zitten slapen, of er hebben te weinig mensen geklaagd, het is ook nog nooit zo duidelijk geweest dat mensen sociaal uitgebuit werden als de laatste jaren.

Wat een gelul weer. Zo duidelijk, dat is gewoon klinklare onzin Ger. De mensen die deze kant op komen om hier te werken kiezen daar zelf voor, ze worden niet gedwongen. Hooguit door hun vrouw die ook wel eens met de laatste mode mee wil doen.

Ze worden niet uitgebuit Ger, ze kiezen daar zelf voor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ruim ik net mijn laptop op dus kan ik geen stukje tekst er tussen uit knippen.

Ik kan het niet laten maar zal het netjes proberen te formuleren. Freddie, waar haal jij de wijsheid vandaan dat die chauffeur uit het oosten bij elke controle voorbij kan rijden?

Ik zit namelijk nog dagelijks langs de weg en ik kan dit niet onderbouwen, misschien kan jij dit aan de hand van een onderzoek wel?

En iedereen heeft een keuze Ger, zelfs die oostblokker die hier voor een schijtloontje rijd. Die kan ook thuisblijven en daar proberen werk te zoeken, dat moeat hij immers ook toen voordat hij zijn rijbewijs en code 95 kocht.

Je moet alleen durven een keuze te maken en dat durven de meeste niet. Het is makkelijker om te wijzen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij Ron jij wel. Maar we vragen niet wat jij wil maar wat we willen, maar dat vergeet je liever :D

Gee, waneer hebben JULLIE voor het laatst een weekend onderweg gestaan?

Nu maak je toch een foutje. JULLIE willen dat niet en omdat JULLIE het niet willen en toch al niet doen moet de kleine meerderheid die het wel willen en waarschijnlijk nog wel met heel veel plezier onderweg zijn zich maar (weer) aanpassen. En dat is wat ik nu tegen heb op het collectief, allemaal regeltjes die je nog meer beperken in je vrijheid. En die regeltjes worden gesteund door mensen die niet eens naar de wc durven gaan zonder handboek, hoe veeg ik legaal mijn hol af na het schijten.

Ongelofelijk dit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me dan afvraag.

Als die Pool dan eindelijk in de door de baas betaalde kamer zit (hoe die er ook uit moge zien) Moet de baas dan ook het eten en het drinken betalen. Of staat de vrachtwagen voor de deur zodat ze alsnog uit de kist kunnen eten....

Gewoon een van de vraagjes die er in mijn bekrompen hersencellen ronddoolt. ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
VERBOTEN: WOCHENRUHEZEIT IM LKW

Wochenende auf deutschen Raststätten. Tausende von Fahrern verbringen ihre Wochenruhezeit in der Kabine - was sie nicht dürfen - und gehen anschließend unbehelligt auf Tour. Die Unternehmer sparen und verschaffen sich Wettbewerbsvorteile, die Fahrer leiden darunter!

Lees meer: >>klik<<

Staat naar mijn mening wel een beetje onzin in dit artikel .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer een regeltje erbij die niet/ nauwelijks te controleren is. Dat je onderweg je rust maakt is ook het eigenlijke probleem niet, het probleem is de overlast en de rotzooi die overal wordt gemaakt en das in feite toch simpel en effectief te handhaven? Gelijk een bekeuring als je rommel maakt, een bekeuring voor wildplassen en een bekeuring voor openbare dronkenschap. Dan ben je ook bereid om 30 euro te betalen voor een parking waar wel toiletten zijn en douches, waar ook restaurants in de buurt zijn en waar je dus comfortabel een paar dagen kunt verblijven. Moet er niet aan denken om elke 2 weken verplicht een weekeind thuis te zijn, ik kies er voor om lang onderweg te zijn en daarom kies ik ervoor om internationaal chauffeur te zijn. Als ik thuis wil zijn wordt ik wel chauffeur bij de Jumbo of C 1000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik zat me net tijdens het eten wat te bedenken. Ik sta hier op een parking met 40 collega chauffeurs. De meeste zijn Portugees en Spaans ben ik ondertussen achter. Van de 40 eten er misschien 10 in het restaurant. De andere 30 eten in of bij de auto.

Als we nu met zijn allen in een hotel moeten in het weekend, betaald de baas dan ook ons eten of mag je als je wilt eten terug naar de auto. En als we dan in het hotel te eten zouden krijgen, gaat dat dat van onze onkosten vergoeding af.

Ga maar eens een bak koffie in een hotel nemen, 2.5 euro ben je zo maar kwijt en ik drink er minimaal 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Ga maar eens een bak koffie in een hotel nemen, 2.5 euro ben je zo maar kwijt en ik drink er minimaal 4.

Pak senseo koffie regular kost €2.49 en bevat 40 pads!!!! om maar even een voorbeeldje aan te halen, dat het Hotel ook iets (oeps!) wil verdienen dat snap ik wel maar doe mij maar een m'n eigen senseo apparaat dan weet ik tenminste wat ik krijg en heb.

Overigens valt er toch niks te controleren kost teveel inzet aan ambtenaren en wat zou het allemaal op gaan leveren, peanuts dus en een regel die wel bestaat maar niet gehandhaafd wordt, zo simpel als wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar hoe willen ze dit in de praktijk gaan doen.

Ger wil graag in een hotel zijn weekend rust maken. Gaat hij dar dan (duur) eten ook en aan een dure bak koffie. En word dat hotel dan verrekend met je okv?

Nu kunnen wij dat misschien nog betalen, maar hoe zit dat met onze Oost-Europese collega's. Die eten uit principe niet in een restaurant Net als veel Spanjolen en Portugezen. Want ik heb geen medelijden met een Spaanse chauffeur. Hoe het nu zit weet ik niet precies maar vroeger was het verschil tussen een netto salaris van een Nederlander en een Spanjool niet zo groot, een Spanjool hield netto misschien nog wel meer over maar dat kwam door de manier waarop een salaris in Spanje is opgebouwd. Die mensen aten toen al uit hun kist waar een aantal van ons zo lacherig over doen, en die mensen verdiende toen echt wel geld hoor.

Ik wil wel eens zien hoe dit gaat aflopen, het is gewoon een stompzinnige regel om de oost blokkers buiten de deur te houden, maar wat de meeste niet begrijpen is dat we die slag allang al verloren hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zie het maar zo, Frankrijk ziet weer een reden om nog meer geld binnen te halen over de rug van de chauffeur..

Leg eens uit? ik heb heel veel in frankrijk gewerkt,ik kwam(en kom) er altijd graag,terwijl ik toch geen Francophil ben( iemand die kritiekloos alles wat Frans is aanbidt)

IK heb daar in dat land nog nooit een onterechte bekeuring gehad,dus hoezo geld binnen halen over de rug van een chauffeur??

Maar hoe willen ze dit in de praktijk gaan doen.

Ger wil graag in een hotel zijn weekend rust maken. Gaat hij dar dan (duur) eten ook en aan een dure bak koffie. En word dat hotel dan verrekend met je okv?

Men wil niet meer dat je 45 uur in de cabine verblijft,waar je dan wel moet blijven word niet gezegd.

Ger ziet zich al in n hotel,anderen op een camping,,,,,En ikke misschien wel bij da madammeke van die gendarme die zondags aan t controleren is :D

Ik wil wel eens zien hoe dit gaat aflopen, het is gewoon een stompzinnige regel om de oost blokkers buiten de deur te houden, maar wat de meeste niet begrijpen is dat we die slag allang al verloren hebben.

Dat is een feit. En daarbij komt dat het geen zier zal helpen omdat er wel heel gemakkelijk een oplossing gevonden kan worden om het te omzeilen.

Precies,een stompzinnige regel die al in de wet staat(maar nooit gehandhaaft werd) en deze moet men zo snel mogelijk afschaffen.

Een regel die er niet is kun je ook niet overtreden,dat werkt wel zo relaxt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Niet mee eens, prima regel om er voor te zorgen dat je niet als een hond behandeld wordt, en voor de mensen die bang zijn dat ze wat minder onkostenvergoeding mee naar huis kunnen nemen jammer.

Daar wringt de schoen volgens mij, ze kunnen minder onkostenvergoeding overhouden vreest men. :bey:

Echt waar Ger. Wij zijn het niet vaak eens maar deze opmerking is triest en getuigt er van dat jij niet meer weet wat er onder Internationale chauffeurs leeft. En dan bedoel ik degene die nog wel met veel plezier de weekenden onderweg zijn. Werkelijk waar, ongelovelijk dit. Als een hond behandeld, misschien bij jou werkgever, niet bij de mijne, wat een onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden