[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

te lange combinaties door oostblokkers


shane

Recommended Posts

Gast routier

Ik denk ook niet dat deze bedrijven onze directe concurent zijn.

Als er al Nederlanders naar Ukraine rijden, dan gaat het toch maar alleen om hulptransporten.

Wat ik mij alleen wel afvraag: wat nemen deze bedrijven als opvracht naar Nederland mee?

Volgens mij heeft Ukraine maar weinig te exporteren.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was mij pas ook al opgevallen. Maar ik ben geen verraaier;).

Zolang ze niet in mijn vaarwater zitten, doen ze maar. Net wat Robniat en Routier zeggen, ze beconcurreren geen Nederlanders, alleen elkaar.

Het zijn inderdaad Oekrainense bloemenboeren, dubbelbemand.

Ik vermoed, dat ze net als Russische bloemenboeren, leeg 'op' gaan richting NL, hooguit met wat leeg fust.

Meestal vertrekken ze 's nachts uit Aalsmeer of Naaldwijk dus het valt niet zo op in het donker.

En dan kom ik ze vaak de volgende morgen tegen in Duitsland of 's middags in Polen.

Het viel me pas nog op, op een zaterdagmorgen bij Hannover, dat je dan echt met een paar minuten tussenpauze zo'n ex-Nederlandse volumecombi tegenkomt. Ze houden een mooie collectie Hollandse nostalgie op de weg:D.

Afgelopen rit werd ik in Polen nog ingehaald door een verlengde voormalige Bert van Es combi met heel stoer 'Holland - Greece' op de achterkant:D.

Trouwens, er zijn Hollandse groenterijders die ook jaren met te lange combi's hebben gereden. Die vertrokken ook meestal pas in het donker:rolleyes: en kwamen pas terug als het opnieuw donker was:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Heb ooit dit is gevraagd aan een buitenlander waarom zij reden met reclame met trucks uit NL, hij melden mij dat ze dan minder van de weg werden gehaald

vreemd toch??? En wijzelf vinden dat we er weer juist meer uit gepikt worden in het buitenland......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]67119[/ATTACH]

Meer dan jij denkt

En onze landbouw produkten gaan er veel heen

Want daar eten ze ook

En er gaan steeds meer Nederlandse boeren heen

En hun produkten gaan weer naar Nederland

En wij kopen het duur En het wordt door een goedkoope chauffeur gebracht

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom af en toe bij een stukgoedboer op Hazeldonk die doet bijna alleen

oekraine meest drank en die doet er op hazeldonk van die belasting bandjes op

Dus ales uit de doos bandje over de dop en weer in de doos.

De oekrainers die er laden komen hierheen met plastic korrels en dat soort olie podukten

En lading uit Rusland.

gr.Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meer dan jij denkt

En onze landbouw produkten gaan er veel heen

Want daar eten ze ook

En er gaan steeds meer Nederlandse boeren heen

En hun produkten gaan weer naar Nederland

En wij kopen het duur En het wordt door een goedkoope chauffeur gebracht

Huub

Huub, nu moet jij mij toch eens uitleggen wat "Duur" is, ik weet nog dat in de jaren 70 en 80 een eitje 20 cent opbracht voor de boer, nu moet die het met minder als de helft doen(3.4tot 3.6 cent per ei),

in de winkel betaalde je toen bijna 30 cent voor een eitje en nu betaal ik 15 cent, is weer ongeveer 30 oude hollandse centen, dus die zijn al niet duurder.

Nu de groenten, die waren vroeger alleen te verkrijgen als het het seizoen was, buiten het seizoen kreeg je blik of pot of uit het vat te eten, en verse groenten waren spruitjes, boerenkool en wat andere kolen die je langer kon bewaren.

Nu kost de groente net zoveel of minder als toen(omgerekend met inflatie erbij), en het komt uit het buitenland als het in Nederland niet groeit, Dus nogmaals leg eens uit wat "DUUR" is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Gisteren gehoord op AidT (Tweede Steeg Bijeenkomst) dat deze verlengde combinaties wel degelijk door de Politie worden aangepakt.

* Van de politie zelf die waren daar met twee man aanwezig om vragen van chauffeurs te kunnen beantwoorden.

Even off topic. Ik volg een discussie op de site van de Aidt over de rol van de vakbonden in het transport, maar volgens mij begint het nu eindelijk te rommelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Wat begint te rommelen als ik vragen mag Ron

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Het besef dat de bond misschien wel niet meer van de leden is en dat niet heel veel mensen zich kunnen vinden in de denkwijze en werkwijze er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dus, tijd voor een bond die wel van de leden is, waar er wel geluisterd word naar de achterban.

Er word door de leden altijd gezegd dat zei de bond zijn. Ik geloof daar niet helemaal in. Maar een nieuwe bond oprichten? Zal dat werken.... Dan krijg je ook te maken met mensen zoals ik :D en zie die maar eens tevreden te houden :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden