Spring naar bijdragen
Gast routier

Waar gaat de reis heen...???

Recommended Posts

Werd maandag gevraagd of ik niet alsnog mee wilde op personeeluitje en of ik anders extra weekend kan en wil doen. Vertrekken morgenmiddag een keer en lossen we maandag Cottbus Velten Halle en Zorbau. Evt nog Nordhausen anders dinsdag.

groeten Wesley

Ook bij ons kan t wel s veranderen . Na Zorbau nog Weißenfels en Gornsdorf eruit zetten. Nordhausen vervallen dus dinsdag laden Ronneburg voor woensdags lossen Arendonk. Donderdag krijg ik 1.5 week vakantie dus zal het niets geks meer zijn

groeten Wesley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is het?

800 hektare of 1000 voetbalvelden? Een voetbalveld is een halve hektare (50x100)......

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, verschillende bronnen geven verschillende oppervlakten aan. De NDR heeft het inmiddels over 12 vierkante kilometer en de luchtfoto's liegen er niet om.

Hier was het afgelopen zomer precies zo gegaan in het Doldersummerveld als de boeren er niet gelijk met groot en vooral veel materieel op waren los gegaan.

Brandweer was er “al” na een uur, maar SBB wilde in eerste instantie bepaalde hekken niet van slot doen. Nu is dat geen bijzonder groot probleem voor de brandweer, maar geeft wel weer extra vertraging.

In Duitsland schijnt de Bundeswehr eerst een tijd lang zelf aan geprutst te hebben. 1 bluswagen stuk en de andere in onderhoud. Pas na een week werd het ministeie wakker omdat er om groot en veel blusmeterieel werd gevraagd.......

Dat geloof ik meteen. SBB is natuurlijk bang voor vreemden in het gebied die de natuur verstoren, maar als de veenlaag éénmaal goed in de hens staat, is er geen blussen aan...

De voorspelling in Duitsland is, dat wanneer het vuur aan het oppervlak nu gedoofd wordt, ondergrondse vuurnesten nog maandenlang een risico zullen blijven vormen.

Dit schietterrein is al sinds 1877 in handen van het Duitse leger en er is geen turf gestoken, in ieder geval niet op grote schaal. De veenlaag zal er dan ook meerdere meters dik zijn.

Er schijnen op 3 september rdoor een helikopter boven het gebied raketten afgevuurd te zien, die waarschijnlijk de oorzaak van deze brand zijn. Het lijkt er sterk op dat men dit stil heeft willen houden, totdat het écht uit de klauwen gierde...

En nog even on-topic: Maandag lossen Zwolle, laden Heerde, lossen + laden Almelo, lossen Beilen, laden Zwolle.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had begrepen dat er altijd één blusvoertuig standby staat. bij zo'n oefening maar deze dus pech kreeg en dat andere voertuig niet beschikbaar was wegens onderhoud.

Een vervelende samenloop van omstandigheden, zeg maar...

Regent het daar nu niet dan??

OT: maandag Almere Lo en La en 's middags  weer naar R'veer als het een beetje loopt..

bewerkt door Durashift

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden