[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TV Voorbereiding nieuwe FH (2013), hoe ziet het eruit?


LiquidAtoR

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo Allemaal,

Ben op zoek naar informatie over de TV voorbereiding in de nieuwe Volvo FH (2013).

Ik heb inmiddels een Fakra (vermoed type D, stekker is paars vrouwelijk) stekker gevonden van één van de 4 antennes op het dak die nog vrij is.

Het voorpaneel onder de voorruit kastjes kun je zo naar beneden trekken (Bestuurderskant, de richel tussen het raam en de gordijnrails), dat is een klik systeem.

Nu is mijn vraag of iemand weet (of nog beter heeft) hoe de verdere bekabeling van de antenne eruit ziet?

Gaat deze direct van de Fakra naar SMA (de coax schroef versie) of zit hier nog iets tussen (zoals een versterker).

Had geprobeerd info te krijgen bij de dealer, maar de enige opbouwer die aanwezig was op die dag, wist het niet (wist wel waar de stekker zat maar niet hoe de rest eruit zag).

Ik wilde die antenne op het dak gaan benutten omdat het ontvangst in de cabine bijzonder slecht is met een actieve binnen antenne (die standaard ouderwetse blokantenne van de KPN).

Mijn TV aansluiting zal hoogstwaarschijnlijk 5V doorsturen door de Coax (doet ie nu ook naar het blokje, amber lichtje brandt op de antennevoet).

Het is een AnySee E30 (Zo'n rode uitvoering waar de smartcard achterin gaat), werkt prima, zelfs onder Windows 8.1 in WMC op de laptop.

En aangezien de antenne toch aanwezig is, en gebruikt kan worden voor DVB-T ontvangst, dacht ik waarom niet.

Maar dan wil ik eerst even uitzoeken wat er voor benodigd is voordat we gaan knippen en plakken :D

Alvast bedankt, Mike.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
beetje met gewichten rondlopen enz... Anders ben je binnen een paar jaar net als alle.. de meeste leden hier, een vet varken.;)

Dus als ik het goed lees en je goed begrijp moet ik gewoon ff geduld hebben, en dan loop ik vanzelf met gewichten rond (vet varken) ;)

Hoef er dus niks voor te doen ;)

Maar graag ff terug naar de TV aansluiting :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Helemaal niemand op dit forum die deze optie dus af-fabriek heeft?

Jammer weer :rolleyes:

Nu moet ik dus zelf aan de knutsel gaan om uit te proberen wat gaat en wat niet gaat :ja: 

Wordt vervolgd dus...

Stond dit niet in de lijst met opties die je op de mail had staan?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, niet in de lijst met opties voor ons :D
Is wel een accessoire optie van Volvo (met zijn eigen nummertje).

Maar geeft niet, houdt me weer 'van de straat' ^^
Fakra stekkertje met verloop naar Coax of SMA kan ik zelf ook in elkaar zetten.
Een DVB-T versterker heb ik ook nog liggen (als dat nodig is met de Volvo antenne).

En dan gaan we alles testen met de AnySee E30 Plus in Windows Media Center 8.1(Die USB Smartcard versie voor de laptop, want dat is wat ik gebruik).

Kan ik een aantal tests uitvoeren (Alleen met de AnySee, met de AnySee en versterker, met de originele KPN antenne, de antenne van de MaxView versterker, de antenne van de Volvo die ik uiteindelijk wil gebruiken en ga zo maar door)
Mogelijkheden te over :)
Resultaten worden hier netjes gepost als ik ze zelf heb na het testen van de verschillende set-ups (denk o.a. aan signaalsterkte, en wat je nodig hebt om die antenne te gebruiken).

Komt allemaal goed, heeft alleen wat tijd (en een vrij weekend) nodig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden