[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandstoftanks, aantal liters?


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

ik ben op zoek naar informatie mbt grootte brandstoftanks op een 6x2 mega trekker (Euro 6 met schotelhoogte 950 mm)

Hoeveel liter brandstof en AdBlue kan ik maximaal meenemen op een 6x2 mega trekker?

Bij welk merk kan ik het maximaal aantal liters diesel meenemen?

Wie heeft ervaring gegevens?

Waar kan ik eventueel iets ombouwen om meer liters mee te kunnen nemen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan er wel antwoordt op geven En je zult het er niet mee eens zijn

Als ik het voor het zeggen had De tank niet groter als 600 ltr

Daarbij je kunt overal tanken

En wat denk je van de veiligheid

Bij meer dan 600 ltr aan boord Moet de boete zo hoog worden Dat je het niet meer aan durft

En bij schade Verguning in beslag nemen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan er wel antwoordt op geven En je zult het er niet mee eens zijn

Als ik het voor het zeggen had De tank niet groter als 600 ltr

Daarbij je kunt overal tanken

En wat denk je van de veiligheid

Bij meer dan 600 ltr aan boord Moet de boete zo hoog worden Dat je het niet meer aan durft

En bij schade Verguning in beslag nemen

Huub

Hallo Huub,

Nee, natuurlijk ben ik het daar niet mee eens grappenmaker.

Waarom zal ik een "dief van eigen portemonnee" gaan worden door niet zo goedkoop mogelijk diesel in te kopen?

Ik ga toch géén centen per liter méér betalen dan strikt noodzakelijk.

groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het er om gaat om kosten op de brandstof te besparen is het dan niet zinvoller om naar de prestatie en verbruiksgegevens per merk te kijken in plaats van de grootte van een brandstoftank? Dit lijkt meer op symptoombestrijding dan dat je het bij de kern aanpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het er om gaat om kosten op de brandstof te besparen is het dan niet zinvoller om naar de prestatie en verbruiksgegevens per merk te kijken in plaats van de grootte van een brandstoftank? Dit lijkt meer op symptoombestrijding dan dat je het bij de kern aanpakt.

Hallo,

Natuurlijk bekijk ik het brandstofverbruik per merk en zal ook meegenomen worden in de uiteindelijke beslissing.

Maar waarom zal ik € 1,50 p/liter gaan betalen in Nederland, terwijl het in Duitsland bijv. € 1,42 p/liter kost?

Ik kom 2x per week op maandag en vrijdag in Duitsland, de rest van de week ben ik soms in Luxemburg, België of in Frankrijk.

Voor alle duidelijkheid, ik rij gemiddeld 3.000 / 3.200 km p/week.

Dat is voor mij een reden om zoveel mogelijk liters mee te kunnen nemen.

groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oftewel, het grootste deel van de week ben je al op plaatsen waar het voordeliger is. Dan kun je toch ook, voor je de grens met Nederland weer over gaat, volgooien zodat je hier niet hoeft te tanken. Tenzij je natuurlijk een groot deel van die 3000 km al in Nederland rijdt zodat je dan niet met een volle tank wegkomt.

Het ging er mij meer om dat ik me afvroeg waarom je naar grotere tanks kijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga eerst eens uit van de goede prijzen en ga dan eens verder kijken en beoordelen in welke land je het best kan gaan tanken. Met een tank van circa 800 liter kan je het er al op aan laten komen dat je alles in België of Luxemburg tankt. Klaar. Die kan je vrijwel onder ieder merk auto kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oftewel, het grootste deel van de week ben je al op plaatsen waar het voordeliger is. Dan kun je toch ook, voor je de grens met Nederland weer over gaat, volgooien zodat je hier niet hoeft te tanken. Tenzij je natuurlijk een groot deel van die 3000 km al in Nederland rijdt zodat je dan niet met een volle tank wegkomt.

Het ging er mij meer om dat ik me afvroeg waarom je naar grotere tanks kijkt.

Ga eerst eens uit van de goede prijzen en ga dan eens verder kijken en beoordelen in welke land je het best kan gaan tanken. Met een tank van circa 800 liter kan je het er al op aan laten komen dat je alles in België of Luxemburg tankt. Klaar. Die kan je vrijwel onder ieder merk auto kwijt.

Jongens, bedankt voor jullie opmerkingen. Mijn vraag gaat over het maximaal aantal liters op een 6x2 mega trekker. Per week rijd ik in Frankrijk ca. 2400/2800 km. Gezien de huidige (en te verwachten toekomstige) dieselprijzen wil ik zoveel mogelijk tanken in Duitsland en/of Luxemburg. Indien ik op een 6x2 mega trekker 800 ltr mee kan nemen, ben ik redelijk tevreden. Ik ben al in gesprek met Scania en DAF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Persoonlijk denk ik dat je Luxemburg en België om het even op 1 moet zetten om te tanken. Dan op 2 Nederland en op 3 om het even Frankrijk en Duitsland.

@ Huub. Of er na een aanrijding nu 600 liter of 1000 liter dieselolie wegloopt. Dat maakt, behalve in de portemonnee, niet meer uit. De wegbeheerders laten het hele circus opdraven om de boel weer te reinigen. Branden doet diesel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een grote tank is maar een van de mogelijkheden om brandstofkosten te besparen.

Als je voor jezelf rijdt, zou ik, voor een eerlijk beeld, de brandstofprijzen exclusief BTW vergelijken en tevens incl. korting.

In Duitsland en Frankrijk zul je geen 9 cent korting krijgen. Als dat wel zo is, mag je mij zeggen waar jij je tankpas van hebt.

In Nederland kun je zonder problemen een tankpas krijgen met rond de 9 cent korting op de adviesprijs. Ook de BTW-percentages verschillen iets per land en de termijn waarbinnen je de BTW terugkrijgt.

Als je hier allemaal rekening mee houdt, kom jij inderdaad op de rangorde van Goudvis;).

(ikke nie, ikke lekker Rusland tanken voor eur.0,64 / liter:zegtniets:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Persoonlijk denk ik dat je Luxemburg en België om het even op 1 moet zetten om te tanken. Dan op 2 Nederland en op 3 om het even Frankrijk en Duitsland.

@ Huub. Of er na een aanrijding nu 600 liter of 1000 liter dieselolie wegloopt. Dat maakt, behalve in de portemonnee, niet meer uit. De wegbeheerders laten het hele circus opdraven om de boel weer te reinigen. Branden doet diesel lastig.

Daarbij de B.T.W. van het buitenland uit Voor je die terug krijgt zijn we vaak een jaar verder Of je moet er een bedrijf hebben

En het verschil is zo klein

Met zuinig rijden daar mee kunje geld besparen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met zuinig rijden daar mee kunje geld besparen

Met economisch rijden nog veel meer.

Soms kan het interssant zijn om een beetje gas bij te geven en juist nog voor sluitingstijd (of de pauzetijd) nog te kunnen laden/lossen.

Als je van te voren al kan inschatten dat je die tijden toch niet haalt kan je beter wat zuinger aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daarbij de B.T.W. van het buitenland uit Voor je die terug krijgt zijn we vaak een jaar verder Of je moet er een bedrijf hebben

En het verschil is zo klein

Huub

Sorry Huub,

vwb het terug ontvangen van buitenlandse BTW lul jij uit je nek!!

Ga jij je daar eerst maar eens een klein beetje in verdiepen en je hebt het terug in mum van tijd.

Laten wij zeggen, maximaal 3 maanden zal het duren voordat je bijv. de Duitse MWSt. terug gaat ontvangen.

Moet je het wel zelf doen en niet via een of ander bureau.

Groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Nederland kun je zonder problemen een tankpas krijgen met rond de 9 cent korting op de adviesprijs.

In Nederland ontvangt men zonder enig onderhandelen al een korting van € 0,105 op adviesprijs!!

groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe groot de tank kan zijn word bestlist door de bouw van je auto.

Hoeveel liter je mee mag nemen beslist het ADR,( en evt douane regels)nl:

Maximaal 1500 liter per transporteenheid-waarvan er 500 liter zich op de aanhanger of oplegger( voor een aggregaat) mag bevinden.

Deze brandstof mag alleen dienen voor de voortstuwing van het voertuig( en dus niet om thuis eruit te zuigen en in t bakwagentje op de zaak te pompen) en de tank(s) dient direct op de motor te zijn aangesloten

En maximaal 60 liter in jerrycans als reserve.

De maximale hoeveelheid bedraagt dus 1560 liter per transporteenheid.

Bron:Totale hoeveelheid brandstof per transporteenheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hartelijk dank. Ik kende deze al.

Inmiddels van Scania een reactie ontvangen dat men op een 6x2 mega trekker, max. 860 ltr diesel mee kan nemen plus een AdBlue tank.

Echter is koppelplaathoogte bij deze uitvoering van Scania 1000 mm ipv gevraagde 950 mm.

Nu nog even afwachten waar DAF nu mee komt.

groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Nederland ontvangt men zonder enig onderhandelen al een korting van € 0,105 op adviesprijs!!

groet,

Ventie

Kun je ook verklappen welke tankpas dat is?

Dan moet je waarschijnlijk een bepaalde hoeveelheid op jaarbasis afnemen?

Zelf had ik altijd IDS, maar daar werden een paar jaar terug de voorwaarden gewijzigd en moest ik een bepaalde minimale hoeveelheid af gaan nemen. Maar daar kom ik niet aan, omdat ik zo veel mogelijk in Rusland tank zonder tankpas, da's voor mij het voordeligst.

In NL tank ik nog geen 10.000 liter / jaar.

Nu heb ik BP-pas van TLN, korting in NL, ik meen, maximaal 9,9 cent, ongeacht hoeveelheid.

Hoeveel liter je mee mag nemen beslist het ADR,( en evt douane regels)nl:

Maximaal 1500 liter per transporteenheid-waarvan er 500 liter zich op de aanhanger of oplegger( voor een aggregaat) mag bevinden.

En maximaal 60 liter in jerrycans als reserve.

De maximale hoeveelheid bedraagt dus 1560 liter per transporteenheid.

Dan ben ik dus in overtreding als ik met volle tanks rijd:D.

Heb 1300 liter op de trekker en 240 liter op de koeler.

Scheelt dat ik in NL nooit met volle tanks rijd.

En dan heb ik nog niet eens de grootst mogelijke tanks.

Let maar eens op, er zijn veel vrachtwagens die 1500 liter op de trekker hebben en een standaard tank op de koeltrailer van 240 liter.

Zal alleen niet meevallen, betrappen op een heterdaadje in Nederland. Want lijkt mij dat de daadwerkelijke hoeveelheid diesel in de tanks bepalend is en niet de grootte van de tanks. En aan de buitenkant zie je niet hoe vol die zit:ja:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden