Spring naar bijdragen
Ventie

Brandstoftanks, aantal liters?

Recommended Posts

Kun je ook verklappen welke tankpas dat is?

Dan moet je waarschijnlijk een bepaalde hoeveelheid op jaarbasis afnemen?

In NL tank ik nog geen 10.000 liter / jaar.

Nu heb ik BP-pas van TLN, korting in NL, ik meen, maximaal 9,9 cent, ongeacht hoeveelheid.

Sorry, met die hoeveelheden heb je al maximale korting.

Om maximale korting te kunnen verkrijgen met één trekker moet je al snel 35.000 ltr op jaarbasis tanken.

Ik weet niet waar jij bent gevestigd, misschien dat je bij DC Berkel het eens zou kunnen proberen.

groet,

Ventie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

HH Chauffeurs,

Vwb brandstofprijzen, diesel en AdBlue, zou ik een ieder adviseren om ook eens te informeren bij Fieten Oliehandel.

Zij hebben omg. Hoogeveen / Beilen / Emmen / Groningen / Winschoten / Nijverdal meerdere 24/7 stations, eventjes van A37 / A28 af en heerlijk voordelig tanken.

Voor verschillende stations zou je eens kunnen kijken op Fieten Oliehandel : tankstation benzine gasolie petroleum

Neem anders even telefonisch contact op met 0528 - 34 12 93

Oh ja, schrik niet van de mogelijke korting die je zou kunnen krijgen op adviesprijs!!

Succes,

groet,

Ventie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

ik ben op zoek naar informatie mbt grootte brandstoftanks op een 6x2 mega trekker (Euro 6 met schotelhoogte 950 mm)

Hoeveel liter brandstof en AdBlue kan ik maximaal meenemen op een 6x2 mega trekker?

Bij welk merk kan ik het maximaal aantal liters diesel meenemen?

Wie heeft ervaring gegevens?

Waar kan ik eventueel iets ombouwen om meer liters mee te kunnen nemen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Als je een wagen nieuw besteld ... kun je dit zelf uitmaken.

Binnen de mogelijkheden natuurlijk.

Inderdaad (en ik heb nog niet alle reacties gelezen) ... vraag het na bij de dealer.

Wil je een eigen nieuwe wagen gaan kopen dan?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal alleen niet meevallen, betrappen op een heterdaadje in Nederland. Want lijkt mij dat de daadwerkelijke hoeveelheid diesel in de tanks bepalend is en niet de grootte van de tanks. En aan de buitenkant zie je niet hoe vol die zit:ja:.

Ik gun je t voordeel van de twijfel hoor,JP.

Maar in de link die ik gaf staat toch echt : de inhoud van het reservoir.en niet wat er daadwerkelijk inzit.

Alhoewel ik niet geloof dat jij,met slechts 40 liter meer,hier problemen me zult krijgen,of je moet wel een heel erge "ameisenficker" van n controleur treffen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ventie hoeveel diesel je per merk kan meenemen weet ik niet MAAR ik wil je wel een klein advies geven.

wat voor tanks je ook koopt let er op dat die tanks in je kenteken worden bijgeschreven.

dit om eventuele problemen in buitenland voor te blijven. en helaas is dit geen gel** in de ruimte.

als je naderhand tanks bij laat opbouwen en die staan nergens in je kenteken dan worden die volgens een EU regel gezien als jerry-cans.

dat kan je in bijvoorbeeld Duitsland een VETTE bekeuring opleveren.

mocht je mij niet geloven stuur Johannie dan maar een pb,tje en vraag maar na want twee van zijn collega,s hebben zo,n ervaring gehad.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ventie hoeveel diesel je per merk kan meenemen weet ik niet MAAR ik wil je wel een klein advies geven.

wat voor tanks je ook koopt let er op dat die tanks in je kenteken worden bijgeschreven.

dit om eventuele problemen in buitenland voor te blijven.

Bedankt Kees, dat was mij bekend. De nieuwe truck zal ook wel worden geleverd af fabriek met een grote brandstoftanks worden geleverd. Op mijn internationale ritten is het verstandiger om zoveel mogelijk liters mee te nemen. Minimaal 850 ltr diesel plus AdBlue is daadwerkelijk mogelijk. Echter ik wil beslist op een schotelhoogte blijven van 950 mm (onbelast) en dat blijkt ietwat lastiger te zijn. We will see in time.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Kan er wel antwoordt op geven En je zult het er niet mee eens zijn

Als ik het voor het zeggen had De tank niet groter als 600 ltr

Daarbij je kunt overal tanken

En wat denk je van de veiligheid

Bij meer dan 600 ltr aan boord Moet de boete zo hoog worden Dat je het niet meer aan durft

En bij schade Verguning in beslag nemen

Huub

helemaal mee eens!!

gaat alleen nooit werken daar het transport één ordinaire latire van prijsvechten is geworden!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Minimaal 850 ltr diesel plus AdBlue is daadwerkelijk mogelijk.

Even terzijde hoor,maar volgens mij moet je je Ad Blue tank niet als brandstoftank zien,althans niet voor het ADR.

T word weliswaar gebruikt in het werkings circuit van de motor,maar het is geen brandstof,evenals de motorolie,versnellingsbak olie en de olie in de retarder dat ook niet zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

TLN geeft idd via BP al zoveel korting dat bijna alleen tanken in Luxemburg loont. En de BTW terugvragen ... dat kan inderdaad echt even duren. Ik rijd af fabriek met 450l en 650l tanks, probeer zoveel mogelijk in te tanken, bij mijn BP voorkeurspomp, wat bovenop de 9,9 cent 1 extra cent korting oplevert. En als je de freebees meetelt en alleen besteedt aan zaken die je hoe dan ook zou kopen nog meer. Vaak sta je in Luxemburg een uur te wachten. Ik rijd liever dan dat ik wacht. Is ook wat waard.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...