[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van den Bosch is discussie zat en vertrekt naar buitenland


gyydo

Recommended Posts

  • Forumlid
^^

Dan laat ik het anders stellen, hij/zij leeft 21 dagen per maand niet in zijn geboorteland maar hier in NL.

Hij/zij zou dus 2/3 van het hier gebruikelijke loon moeten hebben en 1/3 van het loon in zijn geboorteland, dat zou dus betekenen dat er van uitgaande dat hij even afgerond 2/3 van 3000 euro zou krijgen en 1/3 van de gebruikelijk loon in Polen (900 euro) dit is dus een loon van 2300 euro, klinkt even iets beter als naar huis gestuurd worden met 1400 euro en roepen dat hij een goed loon heeft.

HIJ WORDT DUS UITGEBUIT :D

Waar ik woon

Daar wonen veel oostblok mensen

Ze hebben normaal Nederlands CAO

Zit ook een transport bedrijf tussen

Die gasten hebben vast loon En lachen ons uit

Of er nu een bedrijf buiten Nederland werkt of niet Dat bedrijf mag hier lossen en laden

En dat bedrijf brengt het stukgoed naar een plaats Wat is er mis mee En van daar uit gaat het europa in

En een dure chauffeur komt er niet aan te pas.Er zijn ook Nederlandse bedrijven die rijden Alleen maar duitsland

Dus binnen land vervoer Waarom wordt daar niks over gezegd

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast shompie

^^

Jij zoekt geen werk Freddie en je werkt er al helemaal niet dus jij heb makkelijk lullen. Je zal er maar werken, je lult al net zo dom als die gogemert van het fnv.

Ze zijn verkeerd bezig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^ ze hebben niet eens een half punt!

dus als je in een land woont waar de prijzen lager zijn dan hier ben je verplicht om hier te komen werken voor een lager salaris?

als zo iemand de moeite neemt om helemaal naar hier te komen om te gaan werken voor een nederlands bedrijf dan moet hij gewoon het normale nederlandse salaris hebben.

Dus al die mensen die bij ECT( European Container Terminals) werken( dat is in handen van de HPH group in Hong Kong)moeten allemaal op de Chinese loonlijst????:eek::eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ehh niet helemaal legaal

het is dus verboden om personeel dat je inhuurt vanaf een buitenlandse vestiging hier continu te laten werken voor het buitenlandse salaris.

en een buitenlandse vestiging die alleen maar personeel levert is hetzelfde als een uitzendburo.

Maar dat gaat bij VDB toch niet op,

VDB NL huurt toch geen personeel in van VDB HU,

VDB NL heeft t werk uitgecharterd aan een buitenlands bedrijf: VDB HU

Alleen het buitenlandse bedrijf (VDB HU) dient zich aan de regels te houden,zeker m.b.t.EU 1072/2009

Vooral wat het cabotage betreft.

Het overige personeel wat uitsluitend in NL werkzaamheden verricht,zoals kantoor,garage,reiniging,binnenland chauffeurs vallen natuurlijk wel onder de NL cao.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddie, van welke planeet kom jij ?

We weten allemaal dat hoe de constructies nu zijn volgens regelgeving niet mogen, vooral de aansturing vanuit Nederland, terwijl het feitelijk vanuit het land van herkomst moet gebeuren.

Waarom gebeurd het dan nog steeds, terwijl het niet mag ?

Ik zou zeggen, doe aangifte bij de politie, maak er daadwerkelijk een zaak van.

Ik begrijp je standpunt wel degelijk, alleen je verzuimt het hoger beroep wat Mooij heeft aangespannen tegen de FNV, wat vervolgens werd verloren door het FNV te vermelden.

Even met beiden voetjes op de grond, anders was bijvoorbeeld de BAS-groep, De Rooy, Schavemaker, Van den Bosch, Schotpoort en noem ze maar op, allang aan de beurt geweest.

We weten allemaal dat de chauffeurs aangestuurd worden vanuit Nederland, alleen wie luid de klok?

In Amerika was je allang binnen als je de klok zou luidden, hier kom je terecht in armoede, de reden waarom we het allemaal wel weten, zolang ons loon maar klopt aan het eind van de maand, zwijgen we er vrolijk op los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
dom blaten is blijkbaar ook één van je vaardigheden

Ik vind deze zo do eigenlijk niet.

in dit geval lullen jullie allebeide uit jullie nekken en wel hierom.

Deze vind ik persoonlijk nog dommer :angel:

En dan wel om de tekst die daar onder komt te staan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
^^

Dan laat ik het anders stellen, hij/zij leeft 21 dagen per maand niet in zijn geboorteland maar hier in NL.

Hij/zij zou dus 2/3 van het hier gebruikelijke loon moeten hebben en 1/3 van het loon in zijn geboorteland, dat zou dus betekenen dat er van uitgaande dat hij even afgerond 2/3 van 3000 euro zou krijgen en 1/3 van de gebruikelijk loon in Polen (900 euro) dit is dus een loon van 2300 euro, klinkt even iets beter als naar huis gestuurd worden met 1400 euro en roepen dat hij een goed loon heeft.

HIJ WORDT DUS UITGEBUIT :D

Wacht, wat??? :confused:

Zoals ik je uitleg lees betekent dat dus het volgende: ik heb een rit van 3 weken: ik rijd naar Spanje en van Spanje naar Roemenie en dan weer terug. Zoals ik jouw uitleg lees moet ik dan een paar dagen Frans loon, Spaans loon, Roemeens loon, etc. Dat zal een lekker duidelijke loonstrook worden. Dan wil er ook geen chauffeur meer die kanten op trouwens. Is dat probleem ook weer opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zo krom vind van de houding van het FNV, nu ze zo Van Den Bosch op de korrel hebben, waarom ze de overige bedrijven die exact hetzelfde toepassen via hun buitenlandse vestigingen op die werkgevers die kiezen voor een vast maandloon, dan ook niet aanpakken.

Of moet Van Den Bosch het voorbeeld worden, hoe jagen we bedrijven hier weg ?

Nu wil de FNV dat ze alsnog via de Nederlandse CAO betaald krijgen.

Kan het FNV niet beter verkassen naar het buitenland en daar op de siertoer gaan met deze onzin ?

Ik bedoel, schijnt dat ze huele goede connecties aldaar hebben in de Oostbloklanden, ooit eens hier een topic gelezen over Bulgaren....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zo krom vind van de houding van het FNV, nu ze zo Van Den Bosch op de korrel hebben,waarom ze de overige bedrijven die exact hetzelfde toepassen via hun buitenlandse vestigingen op die werkgevers die kiezen voor een vast maandloon, dan ook niet aanpakken.

Of moet Van Den Bosch het voorbeeld worden, hoe jagen we bedrijven hier weg ?

Nu wil de FNV dat ze alsnog via de Nederlandse CAO betaald krijgen.

Kan het FNV niet beter verkassen naar het buitenland en daar op de siertoer gaan met deze onzin ?

Ik bedoel, schijnt dat ze huele goede connecties aldaar hebben in de Oostbloklanden, ooit eens hier een topic gelezen over Bulgaren....:D

Waarom meerdere procedures voeren over hetzelfde onderwerp als je genoeg hebt aan 1 goede uitspraak?

Dat heb je dus jurisprudentie en zullen de anderen dus wel betalen, of ze vertrekken natuurlijk, moeten ze zelf weten.

Daarbij, hij is nog lang niet weg, hij zegt alleen te overwegen op te krassen, eerst maar eens kijken of dat hij doet wat hij zegt, zal wel niet, als TLN lid moet hij ook de CAO toepassen, doet hij ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan pakken die bedrijven, en neem dan meteen die boeven uit Udenhout en Biezenmortel mee

En als je dan toch bezig bent, in Den Haag zitten ook nog een paar boeven en in Brussel ook. Waar je er mee heen moet? Naar een of ander ver land waar ze het met de mensenrechten niet zo nauw nemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat me opvalt is dat de bonden de schuld krijgen van het feit dat er een stel van die prutfirma's zijn die die er een puinhoop van maken. Er zijn een aantal mensen op dit forum die koste wat kost de bonden willen opknopen omdat zo'n publiciteitsgeile Peter van den Bosch aankondigt te vertrekken. Verdedig die bedrijven maar die wel een fatsoenlijke bedrijfsvoering hebben en die bestaan heus wel. Met Nederlandse chauffeurs en Nederlandse CAO. Hier in het Noorden van Limburg kan ik er zo minimaal vijf uit mijn mouw schudden, Janssenauto's, Kempen, Daemen, Cuppen, Leon Smits. Bedrijven die nooit adverteren voor chauffeurs en waar je nooit gekke dingen over hoort. Zulke bedrijven zijn er in andere regio's ook vast wel. Bedrijven met fatsoen. Maar nee, de bond is het schuld dat die arme Peter van den Bosch moet verkassen. Dan gaat ie toch lekker in Hongarije wonen, ik zal hem niet missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wilde dat jij het ook snapte:D

Aha, op die manier.

Maar jij vind het dus een goede zaak dat deze werkgelegenheid verdwijnt uit Nederland. Wat ik er van begreep werken er nog 350 Nederlanders, stel nou he, stel nou, dat de helft daarvan vind dat ze misbruikt worden en natuurlijk ook nog uitgebuit worden, dan is er altijd nog een helft die het wel naar zijn zin heeft. Die komen dan op straat te staan en dan haal jij je schouders op, het boeit je niet, dat vind ik dus een hele simpele gedachtegang, zelfs als jij het daardoor begrijpelijk wou maken voor mensen zoals ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Waren regels niet om na te leven???? En die "andere" helft die zegt het naar de zin te hebben, doen dit waarschijnlijk omdat ze niet zo snel een degelijke werkgever (die wel alles volgens de regels doet) konden vinden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die chauffeurs die tevreden zijn met hun baas en hun werk komen over het algemeen niet klagen bij de vakbonden dat er iets niet klopt.............

Er zijn zat bedrijven die het in grote lijnen volgens de regels doen en zulke bedrijven worden op dit forum meestal niet afgefakkeld, er is dus hoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit topic is een schoolvoorbeeld van het feit dat een actie in transport in dit land niet werkt. Er is een groep die alles aan een werkgever verkeerd vind, en een groep die tevreden hun werk doen. Deze zullen nooit op een lijn komen, dus zullen wij ook nooit een lijn trekken.

Misverstanden aanpakken in transport is iedere chauffeur voor dat weet ik zeker, maar je kan als bond en als medestander van een bond niet de chauffeur dwingen die geen probleem met zijn werkgever heeft omdat hij misschien niet helemaal via cao betaald hetzelfde te denken.

En dat is vind ik wat hier gebeurd, als ik tevreden ben wie is dan een ander om mij voor gek te verklaren, en te roepen dat ik het niet snap etc. Ik krijg volgens mij iedere maand betaald, en dat geld komt niet van een bond of van een medestander, maar toch echt van de persoon waarvoor ik werk. En uiteindelijk werk ik voor mijn gezin en voor niemand anders, wat ook die moelanders doen.

Misschien ben ik wel heel gelukkig dat ik het niet snap

Is er niet iets van waar 2 honden vechten om een been, loopt de werkgeverer mee heen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden