[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TomTom ervaringen (Webfleet)


Ventie

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

Zijn er hier chauffeurs die ervaring hebben met TomTom PRO 9150 Truck i.c.m. met WEBFLEET?

Iemand die kan zeggen welke modules daarvan je wel of beter niet kunt nemen?

Bijvoorbeeld de koppeling met je tacho?

Iedere opmerking is hier welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank,

groet,

Ventie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Hallo,

Zijn er hier chauffeurs die ervaring hebben met TomTom PRO 9150 Truck i.c.m. met WEBFLEET?

Iemand die kan zeggen welke modules daarvan je wel of beter niet kunt nemen?

Bijvoorbeeld de koppeling met je tacho?

Iedere opmerking is hier welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank,

groet,

Ventie

Voor die koppeling heb ik in die tijd niet voor gekozen dit op aanraden van de verkoper die mij de Tom Tom had verkocht, toch vreemd dat zo'n iemand dit verteld.

Wel voor onderlinge tekst communicatie en het direct doorgeven van routes/adressen via google maps wel zo handig want Tom Tom is natuurlijk niet altijd up to date.

Voor de rest een prima ding nooit geen problemen mee gehad en het is wel zaak dat je een landkaart erbij moet houden, zeker als je in Italië planten gaat afleveren want dan kan Tom Tom je weleens voor vreemde situaties zorgen, alert blijven want die Italianen zijn niet bijster snel met het doorgeven van veranderingen op de wegen etc. ook nadat je een nieuwe kaart heb laten installeren, weet niet hoe het tegenwoordig is gesteld hiermee maar twee jaar geleden was het nog een drama.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

9150 kan je niet koppelen aan je tachograaf want dat is een standalone systeem.heb meerdere link510 met tachograaf en ecoplus koppeling en dat werkt super.heb in me eigen auto de 9150 zitten want als ik die uitzet ben ik niet te tracén en dat is met bv 7150 en link510 niet te doen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
9150 kan je niet koppelen aan je tachograaf want dat is een standalone systeem.heb meerdere link510 met tachograaf en ecoplus koppeling en dat werkt super.heb in me eigen auto de 9150 zitten want als ik die uitzet ben ik niet te tracén en dat is met bv 7150 en link510 niet te doen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ja klopt zodra je de 9150 uitzet ben je "weg" als het ware voor de volgers of diegene die je graag in de gaten houdt:D zoals overspannen opdrachtgevers/planners, dus dat was rap over en de gegevens verwijderd en als ze daarna kwamen met de vraag "we kunnen je niet meer volgen wat is er aan d hand?" dan was het volgens mijn opgave een "softwarefoutje":D

Doodziek werd ik ervan van dat gevolg en dat zenuwachtige gedoe met berichten etc.

Zo'n link510 of welke naam je er ook aan geven mag/kan is inderdaad handig en zelfs meegemaakt dat ik eens op een zaterdagochtend zat te kijken waar sommige wagens waren/bevonden zie ik er eentje richting Hoogeveen A28 rijden, hé dat is vreemd er is niks te halen/brengen daar in die contreien dus wat doet hij daar? een bellen met die chauffeur, nam niet op in eerste instantie later nog maar eens keer en vroeg hem toen wat hij daar aan het doen was, hij vertelde mij dat hij thuis was (R'dam e.o) dus vroeg ik wat dan die vrachtwagen op de A28 aan het doen was........bleef lang stil en daarna tuut tuut tuut, nou rap maar de politiediensten gebeld en die hebben hem bij Beilen van de weg af gehaald en de trekker gestald in Ruinen waar ik deze wel even zelf kon gaan ophalen op zondag, chauffeur nooit meer gezien en gesproken, volgens verklaring had hij een afspraak in Groningen, ja ja het zal allemaal wel maar hij vond het vreemd hoe erachter was gekomen dat die wagen getraceerd was want hij had de Tom Tom uitgezet! ja maar de gps verbinding zat achter het dashboard en dat wist hij niet:D toch handig nietwaar.

Maar ik was alleen nog maar in mijn latere werk te volgen voor het thuisfront en voor niemand anders en dat is wel zo rustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb in elke auto zo'n 510 zitten met tachograaf koppeling en ecoplus module.kan echt alles zien.hoe ze schakelen.brandstof verbruik, uren, bochtenwerk, kan zelfs als ik wil op afstand alarm laten afgaan.werk er al 7 jaar mee en is super goed systeem

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Heb in elke auto zo'n 510 zitten met tachograaf koppeling en ecoplus module.kan echt alles zien.hoe ze schakelen.brandstof verbruik, uren, bochtenwerk, kan zelfs als ik wil op afstand alarm laten afgaan.werk er al 7 jaar mee en is super goed systeem

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

En dat midden in de nacht:D

Maarre Arne, is dat noodzakelijk dat je alles in de gaten wil of moet houden, persoonlijk vind ik dat de techniek van dit soort systemen is doorgeschoten nog even en je kan zelfs je chauffeur zien staan pissen, er is een grens natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is super handig om alles te weten.kan zien hoeveel olie er nog in het Carter zit en koelvloeistof. Hoeveel brandstof enzz daar gaan we toch naar toe.is ook veiligheid voor de chauffeurs. Ik doe ook wat met die data.die volvos van mij kan ik zelfs op afstand hoger en lager zetten in snelheid voor brandstof verbruik aan te passen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is super handig om alles te weten.kan zien hoeveel olie er nog in het Carter zit en koelvloeistof. Hoeveel brandstof enzz daar gaan we toch naar toe.is ook veiligheid voor de chauffeurs. Ik doe ook wat met die data.die volvos van mij kan ik zelfs op afstand hoger en lager zetten in snelheid voor brandstof verbruik aan te passen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Meen je dat serieus dat je dat allemaal kunt zien?

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Het is super handig om alles te weten.kan zien hoeveel olie er nog in het Carter zit en koelvloeistof. Hoeveel brandstof enzz daar gaan we toch naar toe.is ook veiligheid voor de chauffeurs. Ik doe ook wat met die data.die volvo's van mij kan ik zelfs op afstand hoger en lager zetten in snelheid voor brandstof verbruik aan te passen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Nog even en Arne bestuurd zelfs die Volvo's op afstand, kan die chauffeur een tukkie doen achter het stuur of zelfs helemaal wegwezen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee dat zou ik niet eens willen.maar zie nu wel het gemak ervan.ben op dit moment lange tijd aan bed gekluisterd en kan de chauffeurs goede informatie verschaffen en tuurlijk in de gaten houden en sturen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Nee dat zou ik niet eens willen.maar zie nu wel het gemak ervan.ben op dit moment lange tijd aan bed gekluisterd en kan de chauffeurs goede informatie verschaffen en tuurlijk in de gaten houden en sturen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ja Arne dat is minder natuurlijk en juiste en terdege info is nooit weg, daarom zei ik al naast je nav altijd een goede up to date wegenkaart bij je hebben kom je niet voor "verrassingen' te staan, you tube staat er vol mee:D.

neem aan dat jouw chauffeurs toch geen beginnelingen zijn Arne of komt hier ook een stukje "vertrouwen' om de hoek kijken wat betreft "in de gaten houden" zomaar een vraagje hoor bedoel er niks mee.:ja: ha ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meen je dat serieus dat je dat allemaal kunt zien?

Absoluut.

Onze monteur kreeg een jaar of 6 geleden allerlei smsm-jes van Kuiken (importeur van Volvo grondverzetmachines) over storingen en andere bijzonderheden toen we weer eens een nieuwe kraan gekregen hadden.

Binnen de kortse keren was die functie uitgeschakeld. Vooral toen er "iemand van die organisatie" kwam vertellen welke kwalijke gevolgen het negeren van bepaalde meldingen kon hebben. Binnen de korste keren zou de machine stuk zijn. Alsof de monteurs zelf achtelijk zijn. :stom:

13.000 uur later is er nog steeds niks gebeurt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Verschil is dat je met de informatie aktie kan ondernemen.dus olie bijvullen en zo.of de data doorsturen naar de dealer en die kan de onderhoudsschema aanpassen erop

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ja kijk dat is nuttige info en je houdt je wagens up to date, beter dan een vroeger baasje van mij (voor m'n eigen rijders tijd, inmiddels ook ex helaas.) deze had ook de mogelijkheid alleen die hielden wijzelf bij en gaven dan ruim op tijd door wat er eventueel gedaan moest worden en als het zover was dat de wagen even op en neer kon naar de dealer (die stond er in principe altijd snel voor klaar) dan werd er verteld nee kan niet moet daar en daar laden en voor die tijd en bla bla en kwam je daar dan vertelden ze dat je uren te vroeg was en kon gaan staan wachten, het was altijd hetzelfde liedje, later ben ik zonder het te overleggen met baasje naar de dealer gereden, was toch in de buurt, en daar hoorde ik pas het hoe en waarom....................hij betaalde NIET!!!! ok ik kon en mocht verder want ja ik als eenvoudige loon-chauffeur kan daar niks op zeggen of tegen inbrengen, trouwens had wel een goede band met die gasten daar en dat heeft wel een voordeel betekend voor later.

Dit heeft nog krap een half jaar geduurd want onderhoud plegen aan die wagens was volgens hem niet nodig en schoonmaken/wassen bijvoorbeeld al helemaal niet, de regen maakte de wagen wel schoon zei hij dan, totdat ik in Verona aankwam waar ik vers vlees moest gaan laden, deze weigerde want eerst de wagen laten wassen buiten en binnen en dan pas terug en ze hadden nog gelijk ook, niet dat ze het mij kwalijk namen maar je wordt er toch mee geconfronteerd en het ergste is ze kijken jou ervoor op aan in eerste instantie, toch jammer weer.

Zoals ik al zei, het heeft nog maar een half jaar geduurd en toen was de boel failliet, wagens terug naar de dealer en einde oefening, vervelende is wel dat ik nog veel geld van hem kreeg en dat hij dan op een laconieke manier vertelde dat haal je maar bij het UWV vandaan, oftewel van de gemeenschap, dit had ik toch niet achter hem gezocht maar aldoende leert men.

Hij rijd nog steeds rond met een oud barrel en woont ergens maar is niet te traceren, heb veel schuldeisers bij mij aan de deur gekregen, vraag mij niet hoe maar op een of andere manier hadden ze mijn adres opgekregen en ja ik wist ook niet waar hij verbleef en weet het nog steeds niet, wel dat hij nog steeds rijdt door geheel Europa, dat dan weer wel, je hoort zo nu en dan nog weleens wat.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onderhoud is 1 vd belangrijkste dingen.had er laatst 1 waarvan de koppeling ging slippen en kapot liep.dat kan je niet met dit systeem weten want dat moet je vd chauffeur opkijgen die info.maar via fms vd auto kan ik heel veel doen.bij mij elke week of om de week Door wasstraat heen want het materiaal moet netjes blijven

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Onderhoud is 1 vd belangrijkste dingen.had er laatst 1 waarvan de koppeling ging slippen en kapot liep.dat kan je niet met dit systeem weten want dat moet je vd chauffeur opkijgen die info.maar via fms vd auto kan ik heel veel doen.bij mij elke week of om de week Door wasstraat heen want het materiaal moet netjes blijven

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

En dat had hij (noem ff geen namen hier) nu niet in de gaten, je bedrijfsnaam staat erop nota bene, heb vaak te horen gekregen dat het geen "potje" was die wagens (drie, maar toch?) hoe die eruit zagen en ja als ik eens een keer door zo'n wasstraat wou mocht of kon het niet, nou ja dan niet maar toch weleens gedaan hoor want een frisse schone wagen is toch beter en fijner sturen/werken dan zo'n smerige vuile nietwaar.

Zeker als je planten had gereden op Italië even die bak aan de binnenkant uitspuiten vanwege de retourlading, die klant zie je aankomen met "bagger" in je bak/trailer en daar moeten dan zijn spullen weer in geladen worden.

Soms reed ik weleens even langs zo'n pompstation waar ze voor een pak em beet €10,- schoonmaakten met de hoge druk, kwam je toch wat zelfverzekerd bij je klant aan nietwaar.

Behalve als je hangend vlees had vervoerd dan was de prijs wat hoger.

Zo'n mechanisch probleem kan alleen de chauffeur zelf kenbaar maken natuurlijk, maar ja zoals ik vertelde onderhoud was er bijna niet bij, heb zelfs gezien dat z'n eigen wagen met tyrips aan elkaar zat en een enorme bende in die wagen, zo smerig allemaal snap niet dat iemand zo kan leven en omgaan met zijn "eigen" materiaal en dat is nog steeds niet veranderd volgens ingewijden, als je een keer de wagen schoonmaakte of je cabine dan moest hij daar altijd om lachen op een manier die hatelijk overkwam en vond dat allemaal maar onzin en had geen zin etc. nu beter in een opgeruimde cabine en schone wagen rondrijden dan in een uitgeleefde en smerige wagen maar dat begreep hij dan weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden