[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeurskaart in privé auto verplicht


ricardo1e

Recommended Posts

  • Forumlid

2,8 ton terwijl een tacho pas verplicht is boven de 3,5 ton.......

Duitse logica.

ik denk dat die beste man al een beetje vooruit loopt 

met het feit dat ze ook in sprinters en andere kleine transport voertuigen 

de tachoplicht willen invoeren in duitsland 

bewerkt door hellbengel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even geplukt uit posting 103 van Hellbengel:

 

Das wichtigste Kriterium ist, dass das Fahrzeug der "Güterbeförderung" dienen muss 

 

Nou is mijn Duits niet zo goed maar hier staat m.i. dat het voertuig moet dienen om goederen te vervoeren.

En dat is een prive auto niet.

Volgens de Duitsers is dat een personen kraft wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat die beste man al een beetje vooruit loopt 

met het feit dat ze ook in sprinters en andere kleine transport voertuigen 

de tachoplicht willen invoeren in duitsland 

 

 

Dat kan,maar als men dat invoert in Duitsland gaat dat alleen gelden voor Duits gekentekende voertuigen.

Zolang de EU verordening daarop niet is aangepast is dat voor Niet Duitse voertuigen niet van toepassing.

 

Ongeveer zoals met de vervoerdvergunning:volgens EU regels heb je boven de 3,5 ton een vergunning nodig,ongeacht t laad vermogen,Nederlandse voertuigen moeten al boven de 500 kg laad vermogen over een vergunning beschikken.

Zie de oost Europese koeriersbende die je over heel Europa ziet zwerven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Overigens, als je in D een auto koopt als besteller en er zit een trekhaak onder waarmee het TCM boven de 3500kg komt is tachograaf al gemonteerd. Hier in Nederland mag je dan nog voldoen met een rittenregistratie. 

 

Dus een Caddy met trekhaak af fabriek heeft al een tachograaf. Daarom besteld men in D bijna nooit trekhaak af fabriek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons laten de meeste chauffeurs de kaart in de sleuf zitten, wel eruit, maar s'ochtends hoeven ze de kaart alleen er in te duwen.

Zou het zelf niet gauw doen, als je ineens met een andere wagen weg moet heb je een probleem...

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

2,8 ton terwijl een tacho pas verplicht is boven de 3,5 ton.......

Duitse logica.

en ook niet geheel onbelangrijk............ Met een busje zwaarder dan 2800 kg mag je ook niet harder dan 90 km/u (officieel 80 km/u) in Duitsland.....

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aanstaande maandag heb ik de digi cursus bij TLN in Zoetermeer voor mijn code 95

. Ik ga de man, of vrouw :p , deze vraag voorleggen. Nu is het alleen maar gissen of je je kaart dient te overhandigen bij een controle als er om wordt gevraagd.

Dat het een persoonlijk document is klopt, maar die hoef ik niet altijd bij me te hebben, toch?

Als deze is gekoppeld aan mijn rijbewijs dan is dat toch al genoeg?

Mijn paspoort is ook een persoonlijk document en die heb ik ook niet bij me, en hoeft ook niet.

 

en wat betreft die 3500KG is voor mij het meest voor de hand liggend antwoord op mijn vraag, maar dan zou ik deze bij me moeten hebben als ik de buurman help verhuizen met z'n transporter met aanhanger. Raaaaaaar hoor :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aanstaande maandag heb ik de digi cursus bij TLN in Zoetermeer voor mijn code 95

. Ik ga de man, of vrouw :p , deze vraag voorleggen. Nu is het alleen maar gissen of je je kaart dient te overhandigen bij een controle als er om 

 

Als je de discussie goed gelezen had zou je gezien hebben hoe t precies in elkaar steekt,en hoef je niks te gissen.

En als je de man of vrouw van TLN meer vertrouwd dan de regelgeving die in dit topic meermalen aangegeven is,moet je dat vooral doen :p

 

 

 

 

 

en wat betreft die 3500KG is voor mij het meest voor de hand liggend antwoord op mijn vraag, maar dan zou ik deze bij me moeten hebben als ik de buurman help verhuizen met z'n transporter met aanhanger. Raaaaaaar hoor :stom:

 

Misschien weet die opleider t niet,maar als hij t wel weet zal hij je wijzen op EU verordening 561/2006,art 3.h. :ja:  :ja:

 

561/2006.

Art 3.

h) voertuigen of een combinatie van voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederenvervoer en waarvan de toegestane maximummassa niet meer dan 7,5 ton bedraagt;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

 

Zo onzinnig vind ik t niet hoor Rik,jij hebt je kaart in je knip,evenals ik ook.

Maar er zijn mensen die m in de auto laten liggen,of zelfs in de tachograaf laten zitten als ze naar huis gaan,daar is niks mis mee,dat mag zelfs en dan hoef je de andere dag geen gegevens meer in te voeren.

Of iemand heeft m in zijn kluisje op de zaak??

Maar dan zou zo iemand niet met zijn luxe wagen mogen rijden omdat ie zijn kaart niet bij m heeft.

 

En deze discussie gaat dan wel over t wel of niet bij hebben van de digikaart,maar dan zou iemand die met een schijvenwagen rijdt( die zijn er nog hoor) ook zijn kaarten van 28 dagen bij moeten hebben,anders is het discriminatie t.o.v .de digitach rijders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

 wat een gezeur?

als er 123 reacties zijn en meer dan 2000 lezeres op een , volgens jou, simpele vraag dan lijkt het mij voor de hand liggend dat het in onze wereld toch wel leeft chef. En het gaat er niet om of je iets te verbergen hebt, maar of je hem bij je moet hebben bij een "simpele"verkeerscontrole. 

Als je dit dus onzinnig vind dan neem je je beroep ook niet echt zinnig op. Of je moet een Pool zijn, dan neem ik het je niet kwalijk.

Ik neem mijn beroep serieus, en ben er trots op. Maar bedankt voor je reactie :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 wat een gezeur?

als er 123 reacties zijn en meer dan 2000 lezeres op een , volgens jou, simpele vraag dan lijkt het mij voor de hand liggend dat het in onze wereld toch wel leeft chef. En het gaat er niet om of je iets te verbergen hebt, maar of je hem bij je moet hebben bij een "simpele"verkeerscontrole. 

Als je dit dus onzinnig vind dan neem je je beroep ook niet echt zinnig op. Of je moet een Pool zijn, dan neem ik het je niet kwalijk.

Ik neem mijn beroep serieus, en ben er trots op. Maar bedankt voor je reactie :bey:

 

 

Beste Ricardo.

ik ben blij dat jij je beroep serieus doe ik ook, maar als er in het begin word gesteld van nee je hoeft hem niet bij je te hebben in een privé wagen dat was de vraag, heb je toch een antwoord.

zelf als er dan een forum lid deze vraag stelt aan de instantie die hierover gaat komt men weer met andere antwoorden.

dit noem ik gezeur.

jij die het beroep serieus neem weet toch ook dat als je in een wagen rijd die een tachograaf heeft dient men of de schijven of de kaart te tonen.

punt uit hoe simpel kan het zijn.

bewerkt door Teddybeer
Tekst uit de quote gehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

ik ben het er volledig mee eens, dat hert helemaal geen domme vraag is(was). Ikzelf heb mijn digikaart altijd in een mapje in mijn werk jas, en dus nooit in mijn portemonnee. Hier heb ik alleen de belangrijke pasjes als betaalpas en i.d. kaart. En dit een groot deel van "Nederland' ook zo doen, toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat weet ik niet er kan van alles gebeuren.

je portemonnee ben je heel zuinig op zit al je documenten in dus zal deze niet snel vergeten.

nu weet ik niet waar jou werk jas is heb hem mee naar huis of ligt deze op de zaak of in je wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
dat weet ik niet er kan van alles gebeuren.

je portemonnee ben je heel zuinig op zit al je documenten in dus zal deze niet snel vergeten.

nu weet ik niet waar jou werk jas is heb hem mee naar huis of ligt deze op de zaak of in je wagen.

Die gaat mee naar huis, en hangt gewoon in de kast als ik vrij ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaag eens even gebeld met ILT, waaom mijn antwwoord afweek van het antwoord dat JP hier heeft laten lezen.

 

Antwoord was vrij simpel, 

 

De kaart is persoonlijk en dient bij het rijbewijs worden gehouden en getoond vandaar het antwoord dat ik kreeg dat je hem bij je moet houden.

 

Het antwoord van de helpdesk komt alleen uit de wet op de registratieplicht onderdeel "digitale tachograaf" 

Zoals Europeaan eigenlijk al aangaf. 

 

Ik ben er niet veel wijzer op geworden, Inneke Brouwer van de helpdesk kon mij dus ook niet verder helpen als beide uitleggen te argumenteren. 

 

Hier riep iemand dat buitenlandse OA's de gegevens van het CBR gelijk kunnen inzien, dit is niet waar. Mag ook niet door idioten die de privacywetgeving daarop hebben losgelaten, buitenlandse OA's mogen alleen op verzoek die gegevens inzien die op dat moment benodigd zijn. 

 

 

Geachte heer Paauwe,

Nee, u heeft uw bestuurderskaart bij als u daadwerkelijk gaat rijden met een voertuig die een toegestane maximummassa heeft van 3500 gram.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met ons meld- en informatiecentrum. 

Hoogachtend,

Meld- en Informatiecentrum

ILT/Handhavingsbeleid

Inspectie Leefomgeving en Transport

Postbus 16191 | 2500 BD | Den Haag

 

 

088 489 0000 (lokaal tarief)

www.ilent.nl

 

Antwoordmail van ilent, duidelijk dus!

Ja Rik, zoals je ziet weet zelfs ILT .....................!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en ook niet geheel onbelangrijk............ Met een busje zwaarder dan 2800 kg mag je ook niet harder dan 90 km/u (officieel 80 km/u) in Duitsland.....

 

Daar denkt paragraph 3 van de StVO toch heel anders over: :ja:  :D

 

    • c)für Personenkraftwagen sowie für andere Kraftfahrzeuge mit einer zulässigen Gesamtmasse bis 3,5 t

  • 100 km/h. Diese Geschwindigkeitsbeschränkung gilt nicht auf Autobahnen (Zeichen 330.1) sowie auf anderen Straßen mit Fahrbahnen für eine Richtung, die durch Mittelstreifen oder sonstige bauliche Einrichtungen getrennt sind. Sie gilt ferner nicht auf Straßen, die mindestens zwei durch Fahrstreifenbegrenzung (Zeichen 295) oder durch Leitlinien (Zeichen 340) markierte Fahrstreifen für jede Richtung haben.

 

Bron:http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_03.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Goh, dan heb ik 28 jaar geleden toch weer enkele Marken voor niets afgegeven aan onze Duitse vrienden..... (Of het moet in die tijd veranderd zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goh, dan heb ik 28 jaar geleden toch weer enkele Marken voor niets afgegeven aan onze Duitse vrienden..... (Of het moet in die tijd veranderd zijn)

 

 

Dat zo n polizist probeert om jou wat armer te maken wil niet altijd zeggen dat hij t bij het juiste eind heeft.

Let maar op: als men je een "verwarnung"wilt geven vragen ze altijd of je "einverstanden"  bent. :D .

 

Als je dat niet bent zal hij een protocol moeten maken,wat meer werk is en zal hij je een"sicherheids leistung"laten betalen,die ook hoger is dan een verwarnung.

Het risico daarvan is dat,als de rechter beslist dat je terecht bekeurt bent,je meer geld kwijt bent dan aan een Verwarnung.

Maar als je gelijk hebt t geld,met rente teugkrijgt.

En zo n verwarnung is een schikking,daar valt naderhand niet meer op af te dingen.

 

 

De meesten kiezen meestal voor de veel goedkopere "verwarnung" en nemen hun verlies,en ik denk dat er veel polizisten zijn die daar van uit gaan.

ik denk niet dat zo'n agent een gedeelte krijgt van het bussgeld wat hij ophaalt,maar het zal wel bijdragen tot zijn palmareche.

 

Men zou eens een deel van de gerechtskosten van alle ,onterecht,opgelegde boete's moeten kunnen verhalen op de verbalisant,dan zouden er interessante dingen gebeuren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden