Spring naar bijdragen
ricardo1e

chauffeurskaart in privé auto verplicht

Recommended Posts

Met meerdere kaarten heb je dus een voorziening om te frauderen voorhanden.

Zoek hieronder de juiste feitcode met bijbehorende omschrijving maar eens op.

B2.4:5 (10)

B2.4:4 (11) en deze code lezen in combinatie met feitcode B2.2:4 (9)

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-8973.pdf

Pagina 10 van het staatsblad.

Deze feitcodes verwijzen naar EU 34821/85 en bij art 14.4: a t/m f staat daar duidelijk dat de bestuurderskaart een persoonlijk karakter heeft,en dat een chauffeur slechts over één ,op zijn naam geregistreerde ,chauffeurskaart kan beschikken.

Je bent in het bezit van een chauffeurskaart als die op jouw naam geregistreerd is,als er in dezelfde auto een  kaart ligt, die op andermans naam gesteld is, is die kaart geen "bezit"van jou.

Wat anders word t als jij die kaart,die niet op jouw naam staat,daadwerkelijk in de gleuf van de digitach steekt,dan is t fraude.

Dat er in die auto ook een voorziening zit waarmee je kunt frauderen,de tachograaf,of de kaart,word pas zo n voorziening als je de kaart er daadwerkelijk insteekt.

Maar we dwalen af:de vraag was: moet je je bestuurderskaart kunnen tonen als je met je prive auto rijdt?? en dat hoeft niet. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sflj

en DAAR zou ik graag een onderbouwing (lees: link) van willen zien.....

Die krijg je niet want het is niet waar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Auf Ihre Anfrage nach der Mitführung Ihrer Fahrerkarte im privaten Personenkraftwagen,

sehr geehrter 

teile ich Ihnen mit, dass in Kraftfahrzeugen, deren Höchstzulässige Gesamtmasse nicht mehr als 2,8 Tonnen beträgt in Deutschland die Fahrerkarte nicht mitgeführt werden muss.
Das wichtigste Kriterium ist, dass das Fahrzeug der "Güterbeförderung" dienen muss und und dessen zulässige Gesamtmasse einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2,8 Tonnen beträgt. 

Weil die Fahrerkarte die europäischen Verordnungen Nr, 56172006 und 3821/85 betrifft, wenden Sie sich hierzu bitte an Ihre zuständige nationale Behörde in Ihrem Heimatland.

Rechtliche Auskünfte werden generell unverbindlich erteilt.
Ich hoffe, Ihnen damit weiter geholfen zu haben.

Freundliche Grüße
Im Auftrag 
Franz Josef Ganz 
Sachgebietsleiter 

Mainzer Straße 32-34, 66111 Saarbrücken 
Telefon: 0681 / 96702-80 
Telefax: 0681 / 96702-90 
mailto:franz-josef.ganz@bag.bund.de 

heb de vraag ook het b.a.g voor gelegt 

en ook hier wordt er gezegt dat je je digikaart 

niet bij hoeft te hebben in je prive wagen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ Nee, want elk land mag zijn eigen regels toevoegen.  :ok:

Kijk maar naar andere onderdelen van EU regels zoals bijv. TTM, LZV, enz. 

Lijfregel van de overheid: "Wij maken de meer regels, niet makkelijker".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2,8 ton terwijl een tacho pas verplicht is boven de 3,5 ton.......

Duitse logica.

ik denk dat die beste man al een beetje vooruit loopt 

met het feit dat ze ook in sprinters en andere kleine transport voertuigen 

de tachoplicht willen invoeren in duitsland 

bewerkt door hellbengel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even geplukt uit posting 103 van Hellbengel:

Das wichtigste Kriterium ist, dass das Fahrzeug der "Güterbeförderung" dienen muss 

Nou is mijn Duits niet zo goed maar hier staat m.i. dat het voertuig moet dienen om goederen te vervoeren.

En dat is een prive auto niet.

Volgens de Duitsers is dat een personen kraft wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat die beste man al een beetje vooruit loopt 

met het feit dat ze ook in sprinters en andere kleine transport voertuigen 

de tachoplicht willen invoeren in duitsland 

Dat kan,maar als men dat invoert in Duitsland gaat dat alleen gelden voor Duits gekentekende voertuigen.

Zolang de EU verordening daarop niet is aangepast is dat voor Niet Duitse voertuigen niet van toepassing.

Ongeveer zoals met de vervoerdvergunning:volgens EU regels heb je boven de 3,5 ton een vergunning nodig,ongeacht t laad vermogen,Nederlandse voertuigen moeten al boven de 500 kg laad vermogen over een vergunning beschikken.

Zie de oost Europese koeriersbende die je over heel Europa ziet zwerven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dit sterkt wel weer mijn oordeel over de kwaliteit van onze "opleidings instituten code 95 

Amen. Daar gaat ons goede geld naartoe zodat we nog beterdere chauffeurs worden...  :stom:

(overigens moeten er hier geloof ik maar vooral een stel binnenland blijven rijden. Als je al direkt panisch wordt voor Frankrijk en Belgie dan heb je daar niets te zoeken. Geloof maar rustig dat je daar niets overkomt zolang je je enigszins aan de regels houdt. Of geloof het maar niet ook en blijf thuis...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duitse logica.

dat is daar al jaren zo, alle voertuigen boven dat gewicht hebben daar dan ook een tachograaf aan boord.

en in D is er een wet die je verplicht dat als er een tachograaf gemonteerd is in het voertuig dat je hem dan ook moet gebruiken!

en ja elk EU land mag nog steeds zijn eigen wetten en regels maken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens, als je in D een auto koopt als besteller en er zit een trekhaak onder waarmee het TCM boven de 3500kg komt is tachograaf al gemonteerd. Hier in Nederland mag je dan nog voldoen met een rittenregistratie. 

Dus een Caddy met trekhaak af fabriek heeft al een tachograaf. Daarom besteld men in D bijna nooit trekhaak af fabriek. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

wat moeilijk allemaal.

ik doe gewoon mijn digikaart altijd in mijn portemonnee en heb hem daarom altijd bij mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

De mijne zit ook gewoon in mijn beurs, maar indien ik prive rijd in mijn peronenauto zou ik deze niet hoeven af te geven bij een controle.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons laten de meeste chauffeurs de kaart in de sleuf zitten, wel eruit, maar s'ochtends hoeven ze de kaart alleen er in te duwen.

Zou het zelf niet gauw doen, als je ineens met een andere wagen weg moet heb je een probleem...

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek

Duitse logica.

en ook niet geheel onbelangrijk............ Met een busje zwaarder dan 2800 kg mag je ook niet harder dan 90 km/u (officieel 80 km/u) in Duitsland.....

bewerkt door henk driehoek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aanstaande maandag heb ik de digi cursus bij TLN in Zoetermeer voor mijn code 95

. Ik ga de man, of vrouw :p , deze vraag voorleggen. Nu is het alleen maar gissen of je je kaart dient te overhandigen bij een controle als er om wordt gevraagd.

Dat het een persoonlijk document is klopt, maar die hoef ik niet altijd bij me te hebben, toch?

Als deze is gekoppeld aan mijn rijbewijs dan is dat toch al genoeg?

Mijn paspoort is ook een persoonlijk document en die heb ik ook niet bij me, en hoeft ook niet.

en wat betreft die 3500KG is voor mij het meest voor de hand liggend antwoord op mijn vraag, maar dan zou ik deze bij me moeten hebben als ik de buurman help verhuizen met z'n transporter met aanhanger. Raaaaaaar hoor :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aanstaande maandag heb ik de digi cursus bij TLN in Zoetermeer voor mijn code 95

. Ik ga de man, of vrouw :p , deze vraag voorleggen. Nu is het alleen maar gissen of je je kaart dient te overhandigen bij een controle als er om 

Als je de discussie goed gelezen had zou je gezien hebben hoe t precies in elkaar steekt,en hoef je niks te gissen.

En als je de man of vrouw van TLN meer vertrouwd dan de regelgeving die in dit topic meermalen aangegeven is,moet je dat vooral doen :p

en wat betreft die 3500KG is voor mij het meest voor de hand liggend antwoord op mijn vraag, maar dan zou ik deze bij me moeten hebben als ik de buurman help verhuizen met z'n transporter met aanhanger. Raaaaaaar hoor :stom:

Misschien weet die opleider t niet,maar als hij t wel weet zal hij je wijzen op EU verordening 561/2006,art 3.h. :ja:  :ja:

561/2006.

Art 3.

h) voertuigen of een combinatie van voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederenvervoer en waarvan de toegestane maximummassa niet meer dan 7,5 ton bedraagt;

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

Zo onzinnig vind ik t niet hoor Rik,jij hebt je kaart in je knip,evenals ik ook.

Maar er zijn mensen die m in de auto laten liggen,of zelfs in de tachograaf laten zitten als ze naar huis gaan,daar is niks mis mee,dat mag zelfs en dan hoef je de andere dag geen gegevens meer in te voeren.

Of iemand heeft m in zijn kluisje op de zaak??

Maar dan zou zo iemand niet met zijn luxe wagen mogen rijden omdat ie zijn kaart niet bij m heeft.

En deze discussie gaat dan wel over t wel of niet bij hebben van de digikaart,maar dan zou iemand die met een schijvenwagen rijdt( die zijn er nog hoor) ook zijn kaarten van 28 dagen bij moeten hebben,anders is het discriminatie t.o.v .de digitach rijders

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites