[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Truck van een hollandse bloemenboer in de VS.

corydon

• Forumlid

Stond van de week rust te maken, en zag deze bij de pomp staan. Even wat gebuurt met de chauffeur. Het is dus een wipkar van een planten en bloemen handelaar uit Canada die niet in amerikaans spul gelooft... Hij heft schijbaar twee trucks, de andere is een Volvo F 16.

b2x9.jpg

Dat soort wip karren zie je hier niet, alleen auto transporters soms.

De motorwagen heft ook een laadklep, een NL laadklep van d'hollandia.

2pf8.jpg

Hij kan 16 karren in de motorwagen en 14 in de aanhanger laden.

p4na.jpg

De opbouw is door een fransoos ergens in Canada gemaakt, de deur hendels zijn ook europees, dat soort zie je hier nooit.

jwgu.jpg

En super singles op de stuuras, dat zie je hier soms bij zwaar transporters en die gasten met een groote sleeper. Je mag dan 16.000 pound op de stuuras zijn inplaats van 12.000.

4xyt.jpg

Wat staan praten met de chauffeur, hij krijgt dus een berg sleutels mee en lost s'nachts alleen. Ze leveren alleen daar aan de noord west kant, Oregon en Washington state. De eigenaar en planner zijn Hollanders uit A'dam.

De chauffeur kwam uit Oektaine....... :ja:  Heel aardige gast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

De trekker is een freightliner met een wel heel kleine sleeper... Het span is 71 ft lang, waar ik mee rij is 73 ft, 75 is officieel de max, maar daar kijkt niemand naar.

Hij vertelde wel dat als er iets kapot is met bv. de klep, dan duurt het een paar dagen voordat de onderdelen uit NL komen.

Ook is de eigenaar een Volvo fan, en heeft een stuk of 7 oude Volvo autoos, wat ik persoonlijk altijd 1 van de allerlelijkste autoos heb gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een collega die een tijdje in Canada heeft gewerkt. Hij reed daavandaan veel naar Amerika. Vraag me niet hoe en wat, ik heb mij daar nooit in verdiept. Die ken deze mensen volgens mij, zijn oude auto waar hij in Nederland mee reed is toen gekocht door deze mensen als ik het goed heb, dat was een F12 globetrotter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • Forumlid

^^ vanwaar die opmerking?

Alleen omdat de chauffeur toestemming gaf, dat je tijdens het nemen van de foto je arm om de breedtepaal mocht slaan?

Ouwe paaltjes knuffelaar LOL

Volgens mij is de fabrikant van de carroserie Faberge (staat in ieder geval op de spatlap EN op de sticker voorop de onderste hoek van de laadbak).

Groet ron

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

http://www.commercialmotor.com/big-lorry-blog/mystery-volvo-eurotrotter-f12

Stukje tekst van de eigenaar. (bron van deze tekst: http://hankstruckforum.com/htforum/index.php?topic=51246.15 )

It is interesting to read the comments on your web site about my Volvo F12 Globetrotter.
To get the story straight, here is the real, true story how this all came together.

Before I immigrated to Canada I was working as a driver for van der Slot transport in the Netherlands, and I drove the F12 to the south of France mostly, from the day it was new, for about a year and a half. The company I worked for hauled plants and flowers from the Netherlands mostly, and fruit back.
Then I immigrated to Canada in 1991, worked for another company in the flower business for about 4 years.
In 1995 I started my own company, Mainland Floral Distributors Ltd. We wholesale flowers and plants from BC to our customers in Washington, Oregon, BC and Alberta.
Things went well, and I bought a number of Freightliner FL80 trucks, similar to the M2’s on the road today.
In 1999 ITB in Surrey, BC, built the first mid-axle trailer for us, we pulled it with the little FL80.
Then I bought an Argosy, in 2000 when they had just came out on the market, with an ITB body on it, more suitable to pull the trailer.
Later the FL80’s were replaced with M2’s, but before that, I tried to import Volvo FM Globetrotters, but there was no way that was going to happen, Volvo Sweden was very cooperative, but Volvo Canada would not let it happen.
Instead, to satisfy my Volvomania I found out the old F12 had been parked at a used truck dealer in the Netherland, and with the help of some old colleagues, friends, and my old Dutch employer we managed to import it into Canada.
We first sandblasted the chassis and painted it our colour, green, and later on repainted the van body, and last, disassembled the cab and had it nicely painted.
By the way, my old employer is still in good health, he is retired as his son has taken over the business, but I still visit them every time I am in the Netherlands.
The dealer that sold the truck originally in Rijnsburg is also  very supportive in keeping this truck on the road.
Later on we also imported another mid-axle trailer from the Netherlands, to fit behind the F12.
We now have recently built two more trailers, by K-Line trailers, now behind two of the latest Agrosy’s.

bewerkt door Arjan1980
Link naar opmerking
Deel via andere websites