Spring naar bijdragen
Gast Piet

boeken ondernemer goederenvervoer gezocht

Recommended Posts

Gast Piet

Ik zoek de boeken van een recente cursus ondernemer goederenvervoer. De officiele opleidingen vind ik veel te duur. En ik wil gewoon met 1 autootje op mijn gemakkie wat bezig gaan. Ben ook al achter in de 50 en inmiddels al een tijdje werkloos. Dus wie kan mij aan recent studiemateriaal helpen voor een nette prijs? Huren zou ook nog kunnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet voor niets dat de opleiding zo in elkaar zit. Het is echt een serieuze opleiding is die behoorlijk wat kennis vereist om de zes examens te maken, en niet voor niets want het leidt je op tot transportondernemer. Waarschijnlijk wil jij je alleen gaan verhuren als chauffeur maar begin een onderneming nooit zonder goed plan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je goedbedoelde advies ErikB. Maar tot mijn 35ste heb ik een eigen bedrijf gehad (niet als vervoerder) maar hier ben ik mee gestopt vanwege fysieke klachten. Daarna ben ik chauffeur geweest tot zo'1,5 jaar geleden. Altijd voor dezelfde baas tot hij zijn bedrijf verkocht. En met de nieuwe directeur kon ik echt niet door een deur. (Ook niet door een deur van 4 mtr breed) en heb ik op een gegeven moment mijn ontslag genomen.Waarmee ik maar wil zeggen dat ik denk dat ik aardig kan inschatten wat er bij komt kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zoek de boeken van een recente cursus ondernemer goederenvervoer. De officiele opleidingen vind ik veel te duur. En ik wil gewoon met 1 autootje op mijn gemakkie wat bezig gaan. Ben ook al achter in de 50 en inmiddels al een tijdje werkloos. Dus wie kan mij aan recent studiemateriaal helpen voor een nette prijs? Huren zou ook nog kunnen. 

Wat is uw woonplaats?

IK heb hier de nieuwe boeken van studie plan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook nog 3 zo goed als nieuwe boeken van TLEC inclusief oefeningen. Modules goederenvervoer, Calculatie en financieel management. Stuur maar een berichtje.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Flower78

Hier ook iemand die dezelfde opleiding wil gaan volgen. Wie heeft de 2e handsboeken/oefeningen? Maakt niet uit of het een compleet pakket is of per module. Ik wil het eerst via zelfstudie doen en als het niet lukt dan klassikaal. Dus oefeningen zijn wel belangrijk om die er bij te hebben...Graag hoor het ik van iemand..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel een aantal boeken / oefeningen. Moet het uiteindelijk wel terug hebben.

Maar zo te lezen gaan er een hoop de weg op voor zichzelf ?  Dit is wel een goede tijd om te beginnen , het werk ligt voor het oprapen en dikke km prijzen.

Werkelijk waar een goudmijn , de ondernemer van vandaag kan niet meer aan kwa werk zoveel is het. Gelukkig komen er een hoop nieuwe bij!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Yama

Hallo allemaal,

ik ben ook op zpek naar deze boeken, completen pakket. Ik heb wel een paar boeken maar deze blijken te oud te zijn (van 2011). men heeft mij verteld dat ik de examens niet ga halen als ik niet de nieuwe boeken heb.

Heeft iemand deze boeken te koop?

gr

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook deze boeken nodig, ik heb vrijstelling gekregen voor vakken Bedrijfsmanagement en Financieel management maar de rest van de vakken wil ik graag examen voor doen.

Ik heb wel boeken maar deze dateren van het jaar 2011. Men heeft mij verteld dat ik de examens wellicht niet zal halen omdat het leerstof enigszins veranderd is.

Kan iemand mij helpen met nieuwere boeken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een stelletje azijn pissers.

Ik ben het wel met Edonista en Henk Driehoek eens als zij bedoelen dat de motivatie om voor jezelf te beginnen "omdat je al anderhalf jaar thuis zit met een uitkering" nu niet bepaald een gezond uitgangspunt is.

Ik wens evengoed de starters het beste toe. De meeste grote en succuesvolle transporteurs zijn begonnen met 1 auto. Wie weet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wens evengoed de starters het beste toe. De meeste grote en succuesvolle transporteurs zijn begonnen met 1 auto. Wie weet...

Je kan ook succesvol zijn met één auto, Rob.

Wat bekrompen om te denken dat er een verband is tussen groot en succesvol :p  ;) .

Vind trouwens dat als je de hersens en de discipline hebt, je niet onnodig de opleidingsinstituten hoeft te spekken. Die naaien ons al genoeg een oor aan met het code-95 circus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik wel vind , is dat je realistisch moet blijven. Als de werkgevers al niet veel werk hebben om uit te geven aan personeel , zal er voor de ''eigen rijder'' ook geen vetpot bij zitten. Je moet echt een heel goed plan hebben en zekerheid.

Een goed plan : ja dat kan , een mooie berekening en te bedenken wat je eventueel zou KUNNEN verdienen. Prachtig en lekker optimistisch.

Zekerheid : ja , vertel het mij maar waar ik de zekerheid zou kunnen noemen ? Distributie van winkels ? uitgeknepen worden? is er voldoende werk , internationaal ? Ik hoor en zie vaak chauffeurs klagen over dat ze het stuur aan een ander moesten geven omdat die/hun goedkoper zijn.

Alleen mag je niet zoveel uren maken als twee chauffeurs , dan nog zie je een hoop goedkope koppels samen rijden. 

Leg mij maar eens uit of ik dit nu wel of niet goed zie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan ook succesvol zijn met één auto, Rob.

Wat bekrompen om te denken dat er een verband is tussen groot en succesvol :p  ;) .

Met je eens JP. Dat hoeft ook niet echt een streven te zijn of een motivatie om voor jezelf te beginnen. (maar aan je smileys te zien heb ik je niet beledigd of zo  :kiss: )

Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die schijnbaar de contacten en/of vaardigheden ontberen om voor een werkgever aan de slag te kunnen, er misschien maar niet eens aan moeten denken om voor zichzelf te beginnen om zodoende uit een uitkeringssituatie te geraken.

Die mensen helpen zichzelf alleen maar van de wal in de sloot. Of ze laten zich helpen door een opdrachtgever die ze gouden bergen belooft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het UWV stimuleert het ook nog een keer om bij werkloosheid maar voor je zelf te beginnen.

Het schijnt belangrijker te zijn dat mensen uit een uitkeringssituatie (WW) gehaald worden dan dat ze kans op een succesvolle eigen zaak hebben. "Falen" ze met het opzetten van een eigen zaak dan is het UWV ze in elk geval kwijt als klant.

Missie geslaagd. Het werkloosheids cijfer is toch een beetje naar beneden gehaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En het UWV stimuleert het ook nog een keer om bij werkloosheid maar voor je zelf te beginnen.

Het schijnt belangrijker te zijn dat mensen uit een uitkeringssituatie (WW) gehaald worden dan dat ze kans op een succesvolle eigen zaak hebben. "Falen" ze met het opzetten van een eigen zaak dan is het UWV ze in elk geval kwijt als klant.

Missie geslaagd. Het werkloosheids cijfer is toch een beetje naar beneden gehaald.

Niet helemaal, je mag (mits je met een goed plan komt) voor jezelf beginnen met behoud van uitkering van max 6 maanden, een soort proef periode, lukt het niet in die periode kun je terug de ww in, lukt het wel moet je de genoten uitkering (die max 6 maanden) na 2.5 jaar terug betalen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb hier nog boeken van studieplan plusminus 2 jaar oud, zelf met veel doorlezen in een keer gehaald die examens totale kosten inclusief examens ongeveer 1000 euro, je hebt dus geen dure opleiding nodig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze vraag stel ik puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik er iets over gelezen heb op dit forum: Hoe zit het dan met de NIWO-vergunning? Dan mag je wel je papieren hebben maar hoe zit het dan met de voorwaarden zoals kapitaal bij de genoemde vergunning? Ik bedoel om dit vanuit de WW of andere uitkering aan te vragen lijkt mij onmogelijk. Banken zien je al aankomen.

bewerkt door Gamer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites