[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

my story


tamiya2000

Recommended Posts

  • Forumlid

Bij deze het begin van mijn verhaal. Mijn eerste werk: internationaal chauffeur bij Wemmers te Evergem. Een groentje in het vak waar ik al 20 jaar van droom... mijn pa deed het 27j dus zit het in het bloed. Mijn eerste "werk"dag is de 24ste. Dan mag ik een dagje mee met Fuji om te kijken hoe het werkt met tankwagens, de cleaning, ...

Dan moet ik overnachten in mijn truck en dinsdag komt iemand van Wemmers Nederland naar mij en ik rij met mijn auto naar Nederland (die persoon volgt me) om dan bij Wemmers Nederland 2dagen opleiding te krijgen. Vanaf dan moet ik de baan op en kan ik eindelijk beginnen.

Ik ben benieuwd of mijn 6 maand durende opleiding loont.

Updates volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze het begin van mijn verhaal. Mijn eerste werk: internationaal chauffeur bij Wemmers te Evergem. Een groentje in het vak waar ik al 20 jaar van droom... mijn pa deed het 27j dus zit het in het bloed. Mijn eerste "werk"dag is de 24ste. Dan mag ik een dagje mee met Fuji om te kijken hoe het werkt met tankwagens, de cleaning, ...

Dan moet ik overnachten in mijn truck en dinsdag komt iemand van Wemmers Nederland naar mij en ik rij met mijn auto naar Nederland (die persoon volgt me) om dan bij Wemmers Nederland 2dagen opleiding te krijgen. Vanaf dan moet ik de baan op en kan ik eindelijk beginnen.

Ik ben benieuwd of mijn 6 maand durende opleiding loont.

Updates volgen

 

 

Die foto, ben jij dat....

 

Als je vragen heb of advies nodig heb.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Bij deze zit mijn eerste week er op. Wat een ervaring hé!

Zoveel geleerd over tankwagens. Dinsdagochtend vroeg op, is namelijk een uur rijden naar Evergem, ik moest afspreken met Willy... Willy is voorlader bij 'n klant (maar werkt voor Wemmers) en ik moest een hele dag mee met Willy om het gebruik van tankwagens onder de knie te krijgen.

 

1980174_619092684843012_2121354110_o_zps

 

Eerst even voorstellen, babbeltje... je kent dat... Dan koelbox in zij  truck en 10 minuutjes rijden naar Rieme (bij Zelzate). Daar aangekomen kreeg ik van hem een nest uitleg over zijn werk... in het kort: Hij is shunter en laadt de hele dag lege tankers en zet deze klaar voor de chauffeurs. Regelmatig brengt en haalt hij er ook van en naar de reiniging in Sas van Gent. De voormiddag heb ik vooral gekeken en zitten luisteren naar zijn uitleg... in de namiddag gaf hij mij een oudere truck die alleen maar  op het terrein rijd en liet hij me doen. Wel onder instructies van hem. Ik kreeg van hem telkens een trailernummer en de opdracht om hem te laden en ergens neer te pleuren... owja, tussen haakjes, ik was in de ochtend over een erg misplaatst betonblok gestruikeld en op mijn staartbeen terecht gekomen, de hele dag in en uit de trekker en op en af de trailers kruipen was een HEL. Ik voel het nu nog een klein beetje.

 

Foto hieronder: wachten bij het weegstation om de trailer te laten keuren en verzegelen onderaan (kokerslangen, bodemventielen, ...) om daarna naar het laadstation te rijden, te laden door het mangat en de mangaten te verzegelen.

 

10005977_619281744824106_498435018_o_zps

 

Het uiteindelijke laden:

 

10152045_619338608151753_1542437962_n_zp

 

Bij de reiniging, om de trailer te laten uitdampen (voor producten zoals chocolade, palmolie en andere olieen, vetten, ...) moet de tankwagen binnenin kurkdroog zijn. Anders gaat de zooi bijvoorbeeld klonteren.

 

10010779_619171641501783_553045436_o_zps

 

 

Mijn eerste trailer die ik klaar moest zetten om te lossen:

1498846_619187494833531_1986145431_o_zps

 

Toen was de werkdag voorbij... het was 21uur ongeveer toen we terug waren in Evergem, ik kreeg voor die nacht een truck van iemand anders om in te slapen (mijn truck stond toen nog in Bleskensgraaf).

Ik was kapot, duurde niet lang dat ik lag te slapen.

 

Woensdag:

 

Vandaag tijd voor mijn opleiding, A. zou mij vanuit Bleskensgraaf (iedereen kort het af tot Bles) komen ophalen met een busje, samen met mijn slaapzak, eten en andere rommel en in Bles mijn vaste truck geven, theorieopleiding, papierwerkdoen enzoverder. Onderweg zitten praten over het bedrijf, koetjes en kalfjes, ...

Eenmaal aangekomen bij Wemmers in Bles even een rondleiding gekregen (kantine, garage, cleaning, ...) en hier en daar een babbeltje gedaan met collegas, administratie, planning, ... allemaal leuke mensen. 

De sleutels van mijn auto gekregen en gelijk al mijn spullen erin gana leggen... toen ik de deur opendeed kwam er gelijk een walm van jarenlange nicotine op mij af en heb het ding even laten luchten (ik ben zelf niet roker). 

 

1556388_619835804768700_1068816174_o_zps

 

Al bij al buiten dat, een nette, mooi onderhouden truck.. met koelkast en USB radio/CD... meevallertje :D

1548226_620296484722632_483750866_o_zpsb

 

Vervolgens ook gelijk persoonlijke veiligheids-spullen gekregen en een set reserve pakkingen, koppelstukken voor de slangen, enzoverder

 

Tegen dat dit alles werd gedaan, samen met de opleiding was het ongeveer en uur of 18, de meeste (behalve overnachtende chauffeurs) en de instructeur A gingen naar huis.

Vriendelijke gozer die A, verteld regelmatig graag een lolletje ertussen.

 

Dus tijd om te eten, bezig te houden, babbeltje slaan, etc... rond 22u was het bedtijd. Ik had voordien de binnenkant van mijn wagen nog ene goede poetsbeurt zitten geven... want ja, een plakkend stuur en dashboard is toch niet echt prettig, niet?

ook mocht mijn gordijntje niet ontbreken...

 

10015077_619874541431493_2090546343_o_zp

1960992_619894341429513_17504078_o_zps26

 

Donderdag.

 

Praktijkopleiding. Ontbijtje, douche... tegen die tijd was A terug. nog even koffie gedronken en te horen gekregen dat ik de les oplegger moest aankoppelen met mijn auto voor de praktijk.... shit, accu's leeg... blijkbaar is snachts je telefoon opladen met slechte accu's niet ideaal... dan maar starthulp eraan en de garage in voor nieuwe accu's. Ook gelijk gevraagd of ze de kapotte linkerspiegel (dat geeft zo een vertekend beeld) en richtingaanwijzer die het ook niet deed te laten vervangen. Kreeg alles keurig terug..; hoera.

 

Toen terug verder met de opleiding... leren werken met de pomp en de compressor (die zit in de truck)...

In het kort... basisprincipe van dit alles: als er iets uitgaat (lossen dus), moet er tegelijk ook iets inkunnen(lucht)

 

en als er iets ingaat moet er ook iets uitkunnen

 

Dit wil je niet... word de planning zo sacherijnig van... en dan gaat de baas zo gek zitten praten tegen je... nee laat maar

 

Kwestie van de juiste kranen pen en dicht te zetten... want als je druk steekt op je tanker om te lossen en er staat een ventiel open... kan je lang blijven wachten. 

 

Vrijdag.

 

Hierover weinig gebeurd... nog laatste dingen zitten doornemen met A, wat ik zeker niet mag vergeten en dan maar wachten o pde eerste opdracht... lang wachten...

 

10014833_620644714687809_1849561343_o_zp

 

Tegen de avond had ik eindelijk (na een keer of 3 wijzigen en annuleren) een opdracht... Trailer 250 aankoppelen bi jde reiniging... controleren en verzegelen. Deze moest ik afkoppelen bij 'n bedrijf in Wormerveer (Ten noorden van Zaandam, wat dan ook weer ten noorden van Amsterdam ligt) en trailer 252 die geladen is  aankoppelen om die maandag (morgen dus) te lossen in Lebbeke (Belgie)

 

Zo gezegd zo gedaan,  het was al dik 18u gepasseerd en het was een dik uur rijden naar Wormerveer... daar aangekomen, aanmelden bij portier en de trailers gewisseld en weer weg naar Wemmers Evergem (Gent) om daar de trailer af te koppelen en aan de verwarming te leggen en nog een dik uur naar huis te rijden. Thuiskomst: zaterdag 02:00u

 

Maandag om 11u lossen bij de klant...  van hier naar Evergem: 1u en van daar naar het losadres: ong anderhalf uur... 45u weekendrust gaat niet lukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mooi verhaal! en lijkt me idd een mooi bedrijf om voor te werken, net werk met nette spullen!

 

klein tipje van mijn kant, haal de namen van de klanten (en producten) weg en heb het alleen maar over plaatsnamen ;)

anders is je baasje zijn mooie werk volgend jaar misschien wel kwijt aan de concurrentie! (zou zonde zijn nietwaar? )

 

verder veel plezier en succes! (en wel blijven schrijven hoor! )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank je.

 

 

Owja, wat ik vergeten ben te vermelden. Die nacht van vrijdag op zaterdag ben ik de eerste eikel in mijn carriere tegengekomen op de snelweg. 2 vaks weg, werd ingehaald door een vrachtwaggel. Zoeft er opeens een witte VW Golf mij voorbij met een rotgang op de vluchtstrook... ik schrok me ff wezenloos...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Edonista: het is een erg goed en eerlijk bedrijf. Wemmers Belgie heeft wat oudere wagens, ze hebben eerst Wemmers Nederland voorzien van nieuwe wagens, volgend jaar zijn wij aan de beurt

 

Duke: wat Edonista zegt, op een forum kan het niet echt kwaad, vind ik, maar bij een klant doe ik het op de nette manier uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, denk dat de andere bedoelde

Heb daar al eens een paar keer gelost. Daar doet Wemmers het dagelijkse vervoer voor.

Daar ben ik nog nooit geweest. Dat werk wat wij eerst deden van de Maasvlakte naar Wormerveer doet Wemmers nu toch ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

 

Het bedrijf ligt idd achter een Shellstation, je moet rechts en dan DIRECT weer rechts indraaien... de eerste keer dat ik er kwam was het zoeken, dat DIRECT rechts had ik vergeten en ik reed rechtdoor.... nooit meer!

 

Het andere bedrijf ben ik ook al enkele keren geweest, gewoon om een andere, volle, trailer op te pikken, dat bedrijf ligt een minuutje rijden ofzo ten zuiden van  het eerste... het kleine plekkie waar ik moet omkoppelen ligt vlak aan het water bij een klein straatje

bewerkt door tamiya2000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

 

Het bedrijf ligt idd achter een Shellstation, je moet rechts en dan DIRECT weer rechts indraaien... de eerste keer dat ik er kwam was het zoeken, dat DIRECT rechts had ik vergeten en ik reed rechtdoor.... nooit meer!

 

 

Dat maakt iedereen wel eens een keer of meer mee. Achteraf met een goede afloop kan je jezelf een schouder klopje geven dat je er goed bent uitgekomen.

Weer een plus punt voor jezelf en een moment om te realiseren dat je veel in je mars hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden