[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast shompie

Een werkgever verkiest mijns inziens eerder een eerlijk en oprecht iemand, dan iemand die niet met beide benen in de sector staat, niet eerlijk is, en mensen op het verkeerde been wilt zetten.

Van Wierden ken jij wel he?

Daar zijn laatst 6 ontslagvergunningen aangevraagd.

En raad eens....verleend, en inmiddels doen de Roemenen hun entree in het koelvervoer aldaar.

Gewoon lekker NL-IT rijden.

Maar een werk dat er is....

Of doel jij op de functies van voorlaad en terminaltrekker-chauffeurs?

fuck stropdas, love werkschoen.

 

 

Ik wil hiet toch nog even op terug komen. Er is geen werk zeggen de negatievelingen hier.

 

Ik kom vandaag bij ons op de zaak zie ik daar mijnheer x lopen, mijnheer x is een aantal jaren chauffeur bij mij geweest, een jongen met de goede instelling die hard wou werken. Hij was wezen solliciteren met 0.0 ervaring in dit werk en wat denk je.....

 

Hij is aangenomen en gaat maandag beginnen.

 

En er is geen werk.....

 

Hoe kan dat?????

 

Hij is wezen solliciteren op aanraden van Hans, Hans heeft 9 jaar bij mij gereden en is ook een top chauffeur.

 

Voor mensen die flexibel zijn is er echt nog wel werk. Hans heeft trouwens van de week verteld wat hij verdiend, nu moet ik er wel bijzeggen dat Hans veel weg is en niet geeft om een weekend in zijn auto door te brengen.

 

Ik ga geen bedragen noemen maar ik was jaloers op hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

shompie het werk wat westdijk doet wordt op korte termijn nog niet door onze oostblok collegas overgenomen.omdat ze die ervaring nog niet hebben.

Ja en.....

Er worden hier toch nog mensen aangenomen of niet? Ja, je moet niet verwachten dat je iedere avond thuis bent of dat je het in je zondagse pak af kunt.

Je moet er heel hard werken en zelf ook een beetje initiatief tonen. Dit is geen werkgever die je handje vasthoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

shompie het werk wat westdijk doet wordt op korte termijn nog niet door onze oostblok collegas overgenomen.omdat ze die ervaring nog niet hebben.

Gewaagde uitspraak. Ik zie die gasten van Hollerman uit Roemenië weleens rijden... Dat zijn echte speciaaltransporten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Gewaagde uitspraak. Ik zie die gasten van Hollerman uit Roemenië weleens rijden... Dat zijn echte speciaaltransporten.

Ik heb laatst een chauffeur van Holleman geholpen met laden.....

Aardige man die nog veel moest leren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ben et wel met shompie eens

als je wil werken is er nog genoeg te werken

alleen moet je wel bij de bedrijven langs om je neus te laten zien,

bij mijn huidige werkgever ben ik ik wel 7x langs geweest voor ie mij aan nam

terwijl ze eigenlijk geen chauffeur nodig hadden, 

ik had aangegeven dat ik evt ook wel iets anders wou doen

moest eerst 2 maanden schilderen (pokewerk) en voila

er ging een chauffeur weg ik gelukkig,

 mag vrachtwagen mee na huis nemen

en word uit en thuis op een half uur na betaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast El Mas Loco

shompie het werk wat westdijk doet wordt op korte termijn nog niet door onze oostblok collegas overgenomen.omdat ze die ervaring nog niet hebben.

 He dat heb ik eerder gehoord 10 jaar geleden bij de komst van de eerste moelanders . :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb laatst een chauffeur van Holleman geholpen met laden.....

Aardige man die nog veel moest leren....

Kijk... en nu beoordeel je een bedrijf naar de ervaring van 1 van hun chauffeurs..... Zo slecht zullen ze allemaal ook niet zijn.

Doe zoals hier, geen mexicaanse trucks in de VS. Ze weten dat ze super goedkoop zijn.

 

Holleman, die kwamen toch uit Breda?

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Kijk... en nu beoordeel je een bedrijf naar de ervaring van 1 van hun chauffeurs..... Zo slecht zullen ze allemaal ook niet zijn.

 

Doe zoals hier, geen mexicaanse trucks in de VS. Ze weten dat ze super goedkoop zijn.

Begrijp me niet verkeerd. Iedereen moet leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Oh oh. Wat negatief weer. Er is ook werk te vinden voor mensen die iets willen en kunnen. Ook die nog goed betaalt willen worden. Het bewijs is gister weer geleverd.

Ron dat is voor enkelen, en niet voor de "massa" die thuis zit. Kijk eens meer om je heen, en niet alleen naar je eigen situatie en "vrienden kring"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Denken jullie dat de onervaren ook de kans wordt gegeven dan? ook al ben je werkwillend en neem je het niet zo nauw met het CAO ?

Dat zijn juist de mensen waar werkgevers op "geilen". Mensen die het niet nou nemen met de CAO, dus ook u komt er wel........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Elaba elaba, mij niet als werkgever bestempelen. Mijn baas is een oprechte mens die altijd met Belgen heeft gewerkt, of hier en daar met Fransen in de tijd. Moest ik trouwens in het bestuur zitten, zou ik mn tijd niet vullen met zo'n fora te bezoeken en op berichten van zoekende chauffeurs te reageren. Belgische chauffeurs voor lange afstanden zijn gewoon moeilijk te vinden en idd dan geef je de kans aan Polen, Letten, Esten want die trucks gaan niet met zichzelf rijden. Dus uw woordkeuze 'met plezier binnenharken' is erg kort door de bocht.

Vind de opmerking van Shompie dan terecht of jullie dit leren bij een vakbond? Indien je goed behandeld wordt, hoef je geen vakbond. Wij spreken direct met de bazen. Jij hebt wat meegemaakt denk ik dan? Wens alle werkzoekende dan maar erg veel succes. Love for the road

Met alle respect hoor....... Maar in België is de ellende nog veel groter dan in Nederland. En het lul verhaal dat ook een Belg niet meer ver wil rijden is ook gelul. Zeg het dan goed. Ook een Belg wil niet voor een fooitje de wereld rond, net als hier. Ook België heeft een hoog aantal werkelozen onder de chauffeurs, alleen omdat ze massaal "ingeruild" worden door wederom de goedkope krachten uit het Oosten. Alles draait om geld vriend, en niet om de wil, zoals u voor doet komen he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Ik wil hiet toch nog even op terug komen. Er is geen werk zeggen de negatievelingen hier.

Ik kom vandaag bij ons op de zaak zie ik daar mijnheer x lopen, mijnheer x is een aantal jaren chauffeur bij mij geweest, een jongen met de goede instelling die hard wou werken. Hij was wezen solliciteren met 0.0 ervaring in dit werk en wat denk je.....

Hij is aangenomen en gaat maandag beginnen.

En er is geen werk.....

Hoe kan dat?????

Hij is wezen solliciteren op aanraden van Hans, Hans heeft 9 jaar bij mij gereden en is ook een top chauffeur.

Voor mensen die flexibel zijn is er echt nog wel werk. Hans heeft trouwens van de week verteld wat hij verdiend, nu moet ik er wel bijzeggen dat Hans veel weg is en niet geeft om een weekend in zijn auto door te brengen.

Ik ga geen bedragen noemen maar ik was jaloers op hem.

En je verhaal staat weer vol met tegenstrijdigheden. Het verhaal van "Hans" gaat niet op voor zeg 95%, omdat die wel een sociaal leven hebben. En dat je jaloers op zijn inkomen ben, slaat ook negens op. Immers je had ook die kans, maar kies ook voor je gezin, dus meer binnenland werk, en vaker thuis wilt zijn. Niets mis mee, je kreeg (gelukkig) die kans, en die heb je met 2 handen aangepakt. Jullie werk is nu eenmaal weer geen afspiegeling voor de rest van de transport sector. Dat is de grote fout die je telkens weer maakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
shompie het werk wat westdijk doet wordt op korte termijn nog niet door onze oostblok collegas overgenomen.omdat ze die ervaring nog niet hebben.

Dat dachten de chauffeurs bij MRC ook (Mammoet Road Cargo).......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
ik ben et wel met shompie eens

als je wil werken is er nog genoeg te werken

alleen moet je wel bij de bedrijven langs om je neus te laten zien,

bij mijn huidige werkgever ben ik ik wel 7x langs geweest voor ie mij aan nam

terwijl ze eigenlijk geen chauffeur nodig hadden,

ik had aangegeven dat ik evt ook wel iets anders wou doen

moest eerst 2 maanden schilderen (pokewerk) en voila

er ging een chauffeur weg ik gelukkig,

mag vrachtwagen mee na huis nemen

en word uit en thuis op een half uur na betaald

Wees blij met zo'n werkgever, die chauffeurs aanneemt, zonder ze nodig te hebben......

En u bent een goed mens, dat u het parkeer probleem van uw werkgever oplost, en daar ook nog voor betaald (of eigenlijk, geld voor inlevert).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is best werk genoeg hoor, ik heb in de afgelopen weken al meerdere banen aangeboden gekregen.

Morgen gaat ik ook daadwerkelijk praten met de beste man , wat eigenlijk een formaliteit is.

Ik spreek hem haast iedere morgen op de terminal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Precies, morgen meer, is lullig  als iemand anders het eerder weet als mn werkgever zelf.

 

wat ik nu doe is dus in de nacht en ochtend uren  van 00:00 tot 12:00 fruit containers rijden..

 

Morgen meer info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik hoorde vanavond een interview met EU commissielid Neelie Kroes, de interviewer vroeg hoe zij het ,,probleem,, met de Oost Europese chauffeurs ziet.

 

Zij stelde voorop dat je dat probleem niet afzonderlijk moest zien maar in samenhang met de voordelen van Europa.

 

Volgens haar was een zeer groot voordeel de vrije markt, bij die vrije markt hoorde ook een vrije keus van EU personeel, het staat de werkgever vrij om de goedkoopste oplossing te kiezen.

 

In het geval van de Nederlandse chauffeurs betekende het dat zij vervangen worden door goedkopere krachten, volgens haar was dat geen probleem omdat het in totaal goed is voor de economie en de bloei van de vrije Europese  markt.

 

Zij erkende dat het vervelend was voor de Nederlandse chauffeurs maar die konden het probleem oplossen door zich te laten omscholen tot beroepen die wel toekomst hebben in Nederland.

 

​Volgens haar was het niet goed om aan iets vast te houden wat voorbij is, ze gaf wel toe dat ze het jammer vond omdat zij zelf ook een telg uit een transport familie is.

 

Zo denkt Europa dus over het probleem, uit die hoek zou ik dus maar niets verwachten.

 

Misschien is haar tip om vooruit te kijken en je om te scholen zo gek nog niet, want zeg nu zelf, wat is NU het voordeel van chauffeur zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Ik hoorde vanavond een interview met EU commissielid Neelie Kroes, de interviewer vroeg hoe zij het ,,probleem,, met de Oost Europese chauffeurs ziet.

Zij stelde voorop dat je dat probleem niet afzonderlijk moest zien maar in samenhang met de voordelen van Europa.

Volgens haar was een zeer groot voordeel de vrije markt, bij die vrije markt hoorde ook een vrije keus van EU personeel, het staat de werkgever vrij om de goedkoopste oplossing te kiezen.

In het geval van de Nederlandse chauffeurs betekende het dat zij vervangen worden door goedkopere krachten, volgens haar was dat geen probleem omdat het in totaal goed is voor de economie en de bloei van de vrije Europese markt.

Zij erkende dat het vervelend was voor de Nederlandse chauffeurs maar die konden het probleem oplossen door zich te laten omscholen tot beroepen die wel toekomst hebben in Nederland.

​Volgens haar was het niet goed om aan iets vast te houden wat voorbij is, ze gaf wel toe dat ze het jammer vond omdat zij zelf ook een telg uit een transport familie is.

Zo denkt Europa dus over het probleem, uit die hoek zou ik dus maar niets verwachten.

Misschien is haar tip om vooruit te kijken en je om te scholen zo gek nog niet, want zeg nu zelf, wat is NU het voordeel van chauffeur zijn?

Tja ik "loop" tegen de 50, heb een auto technische achtergrond. Als wat zou ik mij nu nog moeten laten omscholen???? Zeg het maar......

Ach en hoe mevrouw Kroes en haar vriendjes over het ideale Europa denken weten we al lang. Binnenkort zijn er Europese verkiezingen, kunnen we eindelijk onze stem laten gelden....... (Dan weten ze gelijk hoe wij daar over denken.....)

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat mens  dat spoort niet hoor.

En wat moeten wij dan gaan doen?   Want ja het werk ligt voor het oprapen in andere branches.....

Werk in de auto techniek ?    Uh daar zijn onze turkse en poolse / oostblokkers  vrienden al heersend.

De bouw ?    ook al verziekt door de oostblokkers.

 

weer een reden om tegen de eu te stemmen. Stelletje malloten.

bewerkt door Dan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo: Helemaal geweldig verlopen het gesprek, correcte loonschaal, Auto mee naar huis  en in het weekend gewoon vrij.

alles wat ik wilde zit in het verhaal.

En op de koop toe krijg ik ook nog mn adr erbij.

 

Mocht er iemand nog een baan zoeken in de containers. in de nacht/ochtend uren   pm me even en je krijgt de details.

 

Let wel op je moet er wel tegen kunnen om avonds om 00:00 te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden