[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast henk driehoek
En waarschijnlijk zit het grootste deel van die paar % die hier op het forum zitten zonder werk en hebben daarom de tijd om de hele dag overal maar het negatieve van in te zien.

Gelul weer. Ik ben persoonlijk ook best negatief over de toekomst in het transport, maar heb wel 2 chauffeurs banen.... Hoe verklaart u dat dan? Ben ik aan toch realistischer dan u? ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
In de containers toch?

Volkomen begrijpelijk want dat vinden de meeste te min. Ik had een paar pagina's terug geschreven dat er een aantal westlandse groenteboeren personeel zochten en daar heb ik ook niks over gehoord. Ook volkomen begrijpelijk want in de groente moet je hard werken en dan nog voor een stugge westlander ook. Best wel sneu eigenlijk...

Wat een voor oordelen weer pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan ben je ook niet echt dat ik zeg slim bezig.

Het is wel zo netjes om eerst je werkgever op de hoogte te stellen en het dan pas het www op te knallen.

 

Pardon: Noem ik ergens een naam oid ?

Ik probeer iemand die thuis zit   in de ww een gunst te verlenen:cq aan het werk te krijgen. Maar daar in tegen krijg ik van diverse kanten een bak stront over me heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Gelul weer. Ik ben persoonlijk ook best negatief over de toekomst in het transport, maar heb wel 2 chauffeurs banen.... Hoe verklaart u dat dan? Ben ik aan toch realistischer dan u? ???

Dat zou zo maar kunnen. Alleen ben ik niet zo negatief en heb daardoor best wep een prettig leven en werk ik met heel veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als we transport-online mogen geloven is het over 5 jaar gedaan met onze banen

 

Over vijf jaar moet het de normaalste zaak van de wereld gaan worden: vrachtwagens op de snelweg zonder actieve chauffeur. Op de belangrijkste corridors in ons land rijden dan ‘treintjes’ van twee trucks vlak achter elkaar, waarbij de achterste niet actief bemand is. De voordelen zijn, volgens TNO, groot: minder brandstof, minder CO2-uitstoot en een besparing op personele kosten. TNO gaat in praktijkproeven laten zien dat dit veilig kan.

 

 

http://www.transport-online.nl/site/47877/tno-vrachtwagens-zonder-chauffeur-zijn-de-toekomst/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

shompie het werk wat westdijk doet wordt op korte termijn nog niet door onze oostblok collegas overgenomen.omdat ze die ervaring nog niet hebben.

 

Dat heeft niets met ervaring te maken, maar met voldoende werk in eigen land. Met de uitspraak zij kunnen het niet, hebben het materiaal en de kennis er niet voor steek je echt je kop in het zand!!

 

Klik maar eens op deze links en verbaas u :

 

Polen :http://www.transannaberg.pl, http://www.eurokran.com.pl/en

 

Dit zijn slecht enkele voorbeelden. Beide bedrijven werken o.a. voor windmolen industrie. Eurokran heeft ook kranen zodat ook "Turn Key" projecten kun worden uitgevoerd voor deze en andere bedrijven.

 

In Tsjechie zit ABP Pilzen. Dit bedrijf heeft ook kranen en zit ook in de windmolens. Doet daarnaast ook g.w.w.  en sloopwerk  http://www.apb-plzen.cz/

 

Dan is er nog een handje  West-Europeanen die hun bedrijf in het Oosten voort zetten zoals Dan-Czech special transport http://dan-czech.cz/en/homepage en het eerder genoemde Holleman :http://holleman.ro/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden??

 

 

Misschien niet meer.

Zolang ze dat vliegtuig niet kunnen vinden zie ik nog geen vrachtwagens zonder chauffeur rond rijden....

En wees eerlijk, wie ziet er graag 35.000 liter benzine op de snelweg terwijl er niemand in de cabine zit :rolleyes: ???

 

30 jaar terug had je van die toekomst voorspellingen, automaties tanken, chauffeur die niet meer hoeft te stoppen om te zeiken enz. En dat moest in het jaar 2000 werkelijkheid zijn.

 

Ook een auto die kan vliegen word ons al 50 jaar voor ogen gehuoden, maar zie het nog steeds niet. Dalijk ga ik met pensioen, en zou er toch graag 1 hebben. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wel, zal het morgen zelf even proberen..... :D  :D  Heb een paar weken terug een interesant boek gekocht, zo een 600 bladzijden, als dat uit is, en we rijden nog steeds dan heb je gelijk.... :p

 

Maar serieus, denk je dat Google zich verandwoordelijk houd, nee dus, die willen meer miljarden maken, niet uitgeven. Het zou trouwens van de gekke zijn als 1 bedrijf alle voertuigen controleerd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wees eerlijk, wie ziet er graag 35.000 liter benzine op de snelweg terwijl er niemand in de cabine zit :rolleyes: ???

 

:D

Over een paar jaar zijn de wagens zo zuinig, dan peilen ze bij een 40.000 km beurt de bezinetank en vullen ze een paar liter bij. Dan nog weer een paar jaar later vervangen ze tijden zo'n beurt de AAA batterij en kan de wagen weer probleemloos verder. (Plus Smilie maar die werken bij mij niet meer na de facelift van het forum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Heb je daar dan wel kennis van?

 

Zo ja :ok: 

Hmmm, het mooie cao beroepsgoederenvervoer. ...

Dat staat bij ons thuis op wc rol ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet teveel blind staren op de negatieve berichten. Er is op diverse vacature sites waaronder UWV zelf meer dan zat banen te vinden als chauffeur. 

Zelfde geldt in de supermarktsector waar ik vandaan kom, veel zeggen dat er geen werk te vinden is, dat ze te ''oud'' gevonden worden, of platkoppen hun baantje inpikken (Jumbo). Allemaal gelul. Als je wilt is er werk zat. Probleem ligt ook bij de manier van solliciteren, meesten doen dat passief via email/of brief op een ouderwetse manier met een saaie niet aansprekende motivatiebrief en rommelige CV. Niet gek dat 99% rechtstreeks de papierbak ingaat. Actief solliciteren, langs het bedrijf gaan, laat je horen en zien en een gewaagde motivatiebrief schrijven waarin je jezelf verkoopt. Voorbeelden genoeg te vinden op het www. Ondanks dat iedereen riep dat ik geen kans had, en zeker niet met een WAO achtergrond(kanker), toch binnen 3 maanden weer werk gevonden. Als je wilt dan kom je er wel. Heb het zelf nu wel gezien na 14 jaar supermarkt van Konmar, Emté, MCD tot Plus en van Jumbo, Dirk tot Albert Heijn. Van vakkenvuller tot assistent BL en groenteboer tot vleeswaren/worstendraaier. Allerlei chauffeurs gesproken in der tijd tot heden kansen zijn er genoeg. Ga nu binnenkort aan rijbewijs C en E beginnen. Proefles al gehad en niet van plan ervan af te zien. Heb niks te verliezen, desnoods met behoud van uitkering aanprijzen hèhè. Kansen zat, waar een wil is is een weg. Positief zijn en blijven  :ok:

 

NETJES !!! waar een wil is, is een weg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waar is de romantiek van de chauffeurs gebleven dat de wagen belangrijker is dan het geld? of is dat zo 2008?

want dat hoorde ik toen ik in 2008 voor het eerst poste.

 

 

De romantiek van de chauffeurs is pas in 1978 begonnen met dit:

 

 

Voor die tijd was het een gewardeerde baan waarbij de verdiensten,ook niet veel,maar wel belangrijk waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Twee chauffeursbanen? Eentje voor de motorwagen en eentje voor de aanhanger? Of heb je er een baan bij gevonden voor die vijfde werkdag?

(of zit ik er naast en ben je het toch niet?)

Sorry, ik vermoed dat je mij met iemand anders verward. Moet kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ho ho Ibo... Nelie is een heldin. Neem dat maar van mij aan. Die heeft zichzelf al lang bewezen daar in Brussel. Dankzij Nelie kunnen wij straks goedkoop bellen binnen Europa. En verschillende (andere) monopolie-afspraken heeft zij al aangepakt waardoor goederen en/of diensten uiteindelijk dus voor de consument goedkoper worden.

 

Het is niet voor niets dat Mevrouw Smit-Kroes door Time Magazine is verkozen tot 1 van de meest invloedrijke vrouwen ter wereld.

 

 

Dat ze nu een weergave van de werkelijkheid weergeeft die misschien bij ons chauffeurs wat ongenuanceerd overkomt geeft jou nog niet het recht om haar een slet of landverraadster te noemen.

'Don't shoot the messenger'.

Die mooie Mededingswet heeft er ook voor gezorgt dat leveranciers en dienstverlende bedrijf kunnen en konden worden uitgekleed door grote concerns, immers wat maar riekte naar prijs afspraken en dan doel ik vooral op het minimum tarief gelijk de kop in worden gedrukt.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden