[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Heeft het nog zin om vrachtwagen chauffeur te worden?


sate ayam

Vraag

  • Forumlid

als je midden veertig bent

geen ervaring hebt

en twee jaar geleden het C-rijbewijs heb gehaald ?

 

 

nog een paar vraagjes:

 

Is er zoiets als 'seizoenswerk' in deze bedrijfstak?

 

Ik bespeur dat het niet makkelijk is om in NL aan de bak te komen, maar ben niet vies om ergens anders in europa te beginnen. misschien heeft een forumlid suggesties of ideeen?

 

 

veel vragen maar daarom ben ik hier ook  

 

alvast bedankt 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

En hoe is de hedendaagse arbeidsmarkt voor vrachtwagenchauffeurs nu?

Iets minder waardeloos als een jaar geleden.

Het aantal werkloze chauffeurs is minder groot als voorheen, maar nog altijd groots.

De arbeidsvoorwaarden zijn nog altijd uit het jaar kruik.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Arbeidsvoorwaarden Kruik ? Waarom ben jij dan nog chauffeur Routier :confused:

Omdat ik het vak ansich wel ambieer wellicht?

Ondanks de belabberde arbeidsvoorwaarden.

Of wil jij beweren dat de sector met de tijd mee is gegaan?

Nog altijd geen 8 urige werkdag bijvoorbeeld.

Weekenden stand-bij staan zonder vergoeding.

Geen onregelmatigheids toeslag etc etc.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die 8 urige werkdag en alles daarboven zijn overuren, Hmmm klinkt best redelijk, zou je nu best kunnen inbrengen tijdens de CAO onderhandelingen, heeft het CNV ook om gevraagd.

Maar wat zijn we bereid daarvoor in te leveren? want dit kost geld, voor niets gaat alleen de zon op, de werkgevers zullen daar iets voor terug willen.

Kunnen we hier best schrijven want zij lezen toch niet mee

 

Je hebt zeker een smiley vergeten, :D  :D

Dat kun je vergeten,jaren geleden,in de goede tijd was er al weinig draagkracht en de h.h chauffeurs vonden t wel goed.

Nu hoef je daar helemaal niet mee aan te komen,

je moet blij zijn dat t straks 1 x 160 is( 160 u p 4 weken en wat je meer maakt overuren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

En zo wordt het vak steeds meer de grond in gedrukt. Zal er dan toch een tijd komen, dat alleen de "echte" met diesel in hun aderen op de truck rijden, en geld betalen om te mogen rijden???? Het gaat langzaam wel steeds meer die kant op zo........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ach, de jeugd maakt het blijkbaar al helemaal niets uit. Staken voor hun recht doen ze ook al niet dus........

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou nee, ik was de niet vergeten , en ik snap ook wel dat de heren werkgevers hier niet op zitten te wachten, maar daarom kan er best eens overna gedacht worden hoe zoiets zou uitwerken voor de werknemer.

Daarnaast was ik ook wel benieuwd wat de werknemer daar dan tegenover zou willen stellen als compensatie want ik denk dat het de werkgever veel meer gaat kosten, ik zou die ouwelulle dagen offeren want die gaan er vroeg of laat toch af, dan kun je ze nu beter duur verkopen.

[

 

 

Waarom moet je daar wat tegenover stellen? 

Nu is t zo dat,als je in drie dagen 36 uur maakt( wat theoretisch mogelijk is) je de vierde dag ,na 4 uur werken,40 uur hebt en naar huis gestuurd kan worden.

Je baasje zet dan nog 1,5 dag een ander op de auto ,die( ook theoretisch) ook 20 uur maakt die week.

Die auto rijdt dan van maandag tot vrijdag totaal 60 uur á 100%

 

Als jij t alleen moet doen is ie 40 x 100% plus 20 x 130 % kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat werk, om iedere chauffeur 8 uur aan de gang te houden, moet er dan wel zijn he.

En hoe zie je 8 uur werken per dag voor je? Alleen maar rondjes binnen je eigen provincie maken om niet te lang te werken? Waarna de auto (=duur productiemiddel) 16 uur stilstaat?

Veel werk ontkomt er niet aan werkdagen van 12-15 uur te maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat werk, om iedere chauffeur 8 uur aan de gang te houden, moet er dan wel zijn he.

En hoe zie je 8 uur werken per dag voor je? Alleen maar rondjes binnen je eigen provincie maken om niet te lang te werken? Waarna de auto (=duur productiemiddel) 16 uur stilstaat?

Veel werk ontkomt er niet aan werkdagen van 12-15 uur te maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Nee Erik,

Bij een 8 urige werkdag heb je minimaal 8 uur per dag.

Werk je 12 uur heb je 8 uur + 4 overuren.

Maak je de dag erop maar 6 uur ,heb je ook 8 uur minimaal.

Je baas kan dus niet 2 overuren van de dag ervoor nemen om je dag naar 8 uur aan te vullen.

 

Snappie?

 

De baas moet er dus voor zorgen dat je iedere dag minimaal 8 uur werk hebt,en of je nu de provincie in t rond rijdt of naar Portugal gaat maakt niet uit.

Niemand zegt dat je maar 8 uur perdag mag werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden