[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'De Klok Logistics wil schade ladingdiefstal op chauffeurs verhalen'


AngeliqueBS

Recommended Posts

Gast henk driehoek
Correct Express is indertijd overgenomen door DHL. Is de eigenaar niet ooit begonnen met Hadema?

Eigenaar Co Jongerius van Correct Express Utrecht heeft de boel toen verkocht aan DHL en is zelf verder gegaan met Hadema trading. Een holding met meerdere takken van bedrijven, zoals Nova Select (auto onderdelen), Eurorapide (bus onderneming) en Hadema trading (transport, leasing en garage bedrijf) en ongetwijfeld nog enkele BV'tjes die ik vergeten ben. Nadat Co overleden is, heeft zoon Sander de boel verder naar de verdommenis gebracht. Hadema (wat er nog van oven was) is later overgenomen door Hoek transport (transmission) Utrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 KPN en Ceva Logistics hebben een groot deel van de orders weggehaald bij het Nijmeegse De Klok Logistics. Directeur  Remco Vos, van De Klok Logistics beweert dat het om 70 procent van het werk en miljoenen euro's gaat. Volgens bestuurder Henri Janssen van FNV Bondgenoten is dat "overdreven".

 

 

 

 

http://www.transport-online.nl/site/nl/46219/de-klok-logistics-verliest-miljoenen-euros-aan-werk/?utm_medium=facebook&utm_source=twitterfeed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt er helemaal aan wat de werkgever heeft ondernomen om jou er van te overtuigen dat je daar echt niet mag staan, mijn werkgever had de insteek je mag nergens stoppen alleen bij de klant en daar moet je ook je rust houden, maar wat als dat niet mogelijk is en je moet van de tacho pauze houden, wet is wet in dat geval, en we hadden genoeg klanten waar je niet kan of mag blijven staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de werkgever zijn materiaal heeft voorzien van de aanbevolen beveiligingsmiddelen door de verzekering en de chauffeur gebruikt deze ook optimaal en jij moet noodgedwongen doordat de rijtijdenwet je wagen ergens parkeren, of het nu voor 45 minuten is of voor een overnachting dan heeft de werkgever dus een probleem en niet de werknemer.

De werkgever zou dan dus een andere chauffeur moeten regelen die de auto moet overnemen indien de werkgever de eis stelt dat de wagen hoe dan ook op de voorgeschreven plaats beland.

Mocht onverhoopt iemand met zwaar materiaal je trailer toch willen openbreken kan men als chauffeur altijd aantonen dat hij gehandeld heeft naar beste inzicht en vermogen.

Stel in deze dat de Klok toch besluit om onkosten te willen gaan verhalen op de chauffeur zal dit dus onherroepelijk lijden tot een rechtszaak.

Ceva voorziet dit alles al op langere termijn dat dit niet gaat werken en trekt volgens mij daarom hun opdrachten in die ze verstrekken aan de Klok.

 

Ik ben wel van mening dat indien de chauffeur willens en wetens zijn wagen niet afsluit, de middelen niet gebruikt die hem ter beschikking gesteld worden mooi in de verpakking laat zitten, er daardoor het de dief gemakkelijk gemaakt word om met de buit ervandoor te gaan, dat hier vanuit de werkgevers kant sancties op volgen.

 

Jammer genoeg hakt de Klok met de botte bijl door gelijk zulke sancties door te voeren.

Een memo die uitgelekt zou zijn waar de heren chauffeurs nog eens duidelijk worden gewezen op hun verantwoordelijkheid, of er chauffeurs zijn die verbeterpunten zien in de manier van beveiligen, of hoe het eventueel nog veiliger kan met daarin wel het argument dat indien duidelijk laks handelen van de chauffeur leid tot diefstal, dat het gevolg kan zijn, ontslag en eventuele geleden schade zou worden getracht te worden verhaalt op de desbetreffende chauffeur, had in mijn ogen veel netter uitgezien.

 

Nu resulteert het dat de Klok een grote opdrachtgever kwijt raakt, alhoewel ik een beetje uit het bericht op maak dat de Ceva nog aan het bekijken is hoe de vlag erbij hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch geloof ik best dat je een probleem hebt als de werkgever je uitdrukkelijk verplicht om 'bewaakt' te parkeren (op voorschrift van de verzekering) maar jijzelf liever bij je favoriete Restaurantje in bijvoorbeeld Rocq staat, en DAN wordt je auto gestolen. Ik weet niet hoe sterk je dan staat als je je erop beroept dat die diefstal 'werkgeversrisico' is.

 

(er waren altijd zat firma's die niet mochten parkeren binnen een straal van 150 kilometer van Marseille. Tsja, en dan toch eigenwijs naar Senas rijden is ook de goden verzoeken. Moet je gewoon maar wijzer zijn en dat niet doen...)

Je hebt je gewoon aan de regels van het bedrijf te houden

 

Het zelfde voor vertrek olie en banden controlle

 

Het mooie is Nu zit iedereen met de handen in het haar

 

En de klant gaat op zoek naar een beter bedrijf Die zich wel aan de regels houd

 

Ik ben bang dat er veel chauffeurs uit vliegen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de werkgever zijn materiaal heeft voorzien van de aanbevolen beveiligingsmiddelen door de verzekering en de chauffeur gebruikt deze ook optimaal en jij moet noodgedwongen doordat de rijtijdenwet je wagen ergens parkeren, of het nu voor 45 minuten is of voor een overnachting dan heeft de werkgever dus een probleem en niet de werknemer.

De werkgever zou dan dus een andere chauffeur moeten regelen die de auto moet overnemen indien de werkgever de eis stelt dat de wagen hoe dan ook op de voorgeschreven plaats beland.

Mocht onverhoopt iemand met zwaar materiaal je trailer toch willen openbreken kan men als chauffeur altijd aantonen dat hij gehandeld heeft naar beste inzicht en vermogen.

Stel in deze dat de Klok toch besluit om onkosten te willen gaan verhalen op de chauffeur zal dit dus onherroepelijk lijden tot een rechtszaak.

Ceva voorziet dit alles al op langere termijn dat dit niet gaat werken en trekt volgens mij daarom hun opdrachten in die ze verstrekken aan de Klok.

 

Ik ben wel van mening dat indien de chauffeur willens en wetens zijn wagen niet afsluit, de middelen niet gebruikt die hem ter beschikking gesteld worden mooi in de verpakking laat zitten, er daardoor het de dief gemakkelijk gemaakt word om met de buit ervandoor te gaan, dat hier vanuit de werkgevers kant sancties op volgen.

 

Jammer genoeg hakt de Klok met de botte bijl door gelijk zulke sancties door te voeren.

Een memo die uitgelekt zou zijn waar de heren chauffeurs nog eens duidelijk worden gewezen op hun verantwoordelijkheid, of er chauffeurs zijn die verbeterpunten zien in de manier van beveiligen, of hoe het eventueel nog veiliger kan met daarin wel het argument dat indien duidelijk laks handelen van de chauffeur leid tot diefstal, dat het gevolg kan zijn, ontslag en eventuele geleden schade zou worden getracht te worden verhaalt op de desbetreffende chauffeur, had in mijn ogen veel netter uitgezien.

 

Nu resulteert het dat de Klok een grote opdrachtgever kwijt raakt, alhoewel ik een beetje uit het bericht op maak dat de Ceva nog aan het bekijken is hoe de vlag erbij hangt.

Daarbij Is de waarde boven een  X bedrag En moeten er twee chauffeurs op

 

En de lading mag niet uit het oog verloren worden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, nu draaf  je weer een beetje door, de wet staat boven de regels van het bedrijf, natuurlijk hou je je aan de bedrijfsregels als dit in een wettelijk kader past, maar bedrijfsregels en werkelijkheid botsen zelfs al vaak.

Men wil dat je een x aantal adressen in een uur wegrijd, maar je kunt er maar een y aantal doen als je het snel doet en een Z aantal als je je netjes aan de (bedrijfs)regels houd.

 

En twee chauffeurs (mag het ook een bijrijder zijn ivm de kosten) op de auto, waar moet dat van betaald worden als een kleine loonsverhoging van 3% er al niet af kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op grond van de wet, AVC/CRM voorwaarden is de werkgever aansprakelijk voor de schade, zelfs als die veroorzaakt is door  zijn ondergeschikten en andere door hem ingeschakelde personen.

 

De baas is dus aansprakelijk voor de schade die zijn werknemer al dan niet bewust roekeloos heeft veroorzaakt.

 

Als deze schade betaald wordt door zijn verzekeraar heeft de werkgever dus geen schade meer die hij eventueel op zijn chauffeur zou kunnen verhalen, doet hij dat wel dan is het een boefje die iets extra's wil verdienen.

 

Als zijn verzekeraar de claim afwijst is de werkgever dus kennelijk niet aansprakelijk voor de schade en heeft hij ook niets te claimen van zijn chauffeur.

 

Als de claim wel terecht is maar de werkgever is niet verzekerd dan is hij dus dom maar dat ontslaat hem niet van zijn plicht de schade aan de tegenpartij te betalen en geeft hem niet het recht de schade dan maar op zijn chauffeur te verhalen.

 

Pas als de werkgever bij de planning van de rit ook de parkeer locaties voorschrijft waar de chauffeur veilig kan parkeren en overnachten, en de chauffeur zou zich niet aan deze voorschriften houden maak je kans dat de rechter de chauffeur bewust roekeloos handelen zal verwijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ik had in de tijd een trailer verzekering afgesloten incl voor de lading etc. en vrijwillig een zwaar containerslot (overigens pas geleden verkocht) aangeschaft scheelde wel toen ik bij het afsluiten van de verzekering dit erbij vermeldde, ach het zijn maar een paar eurootjes per maand maar toch hè en met zo'n slot erop weinig kans dat ze in je trailer lopen te klooien.

Moet ik nog even terugdenken aan dat filmpje over die Duitse Douane die trailers controleerde op een parking s' nachts en dat hij het vreemd vond dat er eentje bijstond met zijn deur(en)  open van de trailer, de trailer was overigens leeg, zegt deze "ambtenaar" dat hij het niet kon begrijpen waarom deze chauffeur de deur had openstaan "dat zou toch zomaar uitlokking kunnen zijn" deze ambtenaar moet maar eens hier goed over gaan nadenken van het "waarom" !

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, nu draaf  je weer een beetje door, de wet staat boven de regels van het bedrijf, natuurlijk hou je je aan de bedrijfsregels als dit in een wettelijk kader past, maar bedrijfsregels en werkelijkheid botsen zelfs al vaak.

Men wil dat je een x aantal adressen in een uur wegrijd, maar je kunt er maar een y aantal doen als je het snel doet en een Z aantal als je je netjes aan de (bedrijfs)regels houd.

 

En twee chauffeurs (mag het ook een bijrijder zijn ivm de kosten) op de auto, waar moet dat van betaald worden als een kleine loonsverhoging van 3% er al niet af kan.

Als je boven een X bedrag lading hebt Ben je via de verzekering verplicht om met twee chauffeurs te rijden Kijk maar naar geld transport.

En als het heel duur transport is Wat vrij veel voor komt Is er ook politie bij

 

Jij kijkt nu al naar de chauffeur kosten Als jij denkt die zijn te hoog Dan moet je zo,n lading ook niet aan nemen

 

Waarom groente transport wel

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas als de werkgever bij de planning van de rit ook de parkeer locaties voorschrijft waar de chauffeur veilig kan parkeren en overnachten, en de chauffeur zou zich niet aan deze voorschriften houden maak je kans dat de rechter de chauffeur bewust roekeloos handelen zal verwijten.

 

Ik kan geheel meegaan in jouw verhaal, alleen wat als je dus door wetgeving wat betreft de rijtijdenwet de voorgeschreven plaatsen niet kan bereiken ?

Dit leid dus alleen maar tot meerdere conflicten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

 

Ik kan geheel meegaan in jouw verhaal, alleen wat als je dus door wetgeving wat betreft de rijtijdenwet de voorgeschreven plaatsen niet kan bereiken ?

Dit leid dus alleen maar tot meerdere conflicten.

Ja leuk allemaal, ik kon nooit binnen de reguliere rijtijd de klant bereiken dus moest wel ergens op een voor mij "veilige" parking achter een hek, die de naam hek eigenlijk niet mocht dragen maar ach!, gaan staan, m'n toenmalige werkgever vertelde mij dat mijn collega wel altijd binnen de tijd de klant kon bereiken, hé dat is is vreemd, hij wel en ik niet? hoe zou hij dat doen dan? nou daar kwam twee weken later het antwoord op, onze gewaardeerde collega reed met twee digi-passen, of de Baas ff z'n kassa-lade maar wou opentrekken en een flink bedrag kon aftikken (ik meen €3500,-)

Heb hem daarna nooit meer gehoord erover en de parking bleek veilig zat.

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je boven een X bedrag lading hebt Ben je via de verzekering verplicht om met twee chauffeurs te rijden Kijk maar naar geld transport. En als het heel duur transport is Wat vrij veel voor komt Is er ook politie bij Jij kijkt nu al naar de chauffeur kosten Als jij denkt die zijn te hoog Dan moet je zo,n lading ook niet aan nemen Waarom groente transport wel Huub

Dus jij hebt alle polissen met de voorwaarden gezien die de klok heeft afgesloten, en daar staat dat ze met twee man moeten rijden. Oja geldtransport is toch iets heel anders, enige overeenkomst is dat de lading een waarde heeft, maar de geldwagens zijn ook nog eens bepansert, moet de klok die ook niet hebben. En groente is een ander fenomeen, men rijd daar met twee man zodat je het nog op.kan eten als het op je bord ligt en het je niet bespringt of wegloopt als je je vork er bij houdt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus jij hebt alle polissen met de voorwaarden gezien die de klok heeft afgesloten, en daar staat dat ze met twee man moeten rijden. Oja geldtransport is toch iets heel anders, enige overeenkomst is dat de lading een waarde heeft, maar de geldwagens zijn ook nog eens bepansert, moet de klok die ook niet hebben. En groente is een ander fenomeen, men rijd daar met twee man zodat je het nog op.kan eten als het op je bord ligt en het je niet bespringt of wegloopt als je je vork er bij houdt. :D

Ik heb vrij veel waarden transport gedaan

 

Er waren landen bij Dat er een politie man mee ging naar de plaats van besteming

 

En het gebeurden wel eens Dat ik moest wachten aan de grens Dat kon uit lopen van twee tot drie dagen

 

Je bent op jou C.M.R verzekert tot een X bedrag Ga je er over heen dat bedrag dan gelden andere regels

 

Bewaakte parkeer plaatsen Ga zo maar door Zijn landen dat voor de nacht de auto achter slot gaat

 

En houd je er niet aan Dan is de verantwoording bij de chauffeur Want die houd zich niet aan de regels  

 

Een krat bier weg brengen dat kunnen school kinder nog

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

En in geval van overmacht bel je de planning op en vraag je wat ze van jou verlangen. Laat hun dan maar beslissen of jij dat kwartier door moet rijden of op die 'onveilige' plek kan gaan staan.

 

Chauffeurs mogen ten allen tijde afwijken van de rij- en rusttijden om een voorgeschreven danwel veilige parkeerplaats te bereiken. Enige restrictie is dat de verkeersveiligheid niet in het geding mag komen en men valt onder EG-verordening 561-2006.

Dit is een artikel 12 wegenverkeerswet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Je bent op jou C.M.R verzekert tot een X bedrag Ga je er over heen dat bedrag dan gelden andere regels

Huub

Je bent op CMR verzekerd tot 8,33 SDR. 1SDR wisselt steeds van waarde net zoals valuta koersen. De waarde kun je wel vinden oa in een dagblad bij de aandelen en valuta koersen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Je bent op CMR verzekerd tot 8,33 SDR. 1SDR wisselt steeds van waarde net zoals valuta koersen. De waarde kun je wel vinden oa in een dagblad bij de aandelen en valuta koersen.

Daar handelt mijn buurman in (valuta koersen e.d.) en heeft sinds vorige week een nieuwe Merc. 600 slc o.i.d. en maar klagen dat het zo slecht gaat, ja hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, erg veel als je het mij vraagt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden