[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De west coast trip.


corydon

Recommended Posts

Gast butlerbob

LOL   ondanks dat Ibo blijf ik je bijdrages bijzonder waarderen en verwonder mij nog altijd over de soms wat "creatieve" vrachtwagen met hun aanhangers/opleggers en.................................................persoonlijk vind ik dat ze de DIGItacho maar snel moeten invoeren vanwege de veiligheid van de oververmoeide......................vrachtwagen! :D

 

Enne waar is die "gele kanariepiet" gebleven? zie nu een vervaarlijk Rood/Zwart monster staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Rij nu de geele, die andere is in Corona CA gebleven, was met t vliegtuig naar huis gegaan.

 

Die combi's, dat is een west kust ding, zie er daar best wel veel, bijna alle tankers zijn er combi's, en ook veel hooi wagens.

Wat een bedrijf hè waar Ibo voor rijdt, het schijnt dat ze zelfs nu ook al beschikken over vliegtuigen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

De eigenaar heeft zijn eigen vliegtuig, ze verloren zijn bagage 3 keer, en ze hebben twee kleine helikopters.....

Huh? bagage verloren, hoezo?  hadden ze het vrachtluik te vroeg opengezet net voor de landing :D

Maarre Ibo werken die piloten nu nog bij Lucas, is toch ff niet niks 3x bagage verliezen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na dat restaurant verder naar t zuiden, dezelfde weg natuurlijk.

bu4g.jpg

 

Neem echter de interstate 5 helemaal naar LA.

la67.jpg

 

Een brug met een wel erg laag randje......

pq04.jpg

 

Die gaat langs de westkant van die produktieve valley, soms uit de valley en onder langs die berg keten. Als je van de weg rijd kan het vervelend uitpakken....

douq.jpg

 

Uiteindelijk kom je bij de laatste bergketen voor LA, de "Grapevine".

ey18.jpg

 

ip96.jpgJe gaat van bijna zeenivo een 1200 meter omhoog.

ip96.jpg

 

o66g.jpg

 

En een klein uurtje later weer naar beneden. Je ziet de weg rechts onder.

i50j.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zo wonen 17.000.000 mensen in LA en omgeving. Daarom is het nogal een groote stad.

m329.jpg

 

eaau.jpg

 

Was zondag middag om 2 uur terug in Corona, truck geparkeerd en naat het hotel. Was de meeste tijd buiten, weer is er perfect.

8l80.jpg

 

eaau.jpg

Maandag ochtend de nu beroemde vracht hout gelost.

nyfw.jpg

 

En maandag middag vertrokken richting Kingman Arizona om nog een oplegger uit te wisselen. Nu dus via I 40.

Zag die twee lopen, werkelijk een 30 km van de dichs bijzijnde pomp of wat dan ook, daar woont niemand.

c51j.jpg

 

aygh.jpg

 

Het waaide aardig, en deze meneer was zijn aanhanger verloren....

mu08.jpg

 

Het is 140 mijl van Barstow naar Needles CA, wat net voor Arizona is, en er zijn 2 benzene stations, dat is het. 1 is in Ludlow CA, heb er een filmpje gemaakt, het is bijna vergaan.

http://www.youtube.com/watch?v=n-IAHzR0uU0&feature=share&list=UUp70beI4oW31oGH1BJyXfNQ&index=3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog wat fotoos van Ludlow, de dairy queen, daar verkopen ze allerlei ijsjes en hamburgers natuurlijk.

60o3.jpg

 

En de rest zit aan de zuidkant van de snelweg. In de VS staan overall van die borden met wat plaatselijke geschiedenis.

Toch eens uitzoeken wat borax nu precies is.

q4uo.jpg

 

En dat wist ik niet, ze (wilden) schijnbaar atom bommen gebruiken in de wegenbouw... Dat is wel spectaculair natuurlijk, zie Teddybeer al naar t werk gaan......" Wat ze vandaag deden geloof je nooit" :D  :D

htl5.jpg

 

Het hotel/restaurant.

bn4r.jpg

 

Kijk, jullie verslag gever loopt ook weleens :ja: .

d7vz.jpg

 

Had s'avonds in Needles gegeten, en daar ook maar blijven slapen, om 22.00 was het nog 25C. Dat voelt trouwens heel goed, want de luchtvochtigheid is 3%

 

Daarna s'ochtens vroeg naar AZ, oplegger gewisseld en een filmpje in Needles gemaakt, je ziet het heele dorp.

http://www.youtube.com/watch?v=RmBLZCyPdf0&list=UUp70beI4oW31oGH1BJyXfNQ&feature=share&index=4

38u91.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hey Ibo, heb net dat filmpje van je trip langs de oude route 66 doorgestuurd naar mijn (familie) kennis die in Griffith, Indiana woont, hij heeft deze route ergens in de jaren 60 gereden tijdens zijn "Honeymoon"  nu moet dat wel goed gegaan zijn want het is me nogal een afstand en als je elkaar na zo'n rit nog de strot niet uitkomt dan is dat een contract voor eeuwig zal ik maar zeggen, later hebben ze deze route nog eens gereden maar toen was de nieuwe weg(en) al aangelegd en kwam je nog maar sporadisch over de oude Route 66, heb hem wel verteld dat hij dat veramerikaanste Nederlands maar voor lief moet nemen :D

 

Grt. Henk.

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi reisverslag weer Ibo :ok:

Wees gerust, Pierre heeft niet zulke lange roeiriemen :D

Jouw abn is niet slecht, er zit wel een Amerikaans tintje aan maar dat is niet raar toch?

Je leeft al een poosje daar tenslotte.

bewerkt door marco555
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Is mijn ABN in schrift en spreken echt slecht??/ de meeste zeggen dat ze nooit een accent horen.

 

"later heeft hebben" dat is je echt niet in school geleerd lijkt me...... :rolleyes:  :D

Waar staat dat? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Mooi reisverslag weer Ibo :ok:

Wees gerust, Pierre heeft niet zulke lange roeiriemen :D

Jouw abn is niet slecht, er zit wel een Amerikaans tintje aan maar dat is niet raar toch?

Je leeft al een poosje daar tenslotte.

Welnee is maar is maar een geintje, maar het geeft aan hoe snel (nou ja snel?) je een originele taal kan verleren, hoeft niet maar een Oom van mij uit Canada kwam hier na ruim 20 jaar weggeweest te zijn op familiebezoek in de jaren 60 en hij sprak nog net zo dat Zeisters dialect alsof hij nooit was weggeweest, wel grappig dat ze bij een benzinestation moesten gaan tanken, hij zei "ik moet "Gas" hebben in die tijd bestond LPG nog helemaal niet laat staan dat die pompbediende wist wat hij bedoelde, ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel, dat zeg ik.... en dan moet het wel waar zijn.... ;)  :angel:

 

De laatste fotoos dames en heren.

Vind dat stuk I 40 wel zo super relaxed rijden, ondanks de lage max snelheid.

c64d.jpg

 

Daar is het andere tank station... ;)

qj31.jpg

 

Maar om nu precies de max te rijden gaat me iets te ver,

py15.jpg

 

m6ha.jpg

 

ufxe.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hoeveel Opa's hebben we hier op het forum eigenlijk? misschien wel ff leuk om de Opa'club te leren kennen, including me said the Opa since january :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden