[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Je auto op een mooie lokatie


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei marco555:

Die Volvo's gaan als warme broodjes de laatste tijd, we hebben er nu een stuk of 40 staan.

Dan heb ik eerder het idee van niet, als ze gelijk afgeleverd worden dan weer wel :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei marco555:

Die machines worden niet gebouwd om ergens op voorraad te staan, elke gebouwde machine is verkocht.

Bij ons worden ze naar wens van de klant aangepast en eventueel gespoten en bedrijfsklaar gemaakt.

 

Niet verkeerd hoor, hebben jullie er ook werk (= centen) van. Maar wel een tikje vreemd, dat machine's niet meteen naar de wens van de klant gebouwd (kunnen) worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^ ergens is dat wel logisch.. omdat klantwensen soms zeer specifiek en eenmalig zijn. Lijkt mij dat zoiets lastig in de productielijn in te passen is..

 

Aan de andere kant.. ik kan mij moeilijk voorstellen dat er nu 40 klanten op hun machine zitten te wachten.. totdat de aanpassingen een keer gedaan zijn?

 

 

Het is, volgens mij, net zoals in de autoindustrie: men 'zegt' dat er uitsluitend 'op klantvraag' geproduceerd wordt...  jajaja.. hoe kan het dan zo vol staan met nieuwe meuk bij autopaleizendealers en op de terminals in A'dam/R'dam/Borne.. ???

 

Nee, de 'klant' voorraad bestaat ook en niet zo'n beetje ook.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^^^

 

geloof me, bij grondverzet (en ook landbouwmachines) wordt momenteel alleen maar op bestelling gebouwd. 

 

Levertijden van een half jaar zijn heel gewoon geworden. Ongeacht fabrikant.

 

Bij die dumpers is het zo dat de basismachine vrijwel gelijk is, maar de klantwensen er later in verwerkt worden. Meestal wel voorbereid in de fabriek. Maar de importeur verzorgt die dan omdat die wensen per land verschillen.

 

Of de importeur besteed dit uit, in dit geval aan Marco zijn broodheer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dat zelfde "probleem" had ik gisteren.

 

Mocht een 8 tonnertje uit Almere ophalen. Maar dan kom je er gelijk achter dat het lastiger is om  zo'n klein kraantje fatsoenlijk vast te zetten als een zwaardere kraan.

 

Alleen aan de onderwagen zitten de ogen om kettingen aan te bevestigen aan de buitenkant van het rijwerk. Dus daar de kettingen maar aan en over de rupsen heen gedaan om toch nog kruislings vast te kunnen zetten.

 

En met een 30 tonner er op ben je 3.95 hoog. Met zo'n overmaatse minigraver ben je minimaal 4.08 op de zelfde dieplader......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Teddybeer:

Dat zelfde "probleem" had ik gisteren.

 

Mocht een 8 tonnertje uit Almere ophalen. Maar dan kom je er gelijk achter dat het lastiger is om  zo'n klein kraantje fatsoenlijk vast te zetten als een zwaardere kraan.

 

Alleen aan de onderwagen zitten de ogen om kettingen aan te bevestigen aan de buitenkant van het rijwerk. Dus daar de kettingen maar aan en over de rupsen heen gedaan om toch nog kruislings vast te kunnen zetten.

 

En met een 30 tonner er op ben je 3.95 hoog. Met zo'n overmaatse minigraver ben je minimaal 4.08 op de zelfde dieplader......

ik heb ook zelf aangepast spanmateriaal, en een soort van opsluiting gemaakt zodat die vast staat , zodat die niet naar voren kan schuiven.

maar niks over de rupsen, als ik dat elke dag zou doen, in no-time de rupsen naar de klote .

met sloten maaien, moet ik soms wel 6 x per dag laden en lossen, omdat ik naar die plaatsen toe moet, waar ons grote materiaal 

niet kan komen:D

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, je moet wat. En je moet je redden met het beschikbare materiaal, wat je bij je hebt.

 

Aangezien het een splinternieuw kraantje is wilde ik ook niet al te veel beschadigen door de kettingen door het rijwerk te leggen.

Als het onze eigen kraan zou zijn, of worden, dan kwamen er ook gewoon ogen/D-sluitingen aan de onderwagen tussen de rupsen zodat we alles op een gelijke manier kunnen afspannen.

 

Maar deze gaat maandag weer terug.

 

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wel netjes over het neuswiel en sprocket .

daar is over na gedacht :ok:

 

( wetend , hoe ze bij ons soms materiaal aanleveren. en hoe makkelijk ze er overdenken,

tis toch van een ander :hamer: )

bewerkt door tiny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden