[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

5-jaarlijkse arbokeuring nog verplicht ?


robke

Recommended Posts

Jijzelf ! :D

 

Nee hoor, dat betaald de baas met liefde, art 6 lid 2b CAO, en als het niet anders kan betaald hij ook nog de tijd van de keuring.

 

2.b. De kosten van de rijbewijskeuring zijn voor rekening van de werkgever, tenzij daarin wettelijk 
op andere wijze wordt voorzien. Ten aanzien van de loonbetaling wordt in dit verband 
verwezen naar artikel 65 lid 1 sub l. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor, dat betaald de baas met liefde, art 6 lid 2b CAO, en als het niet anders kan betaald hij ook nog de tijd van de keuring.

2.b. De kosten van de rijbewijskeuring zijn voor rekening van de werkgever, tenzij daarin wettelijk

op andere wijze wordt voorzien. Ten aanzien van de loonbetaling wordt in dit verband

verwezen naar artikel 65 lid 1 sub l.

Dit is niet waar. Je mag gewoon zelf de kosten op je nemen.ik vind dit soort dingen en code95 verantwoording vd chauffeur.anders is/kan hij zijn rijbewijs niet verlengen/behouden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op dit moment is er geen geldige cao, dus je kan hoog en laag springen, ken al werkgevers die nu contracten geven aan chauffeurs zonder cai vermelding erin.en daar staat dan ook in dat je zelf voor die kosten moet opdraaien. En die contracten zijn wel rechtsgeldig!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee dat is niet waar.omdat de verplichtingen vd chauffeur zoals zelf betalen van keuring, reiskostenvergoeding, code95 opgenomen is in het contract blijft geldig anders had de chauffeur in kwestie niet moeten tekenen.heb voorbeeld al gekregen van collega vervoerder.staat ook duidelijk in van het niet deelnemen van cao

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op dit moment is er geen geldige cao, dus je kan hoog en laag springen, ken al werkgevers die nu contracten geven aan chauffeurs zonder cai vermelding erin.en daar staat dan ook in dat je zelf voor die kosten moet opdraaien. En die contracten zijn wel rechtsgeldig!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Lekkere werkgevers!!!!!!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat is niet waar.omdat de verplichtingen vd chauffeur zoals zelf betalen van keuring, reiskostenvergoeding, code95 opgenomen is in het contract blijft geldig anders had de chauffeur in kwestie niet moeten tekenen.heb voorbeeld al gekregen van collega vervoerder.staat ook duidelijk in van het niet deelnemen van cao

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Als je geen lid bent van TLN kan je nu in je contract afspreken wat je wilt, maar wordt de nieuwe CAO van kracht en AVV verklaard dan heb je gewoon de AVV verklaarde  regels uit de nieuwe CAO na te leven, dit met de kanttekening dat de eerder in je contract gemaakte afspraken weer van kracht worden als de nieuwe CAO afloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maarten, zou dat maar eerst eens checken bij een jurist. Want dat hebben de werkgevers al wel gedaan.alle tussentijdse contracten waarbij de duidelijk de vermelding wordt gemaakt dat de TLN cao niet aangehouden/verworpen wordt.en daar dan netjes die verplichtingen in vermeld worden blijft stand houden ook al wordt er nieuwe cao afgesloten avv. De juristen hebben dit al lang uitgezocht. Dat de chauffeur hier zijn handtekening onderzet is zijn eigen schuld

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach ja, met zulke werkgevers die alles op het bordje van de chauffeur gooien krijgen vanzelf de bal een keer terug.Mij zul je er nooit een stuur zien vasthouden, ik rijd er geen meter voor.

Waarom moet de werkgever alles betalen?? Je komt toch ook niet zonder C rijbewijs aan het werk!!!

Blijf er bij dat code95 een chauffeurs aangelegenheid is want het is een soort verlenging van je chauffeurs diploma. Ik neem toch ook niemand aan die geen chauffeurs diploma heeft.dat is ook zo met chauffeurspas, dit is een persoonlijkdocument.dus niet vd de werkgever.vindt wel als jou werkgever opeens adr gaat rijden en jij heb je adr niet dat ie dat vergoed met een scholingsovereenkomst.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We wachten het af, de bestuurder van de vakbond die ik gesproken heb vertelde het anders, elke dag staan er juristen tegenover elkaar bij de rechtbank, en ze zijn beide overtuigd van hun gelijk, maar de rechter bepaald dit nog altijd, dus we wachte de eerst zaak maar af.

Vakbonden denken altijd het te weten maar hoevaak is dat nou echt.de werkgevers hebben betere juristen dan de vakbonden want die gebruiken de juristen van tln

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Soms kun je even niet ander Doornekamp, maar in beter tijden zijn dat de werkgevers die het moeilijkst aan een chauffeur kunnen komen ;)

1e tien jaar hebben hier de werkgevers geen problemen mee.

De markt is wel verziekt op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar een chauffeur moet niet op cursus!!! Maar als ie het niet doet heeft ie geen werk meer.daar zit vaak het verschil.bijscholing zoals adr moeten halen als je veel adr rijdt is dan wel normaal maar wel met een scholingsovereenkomst. Voor heel veel vd code95 cursussen die nu aan chauffeurs word gegeven Door werknemers zit ook een scholingsovereenkomst aan vast dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar een chauffeur moet niet op cursus!!! Maar als ie het niet doet heeft ie geen werk meer.daar zit vaak het verschil.bijscholing zoals adr moeten halen als je veel adr rijdt is dan wel normaal maar wel met een scholingsovereenkomst. Voor heel veel vd code95 cursussen die nu aan chauffeurs word gegeven Door werknemers zit ook een scholingsovereenkomst aan vast dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Die discussie heb ik al gehad.

Het is heel simpel. Als mijn werkgever het niet betaald zit hij 1 sept 2016 met 80 chauffeurs die niet meer mogen rijden. En ze hebben allemaal vast contract. Dus hij moet wel.

Owja 5 jaarlijkse keuring betaald hij, en ga met busje heen. Digipas is betaald,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.dat is ook zo met chauffeurspas, dit is een persoonlijkdocument.dus niet vd de werkgever.

Hebben jouw chauffeurs ook altijd voor hun eigen schijven gezorgd? 

 

Het is een ding om te zorgen dat JIJ de bewegingen van JOUW vrachtwagen kan verantwoorden. Na 4 weken ben ik van die data af. Maar jij moet die gegevens in jouw adminstratie veel langer bewaren.

 

Die kar rijdt net zo goed zonder pas. En als er maar vaak genoeg "rijden zonder pas" in die tachograaf staat kost het jou klauwen vol met geld bij een bedrijfscontrole. Voor dergelijke boetes kan je jaren lang dozen vol met pasjes bestellen........

dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

 

Volgens mij zegt het meer over jou dan over je personeel, als ze binnen een jaar weer weg lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit was in het algemeen genomen.sommige houden net hun half jaar contract vol.bij mij rijden alleen jongen nu die al langer dan 2,5 bij mij zitten dus denk dat mijn verloop ook niet zo slecht is

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn baas wilde dat ik zo'n pas zou bestellen, die moest ik dan zelf betalen.

Dus is ie niet besteld.

Code 95 betaal ik ook zelf, dat wil hij niet betalen.

Dat betekent voor hem dat ik cursussen afneem waar ik zelf

in de toekomst iets aan zal hebben, en hij momenteel niets.

Wie betaalt bepaalt.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

wat is het verschil ,zonder schijven mocht je niet  rijden en zonder digipas ook niet.

dus als je vroeger de schijven leverde, lever je nu de digipas. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden