Spring naar bijdragen
robke

5-jaarlijkse arbokeuring nog verplicht ?

Recommended Posts

Haha, terug naar het topic, ik hoef in ieder geval geen haast te maken met een nieuwe arbo-keuring, omdat de huidige in Mei afloopt....Daar komt het op neer :ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar een chauffeur moet niet op cursus!!! Maar als ie het niet doet heeft ie geen werk meer.daar zit vaak het verschil.bijscholing zoals adr moeten halen als je veel adr rijdt is dan wel normaal maar wel met een scholingsovereenkomst. Voor heel veel vd code95 cursussen die nu aan chauffeurs word gegeven Door werknemers zit ook een scholingsovereenkomst aan vast dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Die discussie heb ik al gehad.

Het is heel simpel. Als mijn werkgever het niet betaald zit hij 1 sept 2016 met 80 chauffeurs die niet meer mogen rijden. En ze hebben allemaal vast contract. Dus hij moet wel.

Owja 5 jaarlijkse keuring betaald hij, en ga met busje heen. Digipas is betaald,

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

.dat is ook zo met chauffeurspas, dit is een persoonlijkdocument.dus niet vd de werkgever.

Hebben jouw chauffeurs ook altijd voor hun eigen schijven gezorgd? 

 

Het is een ding om te zorgen dat JIJ de bewegingen van JOUW vrachtwagen kan verantwoorden. Na 4 weken ben ik van die data af. Maar jij moet die gegevens in jouw adminstratie veel langer bewaren.

 

Die kar rijdt net zo goed zonder pas. En als er maar vaak genoeg "rijden zonder pas" in die tachograaf staat kost het jou klauwen vol met geld bij een bedrijfscontrole. Voor dergelijke boetes kan je jaren lang dozen vol met pasjes bestellen........

dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

 

Volgens mij zegt het meer over jou dan over je personeel, als ze binnen een jaar weer weg lopen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was in het algemeen genomen.sommige houden net hun half jaar contract vol.bij mij rijden alleen jongen nu die al langer dan 2,5 bij mij zitten dus denk dat mijn verloop ook niet zo slecht is

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn baas wilde dat ik zo'n pas zou bestellen, die moest ik dan zelf betalen.

Dus is ie niet besteld.

Code 95 betaal ik ook zelf, dat wil hij niet betalen.

Dat betekent voor hem dat ik cursussen afneem waar ik zelf

in de toekomst iets aan zal hebben, en hij momenteel niets.

Wie betaalt bepaalt.

Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

wat is het verschil ,zonder schijven mocht je niet  rijden en zonder digipas ook niet.

dus als je vroeger de schijven leverde, lever je nu de digipas. :rolleyes:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ArneBut zo te lezen ben jij een fantastische wergever, alleen ik ga eerst mijn tafel en stoelen opeten, daarna mogelijk van het dak afspringen emigreren maar voor zo iemand werken never vriend.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Tachograafschijven ben je vanaf, maar je moet wel  zorgen dat er voldoende printer rolletjes aanwezig zijn zodat de chauffeur iedere dag een print kan maken van zijn werkzaamheden, lijkt me bij sommige werkgevers niet overbodig. :p

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs dat zijn de werkgevers niet verplicht maarten.iedereen heeft 3 rolletjes bij zich om dat het verplicht is.ze kunnen wel een uitdraai krijgen vd uitgelezen data vd kaart op de zaak

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek
Maar een chauffeur moet niet op cursus!!! Maar als ie het niet doet heeft ie geen werk meer.daar zit vaak het verschil.bijscholing zoals adr moeten halen als je veel adr rijdt is dan wel normaal maar wel met een scholingsovereenkomst. Voor heel veel vd code95 cursussen die nu aan chauffeurs word gegeven Door werknemers zit ook een scholingsovereenkomst aan vast dus als je binnen 5 jaar weg gaat moet je deel twrug betalen dus komt op het zelfde neer als zelf betalen want de meeste houden het tegenwoordig niet langer dan 1 jaar vol

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Je kent je personeel al aardig. Jij weet ook al dat ze met een jaar weer weg zijn bij jou...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee bij mij is dat niet zo, maar is wel op dit moment de intens vd meeste chauffeurs, al niet zelf of anders contract niet verlengd worden

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

Arne.

leuk jou reacties zullen je collega werknemers leuk vinden.

jij zet deze nu wel neer als een stelletje bloedhonden.

maar gelukkig zijn er colegas van jou die wel gevoel hebben.

zoals ik lees vooral de regel ik heb alleen maar Nederlanders in dienst zegt toch veel over de chauffeur.

ze slikken alles wat jij zeg:volgens mij bepaal jij ook wanneer ze sex mogen hebben niet te veel anders zijn ze niet goed uitgerust.

 

jij bent nu een werkgever die de naam op een slecht pad laat lopen.

dat jij hier zoiets neer durf te zetten, zegt toch wel veel van jou mentaliteit en werkwijze.

en van zulke mensen walg ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vroeger leverde ik de Tacho schrijven maar nu is het een persoonlijke document geworden.dat is net je rijbewijs, die ga ik toch ook niet betalen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Ik denk het wel, art 6 lid 5 van de CAO lijkt me duidelijk.

 

5. De kosten van de aanschaf door werknemer van de bestuurderskaart ten behoeve van de 
digitale tachograaf (1 x per 5 jaar) komen voor rekening van de werkgever. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een discussies allemaal weer, wie wat gaat betalen?

Zal alleen een ding heel duidelijk zijn als de werkgever het niet betaald en jij zelf het ook niet wilt betalen,

er maar een ding op zit en dat is dan werken in de loods als hij die gelegehied voor je heeft tenminste.

 

En freddie ff een papiertje ophalen op het gemeentehuis kost ook geld,zal nu rond de 30 euro zijn.

en met dat papiertje ga je na de arts en die kost ook weer geld.

En vergeet de pasfoto's niet die kosten ook geld.

 

Al met al ben je dik 100 euro verder voor het vernieuwen van een rijbewijs,en jullie maken zich  hier druk om?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een discussies allemaal weer, wie wat gaat betalen?

Zal alleen een ding heel duidelijk zijn als de werkgever het niet betaald en jij zelf het ook niet wilt betalen,

er maar een ding op zit en dat is dan werken in de loods als hij die gelegehied voor je heeft tenminste.

 

En freddie ff een papiertje ophalen op het gemeentehuis kost ook geld,zal nu rond de 30 euro zijn.

en met dat papiertje ga je na de arts en die kost ook weer geld.

En vergeet de pasfoto's niet die kosten ook geld.

 

Al met al ben je dik 100 euro verder voor het vernieuwen van een rijbewijs,en jullie maken zich  hier druk om?

 

 

Alle beetjes helpen, en zo denkt de werkgever er ook over anders zouden ze niet zo moeilijk doen om onder de betaling van lage bedragen uit te komen, bedragen die ze ook nog eens als onkosten in hun boekhouding op kunnen voeren waardoor het hen minder kost dan wanneer jij het zelf van je netto loon moet betalen, daarbij is het gewoon een CAO regel, dus ik zie het probleem niet.

Ze vinden het toch ook niet goed als jij half gaat werken? dan weten ze ineens heel goed wat er in de CAO staat, en o wee als jij die regels aan je laars lapt, en dan zou de werknemer alles maar moeten pikken?

 

Een rijbewijs inclusief keuring voor honderd euro is misschien mogelijk, maar als je op een vraag op de eigen verklaring ,,ja,, moet antwoorden en je komt in de CBR molen terecht dan is honderd euro het starttarief en is het einde niet in zicht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek

het feit dat de Heer But er nog trots op is ook, dat hij dit NIET voor zijn chauffeurs betalen WIL, zegt genoeg over zijn bedrijfsvoering. Maar wel naar buiten treden met "dikke" auto's (dat doet het altijd goed bij de verladers..........) En gelukkig voor hem, zijn er altijd wel weer sukkels te vinden die alle kosten wel zelf betalen willen, als ze maar een mooie auto rijden mogen. Hoe zeiden ze dat bij Weeda ook al weer???? Een hobby mag best wat geld kosten, toch???

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs dat zijn de werkgevers niet verplicht maarten.iedereen heeft 3 rolletjes bij zich om dat het verplicht is.ze kunnen wel een uitdraai krijgen vd uitgelezen data vd kaart op de zaak

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Tja, als ik de kaart van jou zelf moet betalen is dat ook prima, kost jou alleen wel geld om de data van die pas te krijgen van me, als ikzelf de pas moet betalen lees je hem echt niet uit, zijn mijn gegevens op mijn pas toch, en de rolletjes voor de uitdraai heb ik ook niet nodig, heb zelf een uitlezer voor de pas, oja en een doosje rolletjes voor de controle onderweg heb ikzelf ook wel.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschil is dat ik onderweg alle kaarten en tachos kan Downloaden. Die gegevens gebruik ik ook niet maar er is iemand die ooit heeft bedacht dat je dat 5 jaar moet bewaren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

het gros van de werkgevers proberen het te verdienen over de rug van de chauffeur....

 

dan bedoel ik het niet betalen van uren....bijv. wachturen....

is ook weer iets voor in het leven geroepen..

 

de kleine dingen zoals de chauffeurspas....zelf laten betalen...

 

de cursussen komen dadelijk ook wel voor de rekening chauffeur...

 

 

maar om dat daadwerkelijk door te berekenen aan de klant.....dat kan niet meer..

 

ze concurreren elkaar maar kapot....

 

dus blijft er dadelijk weinig over....in de transsport branche

 

of er staat iets drastisch te gebeuren....

 

ik kan er met me hoofd er niet bij.....dat ze niet verder denken .....dan ze nu doen 

 

ik bedoel ....die goedkope werknemers......

die er als eerste ermee is begonnen kon er goed aan verdienen..

 

maar er zijn bedrijven waar ze niet meer welkom meer zijn...

dus die Nederlandse chauffeur er naar toe......

maar de prijzen zijn inmiddels wel aangepast......

en dat kan niet meer terug gedraaid worden....

 

dus soms snap ik het niet helemaal meer...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

het gros van de werkgevers proberen het te verdienen over de rug van de chauffeur....

Omdat wij dat toelaten

dan bedoel ik het niet betalen van uren....bijv. wachturen....

Omdat wij dat toelaten

is ook weer iets voor in het leven geroepen..

Wat dan

de kleine dingen zoals de chauffeurspas....zelf laten betalen...

Omdat wij dat toelaten

de cursussen komen dadelijk ook wel voor de rekening chauffeur...

Als wij dat toelaten

 

maar om dat daadwerkelijk door te berekenen aan de klant.....dat kan niet meer..

waarom niet

ze concurreren elkaar maar kapot....

dus blijft er dadelijk weinig over....in de transsport branche

 

of er staat iets drastisch te gebeuren....

Laat maar, het heeft geen zin om met zielep.....................

ik kan er met me hoofd er niet bij.....dat ze niet verder denken .....dan ze nu doen 

Wie? de chauffeurs die aan de zijlijn staan en toekijken hoe hun graf wordt gegraven

ik bedoel ....die goedkope werknemers......

die er als eerste ermee is begonnen kon er goed aan verdienen..

 

maar er zijn bedrijven waar ze niet meer welkom meer zijn...

dus die Nederlandse chauffeur er naar toe......

maar de prijzen zijn inmiddels wel aangepast......

en dat kan niet meer terug gedraaid worden....

 

dus soms snap ik het niet helemaal meer...

En daar moeten we het mee winnen  :bey: 

bewerkt door Scania-1001

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschil is dat ik onderweg alle kaarten en tachos kan Downloaden. Die gegevens gebruik ik ook niet maar er is iemand die ooit heeft bedacht dat je dat 5 jaar moet bewaren.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

maar de gegevens die op de bestuurderskaart zelf staan en die gevoegd dienen te worden bij de administratie die heb je dan niet.

 

sorry meneer de inspecteur van het ILT aan die gegevens kan ik u niet helpen.

jammer meneer A.B. dat word een fikse boete!

bewerkt door freddie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergis je niet Freddie: steeds meer systemen kunnen on-line de bestuurderskaart uitlezen, o.a. de onderhand veelgebruikte Carcube.

Scheelt ook 'n hoop geregel op de thuisbasis en heen-en-weer geren met uitleesapparaten ;)

Maarten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ klopt maarten, maar dan  moet je wel je bestuurderskaart in die carcube doen!

en omdat we nu juist niet de gegevens van die kaart willen afstaan aan de werkgever omdat hij niet betaald voor de aanschaf van die kaart, steken we onze bestuurderskaart niet in de carcube of welk ander systeem dan ook.

de bestuurderskaart gebruiken we alleen in de digitale tachograaf!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...