Spring naar bijdragen
robke

5-jaarlijkse arbokeuring nog verplicht ?

Recommended Posts

Ho efkes!

De nieuwste versie is gekoppeld aan de tacho, en zo kun je a. exact zien hoe je met je dagelijkse rij- en rusttijd zit (zelfs hoeveel verkorte nachten je nog mag maken) op die Cube, en b. meteen de pasgegevens uitlezen en doorsturen naar de basis. Het enige wat daar voor nodig is is een extra pakketje software... 

Een week of wat terug was ik ook één dag op pad met 'n auto waar de meest recente versie in zit, en dat rijtijdenoverzicht werkt perfect! En waar haalt dat ding mijn gegevens vandaan van een andere auto over de tweewekelijkse rijtijd en al-dan-niet verkorte weekenden? Juist...

Maarten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof direct maarten dat het mogelijk is wat jij beschrijft.

maar dan hebben we een probleem erbij, de bestuurderskaart is persoonsgebonden dus de gegevens die op die kaart staan zijn dat dan automatisch ook.

en niemand mag zo maar ongevraagd zonder mijn toestemming data van mijn kaart uitlezen, het is mijn persoonsgebonden kaart en mijn data!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, maar jij als chauffeur kiest er voor om jouw kaart in andermans voertuig te gebruiken ;)

Ik snap wat je bedoelt Freddie, daar niet van, maar dan verwatert het hier nog verder.

Back on topic: de vijf-jaarlijkse keuring. Iemand nog zinnige informatie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijf er bij dat code95 een chauffeurs aangelegenheid is want het is een soort verlenging van je chauffeurs diploma. 

chauffeurs diploma zou nooit verlopen, dus onzin.

mijn verlenging van mijn rijbewijs valt gelijk met de ARBO keuring, en die betaald mijn werkgever.

rijbewijs betaal ik zelf, maar dat vind ik prima, die heb ik altijd al betaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, mijn vrouw moet ook jaarlijks cursussen doen om haar werk te mogen uitvoeren, krijgt netjes een brief met een uitnodiging om ergens te verschijnen, en alles, tijd en reis, word gewoon betaald. Niks geen gezeur over het is jou eigen verantwoording.

Jaarlijks krijgt ze ook de.mogelijkheid om de griepprik te nemen, fruit op het werk, koekje bij de koffie, en een lekker soepje, en op andere.momenten staat ze weer in de douchecel met een vreemde vent, ja het vak van bejaarde verzorgende is best zwaar maar ook een mooi beroep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heb ik het ook nog niet zo slecht getroffen bij mijn werkgever  :rolleyes:

Bestuurderskaart wordt betaald, evenals de cursussen code 95 

De cursusuren worden ook betaald, alleen voor 100%, en niet voor 150%, terwijl de cursussen op zaterdag zijn.

Daar kan ik wel mee leven.

Ik werk bij een groot logistieke dienstverlener zoals dat zo mooi heet.

Hier voor bij een kleine baas gewerkt, die wilde nog niet eens handschoenen betalen :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites