[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

stelen diesel


toemaar

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik werk bij Simon Loos Bulk transport en deze week werd ik wakker in Duitsland langs de 63 wakker op een parkeerplaats door gerommel aan mijn cabine. 

ik eruit broek aan waren zij mijn brandstoftank aan het leegzuigen.

2 Roemenen kenteken half in mijn slaap nog op genomen maar niet goed.

door alle commotie.

ik was zo kwaad dat ik de deur van de bijrijders kant dicht kon smijten en er nog een been tussen zat van een van die Roemenen maar de mannen er vandoor.

is dit jullie ook al eens over komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

is dit jullie ook al eens over komen?

ja hoor 1x in frankrijk en 1x duitsland op autohof lauenau (dieseldiefstal dus, geen been tussen deur) in al die jaren dat ik al stuurvasthouder ben valt het nog mee.collega van mij laatst ook nog in fr bestolen van diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al verschillende bij ons daarom hebben wij tegenwoordig >> zoiets << in de tank 

ja die hulpmiddelen ken ik ook van het leger,maar ik ben bang dat ze dan een gat in je tank maken of boren met een accuboor om te stelen.

heb zoiets wel eens gehoord in frankrijk, en de keer dat ze in fr bij mij gestolen hadden ging via de aanzuigaansuiting die ze losgemaakt hadden,ik had mijn tankdop afgesloten namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Collega had de oplossing...

Een houten balk op de tanks leggen. Dus op de tankdop.

En dan de luchtvering laten zakken zodat de trailer (kopschot) op de balk rust.

Kunnen ze nooit de dop eraf halen...

Werd ie een keer smorgens wakker met 2 lege tanks.

En 2 gaten in zijn tanks geboord.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naar mijn idee redelijk simpel op te lossen

 

in plaats van chauffeurtje pesten met (soms onzinnige) controles, kan de politie ook iets vaker over parkeerplaatsen en terreinen rijden waar vrachtwagens staan

Dan kunnen ze zich met dit soort zaken bezighouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dus volgens jou doen ze dat nu niet, ik zie ze regelmatig over een parkeerplaats rijden en de boel opnemen, maar zodra ze weg zijn begint de elende pas, en men heeft dan een x aantal tijd voordat ze weer langskomen, en om een tank leeg te zuigen hebben ze echt geen uren nodig.

De oplossing hiervoor is bij elke parkeerplaats een mannetje of twee zetten in een politie auto, maar dan halen ze thuis je huis leeg want word er daar niet meer rondgereden, ook niet goed dus.

 

Voor dit soort dingen is er maar 1 echte oplossing, iedereen die het doet en word opgepakt een apparaatje implanteren dat zodra ze met hun vingertjes aan andermans spullen proberen te zitten een dodelijke injectie krijgen, maar dat is weer zo rigoureus, en wie ruimt de rotzooi weer op.

 

Diefstal is al eeuwen een probleem, los je niet op, je kan het hooguit proberen te voorkomen en in te dammen, en hoe je de boel ook beveiligd, men vind altijd een weg of men verlegt de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons loopt het de laatste tijd ook de spuigaten uit.
Ze hebben nu ook op elke tank een ding in de vul opening geplaatst dat leegzuigen moet voorkomen.
Evenals een plaat over de aanzuigslang bovenop de tank.

 

Er was in twee weken bijna 2000 liter gestolen, en dat gaat aardig in de papieren lopen.
En het gebeurd overal, één collega stond bij Hockenheim, de ander bij Habay weer een ander bij Karlsruhe...

Een week of drie geleden ook nog een cabine leeg gehaald in Ierland, bij de klant op het terrein nog wel.

bewerkt door Harrie76
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja ook mij al eens overkomen in Frankrijk. Laat op de parkeerplaats aangekomen en na het parkeren gelijk de motor uit om de buren niet wakker te maken (beetje collegiaal zijn toch?). Helaas de volgende ochtend toen ik de sleutel op contact zetten al gezien dat de brandstof meter lager stond dan de nacht ervoor. BIj het rondje om de auto dus inderdaad het slot van de linker tankdop geforceerd. Totaal geen druppel diesel op de tank of op de grond, wel een andere vrachtwagen die naast mij geparkeerd stond. Vermoedelijk heeft dus diegene die eerst links van mij stond rechtstreeks via een tuinslang ongeveer 250 liter van mijn tank in die van hem gezogen. Voelde als stank voor dank  :mad: , daarvoor heb ik toch niet geprobeerd zo weinig lawaai te maken op de parkeerplaats?

 

Ook al een tweetal keer in het zeil gesneden (België en Frankrijk). 

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een dorpje nabij Alicante, San Juan Muchamiel (Mutxamel) genaamd, daar een enorme tomatenboer en het zag ernaar uit dat de portier himself de inbreker was

van bepaalde vreemde inbraken op dat door met camera's hekwerken sensoren en alles wat je kan bedenken zwaar bewaakte terrein.

 

Een charter zijn cabine werd half leeggeroofd tijdens het laden, 2 weken later herkende hij zijn eigen mobiele telefoon die de portier bij zich had.!!

Een collega zijn cabine werd half leeggeroofd tijdens het laden, 1 week later zag ik die bewuste portier lopen met een overhemd aan met logo en trasfrigo-embleem van de firma.!! (Moeijes)

(was in een vrij weekend en ik woonde in Sant Gabriel, niet ver daar vandaan)

Ik de bewuste collega bellen en ja, er was ook bedrijfskleding uit de vrachtwaggel gestolen.!! En zo werd de dader steeds duidelijker zichtbaar, voor ons dan maar dan :confused:  100% bewijzen... :confused:

 

Toen heb ik mijn trouwe viervoeter wat "kunstjes" geleerd en meneer Paco ging voortaan mee in de wagen en op een goeie dag ook in Muchmiel tomaten laden en YES.!!!

:hamer:  veel commotie :hamer:  veel lawaai :hamer:

wat bleek; de portier was in mijn cabine in gevecht met meneer Paco,

zie hier pasfoto van meneer Paco: post-3139-0-47248600-1396116369_thumb.jp

 

de portier werd per ambulance afgevoerd, in totaal ongeveer 100 hechtingen en de Rottweiler is de cabine niet uit geweest en liet zich niet zien,

een noodzakelijk kunstje dat ik hem met veel tijd en moeite geleerd heb, je moest echt eerst helemaal IN de cabine voordat hij in actie kwam.

 

Zaak inbraken volledig opgelost hahahaha

bewerkt door turboRoodkapje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam deze reportage tegen van "Een van Daag" uit 2013

 

http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/46619/bendes_dieseldieven_maken_transporteurs_radeloos?autoplay=1

 

 

 

Onlangs vernam ik iets van een systeem die gaat loeien, zowel in als buiten de de cabine, als het brandstofniveau snel daalt. Iemand ervaring mee?

http://www.mobilefleet.es/evite-robos-de-combustible.php?lang=nl

 

Hier de link naar het product

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onlangs vernam ik iets van een systeem die gaat loeien, zowel in als buiten de de cabine, als het brandstofniveau snel daalt. Iemand ervaring mee?

Dat systeem heb ik op de auto's zitten en nog anti aanzuigtubes en vlotter bescherming.werkt manefiek maar is wel prijzig. Gaat ook gelijk alarm van auto af en telefoon bij mij thuis

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennis van mij had ook zo zijn tank beveiligd, zeef erin, klep met slot eroverheen.

Bleek dat ze met een hamer en een priem gewoon een gaatje hadden geslagen in de tank.

Schijnbaar waren ze gestoord geworden door iets, aangezien het gereedschap nog onder de wagen lag.

Resultaat was dat de auto niet meer thuis mocht staan, daar het een openbare parkeerplek betrof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onlangs vernam ik iets van een systeem die gaat loeien, zowel in als buiten de de cabine, als het brandstofniveau snel daalt. Iemand ervaring mee?

inderdaad ik heb dit op mijn auto laten bouwen is niet Goedkoop kost rond de 750 euro word aan gesloten op het alarm systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ergens rond 1987 is mijn tank al eens leeg gejat in Oost-Duitsland, niks nieuws onder de zon.

Laatste drie jaar twee keer gehad dat uit mijn geparkeerde wagen diesel werd gestolen, beide keren hooguit 50 liter, vermoedelijk gewoon hufters met een dieselauto en een jerrycan, nu een korf in de tank, en een tankdop die alleen open gaat met een schroevendraaier, want na een derde poging heb ik het zo gelaten, de kapotte dop is bijna niet los te krijgen, werkt beter dan een nieuwe dure dop met weer een andere sleutel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden