[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbond opheffen?


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Schaf vakbonden af!

Tien procent van de bevolking ontregelt via vakcentrales het maatschappelijke verkeer, constateert Jon Domenie uit Den Haag. Wordt het geen tijd om de vakbonden op te heffen?

lees hele artikel uit de Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/watuzegt/22442494/__Schaf_vakbonden_af__.html

 

Ik ben het niet vaak eens met de manier van schrijven in deze krant, maar dit artikel zet mij wel aan het denken....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En wat denk jij dan?, wie is Jon Domenie uit Den Haag?

 

Zeg jij het maar.

Ik ben al te lang weg uit NL...ken niet iedereen meer bij naam en gezicht :zegtniets:

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan het niet zo zijn dat je het om moet draaien? Dat dus 90% van de mensen makke schapen zijn, die alleen onderweg hun grote bek durven open trekken. Dat die denken dat zodra er geen cao zou zijn ze beter behandeld/ betaald zouden worden door hun werkgevers? Dat die denken dat alles vanzelf wel op zijn pootjes terecht zal komen? De arbeidsvoorwaarden die er nu zijn, hebben we te danken aan de bonden. Niet aan die makke schapen. Als je zou willen dat er wat veranderd zul je daar actief aan mee moeten werken. In een democratie is het nu eenmaal zo dat je niet mee mag beslissen/stemmen als je geen lid bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wordt wel lachen als we het voor ons zelf moeten gaan regelen, de eigen rijders kunnen dan ook geen stuiver meer verdienen omdat de uurlonen van het vast personeel zo ver keldert dat zij niet meer nodig zijn.  ;)

Oeps,,,,,,,,,,,,,,,,,,Daar had niemand aan gedacht. Zodra er geen CAO is zal het gros van ons er dik op achteruit gaan. En het wrange is dat de meeste grootbekken dat nog pikken ook. Onder het mom van, ik moet thuis mijn rekeningen ook betalen, en C4 is altijd nog meer dan een bijstandsuitkering. En maar bleren en roepen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn er veel die dat denken, maar ondertussen niet doorhebben dat ze beter af zouden zijn wanneer het voor hen geregeld zou worden.

Zou je denken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

leef jij maar verder in jou eigen wereld Ron, doen wij het wel in de "boze" grote wereld waar de rest in leeft :bey:  

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

leef jij maar verder in jou eigen wereld Ron, doen wij het wel in de "boze" grote wereld waar de rest in leeft :bey:

Leven in een wereld waar je zelf geen beslissingen hoeft te maken. Waar alles voor je gereveld word, dat is echt waar ik vroeger over droomde als ik later groter zou worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe dom kan je wezen om te brullen:" we schaffen de vakbonden af"

De vakbonden is de spreekbuis van de werknemer. Dat houdt dus in dat als er geen vakbonden zijn er ook geen CAO wordt afgesproken. Dit houdt dus in dat de arbeidswet van toepassing is. Dus een werkgever mag jou het minimum loon betalen en dat is vandaag de dag in nederland: voor 23 jaar en ouder 1.485,60 euro bruto.

En denk je nu echt dat als je naar je werkgever toe stap van ik wil meer loon erbij dat hij met jou rond de tafel gaat zitten? wie van jullie is al een keer op ziijn werkgever afgestapt en heeft om meer loon gevraagd?

ik ben benieuwd naar jullie reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

wie van jullie is al een keer op ziijn werkgever afgestapt en heeft om meer loon gevraagd?

ik ben benieuwd naar jullie reacties

Ik. Na een gesprek met een jurist van de DETAM (groothandel en winkelpersoneel) moest ik maar eens mijn baas vertellen dat ik onderbetaald werd en meer loon zou moeten krijgen...

Dat wilde hij weldoen, maar dan werden mijn overuren niet meer extra betaald, alsmede mijn koffiegeld onderweg zou verdwijnen....

(ik werkte als enige chauffeur bij een groothandel in AGF met eigen winkels)

Je zult begrijpen dat ik niet lang meer bij deze werkgever vertoefd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bonden afschaffen of niet ?

 

In het verleden was de oplossing, het poldermodel.

De bonden gingen namens ons om de tafel zitten, en vreemd genoeg, meestal bleef het bij dreigingen en er was een nieuwe CAO.

Helaas is de polder niet meer alleen Nederland, maar is de polder Nederland geworden, waarin wij zelf binnen Europa een polder zijn geworden.

De politiek in Den Haag sluit de ogen voor de marktwerking en de bonden geloven nog steeds in het poldermodel.

Langzaam aan dringt het wel tot de bonden door dat er inderdaad wel iets moet veranderen.

Dat wij het niet waarderen dat de bonden meer opkomen voor de rechten van buitenlandse werknemers.

Dat wij het tijd vinden dat ze het dus meer voor ons eigen polderlandje beginnen op te nemen.

 

Het geloof dat je stem wat waard is in de huidige politiek neemt ook steeds meer af, de kloof tussen Den Haag en de gewone hardwerkende mens word ook steeds groter en ongeloofwaardiger.

De enigste die hier nog tussen in staan zijn wel de bonden.

Ze af te schaffen zal alleen maar de kloof vergroten tussen de politiek en de gewone mens.

Ik mag er zelf dan geen binding mee hebben, maar de bonden houden me wel scherp met ontwikkelingen die betrekking hebben op mijn toekomst of die van mijn 2 meiden.

 

Iets wat niet geheel goed werkt, hoeft men niet direct weg te gooien, soms kan men ook iets proberen te repareren dat het wel weer gaat werken..

En zelf denk ik dat hier de bonden eens goed over na moeten denken.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

wie van jullie is al een keer op zijn werkgever afgestapt en heeft om meer loon gevraagd?

Ja, en toen stond ik een half uur later weer buiten. 

Want het zou maar een tientje schelen voor hem en voor mij .... compleet omvergel***d dus  ;)

Verhoging dus niet gekregen.

 

bewerkt door AngeliqueBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe dom kan je wezen om te brullen:" we schaffen de vakbonden af"

De vakbonden is de spreekbuis van de werknemer. Dat houdt dus in dat als er geen vakbonden zijn er ook geen CAO wordt afgesproken. Dit houdt dus in dat de arbeidswet van toepassing is. Dus een werkgever mag jou het minimum loon betalen en dat is vandaag de dag in nederland: voor 23 jaar en ouder 1.485,60 euro bruto.

En denk je nu echt dat als je naar je werkgever toe stap van ik wil meer loon erbij dat hij met jou rond de tafel gaat zitten? wie van jullie is al een keer op ziijn werkgever afgestapt en heeft om meer loon gevraagd?

ik ben benieuwd naar jullie reacties

Ik. Heb net weer nog wat erbij gekregen. Is niet veel maar alle beetjes helpen dacht ik.:D

Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op bonden hoeven niet afgeschaft te worden, maar wel zal de cao zoals deze nu is van tafel moeten. Ik denk hierbij niet aan de lonen maar wel de manier waarop deze totstand komen. Waarom kan er niet per persoon bekeken worden wat een redelijk salaris is voor zijn/haar diensten. Nu worden hele goede chauffeurs hetzelfde beloont als de minder goede. Ook zou het makkelijker moeten worden om mensen in vast dienstverband eruit te wippen. Want wat gebeurt er nu, chauffeur is ontevreden, meldt zich ziek en zich "lekker" in de ziektenwet. En de rest draait op voor de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik bos

wij zijn aan het praten over CAO dit en CAO dat, maar de intense van het verhaal is dat men vind dat de bonden er voor zorgen dat ze alleen maar last hebben door de acties.

nu vind ik actie en actie een groot verschil.

nu dit probleem kan niet groot genoeg zijn maar dan wel eerlijk.

kijk nu eens naar de laatste actie op een vrijdag de opzet was goed maar de uitwerking slecht.

hoe komt dit nu de gene die dit op zijn geweten had was chauffeur maar moest ook werken dus geen tijd voor een goede opzet, daar heeft men mensen voor nodig die hier wel tijd voor hebben en hier ook verstand van hebben.

hoe benader je de media hoe benader je de mensen hoe leg je het uit.

want de laatste keer wist niemand waar het precies om ging dat is nu het onbegrip.

de bonden kregen de schuld de chauffeurs kregen de schuld en dat terwijl geen van deze twee er aan meewerkte.

maar om kort te zijn de bonden zullen nodig blijven maar dan in een andere opzet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat betreft het ontslagrecht en wie bepaald wat "goed of slecht"is

Wat bedoel je hiermee?

Ik vind trouwens wel dat een vast contract wel dezelfde 'waarde' moet hebben naar andere instanties zoals een bank of hypotheekverstrekker, ivm het uitgeven van een lening.

Maar kijk bijvoorbeeld naar Duitsland; ben je langdurig ziek, nou de groeten dan. Dat is ook niet altijd goed, maar ons stelsel is ook achterhaald. Onze positie op de (internationale) arbeidsmarkt is nou eenmaal veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden