[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Staking 7 april


Gast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Loonsverhoging doorberekenen aan de klant die berekent het weer door aan de eindgebruiker en wie is de eindgebruiker ??? Dus betaal je op het einde je eigen loonsverhoging :D en ik hoor nog steeds dat het om het geld gaat maar ik lees hoor zie niks over de oneerlijke concurrentie vanuit de oostblok landen en dat er zoveel Nederlandse chauffeurs thuis zitten en dat er nog dagelijks Nederlandse chauffeurs worden ingeruild voor te goedkope krachte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

400 man.......... Hoeveel chauffeurs hebben we in Nederland??? Dus net als met de vroegere vakbond vergaderingen alleen chauffeurs van: gend en loos, DHL, van gansewinkel, sita en meer van die bedrijven. Dus met andere woorden alleen de regionale rijdende chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat staat ook niet in Duitse kranten, als je de moeite neemt om de stukken te lezen lees je ook dat het om meer gaat. En als je de actie stikker leest zie je ook dat het om verdringing gaat

CNV Vakmensen wil een eenjarige cao, met een loonsverhoging van 3 procent. Tjitze van Rijssel, cao-onderhandelaar van CNV Vakmensen: "We willen een cao zonder poespas, maar wel een loonsverhoging   bron:tranport-online 

 

 

Tjitze van Rijssel, cao-onderhandelaar van CNV Vakmensen, wees erop dat een goede cao ook nodig is om de sector voor de toekomst aantrekkelijk te houden. "De chauffeurs hebben een baan en een eerlijk loon nodig   bron:cnv

 

 

 

Ruim 400 chauffeurs uit het goederenvervoer voerden vandaag actie op een strandje langs de A2. Het is de eerste grote actie in een serie die gaat volgen als de transportwerkgevers niet over de brug komen met hogere lonen en betere arbeidsvoorwaarden.   bron:fnv 

 

nu kun je niet zeggen dat ik het niet lees scania-1001 

maar toch lees ik meer over loonsverhoging dan over oneerlijke concurentie en banen voor nederlandse chauffeurs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

400 man.......... Hoeveel chauffeurs hebben we in Nederland??? Dus net als met de vroegere vakbond vergaderingen alleen chauffeurs van: gend en loos, DHL, van gansewinkel, sita en meer van die bedrijven. Dus met andere woorden alleen de regionale rijdende chauffeurs.

vG&L had vroeger een eigen CAO,voor ze overgenomen werden door Nedlloyd.

Die zag je dus niet op vakbondsvergaderingen voor de CAO wegvervoer.

Hoe t nu is,nu ze onder de DHL vlag werken weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Morgenochtend moet ik in R'dam zijn en voorafgaand aan die afspraak ga ik een kijkje nemen bij het verzamelpunt. .

 

Nou, vanochtend extra vroeg de deur uit gegaan en tegen 9.00 uur mijzelf voorzien van een kop koffie op het verzamelpunt geposteerd. Liep wat volk in het rond maar wat die daar deden was mij niet duidelijk. Ontbijtje halen of een douche genomen? Fax opgehaald? Geen idee. 

 

Na een tijdje naar buiten gelopen om de gebeurtenissen aldaar te aanschouwen. Maar eigenlijk gebeurde daar ook niet veel. Wel stond er iemand gekleurde hesjes uit te delen maar niet iedereen nam die aan. Twee man die even verderop een sigaretje stonden te roken namen die hesjes wél aan en nadat ze die dingen van alle kanten hadden bekeken trokken ze ze aan en liepen weg. Een paar minuten later draaiden er twee Spaanse wagens van de parking met achter elk stuur een man in een hesje. :D

 

Mijn dag kon niet meer stuk. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
vG&L had vroeger een eigen CAO,voor ze overgenomen werden door Nedlloyd.

Die zag je dus niet op vakbondsvergaderingen voor de CAO wegvervoer.

Hoe t nu is,nu ze onder de DHL vlag werken weet ik niet.

DHL heeft nog steeds een eigen CAO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach europeaan ik reageer er gewoon niet inhoudelijk meer op, gister poste hij

Nu heeft hij de foto's gezien en kan hij dat niet meer volhouden, dus dan maar op een andere fiets

Wil je zeggen dat er een grote opkomst was? 140.000 chauffeurs in Nederland waarvan volgens forum 14.000 werkloos zijn.en dan komen er maar 400 man op af, reken dan ook even de bond medewerkers mee dus dan opkomst maar van 350 man.dit gaat toch nergens over.dacht je dat met deze actie tln iets doet. Zoals je weet ben ik wel voor hervormingen maar niet via staken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Wat voor een Duitser geld, geld volgens mij ook voor een Pool. Ik ken Duitsers die lid zijn van een vakbond in Nederland, ze hebben wel een Nederlandse werkgever.

 

Leuke vraag voor het CNV topic.

Gaan ze daar dan wel inhoudelijk antwoord op geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek
Wil je zeggen dat er een grote opkomst was? 140.000 chauffeurs in Nederland waarvan volgens forum 14.000 werkloos zijn.en dan komen er maar 400 man op af, reken dan ook even de bond medewerkers mee dus dan opkomst maar van 350 man.dit gaat toch nergens over.dacht je dat met deze actie tln iets doet. Zoals je weet ben ik wel voor hervormingen maar niet via staken.

Als je hervormen al niet met staken gedaan krijgt, hoe dan wel???

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Sommige dingen werken op mijn lachspieren.400 man worden bedankt en dan dit lezen.

Je wil niet weten hoeveel Polen ik een vestje heb gegeven, wat maakt dat uit, als ze gedragen worden worden ze gezien, en als ze gezien worden heb je resultaat.Reclame noemen ze zoiets, wie weet wordt die Pool nog wel lid :p
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ben blij dat je aan me denkt bij je postings... ;)

Maar dat wat je noemt met drie contracten en pleite (wat tegenwoordig schering en inslag lijkt te zijn) Hebben we ook 'te danken' aan een groot wapenfeit van onze geliefde vakbonden die het vrijwel onmogelijk maakt om op een normale manier van (onwillig, overtollig?) personeel af te komen.

Bedrijven zijn nu gewoon bang om 'vast te komen zitten' aan hun personeel. En vandaar dat er een (niet zo fraaie) mouw aan wordt gepast door alleen maar tijdelijke contracten

Als men gewoon eerlijk is heb ik er geeneens zoveel moeite mee, het zij zo als men het niet aandurft, maar wees eerlijk en zeg het gewoon als er naar gevraagd word, en zeg niet dat het rustiger word en dat men met een man minder gaan rijden terwijl het nieuwe slachtoffer al is aangenomen.

Dat kan me best wel boos maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als men gewoon eerlijk is heb ik er geeneens zoveel moeite mee, het zij zo als men het niet aandurft, maar wees eerlijk en zeg het gewoon als er naar gevraagd word, en zeg niet dat het rustiger word en dat men met een man minder gaan rijden terwijl het nieuwe slachtoffer al is aangenomen. Dat kan me best wel boos maken.

De werkgever zegt dat zo omdat hij bang is voor een blauw oog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@ Rob

 

Ik heb geen vast contract. Kan ik nu toch een hypotheek afsluiten?

Als je geen vast contract hebt op je werk, is het in veel gevallen toch mogelijk om een hypotheek af te sluiten. Als je de afgelopen drie jaar een vast inkomen hebt gehad en je kunt een werkgeversverklaring krijgen, dan kun je in aanmerking komen voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Een hypotheek met NHG wordt zeker gesteld door Stichting Waarborg Eigen Woningen. Dit betekent dat het Waarborgfonds je betalingsschuld overneemt wanneer je niet aan de betalingsplicht kan voldoen, bijvoorbeeld door werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Meer informatie over een hypotheek afsluiten zonder een vast contract? Neem contact opmet een van onze adviseurs; zij vertellen je er graag meer over. 

 

 

Werkgeversverklaring staat dus gelijk aan de bevestiging dat deze jouw na 3 jaar voor vast aanneemt.

Indien deze dat weigert, houd dit dus in dat je na 3 keer een jaar contract dus niet in vaste dienst treed.

Dus verkrijgt men geen werkgeversverklaring.

Neemt niet weg dat men echt wel ergens een hypotheek zou kunnen afsluiten, maar dan wel zonder de NHG.

 

Ben het met jouw eens, Rob, dat bedrijven die gewoon personeel inhuren via een uitzendbureau, en het ingehuurde personeel gewoon betaald worden conform de wet, dan wel de cao, en daarnaast goede bescherming genieten van het uitzendbureau, want indien onterecht 1 uur geschrapt zou worden, loopt het UZB ook inkomsten mis, dus die dragen echt wel zorg ervoor dat de werknemer netjes alle uren betaald krijgen.

Ik spreek dus hier wel van gewone Nederlandse mensen die via een UZB werken.

 

Maar ik geloof oprecht, als werkgevers de vrije keus hadden, of het nu Nederlands is opgevoed of wereldvreemd is en daardoor de mogelijkheid ontstaat om het zelfde werk nog goedkoper te kunnen laten doen, werkgevers dit dus ook niet zouden nalaten.

Waar ik dus doel op het binnenland gebeuren.

 

En inderdaad, ik word nog steeds gewaardeerd om mijn ervaring, krijg er ook naar betaald, maar wat ik wel merk is dat de optimistische jeugd graag voor veel minder aan de slag gaat dan ik destijds bereid toe was, beaam eerlijk, toen kon men ook relatief alles vragen wat men wilde, daar het werk er ook na was.

En dat hebben werkgevers ook heel goed in de gaten, daarom worden oudere werknemers, die ditzelfde feit weten, liever gepasseerd.

Want allemaal hebben we het vak geleerd, ook door schade en schande..

Dus dat een onervaren jonge knul/ dame..( anders krijgen we dat ik discrimineer ) duurder zou zijn wat betreft het aanleren vind ik een beetje onzin.

 

 

p.s. over de hypotheek, bron is de hypotheker.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Tja, waarom acties nu niet echt willen lukken is aan de hand van dit artikel wel overduidelijk over hoe verdeelt de zaken zijn.

 

http://www.logistiek.nl/Carriere-Mensen/personeelsbeleid/2014/4/Cao-onderhandelingen-muurvast-door-rigide-looneis-FNV-1500152W/

 

Maar als men dus bijvoorbeeld dit artikel leest op nu.nl :

 

http://www.nu.nl/economie/3747152/fnv-wil-kabinet-met-aanvalsplan-werkloosheid-komt.html

 

En ik pluk deze quote eruit:

 

Dat kan volgens de vakbond ook door af te zien van de versnelde verhoging van de AOW-leeftijd, verlaging van de lasten op arbeid en door vermogen meer te belasten. Daarnaast zouden oudere werkenden, deels of geheel gefinancierd, ruimte kunnen maken voor jongeren en tegelijkertijd hun vakmanschap overbrengen op de volgende generatie.

 

 

Ouderen zitten reeds thuis, komen niet eens meer aan de bak maar moeten wel ruimte maken voor jongeren ?

Terwijl de jeugdwerkeloosheid groeiende is ??

Mensen geloven het gewoonweg niet meer, al die tegenstrijdigheden, al die onduidelijkheid.

Vandaar dat de animo daarom om mee te doen aan acties erg laag blijft.

Andere mensen zien ook op het nieuws hoe simpel mensen ontslag krijgen dat een fabriek zijn deuren sluit en dan onze overheid en onze bonden hier ook geen antwoord op hebben.

En daarom denk ik dat veel mensen een stuk geloof hebben verloren in de regering, dan wel in de bonden.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ben ik met je eens, maar werkgevers moeten ook meer WW premie afdragen begin dit jaar, wettelijk vastgelegd, daar hoor je het FNV niet echt over, maar met de toenemende werkeloosheid zijn werkgevers dus ook niet geheel blij met de huidige stand van zaken.

Dus vanuit dat oogpunt snap ik ook de werkgevers wel.

 

Die 3 procent kan een werkgever echt wel missen, het excuus dat de prijzen zo moordend zijn neem ik zelf met een korrel zout, de bedrijven wilden zelf meer winst maken door met goedkopere krachten te gaan werken en niet om goedkoper rond te gaan rijden, dus die vrachtprijs die zo enorm dalend zou zijn, mwah...

Anders konden eigen rijders al helemaal niet meer overleven.

Dat de concurrentie vanuit het buitenland, door buitenlandse ondernemers die terecht inspelen op deze markt, de prijzen wel onder druk zet, dat is te wijten aan de eenwording van Europa.

Ik bedoel, anders had VOS of Van den Bosch allang het loodje gelegd als de prijzen daadwerkelijk zo beroerd waren. ( ik gebruik deze bedrijven even als voorbeeld, Schavemaker had ik dus ook kunnen gebruiken als voorbeeld of Jan de Rijk )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik bedoel, anders had VOS of Van den Bosch allang het loodje gelegd als de prijzen daadwerkelijk zo beroerd waren. ( ik gebruik deze bedrijven even als voorbeeld, Schavemaker had ik dus ook kunnen gebruiken als voorbeeld of Jan de Rijk )

 

Daarom rijden ze met goedkope krachten, om te overleven en nog wat te verdienen. De bedrijven die omvallen hebben doorgaans alleen NL'ers achter het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden