Spring naar bijdragen
  • 0
CNV Info

Staking 7 april

Vraag

Recommended Posts

• 0

Zal weer weinig gebeuren ben ik bang.

Zelf moet ik er nog over nadenken. Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven wat wijs is?

Wijs is een dikke boom opzoeken en je daar achter verschuilen en wachten tot ander de kastanjes uit het vuur hebben gehaald, dan lekker genieten van de successen die hun behaald hebben  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Dat vindt ik een wijze uitspraak. Dat behoort niet tot mijn persoonlijkheid en zal toch de stap maar zetten.

Ik had wel begrepen van collega chauffeurs dat je lid moet zijn van de fnv en inderdaad melding moet maken van je actie.

Zodra ik thuis ben even opzoeken, of kunnen jullie een korte uitleg geven over het proces? Ik ben er onbekend mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Je moet geen lid zijn, in Nederland heeft iedereen stakingsrecht.

Maar als je nu lid wordt van FNV is me verteld heb je (extra) rechtsbescherming en je krijgt stakingsgeld, je moet dan wel tekenen voor 2 jaar lidmaatschap. 

Voor CNV kan ik geen voorwaarden vinden op de site, kan het wel navragen als ik er morgen aan denk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Acties op 7 april. Gaan hieraan nog mensen meedoen?

http://cnv-vm.li/al3z95

Tien procent van de Nederlandse beroepsbevolking zit werkeloos thuis.

26 miljoen werkelozen in Europa.

En jullie gaan dan actie voeren voor 3 procent ?

Zorg dat de sociale lasten minder worden dan 3 procent erbij, dan neem van mij aan dat meer Nederlanders daar blijer van worden dan dat 1 groep 3 procent erbij krijgt.

Word hem al bij voorbaat niet, die 3 procent, maximaal 1,25 procent.

Oei, maar dan hebben we het sociaal akkoord ook nog..

Was onlangs toch nog gewijzigd geworden, schoorvoetend, maar de bonden konden niet anders ?

En dan nu zeggen: de maat is vol ?

Beantwoord mij dan eerst deze vraag waarom het sociaal akkoord achter de schermen veranderd is geworden vanuit de regering waarmee de bonden akkoord zijn gegaan en nu oproepen tot actie.

Had toen dan direct opgeroepen tot actie.

4000 man worden getroffen in de regio West-Brabant, Limburg was daarvoor de dupe, Groningen zit hier tussen in.

Ik begrijp echt niet meer wat de bond nu wil, dat wij een schamele 3 procent erbij krijgen, tegen welke prijs ?

Zullen die werkeloze chauffeurs in de regio Groningen en nu dus Brabant te springen om 3 procent erbij ?

Denk eerder dat deze liever een baan hebben, dan een virtuele 3 procent...

Dus NEE, ik zie hier het nut niet meer van in, totaal niet.

Dit is achter het net vissen met zulke acties...

Zulke acties moet je doen voordat iedereen werkeloos thuis zit.

bewerkt door Valkje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zolang jullie medewerkers er zo over blijven denken en niks doen word het alleen maar achteruitgang. En wie lopen er lachend rond, juist de werkgevers en de politiek, want van geen enkele kant krijg je wat en aan de andere kant word alles duurder.

Peter, ik waardeer je echt als collega, ook als ex-collega, ook hier op het forum, maar welke oplossing zie jij dan ?

Hoe denk jij er dan over ?

Zelf verkas jij naar het eigen vervoer en deel je ons mede, blij dat ik van dit gezeik af ben, daar het eigen vervoer zijn eigen cao heeft.

Moet even de quote opzoeken als het nodig moet zijn.

Maar ondertussen zat ook jij toe te kijken aan de zijkant van de lijn omdat je geen werk vond.

Waar jij ook zeer verbolgen over was.

Maar wat als elke chauffeur nu kiest om zijn diensten aan te bieden in het eigen vervoer ?

Daar de banen niet meer voor het oprapen liggen ?

Daarnaast, onder welke bepalingen ga je werken in het eigen vervoer, ga je dan ook verplicht werken op de zondag of zaterdag, doordeweeks maar even naar huis gestuurd worden omdat de wet dit eist ?

Heb je nog wel wat te vertellen over hoe jij je leven indeelt ?

Je prive tijd ?

Sorry Peter, hier ben ik het met je oneens, in zijn geheel, de werkgevers, ongeacht of het nu in de ene tak van transport is of de andere, hun beginnen wel te bepalen wanneer wij vrij mogen hebben, hoe wij ons leven moeten indelen, hoe wij eens een keer thuis het vlees mogen snijden.

Daarnaast, je krijgt de groetjes van de oude meute hiero en we moeten ook maar weer eens een bakkie doen samen.. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Wijs is een dikke boom opzoeken en je daar achter verschuilen en wachten tot ander de kastanjes uit het vuur hebben gehaald, dan lekker genieten van de successen die hun behaald hebben  ;)

3%  krijgen Wat is iedereen weer blij

4% inleveren voor de belasting En de belasting weer heel blij

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Nee ik doe ook niet mee.Met die 3% schieten we niet zoveel mee op al helpen alle kleine beetjes natuurlijk wel.Verder vraag ik me af hoe het de bedrijven vergaat die nu al met moeite de zaak draaiende kunnen houden.Hebben straks de chauffeurs/loodspersoneel er 3% bij en dan krijgen ze na een maand of 2 te horen dat de deuren dicht blijven omdat de kosten te hoog zijn geworden.Kun je mooi aansluiten bij de 1230 man van Phillip Morris bij het UWV.In plaats van 3% erbij heb je ineens 20% minder.Wordt je daar nu zo gelukkig van?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

^^  oké nu ga je niet voor die 3% en gaat je bedrijf niet dicht over 2 maanden dicht maar over 3 maanden, hiep hiep hoera dank je edje,

Het zijn dit jaar 3% volgend jaar misschien weer 3% maar dan ook over die 3% van dit jaar.

Als je zo alles optelt wat we in de jaren hebben laten liggen is dat al een 15-20% loon wat we hebben laten liggen en wat de werkgevers naar de verladers hebben gebracht en zodoende zelf de boel hebben verknalt, hadden ze die nou in een spaarpotje gedaan dan hadden ze nog wat gehad, nee edje een rekenwonder ben je niet  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

en even voor de duidelijkheid.

CNV-kaderleden verwerpen akkoord over SOOB-cao
05 april 2014
De cao-commissie van CNV Vakmensen heeft vandaag met overgrote meerderheid het principeakkoord over een nieuwe 'SOOB-cao' verworpen. 

De SOOB-cao (Stichting Opleidings- en Ontwikkelingsfonds Beroepsgoederenvervoer) zou vernieuwd moeten worden met ingang van 1 juli 2014. Deze cao financiert in het beroepsgoederenvervoer onder meer de vakopleidingen, de naleving van de cao en sectorale projecten. De kaderleden geven hiermee een niet mis te verstaan signaal af. Ze willen eerst een akkoord over een nieuwe cao voor de chauffeurs, met een loonsverhoging. Daarna is pas de SOOB-cao voor de sector aan de beurt. 
Extra druk op acties
Het afwijzen van de SOOB-cao door de CNV-kaderleden zet extra druk op de acties in het transport, die maandagochtend beginnen. Voor sociale partners is de SOOB-cao van groot belang, omdat hierin allerlei sectorale zaken en projecten worden geregeld. Onze kaderleden willen dus éérst een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer. Daarna de SOOB-cao. Ze willen dat in die SOOB-cao ook wordt geregeld dat er een onafhankelijke instantie komt, die toeziet op de naleving van de cao. Voor deze naleving moet dan ook meer geld worden vrijgemaakt.
De cao-commissie heeft alle CNV-leden opgeroepen om vanaf maandag mee te doen met de acties die komende tijd op allerlei plaatsen in het land worden georganiseerd. Inzet is een eenjarige cao, met een loonsverhoging van 3 procent. De werkgevers bieden nu nul procent.
Achtergrond cao-conflict
Het overleg over een nieuwe cao beroepsgoederenvervoer (140.000 werknemers) is half februari vastgelopen, toen bleek dat de werkgevers geen enkele loonsverhoging willen bieden. Wij willen een eenjarige cao, met een loonsverhoging van 3 procent. We willen een cao zonder poespas, maar wel een loonsverhoging. Als we het daar snel over eens kunnen worden, hebben we daarna de handen vrij voor een goed gesprek met de werkgevers over vernieuwing van de cao. We hebben elkaar ook keihard nodig om de ambities uit het sectorplan verder vorm te geven. We willen met elkaar zorgen voor meer banen en opleidingsplaatsen. Een cao-conflict kunnen we dan juist niet gebruiken. Maar met een loonbod van niks geven de werkgevers ons geen andere keus.
Vragen?
Heb je vragen over dit bericht? Dan kun je me mailen. Voor vragen over het actietraject kun je contact opnemen met het Landelijk Actiecentrum.
Volg de ontwikkelingen op onze cao-pagina >>
Tjitze van Rijssel
Onderhandelaar CNV Vakmensen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Oei...laat nu het CNV op dit forum actief zijn, en dan ook nog een topic die gaat over de SOOB, in hun eigen plekje hier..

En vervolgens vernemen wij, indien wij vragen hebben, dan mogen wij mailen...

:confused:  :(  :stom:

En dat alles voor aanstaande maandag... LOL

bewerkt door Valkje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ja, ik maak deze actie inderdaad belachelijk ja.

Vragen omtrent de SOOB worden hier gesteld, blijven onbeantwoord, of de standaard politieke correcte antwoorden worden daarop gegeven.

Dat tien procent van de beroepsbevolking thuis zit, waarvan dus ook een groot deel van de chauffeurs onder vallen, wat doen de bonden daarvoor ?

Dat de sociale zekerheid met grote stappen wegvalt ?

Moet ik dan zoiets als het CNV nog serieus nemen ?

Ik gaf al eerder aan, dat de bonden meer moeten doen voor werkbehoud en sociale zekerheid, i.p.v. die stomme kut 3 procent.

Steek die 3 procent in een gat waar nooit het zonlicht schijnt, ik zie graag mijn dochters opgroeien in een land met toekomst.

Want als ik de vraag gewoon stel, welke toekomst mijn 2 dochters hebben in dit land, geeft mij niemand daar een concreet antwoord op.

En daar heb ik wel keihard voor gewerkt.om te trachten hun een mooie toekomst te kunnen geven.

Maar daar heb ik nu zelfs al mijn twijfels over, of ik ze die nog kan bieden.

Lees de kolder nu eens zelf eens goed door, onder andere, meer opleidingsplaatsen moeten er komen.

Voor welke mensen dan ??

Er zitten opgeleide mensen thuis die niet hoeven opgeleid te worden.

Kan jij mij die onzin dan uitleggen ??

bewerkt door Valkje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden