[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekend werken en relatie


Lie

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en met reden. Ik vraag mij namelijk af hoe jullie (zal voornamelijk op de mannelijke chauffeurs slaan) het volgende thuis doen:

Ik werk fulltime op de administratie van een transportbedrijf. Mijn man is eigen rijder en zal sinds kort steeds vaker in de weekenden ook weg zijn omdat dat meer geld opleverd. Daarvoor in de plaats is hij doordeweeks wel een paar dagen thuis, ivm rust maar ik zie hem dan niet omdat ik ook moet werken.

Hoe gaat dat in andere gezinnen? Ik vermoed namelijk dat de meeste mannen een vrouw hebben die part time of niet werkt, zodat jullie elkaar nog s zien. Of heb ik dat mis?

Ikzelf ken namelijk geen vrouwen van mijn leeftijd (34) die fulltime werken, dus daarom gooi ik het hier in de groep.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dan ga je eerst maar een tijdje op je linker hand zitten voor je begint met fappen. :D

 

Dan lijkt het ook net alsof een ander het voor je doet, zeggen ze............

Tuurlijk niet man.

Je schrijft gewoon "Doutzen Kroes" of Béyoncé Knowles" of weet ik veel

wie jouw natte droom vrouw is op je rechterhand en hopla opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Idd, of gewoon een transportbedrijf zoeken waar je s morgens om negen uur kan beginnen, dan kun je de kids nog ff naar school brengen. Wel om een uur of vijf thuis, dan kun je koken. En op vrijdag om 15.00 uur klaar, het is zo sneu als je kinderen dan naar de buitenschoolse opvang moeten. Voor hun is het ook weekend. En op dinsdag graag om 16.00 uur thuis, dan moet de oudste naar blokfluitles.

En ohja, graag E6 en een vaste auto!

precies,   altijd maar dat werken,, gaat ook zoveel vrijtijd in zitten , maar als dit  je echt moet  om de kost te verdienen ,  dan geen kinderen nemen, ik bedoel het is toch fijn als je dochter/zoon uit school komt dat er iemand van de ouders thuis is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je had in het verleden ook iets minder kunnen besteden zodat je nu van 1 salaris uit komt :p

Achteraf makkelijk gezegd natuurlijk

Maar ik doe het tegenwoordig zo: maandag tm vrijdag is voor mn baas en het weekend ben ik gewoon thuis.

Anders kan je idd net zo goed uit elkaar gaan.

zo is het maar net helemaal mee eens,, en als je dan niet rond kunt komen met gewoon een voledige 40 urige baan,  dan geef mijn portie maar aan fikkie dan ga ik helemaal niet meer, kan je net zo goed van een uitkering leven,, heb je net zoveel   ook niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus niet uit liefde getrouwd maar voor het geld of de sex, ja dan kun je net zo goed uit elkaar gaan :p   :rolleyes:

dan moeten ze niet klagen dat ze elkaar niet zien,  want dat heb je zelf in de hand daar kan wat aan gedaan worden, ligt er maar net aan wat je belangrijker vind,  en dat is hier wel duidelijk wie wat belangrijk vind.

 

 

maar ik denk dat jij nog niet zoveel van het leven weet,,  denk dat je nog niet zoveel als ik heb meegemaakt,   maar moet je ook niet willen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

precies,   altijd maar dat werken,, gaat ook zoveel vrijtijd in zitten , maar als dit  je echt moet  om de kost te verdienen ,  dan geen kinderen nemen, ik bedoel het is toch fijn als je dochter/zoon uit school komt dat er iemand van de ouders thuis is

Ik werk heel veel en mijn vrouw is altijd thuis als mijn kinderen van school komen.... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik werk heel veel en mijn vrouw is altijd thuis als mijn kinderen van school komen.... ;-)

ja  prima toch,, ja hoort toch ook zo,  hoe anders dan?   kijk snap best dat je met een gezin  met 1 inkomen krap kan zitten in de slappe was,  ik heb dat probleem ook  dus als de vrouw een paar uurtjes bij werkt oke denk dat je wel zal moeten in de meeste gevallen,  maar vind eigenlijk dat je met 1 salaris met een gezin het zou moeten kunnen redden, )(maarja sind de euro he!) de 1 verdiener word gestraft,kan daar wel een paar voorbeelden van geven,  maarja zal wel niemand op zitten te wachten.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Er wordt vaak getschjreven dat je eigenlijk van één salaris zou moeten kunnen rondkomen met een gezin omdat dat vroeger ook ging.

De tijd waar op gedoeld wordt was er wel een met een ander uitgaveprofiel dan wat tegenwoordig gangbaar is.

Stel dat men met een doorsneegezin ouders en twee kinderen van een modaalsalaris als gezinsinkomen moet rondkomen en................................. je geen::::::::::::::

Abonnementen van mobiele telefoon/internet meer hebt (minimaal twee en als de kids wat ouder zijn vier)

Internetabonnement meer hebt.

Auto meer hebt , (afschrijving/reparatie , belasting , brandstof en verzekering)

Merkkleding en/of schoenen meer koopt.

Sportschool maar gewoon een rondje gaat lopen/rennen in de buurt e/o met een haltertje thuis aan de gang gaat.

Slechts één keer per 2/3 jaar voor een weekje op vakantie gaat.

En om niet te vergeten het zit en slaapmeubilair pas vervangt als het ook niet meer te repareren valt als het kapot gaat.

Als je dan de vergelijking wil trekken dan moet je die ook met het uitgavenpatroon uit die tijd toetsen.

Reken de kosten eens uit van wat er in die tijd niet was en hou die eens aan als het tweede salaris in een gezin van tegenwoordig.

Zonder dat alles zou men dus goed kunnen leven van één salaris.

Is dat reëel?? , nee natuurlijk niet maar vergelijken tussen vroeger en nu gaat dan ook niet door de totaal veranderde levenswijze van tegenwoordig.

De enige remedie is om te consuMINDERen maar er zijn er maar weinigen die vrijwillig deze stap willen maken.

Heeft ook wel te maken met inhoudingen Op je salaris waar je geen invloed op hebt maar waar je wel mee te maken hebt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De meeste vrouwen hebben tegenwoordig ook een opleiding na de middelbare school.

"een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" weet je nog.

En je gaat niet thuis zitten als je jaren naar school bent geweest.

Ik zou dat van mijn kinderen niet wenselijk vinden na een dure studie die ze straks zelf mag gaan lenen.

 

Daar komt bij dat het straks heel normaal is dat op het punt dat je kinderen de deur uit gaan,

je de zorg krijgt over je ouders/schoonouders.

Dit zou niet erg zijn als je man alleen de kost kon verdienen en de vrouw daar tijd voor hebt.

 

Nee de tijden zijn veranderd.

Ik ben blij dat ik bijna 10 jaar thuis heb kunnen zijn voor de kinderen,

maar nu is het wel heel eenvoudig leven van 1 salaris.

Tenminste zolang je geen 2 3 of 4 X modaal verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

De enige remedie is om te consuMINDERen maar er zijn er maar weinigen die vrijwillig deze stap willen maken.

 

Als iedereen alleen nog maar koopt wat hij beslist nodig heeft,en niet meer. :zegtniets:

Dan pas zal er een krisis uitbreken waar de krisis van de laatste jaren bij verbleekt. :ja:  :ja:  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Als iedereen alleen nog maar koopt wat hij beslist nodig heeft,en niet meer. :zegtniets:

Dan pas zal er een krisis uitbreken waar de krisis van de laatste jaren bij verbleekt. :ja:  :ja:  :D  :D  :D

Jullie doe maar ff.

Ik laat mijn eurotjes nog wel even rollen ;-0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^  Er wordt vaak getschjreven dat je eigenlijk van één salaris zou moeten kunnen rondkomen met een gezin omdat dat vroeger ook ging.

De tijd waar op gedoeld wordt was er wel een met een ander uitgaveprofiel dan wat tegenwoordig gangbaar is.

 

ander uitgaveprofiel?  valt wel mee hoor, is niet zoveel anders tis alleen veel duurder geworden ik kom uit een gezin van zes kinderen vader werkte op een steenfabriek,(eenvoudig fabrieksloontje) moeder werkte niet, pas toen de kids ietsie groter waren werkte ze 3 morgens in de huishouding om een steentje bij te dragen  toen moest je ook ziekenfonds betalen maar was toen 30, gulden ofzo  de huur van het huis was  89,- gulden voor dit zelfde huis betaalje nu een huur van 650 euro weet dat omdat mn broer er nu nog woont,en toen kon je ook gewoon naar de tandarts, daar kreeg je geen exstra rekeningen van in de brievenbus, we waren niet rijk, maar in vergelijking met nu wel, ja en we hadden ook gewoon telefoon en tv  welleswaar met zo,n draairad maar we konden wel gewoon bellen,

 

tegen woordig  kan ik niet naar de tandarts  durf ik niet want ben alleen basis verzekerd niet aanvullend betaal nu 130 euri voor de vrouw en mij aanvullend zou ongeveer het dubbelle zijn  mn inkomen is met ongeveer 8 overuren perweek en 150, bruto koffiegeld 159 euro reisgeld   verschild een beetje maar ongeveer 1900/2000, euro  13/1400,-  vaste lasten   heb ongeveer  500/ euro om van rond te komen,  heb geen abbonnementen ga niet naar tandarts zit niet bij sport club mn kinderen ookniet (te duur) rijd  wel auto,,   kan niet anders enige manier m op mn werk te komen als dat niet zou hoeven ging die er meteen uit, heb alles eruit gedaan wat niet strikt noodzakelijk is heb een pripaid telefoontje uit de oude doos het enige wat er nog uitkan is internet zit daar aan te denken,    nee uitgave patroon is niet veel anderd dan toen  in mijn geval   kreeg vorig jaar nog zorgtoeslag nu niet meer want bruto zit ik net boven de 34000   dan krijg je niks dan word je als grootverdiener gezien  krijg  ook de maximale jaarlijkse huurverhoging want ik zit boven de 34000 bruto heb ongeveer  35000 bruto  dus ja dan hoor je bij de rijke en als je wilt verhuizen kan je niet reageren op een huurhuis onder de 700 euro dat is ook de reden dat ik tegenwoordig alle overuren omga zetten in vrijtijd om onder de 34000 bruto te blijven om zo de maximale huurverhoging te ontlopen o.a. ik vraag me af of ik fincieel slechter er voor zal staan  als ik werk loos zou zijjn

krijg dan ook niet de max  huurverhoging enz..   krijg hier en daar een toeslag en kwijtschelding   denk dat ik per saldo niets meer of minder heb dan nu dus als werkende word je gestraft zo zie ik dat

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

We kunnen niet zonder een auto, ook kunnen we niet zonder mobiel. Dat zijn toch wel de eerste levensbehoefte's.

En drie keer per jaar op vakantie is toch echt wel het minimum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Lekker naar armlastige Afrikaanse maatstaven leven.

Eten, drinken, kleding en verder niets.

Dat kan immers best.

Dat is het motto lees ik hier.

Ik schaam mij dood als ik een reactie als die van Robniat of Shompie lees, en die aan de generatie laat zien, die het land na de oorlog opgebouwd heeft, en voor de welvaart gezorgd heeft.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar ging men vroeger ook 2-3x op vakantie?

En had men vroeger ook een mobieltje van over de 200 euro? Met bijbehorende maandelijkse rekeningen?

Had iedereen vroeger een auto?

nou ik ga  ook niet 3 keer per jaar op vakantie,  zal je nog sterker vertellen ga helemaal niet (kan niet)  ik heb inderdaad een mobieltje (een koelkast) prepaid staat alleen geen geld op maar ben wel bereikbaar maar heb geen vaste telefoon had pa en ma vroeger wel, ja een auto had mn pa ook was wel een teweedehandsje,  maarja ik heb ook een ding van een paar honderd euro,  als er veel onkosten aan komen rij ik um de sloot in, noodgedwongen,   en ik heb gewoon een volledige baan   ,, dus wat bedoel je nou,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt gelijk Gyydo als je zegt dat die ouwe mannen met d'r tijd mee moeten gaan of moeten verhuizen naar Noord-Korea om weer lekker ouderwets bij de houtkachel te gaan zitten kaarten.

 

Maar het is toch wel typisch ook hoor dat mensen op d'r smartphone van 600 euro zitten te typen dat het leven zo duur is geworden.

 

Bepaalde dingen moet je (eten, verzekeren, wonen) maar je hoeft niet overal aan mee te doen. En dan gaat het inderdaad om vakanties, jaarlijks nieuwe telefoons en altijd maar bereikbaar zijn.

 

Er is nog zat te bezuinigen.

ik typ momenteel op een gekregen laptop tweede handsje,  ben er blij mee al zou ik wel een betere willen het ding is zo langzaam als de pest, ben alang blij dat ik dat nog kan maar weet niet hoelang want denk eraan om internet opte zeggen   (dus zijn jullie ook van me af )dat laatste was een grapje joh  maar de rest is gewoon waar he. ja dan denk je soms waar werk je voor en waarom zou je dat nog willen maarja we gaan gewoon door  he,    maar ik lees hier veel volgens mij hebben de meeste hier een fantastisch  hoog salaris  want jullie gaan maar op vakantie 3 keer  enz.....   of ben ik dan de enige werkende die maar een scheidloontje  heeft  zo rond de 1900,- per maand   of is jullie euro dubbel zo veel waard als de mijne,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Maar ging men vroeger ook 2-3x op vakantie?

En had men vroeger ook een mobieltje van over de 200 euro? Met bijbehorende maandelijkse rekeningen?

Had iedereen vroeger een auto?

Gaan mensen wel ECHT 2 of 3x per jaar op vakantie??? Oke, ik ben nu ook een weekje in de zon, maar dat was ook al weer 2 jaar geleden. Ik niet in ieder geval. En ja, ik heb ook een iPhone 4s al weer 3 jaar, dus ook niet elk jaar een nieuwe. Opscheppen kunnen mensen goed, maar ik denk dat de werkelijkheid toch anders is bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 of ben ik dan de enige werkende die maar een scheidloontje  heeft  zo rond de 1900,- per maand   of is jullie euro dubbel zo veel waard als de mijne,

Nee daarom is het handig als je vrouw ook verdiend, al zou ik niet eens veel moeite hebben om met 1900 euro in de maand rond te moeten komen.

Er zijn er bij die het met minder moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook het idee dat alles duurder is geworden. Alles draaide op het inkomen van mijn vader. Wij wonen in een twee-onder-één kap en hadden gewoon een auto. Ook gingen weer wel op vakantie. Probeer dat nu nog maar eens. Mij lukt het in ieder geval absoluut niet.

Gefaxt met mijn Nashua Infotec 6500 fax

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook het idee dat alles duurder is geworden. Alles draaide op het inkomen van mijn vader. Wij wonen in een twee-onder-één kap en hadden gewoon een auto. Ook gingen weer wel op vakantie. Probeer dat nu nog maar eens. Mij lukt het in ieder geval absoluut niet.

Gefaxt met mijn Nashua Infotec 6500 fax

Lukt dat nog met zo een antiek apparaat ?

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee daarom is het handig als je vrouw ook verdiend, al zou ik niet eens veel moeite hebben om met 1900 euro in de maand rond te moeten komen.

Er zijn er bij die het met minder moeten doen.

ja 1900,-netto lijkt heel wat,  maar als je vaste lasten minstens 1300,- zijn  is het al een stuk minder dan reken ik nog niet de variabele kosten ,en als je dan ook nog een puberende schoolgaande dochter van 13 thuis hebt die vanallerlei wensen heeft die je niet kan geven en wat dacht je van de schoolkosten, ik moest haar laatst een schooltripje onthouden ze moest met 3 andere kinderen op school blijven terwijl de rest van school een dagje uit gingen met de bus dat doet zeer als vader, en zo,n meid van 13 kan niet slecht begrijpen waarom haar vriendinnen gewoon wel meemogen dat doet je best wel zeer als ouders wat betreft mn vrouw die zou graag wat bij gaan verdienen maar helaas kan ze dat om medische redenen niet, tuurlijk zijn er bij die minder te beteden hebben het kan altijd slechter, maar niet veel slechter  want als je in komen bijv 1100,- of  zou zijn heb je recht op kwijtscheldingen gemeente belast afval stoff  honden belasting  enz.. huurtoeslag zorgtoeslag je dochter mag gratis bij een sportvereniging want elk kind heeft daar recht op enz.. om de zoveel tijd als je fiets of koelkast ,tapijt,laminaat stuk is  nieuwe kopen dus die dingen heb ik allemaal geen recht op omdat ik met mn bruto loon bij de rijken hoor maar eigenlijk als je al die voordeeltje meerekend  heb ik het echt niet beter dan zij,  maar  ik moet er wel vaak om 3 uur smorgen voor op staan om na de baas te gaan op zicht geeft dat niet maar baal er wel van dat het werken niet loont.ik probeer zelfs iets minder te werken overuren omzetten in vrije tijd omdat ik dan misschien net onder de grens van de maximale huurverhoging kan blijven dat scheelt denk wel 40,- per maand aan huur,  en heb dan ook recht op zorg toeslag die zorg toeslag zou voor mij ongeveer 500 per jaar zijn dan die ik nu misloop omdat bruto jaarlijks ongeveer 1000,- te veel verdien wat zou dat netto zijn 10,15,euro permaand ?  ja ik vind het krom wil je werken en zelf wat meer dan je hoeft  word je hard aangepakt.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat dit verhaal van a chauffeur de realiteit in veel gezinnen best aardig benadert, alleen of het vroeger allemaal zoveel beter was durf ik te betwijfelen. Wij hadden het ook niet slecht maar mijn vader werkte wel 16 uur per dag en dan hield het nog niet over al hadden we wel al een auto. Trouwens hoeveel mensen met een gewone baan gaan eigenlijk 2-3 keer per jaar op vakantie, dat soort uitlatingen doen me een beetje denken aan (het gelijk ven de koffietent) door Harrie Jekkers. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat dit verhaal van a chauffeur de realiteit in veel gezinnen best aardig benadert, alleen of het vroeger allemaal zoveel beter was durf ik te betwijfelen. Wij hadden het ook niet slecht maar mijn vader werkte wel 16 uur per dag en dan hield het nog niet over al hadden we wel al een auto. Trouwens hoeveel mensen met een gewone baan gaan eigenlijk 2-3 keer per jaar op vakantie, dat soort uitlatingen doen me een beetje denken aan (het gelijk ven de koffietent) door Harrie Jekkers. :rolleyes:

inderdaad dat het vroeger beter was dat valt wel mee vroeger moesten mn ouders ook krabbelen om rond te komen, maar ik heb 1 dochter thuis mn ouders hadden er 6, maar toch blijf ik erbij hoe het nu is is het toch slechter toen ik zestien werd en mn broers ook hadden we allemaal een bromfiets van ons ouders gekregen de mijne was niet nieuw maar wel een hele mooie tweede hands ,  nou dat kan ik vandaag de dag niet aan mn dochter geven zonder gevolgen daarbij zijn er ook nog vanallerlei exstra kosten bij gekomen toen stapte je gewoon op het brommertje en rijden maar,  nu moet je bijv  eerst een rijbewijs gaan halen  met bijkomende kosten,,   dit voorbeeldje schiet me nu zomaar even te binnen,  ik bedoel tegenwoordig  heb je gewoon meer kosten je ging gewoon naar de tandarts en daar werd gedaan wat nodig was en dan was het klaar  als je nu gaat dan schrik je van  de rekiningen op de deurmat

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden