[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weekend werken en relatie


Lie

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier, en met reden. Ik vraag mij namelijk af hoe jullie (zal voornamelijk op de mannelijke chauffeurs slaan) het volgende thuis doen:

Ik werk fulltime op de administratie van een transportbedrijf. Mijn man is eigen rijder en zal sinds kort steeds vaker in de weekenden ook weg zijn omdat dat meer geld opleverd. Daarvoor in de plaats is hij doordeweeks wel een paar dagen thuis, ivm rust maar ik zie hem dan niet omdat ik ook moet werken.

Hoe gaat dat in andere gezinnen? Ik vermoed namelijk dat de meeste mannen een vrouw hebben die part time of niet werkt, zodat jullie elkaar nog s zien. Of heb ik dat mis?

Ikzelf ken namelijk geen vrouwen van mijn leeftijd (34) die fulltime werken, dus daarom gooi ik het hier in de groep.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

 ik moest haar laatst een schooltripje onthouden ze moest met 3 andere kinderen op school blijven terwijl de rest van school een dagje uit gingen met de bus dat doet zeer als vader

Ik heb het in 1988 gehad toen ik examen gedaan had voor de MLS.

 

Als afsluiting werd er een "schoolreisje" georganiseerd. Een week naar, of Parijs, of Boedapest. Zelf te betalen iets in de buurt van 700 gulden.

 

Ik heb geweigerd. Ik wist dat mijn ouders dit wel zouden betalen terwijl het er eigenlijk niet in zou zitten., maar wilde dit zelf niet omdat ik het nut er niet van in zag, en zie.

 

Mij werd verteld dat ik mijn diploma niet zou krijgen als ik niet mee ging. Waarop ik antwoorde dat dat dan jammer was, en ze hem dan wel mochten houden.

 

Maar ik kreeg hem wel tijdens de uitreiking terwijl ik niet mee geweest ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het in 1988 gehad toen ik examen gedaan had voor de MLS.

 

Als afsluiting werd er een "schoolreisje" georganiseerd. Een week naar, of Parijs, of Boedapest. Zelf te betalen iets in de buurt van 700 gulden.

 

Ik heb geweigerd. Ik wist dat mijn ouders dit wel zouden betalen terwijl het er eigenlijk niet in zou zitten., maar wilde dit zelf niet omdat ik het nut er niet van in zag, en zie.

 

Mij werd verteld dat ik mijn diploma niet zou krijgen als ik niet mee ging. Waarop ik antwoorde dat dat dan jammer was, en ze hem dan wel mochten houden.

 

Maar ik kreeg hem wel tijdens de uitreiking terwijl ik niet mee geweest ben.

da,s tof, toont respect voor je ouders, jammer is het wel  sneu gewoon,  maar inderdaad mijn ouders zaten in zo,n zelfde situatie,  maar ik op dit moment ook  net als vele andere  dus met andere woorden vroege was niet alles beter, maar een aantal dingen wel.  ik weet nog voor dat de euro kwam had ik dit zelfde gezinnetje , deed hetzelfde werk, bij de zelfde werkgever, had ik zelfs 3 kinderen 2 zijn er nu de deur uit op zichzelf.   dus in de zelfde situatie zat  ik als nu toen had ik het wel goed,  vanaf de euro is het bergaf gegaan.  stukje bij beetje is mn spaargeld met de pot op gegaan noodgedwongen. dus ik zeg vanaf de euro is het misgegaan,   ik weet nog ik reed toen die tijd elke vrijdag route friesland  ging toen altijd met mn collega  op de heenweg  ff een bakkkie doen hij reed route groningen net toen de koffieautomaten omgezet werden van gulden naar euro  konden we even een week geen koffie pakken  de week erna  was de koffie ineens   van een gulden omgezet   naar  80 eurocent  dus bijna verdubbeld   zo ging het met alles het leven werd ineens een stuk duurder  en de lonen bleven achter, en dat is eigenlijk nooit meer rechtgetrokken.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat je eens voorrekenen hoeveel dit werkelijk is want je gelooft toch zelf niet dat dit 800 eurom per maand is? De tijd van cadeautjes door sociale diensten is al een tijdje voorbij , aankopen die jij bedoeld zijn voor de mimima in sommige plaatsen (en lang niet overal) met een bijzondere bijstandslening aan te schaffen met maandelijkde terugbetalingen.

1000 euro bruto is rond de 600 netto

Toeslagen worden berekend naar de hoogte van je jaarsalaris en in een neergaande grafiek , hoe meer inkomen = hoe minder toeslagen.

Ga eens langs op het spreeekuur van je vakbond en laat je eens goed voorlichten hoe het er werkelijk uit ziet op financieel vlak voor je en dan kan het zo maar zijn dat het verschil tussen de extra huurverhoging en wel laten uitbetalen van je overuren misschien wel een betere optie kan zijn.

ik kan je wel een paar voorbeelden geven   denk jij dat mijn buren die in het zelfde huis naast mij woont minder huur en minder stroom gas enz.. moet betalen  nee hoor die zit net als ik ook ongeveer op 1300 vaste lasten we hebben geen geheimen voor elkaar, mischien iets minder want ik heb nog een oud aototje zij niet maar zij hebben weer een paar kinderen meer  dus ,euro     zij  hebben iets minder dan 1200 euro aan uitkering (inkomsten)  dus dat is zeker 100 euro in de min,,,zij hebben  ongeveer 100 euro per week om van te leven,,   hoe kan dit terwijl hun inkomsten nog geen 1200 zijn?????    nou dat heeft mijn buurman me uitgelegd omdat zij huurtoeslag krijgen ze hoeven de afvalstoffengeffing niet te betalen, ze krijgen exstra kinderbudget,  zijn vrouw heeft laatst nog een elektriche fiets gekregen  omdat ze anders geen vervoer hadden   het jaar ervoor  kregen  zij voor de woon kamer nieuwe laminaat,,  omdat die 100/125 euro leefgeld die ze hebben  daar niet toereikend voorwas  alles bij mekaar hebben zij net zoveel als ik  ik heb ook  met mn 1900 euro   125 euro leefgeld als je het zo wilt zien,,     wat bedoel je nou eigenlijk!!!!!!!!!!!  p.s  dan is er ook nog een dullertstichting  daar hebben ze dit jaar kleding van gekregen  omdat ze van die 100 leefgeld per week  dat allemaal niet van kunnen  betalen,    ik krijg niks omdat ik werk en bruto een wel 35000 per jaar heb van wie krijg ik een elaktriche fiets??    de buurman zal wel gek zijn als ie gaat werken toch??

mijn vrouw fietst  op een sloop fiets met een slag in het wiel   p.s  jajhoor  alles bij elkaar  is dit wel 800, hoor zekerss

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

@ a chauffeur

Zoals ik al schreef , laat het eens echt uitrekenen hoe het zit met hetgeen jij schreef.

Mijn mening is dat het er anders uit ziet als jij denkt met de toeslagen.

Met de (mogelijke) extra huurverhoging heb je een punt , maar hoeveel euro is het verschil tussen de normale en de extra huurverhoging? Is dat echt zoveel per maand dat je daarvoor (een deel van) je overuren omzet naar tijd voor tijd?

 

Als hetgeen jij aangaf voor iemand met een uitkering bij jouw gemeente echt allemaal gratis verstrekt wordt zal iedereen wel naar die gemeente willen verhuizen , in mijn gemeente wordt er slechts incidenteel dit soort voorzieningen als bijzondere bijstand verstrekt , echter wel als lening die wel degelijk terugbetaald dient te worden.

 

Begrijp me niet verkeerd want ik gun je het allerbeste maar volgens mij baseer je het te veel op aanname,s en het verhaal van de buurman , het lijkt een beetje op die verhalen van aan de stamtafel waar iedereen  zegt E6 te verdienen terwijl ze in werkelijkheid D3 hebben en er flink geschrapt wordt in de uren. ;)

Vandaar dat ik schreef dat het eens goed moet laten uitreke

ja in mijn geval gaat het om verschil in huurverhoging 2%  of als je boven een bebaald bruto bedrag zit 6,50% die ik dus elke keer krijg.(ook ongeveer 34000,- bruto)  en de zorgtoeslag die ik vorig jaar nog wel had  42,- maandelijks, is dit jaar 0,0 omdat ze het bedrag aan inkomen dit jaar verlaagd hebben het was is 2013 ongeveer 42000 bruto wat ik mocht verdienen vanaf 2014 33800  of zeg maar 34000,- bruto perjaar dus  dus dat scheelt me 12x42=504 euro en wat betreft huurverhoging ik mag dus ook niet meer verhuizen naar een zogenaamde goedkope woning omdat  (daar gaan we weer) ik als grootverdiener word gezien ik mag aleen nog reageren op woningen boven de 675 huur  dat komt neer op 700,- of meer want van 675,-  heb ik ze nog niet gezien, ik zit dus ook vast hier waar ik zit, maar als ik nog even wacht dan kom ik vanzelf aan de 700 huur want dat gaat gewoon elk jaar door die verhogingen, vraag me af waar dit eindigd. nee het zijn geen verhalen aan de stamtafel ,,   wat ik verteld heb zo zit het in elkaar,  ik heb nog een voorbeeldje de kinderen van de buren mogen gratis lid worden van een plaatselijke sportvereniging,  mijn dochter wil graag bij turnen,  helaas ik kan dat niet betalen,  nee echt geen stamtafel verhalen.  het komt hierop neer ze kijken naar bruto inkomen als je een uitkering hebt is volgens mij bruto ongeveer gelijk aan netto (weet nietzeker maar daar zal niet veel verschil in zitten)  daarom wil de regering graag dat je bruto veel verdiend ik dacht vorig jaar of nog iets eerder is mn zogenaamde koffiegeld 150 netto wat ik altijd kreeg bij mn loon,   ook bruto geworden (wergever mocht dit zo niet meer doen)ze hebben het wel een beetje hoger gemaakt zodat het netto ongeveer gelijk bleef. kort gezegd de gewone werkende 1 verdiener word gestraft.   het is gewoon zo dat als de buren de koelkast stuk hebben ze gewoon gaan aankloppen bij de instantie,s zij weten precies bij wie ze zijn moeten, dan is er altijd wel ergens een regeling voor dit soort mensen hoe moeten zij anders een koelkast betalen van die 100 euro leefgeld per week soms?  maar hoe moet ik mn kapotte koelkast dan vervangen? ik heb tenslotte niet veel meer te besteden dan zij!!,  ik moet maar zien hoe ik dat doe.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn mening is dat het er anders uit ziet als jij denkt met de toeslagen.

Met de (mogelijke) extra huurverhoging heb je een punt , maar hoeveel euro is het verschil tussen de normale en de extra huurverhoging? Is dat echt zoveel per maand dat je daarvoor (een deel van) je overuren omzet naar tijd voor tijd?

 

zou dat even precies uit moeten rekenen maar omdat ik boven de 34000 bruto zit jaarlijks heb ik 6,50 % huursverhoging  komt neer op zo,n 70 euro per maand voor mij i.p.v. 2% misschien zou dat 10/15 euro zijn verschil ongeveer dus 55,- laat ik daar maar op houden even, daarkomt bij 42 euro maandelijk zorg toeslag 12 keer  zeg 500 perjaar samen 12x55=660+500=116afgerond even 1200,-netto is toch 100 euro permaand!!

dus daarom over uren omzetten in vrij tijd  proberen onder de 34000 te blijven i.p.v. nu ongeveer  35000 bruto  ja lijkt me op dit moment het verstandigste.

 

en kan daardoor dan eventueel ook nog verhuizen en reageren op een goedkopere huurwoning.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

vanaf 2014 33800  of zeg maar 34000,- bruto per jaar dus 

Als u alleen woont en geen toeslagpartner hebt, mag uw inkomen niet hoger zijn dan € 28.482 per jaar.

 

Als u een toeslagpartner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan € 37.145 per jaar.

 

Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/zorgtoeslag/kan_ik_zorgtoeslag_krijgen/de_hoogte_van_mijn_inkomen

Wel de juiste cijfers er bij pakken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het zal wel een domme opmerking zijn hoor maar als je het alleen moet verdienen omdat je vrouw niet kan werken dan laat je de overuren toch niet in tijd uitbetalen?

Door overuren te maken en dan, als het even kan in het weekend, komt er toch een mooi extra centje binnen. 

Net zoals het vroeger ging zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus je huur is nu 1075 euro per maand en met die verhoging ga je pak weg 1045 euro per maand betalen? , want 6.5% is 70 euro schrijf je immers?

Maar als nu 6.5% 70 euro is dan kan 2% nooit 10/15 euro zijn maar 21.5 euro?

Dat is inderdaad een forse huur en woon je dus al een aardig aantal jaren in de vrije sector en die sector heeft toch niets te maken met de extra huurverhogingen op inkomen want die gelden voor  sociale woningen ONDER de huursubsidiegrens en daar voldoe je dus niet aan met een huur van ruim 1000 euro.

 

Je gaat te veel van aanname,s uit maar zoals ik al een paar maal schreef , laat het eens een keer goed uitrekenen.

Verder ga ik niet in op dit onderwerp omdat dit slechts zou leiden tot welles-nietes reacties en de positie van iemand met een uitkering door -a chauffeur- veel te rooskleurig wordt voorgesteld.

nee mijn huur is nu 590,-   was 520,-   weet ook niet hoe ze dat berekenen volgens de post die ik heb gekregen kreeg ik de maximale verhoging van 6,5%   heb vergeleken met kennissen uit de buurt hier en degene die ook  6,5 % erbij hadden gekregen   hadden ook ongeveer  dezelfde bdragen erbij  dus, neem aan dat ze zich niet vergissen, dat ik had vorig jaar  ook de max verhoging  was toen iets minder dan 60 euro dus ja weet ook niet hoe ze dat berekenen  ,,   bij wie zou ik dit dan allemaal moeten laten uitrekenen  ik heb geen idee  en zitten daar kosten aan, die ik niet kan betalen,  en wat schiet ik er verder mee op ik weet hoe het zit in grote lijnen, en kan er toch niet veel aan veranderen, ken zoveel voorbeelden! nee ik huur niet in de vrije sector  maar van de plaatselijke woningstichting    maargoed  laat maar zitten  verder   beter word het toch niet,  jij schijnt alles beter te weten,   waarom zou ik leugens vertellen want je wil het maar niet geloven,   maar kan me voorstellen want het is ook allemaal onrechtvaardig . je zegt aanname,s waarom zouden goede kennissen me leugens vertellen en ze hebben me ook regelmatig post laten zien van wat ze krijgen of te goed hebben,   maarja zolang jij niet in deze situatie,s verkeerd kan je dit moeilijk geloven kan me wel wat bij voorstellen.

Verder ga ik niet in op dit onderwerp omdat dit slechts zou leiden tot welles-nietes reacties en de positie van iemand met een uitkering door -a chauffeur- veel te rooskleurig wordt voorgesteld.   ik weet in iedergeval  dat mensen met minimale uitkeringen  wekelijks net zo weinig/veel te besteden hebben als ik, net zoveel vaste kosten hebben als ik, ze hebben het misschien niet beter dan ik,, maar zeker ook niet slechter ze eten allemaal nog net als ik,  maar verder houd het niet over.  ook al hebben zij 800 euro minder aan uitkering ze hebben toch hun vaste kosten betaald  en hebben nog wat leefgeld, ookal hebben zijn minder inkomsten dan uitgaven aanvaste lasten,  want daar zijn toeslagen enz..  hoe zie jij het voor je dan  als je elke maand 1100  krijgt aan uitkering  en elke maand weer 1300 vaste lasten hebt  dan kan je elke maand geen boterham kopen en na 12 maanden bijv is het al 12 keer 200,- 2400 in de min  wat is het na tien jaar  nou dat kan niet dan staan ze allang op straat onder de brug.volledig uitgehongerd als ze er nog zijn.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo begon je een ander topic A chauffeur. En nu volgt er een heel jankverhaal dat je dochter niet naar turnen kan en dat je geen geld hebt om je koelkast te vervangen.

 

Ik zou die overuren maar lekker laten uitbetalen zodat je je een extraatje kunt veroorloven voor je gezin.

jep   ik zet over uren om in vrijtijd  om zo onder het jaarlijksbruto inkomen van 34000,-te komen  is nu 35000 bruto   maar ik val in herhaling je moet wel lezen voor je commentaar geeft   zal het nog maar eens zeggen dan,,ik  doe dit om zo om er zo beter uit te springen zodat ik dat exstraatje voor mn gezin misschien wel kan veroorloven,,   dan krijg ik volgend jaar mn zorg toeslag weer ,, en als tweede   dan krijg ik  niet de maximale huurverhoging van 6%   maar hopelijk de normale verhoging van 2% en kan dan ook weer reageren op een goedkopere huurwoning,, kan ik nu niet omdat ik ongeveer 1000,- bruto jaarlijks te veel verdien (en die overuren zijn al zo zwaar belast maken het bruto inkomen zo hoog)...BEGRIJP JE HET NU... nee zeker!! jullie praten hier zo bijdehand maar dit wil er blijkbaar niet in,,   dit volgende zinnetje had ik ook al een keer gezegd maar zeker ook niet gezien?? komtie...   de gewone werkende 1 verdiener  word gestraft,, het loont niet,,en maak je zelfs iets meer uren dan je hoeft,, word je nog harder gepakt,,,,,    of je moet een beregoed salaris hebben  ,,,,maar dan ben je dus geen gewone werkende 1 verdiener meer!!..snap je het nou robniat   ik zeg het nu niet meer hoor,

 

 

dus heb nu wel wat meer vrije tijd,   da,s ook wel lekker hoor, kan ik misschien wat zwart bijverdien om de tekorten aan tevullen, maar nog niet gelukt tot nu toe.

 

maar hier zijn veel i.w.a.b.,s  actief  (ik.weet.alles.beter.)    En nu volgt er een heel jankverhaal  wat betreft dat jank verhaal  wil je een paar maandjes ruilen met mij van inkomen en uitgaven,     ....dan mag jij daarna wel even bij mij uit huilen hahaha,, robjeniat dan wil ik nog wel eens zien of jij met plezier nog naar je werk gaat,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik schaam mij dood als ik een reactie als die van Robniat of Shompie lees, en die aan de generatie laat zien, die het land na de oorlog opgebouwd heeft, en voor de welvaart gezorgd heeft.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Maar je moet je ook voor ogen houden dat de bomen niet door de hemel blijven groeien,en dat weet de generatie die ons land heeft opgebouwd ook donders goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

jep ik zet over uren om in vrijtijd om zo onder het jaarlijksbruto inkomen van 34000,-te komen is nu 35000 bruto maar ik val in herhaling je moet wel lezen voor je commentaar geeft zal het nog maar eens zeggen dan,,ik doe dit om zo om er zo beter uit te springen zodat ik dat exstraatje voor mn gezin misschien wel kan veroorloven,, dan krijg ik volgend jaar mn zorg toeslag weer ,, en als tweede dan krijg ik niet de maximale huurverhoging van 6% maar hopelijk de normale verhoging van 2% en kan dan ook weer reageren op een goedkopere huurwoning,, kan ik nu niet omdat ik ongeveer 1000,- bruto jaarlijks te veel verdien (en die overuren zijn al zo zwaar belast maken het bruto inkomen zo hoog)...BEGRIJP JE HET NU... nee zeker!! jullie praten hier zo bijdehand maar dit wil er blijkbaar niet in,, dit volgende zinnetje had ik ook al een keer gezegd maar zeker ook niet gezien?? komtie... de gewone werkende 1 verdiener word gestraft,, het loont niet,,en maak je zelfs iets meer uren dan je hoeft,, word je nog harder gepakt,,,,, of je moet een beregoed salaris hebben ,,,,maar dan ben je dus geen gewone werkende 1 verdiener meer!!..snap je het nou robniat ik zeg het nu niet meer hoor,

dus heb nu wel wat meer vrije tijd, da,s ook wel lekker hoor, kan ik misschien wat zwart bijverdien om de tekorten aan tevullen, maar nog niet gelukt tot nu toe.

maar hier zijn veel i.w.a.b.,s actief (ik.weet.alles.beter.) En nu volgt er een heel jankverhaal wat betreft dat jank verhaal wil je een paar maandjes ruilen met mij van inkomen en uitgaven, ....dan mag jij daarna wel even bij mij uit huilen hahaha,, robjeniat dan wil ik nog wel eens zien of jij met plezier nog naar je werk gaat,

Als ik jou was, zou ik eerst eens al mijn uitgaven op een rijtje zetten. Daar valt het meeste te besparen. En verdiep je eens goed in rekenen. Hoeveel is 6% van €590,-?????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

jep   ik zet over uren om in vrijtijd  om zo onder het jaarlijksbruto inkomen van 34000,-te komen  is nu 35000 bruto   maar ik val in herhaling je moet wel lezen voor je commentaar geeft   zal het nog maar eens zeggen dan,,ik  doe dit om zo om er zo beter uit te springen zodat ik dat exstraatje voor mn gezin misschien wel kan veroorloven,,   dan krijg ik volgend jaar mn zorg toeslag weer ,, en als tweede   dan krijg ik  niet de maximale huurverhoging van 6%   maar hopelijk de normale verhoging van 2% en kan dan ook weer reageren op een goedkopere huurwoning,, kan ik nu niet omdat ik ongeveer 1000,- bruto jaarlijks te veel verdien (en die overuren zijn al zo zwaar belast maken het bruto inkomen zo hoog)...BEGRIJP JE HET NU... nee zeker!! jullie praten hier zo bijdehand maar dit wil er blijkbaar niet in,,   dit volgende zinnetje had ik ook al een keer gezegd maar zeker ook niet gezien?? komtie...   de gewone werkende 1 verdiener  word gestraft,, het loont niet,,en maak je zelfs iets meer uren dan je hoeft,, word je nog harder gepakt,,,,,    of je moet een beregoed salaris hebben  ,,,,maar dan ben je dus geen gewone werkende 1 verdiener meer!!..snap je het nou robniat   ik zeg het nu niet meer hoor,

 

 

dus heb nu wel wat meer vrije tijd,   da,s ook wel lekker hoor, kan ik misschien wat zwart bijverdien om de tekorten aan tevullen, maar nog niet gelukt tot nu toe.

 

maar hier zijn veel i.w.a.b.,s  actief  (ik.weet.alles.beter.)    En nu volgt er een heel jankverhaal  wat betreft dat jank verhaal  wil je een paar maandjes ruilen met mij van inkomen en uitgaven,     ....dan mag jij daarna wel even bij mij uit huilen hahaha,, robjeniat dan wil ik nog wel eens zien of jij met plezier nog naar je werk gaat,

 

 

© .BEGRIJP JE HET NU... nee zeker!!©

 

Uit

je verhaal blijkt wel dat er minstens een is die t niet begrijpt,en dat ben jezelf.

 

wat je bedoelt met het jaarlijks brutto inkomen van € 34000 is mij n raadsel.

En hoe kom je erbij dat overuren zwaarder belast worden??

Ga je eerst eens verdiepen in de Nederlandse belastingwetgeving omtrend loonschalen e.c. voor je hier iemand voor I.W.A.B uitmaakt.

 

Overigens laat je met je verhaal over het aanspraak maken op allerlei toeslagen duidelijk zien dat dit hekle stelsel van toeslagen gekeerd is van "vangnet"(voor degene die t nodig hebben) naar een "hangmat"( voor degene die t nioet nodig hebben maar er "gebruik "van wensen te maken)

 

Tijd dus om allerlei toeslagen in te perken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat hele toeslagenverhaal heeft inderdaad een averechtse werking. Ik heb niet voor niets in een ander topic al eens aangegeven dat ze dat volledig op de schop moeten gooien.

@a chauffeur:

Zoals degene voor me ook al aangeven ben jij degene die zich op dit moment opstelt als iwab. Volg de adviezen op en stap eens binnen bij een financieel adviesbureau. En nu niet beginnen dat ik er ook niets van snap. Ik zit met mijn inkomen ook boven die grens van €34000 en dat zonder overuren. Mijn huur is gelijk aan die van jou en daar bovenop betaal ik nog eens 20% van het netto inkomen aan alimentatie. En evengoed heb ik elke dag vlees op mijn bord, heb internet mobiele en vaste telefoon en tv, drink mijn flesje bier als ik zin heb, ga gewoon op vakantie en heb ook nog een boot. En dan houdt ik nog steeds over. Dusss....  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb dit topic zo'n beetje vluchtig doorgelezen, maar er is wel iemand met een rare instelling.....

Je wilt weinig verdienen, om die paar honder euro subsidie op te strijken. Welke munten je dus ook kan krijgen, als je de uren laat uitbetalen.

Want eigenlijk wil je de uren nu vrij hebben, om te gaan bijbeunen...???

Al werkgever zijnde, zou ik dat dus niet accepteren (kijk maar eens in je contract, daar staat geheid een clausule daarover in). Om dan nog maar niet te spreken over de kans op 'gesnapt' worden en voor langere tijd alle subsidies weer kwijt zijn....met terug betaling.

 

Zoals gezegd; ik zou het gehele uitgaven en inkomsten patroon eens op een rijtje zetten en dan de meerdere scenario's van inkomsten eens ernaast houden.

 

Hieronder alvast de schijven van de belastingdienst (waarbij dus te zien is, dat jouw overuren helemaal niet extra belast worden, want alle inkomsten tussen €19.000 en €56.000 worden met 42% belast.

post-1193-0-62861400-1403001430_thumb.pn

 

Misschien moet je gewoon een baantje bij deze werkgeven IN de fabriek vragen....

 

Groet ron

bewerkt door ayla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

© .BEGRIJP JE HET NU... nee zeker!!©

 

Uit

je verhaal blijkt wel dat er minstens een is die t niet begrijpt,en dat ben jezelf.

 

wat je bedoelt met het jaarlijks brutto inkomen van € 34000 is mij n raadsel.

En hoe kom je erbij dat overuren zwaarder belast worden??

Ga je eerst eens verdiepen in de Nederlandse belastingwetgeving omtrend loonschalen e.c. voor je hier iemand voor I.W.A.B uitmaakt.

 

Overigens laat je met je verhaal over het aanspraak maken op allerlei toeslagen duidelijk zien dat dit hekle stelsel van toeslagen gekeerd is van "vangnet"(voor degene die t nodig hebben) naar een "hangmat"( voor degene die t nioet nodig hebben maar er "gebruik "van wensen te maken)

 

Tijd dus om allerlei toeslagen in te perken.

wat ik bedoel met jaarlijks bruto in komen?  ja wat moet je hier nu weer van zeggen lijkt me duidelijk  wat je ook op je belasting papieren invuld je jaar inkomen natuurlijk of krijg jij nooit een jaaropgave? je weet wel die je aan het eind of begin van het nieuwe jaar van je werkgever thuis gestuurd krijgt! is misschien nu dit raadsel opgelost?,rare vraag dit! en  in heb me erin verdiept,  kijk gewoon ff op de belasting site als je boven  33770 ofzo,afgerond 34000,- verdiend vervalt je zorg toeslag (heb daar trouwens ook bericht van de belasting dienst van gekregen dat mn zorg toeslag vervalt voor 2014 om die reden,en ongeveer dat zelfde bedrag geld voor de max huurs verhoging  heb ik ook bericht van gekregen van de woningstichting, dat ik niet meer mag reageren op een sociale (goedkope) huurwoning omdat ik bij de rijke hoor want ik heb zeker 100,- per week om met mn gezin om van te levn! en het is allemaal makklijk op te zoeken  dus wat nou in verdiepen  ik weet het toch al  maak het aan den lijve mee  ,,  ja het komt ook in de regel vaak wel bij de goede mensen terecht die toeslagen, vaak ook bij de verkeerde misschien,  maar krom is wat ik al eerder gezegd heb ,,   dat ik na aftrek van mn vaste lasten ook gewoon 400/500,- per maand leefgeld heb (gezin) net zoveel als een niet werkende(gezin) met 11/1200, uitkering   en dat is gewoon een feit, geen aanname,s enz,...  ik heb kennisen en bekenden in zulke situaties, je kan me nog meer vertellen  ik weet best hoe het zit  een gezin met uitkering van 11/1200  en ik als hard werkende 40 uur met gemidd 8 over uren per week  houd net zo weinig over als zij,  maar heb dit al vaker gezegd word er moe van,  en die praatjes van kijk eerst even wat je aan je vaste lasten kan doen,  nou ook dat heb ik al gezgd  heb alleen het nodige behalve ik heb nog internet die zou ik er nog uit kunnen doen  verder niets  heb zorgverzekering ook na het minimum gebracht niet aan vullend alleen bassis  met max verhoogd eigen risico om de premie zo laag mogelijk te houden  ,, zou evntueel nog op hout of kolen kunnen gaan stoken maar heb zo,n kachel niet,, zou misschien gas en licht op kunnen zeggen en gewoon bij kaarslicht gaan zitten, en de tv verkopen en een boek gaan lezen  ja dat zou nog kunnen. zou mischien aan de woningstichting kunnen vragen of ik dubbel glas kan krijgen en isolatie in de muren  ja dat willen ze graag staan ze morgen op de stoep, alleen het probleem is dan gaat de huur nog veel verder omhoog,

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dus als ik het goed snap. neem je tvt. om 1000 euro per jaar terug tekrijgen.aan zorgtoeslag en huursverhoging ?  maar als je de overuren uit laat betalen heb je toch wel iets meer als 1000 euro op jaarbasis lijkt mijn? ik kan het verkeerd hebben dan hoor ik het graag.

ik heb voor een overuur 150%   als ik hem omzet in vrije tijd  krijg ik dat uur voor een uur vrij maar de toeslag van 50% word wel uitbetaald,   ja zet zo nu en dan wat om om 1000,- of voor de zekerheid  iets meer ,,minder te verdienen over het hele jaar gezien ja.  dus heb elk jaar ongeveer een bruto jaarinkomen van 35000,- wil dus onder de 34000,- komen dat levert me veel voordeel op want ik word nu aan alle kanten gepakt, de maxmale huurverhoging enz.. geen zorgtoeslag die ik vorig jaar nog wel kreeg sinds begin dit jaar hebben ze bedacht dat je onder de 33700 ofzo moet zitten om in aan merking te komen zit daar net boven weet niet precies hoeveel uur ik daar voor om moet zetten  maar ben dat dit jaar aan het uitproberen,, ik maak in de regel  niet geweldig veel over uren  bij een volledige week van 5 dagen  ongeveer 8 gemiddeldeld  wat is nu 1000,- of 1500,- euro bruto minder op jaarbasis verdeeld over 12 maanden nettoe paar maand minder kan volgens mij hooguit een paar tientjes per maand minder zijn ja dat levert me dan weer voordelen op  en bijkomend mazzeltje is  dat ik wat meer vrije dagen kan opnemen  das ook wel lekker  want ik werk namelijk om te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden