[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eén op de vijf vrachtwagens rijdt leeg door Europa


Gast butlerbob

Recommended Posts

Gast butlerbob

"Lege ritten leiden niet alleen tot milieuvervuiling maar zijn ook een grote geldverspilling"

 

M.a.w. volle vrachtwagens belasten het milieu dus NIET?

Ik mag toch aannemen dat het huidige wagenpark wat rondtuft op de Europese wegen allemaal aardig Euro 5 en wat in mindere mate Euro 6 zijn.

En wat er uit de uitlaat komt van een tegenwoordige Euro 6 motor is vele malen schoner dan menige personenwagen, maar ja net zoals de Oostenrijkers en Zwitsers die luchtvervuiling gaan meten op wegen met een behoorlijk stijgingspercentage waarbij de motoren flink moeten werken, dan kom je tot geheel andere waarden dan wanneer je op het vlakke deze metingen uitvoert, dit alleen maar om de boel te misleiden en iedere vrachtwagen de trein op te jagen en ik vraag mij sterk af wie of welke instanties hebben daar nu het meeste profijt van of baat bij, wie het weet mag het zeggen.

 

Het artikel staat hier: http://www.transport-online.nl/site/46770/een-op-de-vijf-vrachtwagens-rijdt-leeg-door-europa/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat nog een regel in die denk ik meer de aanleiding voor het bericht is en een eerste aanzet naar. Namelijk dat de beperking op cabotageritten momenteel € 50 miljoen op jaarbasis kosten.

Denk niet dat je dan hoeft na te denken wat de bedoeling van de Europese commissie is als je ook bedenkt dat ze graag het peil van de oostbloklanden willen oppoetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Beste Albert, ja dat kan ook wel een reden zijn, maar het viel mij weer eens op dat het magische woord "milieu" weer eens opgevoerd werd, zodra dat woord in beeld kom nou trek dan je geldbuidel maar weer open, vandaar, ik begin zelfs aan het "milieu" nu een hekel te krijgen, ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het beter en goedkoper om leeg (een stuk) terug te rijden dan een rit te doen die aan het einde niets oplevert zodat je de auto weer in de buurt hebt en nog een rit eigen werk kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een geweldig artikel. Hier blijkt maar eens te meer weer uit dat men in de politiek niet over kennis van zaken hoeft te beschikken. Een beetje "fingerspitzengefühl", wat magische woordjes als "milieu" en men heeft een brouwsel klaar om iets aan te tonen wat eigenlijk niemand wil.

Waar gaat het hier om: Meneertje Kallas, de eurocommissaris voor transport, wil oh zo graag die hele cabotage opheffen. Punt is dat hij steeds minder draagvlak hiervoor vindt omdat, met name in het wegvervoer, inmiddels pijnlijk duidelijk is voor de oude lidstaten dat er ook behoorlijke nadelen aan die EU zitten. Maar meneertje Kallas komt uit Estland, en ziet die vrije cabotage wel zitten.

Om nu de wind uit de zeilen te nemen van de tegenstanders van vrije cabotage haalt hij het toverwoordje "milieu" uit de kast. Dàt werkt altijd. Nu hoop ik dat de politieke tegenstanders van vrije cabotage wakker zijn, of op dit forum meelezen, want meneertje Kallas is een echte Ossie; verdraaien, halve waarheden en meer van dat soort fraais is dagelijkse kost voor hem.

Want wat vertelt de goede man nou niet?

 

- in het kippervervoer is grofweg de helft van de kilometers altijd leeg.

- niet ieder type voertuig is geschikt voor elk soort lading.

- niet op elke losplaats is een mogelijkheid om weer nieuwe lading mee te nemen.

 

Ach, zo kan iedereen nog wel een paar redenen noemen waarom er ook onbeladen kilometers gemaakt worden. Zeker iedereen die een vrachtautorijbewijs heeft.

Conclusie: meneer Kallas probeert ons een rad voor ogen te draaien, òf hij heeft niet eens een vrachtautorijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dat bedoel ik nou met de gevaarlijkste mannetjes en vrouwtjes die als hobby werk hebben als "Lobbyist" die worden grof betaald door de tegenstanders van een bepaald iets en dienen maar één doel en dat is om de broodheer in het zadel te houden.

En als de ene broodheer ermee ophoudt dan rap overstappen naar de andere want er is maar één belang wat telt en dat is hun eigen belang. :zegtniets:

 

Vooral de laatste zin spreekt mij wel aan "of hij heeft niet eens een vrachtautorijbewijs"  nou misschien wel maar dan wel eentje de hij in buurland Litouwen heeft gekocht!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hier door de straat waar ik woon komt elk halfuur een bus voorbij, de enige keren dat deze "vol" zitten is in de ochtenduren tussen 6 en 8 uur en in de middag/avonduren tussen 5 en 7uur, de rest vd dag(en) zijn die bussen zo leeg als het maar kan, het is dat er ng een chauffeur in zit maar anders?

 

Nee als je het over verkwisting hebt dan is dit er eentje van de aller grootste orde, hoezo milieu belastend?

 

En trouwens ik ben ook weleens een paar keer leeg vanuit Italië gekomen om in Duitsland pas te gaan laden omdat er niks geen handel was wat wij specifiek willen laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima , alle cabotage regels weg , één Europa , één leefbare cao ( niet in west europa een oostblok cao )  voor alle chauffeurs in heel europa ,

dezelfde regels en hoogte van belastingen in elk land.

Dezelfde opleidingen en examens   , centraal in europa af te leggen niet in elk land afzonderlijk .

Allemaal goed Engels kunnen spreken , of de taal van het land waar je werkt .

Eén Europa dezelfde regels .

Iets zegt me dat hij dit niet bedoeld !!!

Volgens mij bedoeld hij : wij moeten van de "dure" WestEuropese chauffeurs af , dat is veel goedkoper voor de bedrijven en het oostblok .

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus slechts 20% van de gereden kilometers worden leeg gemaakt.

 

Dat vind ik nogal meevallen.

 

Je zou ook kunnen zeggen....80% rijd vol.....klinkt al heel anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Nu heb ik totaal geen verstand van politiek (gelukkig) nu heb eens even wat opgezocht.

Eind 2014 heeft Kallas dus niets meer te zeggen, of zie ik dat verkeerd, ik hoop dat de rest nog zo lang tegengas kan geven.

Nou Ger één ding waar ze goed in zijn is het "Rekken en Trekken" oftewel het traineren van beslissingen, tegenwerken met de hoofdletter T.

 

Oh die ene "anti Corruptie" ging dat wel goed of is de corruptie afgenomen. :D

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu heb ik totaal geen verstand van politiek (gelukkig) nu heb eens even wat opgezocht.

Eind 2014 heeft Kallas dus niets meer te zeggen, of zie ik dat verkeerd, ik hoop dat de rest nog zo lang tegengas kan geven.

 

Dat zie je goed. Nu maar hopen dat ze Peter Ramsauer niet als opvolger voorstellen. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Peter Ramsauer?  dat is toch die MAUT man?  die wou zelfs de geitenpaden in de bergen nog gaan belasten met MAUT, als je meer dan 10 geiten hebt dan dokken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja gelezen en wat is nu de eigenlijke conclusie van het Oost Europese verhaal?

Als ze echt iets willen veranderen in het transport over de weg in geheel Europa zullen ze toch eerst eens alle wetgevingen en regeltjes drastisch moeten gaan gelijkstellen zeker op het gebied van onnodige boetes etc. (of zeg ik nu iets wat de Fransen en de Spanjaarden weer boos maakt).

 

maar ook alle loonschalen op één lijn stellen en wat vooral belangrijk is de tolheffingen in geheel Europa op één lijn gaan zetten, het is nu een wirwar van kastjes etc.

 

maar als dat echt van kracht wordt dan zijn wij allemaal allang dood en begraven, helaas er zal nooit en te nimmer één Europa ontstaan er zijn altijd weer dwarsliggers te vinden die de boel gaan traineren en tegenwerken want hun eigen belang is heilig, Dhr. Kallas kan nog zo'n verhaal afsteken het zal bij dit verhaal blijven, maar ja het is weer voer voor de schrijvers en mede en tegenstanders van de EU politiek.

 

Vooralsnog een aardig verhaal wat deze man afsteekt maar heeft toch een hoog Oostblok gehalte, neem het hem niet kwalijk hoor maar het is en blijft een utopie.

 

dat leegrijden verhaal is ook zo'n kromme gedachte, deze mensen hebben toch helemaal geen verstand van transport alleen maar van kille cijfertjes, bureaucraten ten voeten uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Kunnen ze ook onderzoeken hoeveel bussen, trams treinen en schepen leeg rond tuffen..... Zou weleens 1 op 3 kunnen zijn.

Wil jij je er niet mee bemoeien? Jank!

Als je er geen verstand van hebt, doe dan geen domme uitspraken.

De stadsbussen In Bergen zijn redelijk gevuld.

WIJ, echter, rijden 2x met een gevulde bus. 's Ochtends NAAR de scholen en 's middags weer terug. Daarvoor en daarna..... :zegtniets:

En zeker tijdens de dure weekend diensten rijden we voor Garfield zijn plassertje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ik denk dat de lege kilometers niet zullen veranderen door de cabotage op te heffen, ik zie eerder dat er meer lege kilometers gemaakt gaan worden omdat ze dure nationale transporteur de vracht niet gunnen omdat hij te duur is, er moet dan van "ver" een goedkope transporteur komen om die vracht op te pikken. 

Ik ben ook weleens van het midden van Frankrijk leeg naar een laadadres bij Neurenberg in Duitsland gereden, voor de opdrachtgever niet zo'n ramp want leeg rijden werd wel betaald maar dan wel voor 75% en ach daarna geladen en een rondritje gedaan ten zuiden van Rome, leverde toch goed geld op toen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat maakt het die parlezakkenvullers nou eigenlijk uit? Ze krijgen zat geld van de olie maatschapijen, plus het is meer inkomsten, en zei betalen de diesel/tol/loon toch niet.

Het is dus gewoon om zijn Eigen land chauffeurs aan de gang te houden...

Wanneer schoppen jullie al die gasten er uit? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Wanneer schoppen jullie al die gasten er uit? ;)

 

Na 22 Mei Ibo als de EU verkiezingen zijn geweest.

Kallas is een Oostblokker en die moet zijn corrupte vriendjes die in de voormalige Oostbloklanden allemaal tevreden houden vandaar dat hij dus veel praat maar in feite niets zinnigs zegt/verteld.

Nog zo'n mooi voorbeeld van deze nitwit Kallas, hij zegt dat de lonen allemaal gelijk moeten worden getrokken, ligt er maar net aan welk land hij hiermee als voorbeeld stelt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je heeft wel gelijk! maar legen km kost ook veel geld.

Tegen die moelanders kun je nog zeggen je wacht maar tot ik terugvracht heb.

Moet je eens tegen NL chauffeur zeggen word het is geen tijd dat we eens zelf te raden gaan

Lege kilometers kosten geld. Klopt maar hoe vaak komt het niet voor dat de terugvracht net zo veel / meer kost dan het opbrengt.

Wij komen vanuit heel nl zelden geladen terug. En als er wat is, is het voor een klant van ons. Als we boven de lijn Amersfoort - Apeldoorn komen daar zitten onze klanten.

Een rus die in de winter dagelijks met 2 auto's bij ons lost, gaat leeg naar Zeeland en België soms zelfs noord frankrijk om te laden voor Rusland.

Ook Bremen / Hamburg vliegt hij leeg heen. Hij wil wel dezelfde dag weer geladen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden