[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Maximale diensttijd, 4x15u - 1x13u of 3x15u - 2x13u


Jurgen0901

Recommended Posts

Gast henk driehoek

Tja, dan moet je elke keer dat je stopt om bijvoorbeeld te piesen de knop weer op werken zetten, alleen bij pauze op pauze zetten vergeet je minder snel (is mijn mening)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Beste,

Ik heb een vraagje ivm de maximale diensttijd.

 

Volgens de planners van het bedrijf waar ik werk mag je 4x per week 15u werken (5 daagse werkweek), omdat je maar '4 nachten werkt'.

Ik heb hier al serieuze meningsverschillen over gehad omdat dit volgens mij niet klopt.

 

Zeker na hier op het forum rond gekeken te hebben, ben ik er nog meer van overtuigd dat je van vrijdag op zaterdag ook een dagelijkse rust moet pakken (die dan overgaat, en mee telt voor wekelijkse rust).

 

Uiteindelijk is dit logisch omdat de maximale diensttijd, nl 13u of 15u ,alleen berekend kan worden aan de hand van de 'dagelijkse rusttijd' (ook van vrijdag op zaterdag dus).

 

 

Nu is mijn vraag:

 

Weet er iemand een 'wet tekst' of iets dergelijks, of gewoon iets van hoger hand, of... die deze mening kracht kan bijzetten?

M.a.w dat ik iets op papier heb dat ik aan de planning kan laten zien, om hun te laten inzien dat ze verkeerd zijn?

 

 

Of als iemand nog sterke argumenten heeft, die ik tegen de planning kan gebruiken dan zijn die ook zeker welkom! :D

(De planning zit altijd te puchen om zo veel mogelijk uren te doen, maar als puntje bij paaltje komt en (stel) ik heb een ongeval, dan weet de planning van niets, terwijl ik wel in hun opdracht reed)

 

Alvast zeer hartelijk bedankt!!

Jurgen

De maximale arbeidstijd in Nederland is 12 uur

Dat wil dus zeggen exclusief pauzes.

Dit is na te lezen in het ATW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden