Spring naar bijdragen
jan1960

Moelanders en platkoppen

Recommended Posts

Vanmorgen stond in Dagblad van het noorden een artikel over een Poolse jongens die in Nederland verdronken is.

De verslaggever is afgereisd naar Polen om zijn familie te bezoeken. De reportage geeft een redelijk beeld van de economische situatie en hoe men daar leeft.

Ik kan helaas geen link vinden, maar het artikel gelezen hebbend (chauffeurs die op Polen rijden zullen dit ook weten), vind ik dat wij ons diep moeten schamen en eens een keer op moeten houden om die lui Moelanders en Platkoppen te noemen!!!!

Als je dan toch iemand de schuld moet geven zoek het dan bij de bonden of bij de politiek. Kijk maar eens hoe de coalities in de nieuwe gemeente raden worden gevormd. Het zittende pluche blijft gewoon zitten, ondanks dat ze een kwart of meer verloren hebben. Dat is ja pure minachting van de kiezer.

bewerkt door jan1960

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In bndestem staat ook een artikel mischien moet je dat eens lezen daar praten de polen namelijk precies het zelfde over de goedkope krachten die hun banen overnemen en dat staat wel op inet te vinden wij praten over hun zuip gedrag maar ze doen het zelfde ook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Jan 1960, ik heb een Duits/Poolse collega, waar ik geregeld het e.e.a. van hoor.

De situatie zoals zij omschrijft is iets van oost Polen.

Daar is het nog armoe troef.

Maar west Polen heeft een enorme economische boost gehad, en daar mag je het gerust modern, en zeker niet armoedig meer noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

deze link

Geen land voor jonge mensen B82762671Z.1_20140418143017_000%2BGM7E5N

Wojtek Abramek (23) kwam naar Nederland voor werk en een normaal leven. Op 14 december 2013 verdronk de jonge Pool in de sloot achter het...

18-04 15:42 | Plus

kan hm zelf niet openen ivm geen abbonee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jan1960;

Klopt wel wat jij zegt. Mijn neef is getrouwd met een Poolse. Ze komt uit een gehucht 500km noordelijk de stad Jaroslaw. Bruiloft daar gevierd, inmiddels alweer 7 jaar geleden maar toen al was het daar in de kleine dorpjes een hoop armoe en veel oude zooi, (zeer) slechte wegen etc. Zodra je weer richting het westen rijdt wist je gewoon niet wat je ziet qua verschil West-Oost.. Vorig jaar zijn we met de camper door Polen gereisd en nog steeds lijkt het alsof de tijd in het Oosten heeft stilgestaan, terwijl West-Polen een enorme economische boost heeft gehad. Kan niet begrijpen dat het in grote delen van Polen nog steeds armoede heerst, het zou niet meer mogen. Blijkt maar weer dat ook daar graaiers en zakkenvullers in het pluche zitten en de hardwerkende arbeiders laten stikken.

Ondanks alles is Polen een fantastisch mooi land qua historie, historische gebouwen, vele mooie kerkjes, en de vaak ongerepte natuur en prachtige landschappen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites