[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

totaal verkeerde actie op de verkeerde plaats!!!


turboRoodkapje

Recommended Posts

  • Forumlid

misplaatste actie bij transportbedrijf van Peter Appel voor brooddistributie Noord-Oost-Nederland.

 

bron: http://www.transport-online.nl/site/46397/geen-brood-in-de-schappen-na-actie-chauffeurs-foto/

 

Waarom nou toch bij zo'n bedrijf als Peter Appel?????

Peter Appel is samen met nog een aantal Nederlandse bedrijven (zoals Loos, v.d.Brink, Knap, Zandbergen, Stet, v.d.Steen en er zijn er vast meer) een goed bedrijf,

openhartig, eerlijk en met alleen Nederlandse CAO's en alleen Nederlandse chauffeurs en zo transparant als het maar zijn kan!!

 

Ok, 3% erbij verdienen we gerust wel maar belangrijker vind ik dat we actie voeren tegen het verdringen door schijnconstructies met spotgoedkoop personeel uit oost-€uropa!!

 

Als we dan zo nodig felle actie willen, gooi dan die bedrijven dicht en vast daar waar ze niks anders doen dan personeelsdumping en schijnconstructies bedenken te koste van de Nederlandse chauffeurs!!!

Zet de poorten vast van bijvoorbeeld Müller in Holten, Bakkergroep in Zeewolde, Koops in Zeewolde en Venlo, Cornelissen in Nijmegen, Goes in de Meern en Venlo

want dát zijn de bedrijven die Nederlandse chauffeurs dumpen en schijnconstructies bedenken om te kunnen prijs-vechten en de verdringing in de hand werkt.!!!

 

Eigenlijk ben ik glad vóór een felle en harde actie maar pak dat dan wel bij de bron aan zoals bij die bedrijven die Nederlandse chauffeurs liever dumpen dan rijk zijn

en dan moet je niet gaan kwallen bij een eerlijk en transparant bedrijf zoals Appel of Loos en meerdere die ik al noemde!!!

 

Actie voeren aan de poorten van distributiecentra vind ik ook geen wereld-idee,

gooi tunnels rotondes en bruggen vast waar het hele land dat voelt en vooral die rotte appels die aan personeelsdumping doen

waardoor mogelijk ook de politiek geraakt wordt en dat is ook precies wat moet gebeuren want juist dáár ligt de oorzaak van dit omdat zij de wet zo hebben gemaakt dat het dumpen gewoon in volle gang doorgaat!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het al eens gemeld: Peter Appel zit, net als Den Hartogh en nog wat andere vervoerders, in het bestuur van TLN.

Hij is dus mede verantwoordelijk voor het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Is het dan raar dat je een medeverantwoordelijke hier op aanspreekt, middels acties?

Dat hij er een net transportbedrijf op na houdt, doet in deze niet ter zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het al eens gemeld: Peter Appel zit, net als Den Hartogh en nog wat andere vervoerders, in het bestuur van TLN.

Hij is dus mede verantwoordelijk voor het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Is het dan raar dat je een medeverantwoordelijke hier op aanspreekt, middels acties?

Dat hij er een net transportbedrijf op na houdt, doet in deze niet ter zaken.

 

Ga ik er toch van uit dat de heren Appel en den Hartogh daar iets anders verkondigen dan de heren Wim Vos (van Harry Vos) en Raben, laatste twee kampioen personeelsdumping!!

 

Alleen gericht gaan voor 3% erbij (die ik natuurlijk graag zie) vind ik te kortzichtig.

De transportprijzen zijn dusdanig naar een dieptepunt gezonken dat ingevoerde asperges uit Peru véél goedkoper zijn dan de asperges uit Brabant

wat vooral komt door het prijs-vechten in het transport met zo goedkoop mogelijk personeel ongeacht waar die vandaan komen of welke kleur die zijn!!

De meeste garnalen van Heiploeg worden bijvoorbeeld gereden door Marokkaanse trekkers die bij lange na niet zo duur zijn als de Nederlandse kenteken met toebehorende CAO!!

 

Schijnconstructies met personeelsdumping moet als eerste de wereld uit geholpen worden en in feite zijn we daar al 20 jaar te laat mee bezig!!!

Eerst moet dat verdringen geheel west Europa uit, dan moeten de vrachtprijzen herstellen en dan kan je pas het loon repareren!

Nu meteen daar scherp op troeven waardoor er een bedrijf failliet gaat is het zeker niet want dan heb je alleen maar verliezers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Zou je dat nog eens nader uit willen leggen?

Je levert dan toch maar 1x in?? (ik ben niet zo slim van mezelf).

Ben het wel met TS eens. Het probleem van verdringing door oostblokkers is groter dan het feit dat je nu op 0% blijft.

Wat heb je liever, een CAO met 3% erbij, maar werkloos thuiszitten omdat je werkgever zich uit de markt heeft geprijsd of nu op 0% blijven en rustig doorhobbelen?

Over solidariteit gesproken, wil je echt solidair zijn, dan ga je dus niet actievoeren voor 3% erbij want dan naai je niet alleen je werkgever maar ook je werkloze collega's die dan nog moeilijker aan de bak komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar maken jullie toch zo,n over

 

Gewoon 3% er bij

 

Dan de laad en los uren gewoon wat terug brengen

 

Bij veel wordt nu 2 uur betaald

 

En dat gaat met de verhoging worden naar een uur

 

Dit zijn allemaal dingen waar niemand iets over zegt

 

Het baasje is zo lief en betaald alles In de kerk daar geloven wij

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben al een loonachterstand t.o.v. veel andere beroepen.

Als we dan nog de inflatiecorrectie zouden krijgen, dan hadden we het eerste alvast binnen.

Maar voor het mooie zouden we er net iets boven zitten.

Maar nee, TLN zorgt er niet voor dat we op peil blijven, maar dat we weer minder te besteden hebben als vorig jaar.

Voorts ben ik het er mee eens dat verdringing en werkgelegenheidsbehoud meer prioriteit heeft.

Maar daar staan deze acties ook symbool voor.

Helaas houdt TLN hier over helaas de kaken stijf op elkaar.

En daar zou Peter Appel een positieve draai aan kunnen geven.

Met Den Hartogh in het bestuur wordt het natuurlijk nooit wat, als er geen tegengas aangaande verdringing wordt gegeven.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even 2 feiten:

  • Het probleem van verdringing is helaas een politiek probleem, zolang die poort open staat zullen bedrijven hier gebruik van maken, en ja daar hoort Vos ook bij.

 

  • En de laatste poortactie bij Appel is aangevraagd en georganiseerd door eigen personeel, natuurlijk wel in samenwerking met de vakvereniging.

 

Overigens Roodkapje jij blijft maar zeuren over Harrie Vos en Wim Vos, beiden zitten niet meer met in het bedrijf Vos logistics

 

Ik sprak over de uitvinders van schijnconstructies en personeelsdumping van het eerste uur!!!

De druk opvoeren bij Peter Appel als zijnde bestuurslid van TLN is helemaal niet verkeerd maar het is te vroeg om daar voor de poort te staan.

En ja, het verdringen is vooral een politieke kwestie en daarom moet je juist de politiek zien te raken met actie!

Dat doe je niet om Bakkersland onmogelijk te maken hun brood op transport te krijgen maar de politiek raak je pas als zo ongeveer het hele land plat gaat!

En raak vooral de bedrijven die gretig meedoen aan schijnconstructies en personeelsdumping waarvan ik er al enkele noemde in de opening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kun je gerust zeggen. Ik geloof dat de actie rond een uurtje of drie in de morgen was. En da's geen tijd om daar voor de poort te staan nee...

 

In die soort distributie is actie voeren vanaf middennacht tot ca 03:00 een ware nachtmerrie voor de bedrijfsleiding!!!

 

En wat ik bedoel: de overheid moet plat!!

De verdringing is vooral een politieke kwestie en daarom moeten dáár de "klappen" vallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een beetje opgelet had wist je dat er diverse acties tegen de overheid zijn gevoerd.

 

er is inderdaad wel wat geweest maar dat is bij lange na niet genoeg!

 

actie's tegen een werkgever raken altijd in zijn portemonnee en dat is altijd een sterk punt

 

actie's tegen de overheid moeten zo'n giga impact verkrijgen dat ze bezorgd raken naar hun "stemvee" die ze in hun pluche laat luieren!!

 

pak de personeel-dumpers en de liefhebbers van schijnconstructies keihard aan!!

 

daar is véél meer voor nodig dan een actie bij een poort van een degelijk transparant bedrijf waar je dit niet moet zoeken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 3% is leuk hoor maar onszelf nog duurder maken tov de concurentie uit andere landen leid alleen maar tot meer ontslagen.En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.Ik denk dat de regering aan zet is om bijvoorbeeld de loonbelastingen te verlagen.

 

Ik ben het niet zo vaak eens met Roodkapje maar nu wel.Pak de bedrijven aan die massaal de nederlandse chauffeurs dumpen of hebben gedumpt.Maak de regering/vakbonden en TLN wakker dat ze nu eens echt iets tegen die schijnconstructies moeten gaan doen.

 

Als je aktie wil voeren ga dan naar Den Haag (en niet naar een recreatiegebied langs de A2 waar niemand last van je heb).Ga bij TLN voor kantoor staan en ga daar je ongenoegen uiten.Dat zijn de plekken die je moet hebben.

Met akties zoals bij bakkersland raak je mensen die er totaal niets mee te maken hebben en die ook geen flauw benul hebben van de situatie en dus kweek je alleen maar onbegrip en ergenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou je dat nog eens nader uit willen leggen?

Je levert dan toch maar 1x in?? (ik ben niet zo slim van mezelf).

Ben het wel met TS eens. Het probleem van verdringing door oostblokkers is groter dan het feit dat je nu op 0% blijft.

Wat heb je liever, een CAO met 3% erbij, maar werkloos thuiszitten omdat je werkgever zich uit de markt heeft geprijsd of nu op 0% blijven en rustig doorhobbelen?

Over solidariteit gesproken, wil je echt solidair zijn, dan ga je dus niet actievoeren voor 3% erbij want dan naai je niet alleen je werkgever maar ook je werkloze collega's die dan nog moeilijker aan de bak komen.

ja idd .er zitten heel wat chauffeurs thuis ,die gewoon niet meer aan de bak kunnen komen,ik zit ookal 15 maanden thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat de regering aan zet is om bijvoorbeeld de loonbelastingen te verlagen.

 

.

 

Dus je wilt wel goedkoper,maar er zelf niks voor inleveren. :D ( je wilt dat je netto loon gelijk blijft ,of niet?

Je nettoloon is toch onlosmakelijk verbonden aan je bruttoloon,hoe stel je je dat eigenlijk voor;de loonbelasting verlagen?

Alleen voor de chauffeurs?of voor iedereen in Nederland?

Heb je je er wel eens in verdiept hoe je netto loon tot stand komt? dan zul je zien dat het deel belasting niet eens zo veel is.

 

Als je toch in wilt leveren om je bedrijf een betere positie te geven zou je er over kunnen denken om de overurentoeslag en de zaterdag en zondag toeslag op de uren( gedeeltelijk) aan te pakken.

Maar das vloeken in de kerk hé. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
Ga ik er toch van uit dat de heren Appel en den Hartogh daar iets anders verkondigen dan de heren Wim Vos (van Harry Vos) en Raben, laatste twee kampioen personeelsdumping!!

Alleen gericht gaan voor 3% erbij (die ik natuurlijk graag zie) vind ik te kortzichtig.

De transportprijzen zijn dusdanig naar een dieptepunt gezonken dat ingevoerde asperges uit Peru véél goedkoper zijn dan de asperges uit Brabant

wat vooral komt door het prijs-vechten in het transport met zo goedkoop mogelijk personeel ongeacht waar die vandaan komen of welke kleur die zijn!!

De meeste garnalen van Heiploeg worden bijvoorbeeld gereden door Marokkaanse trekkers die bij lange na niet zo duur zijn als de Nederlandse kenteken met toebehorende CAO!!

Schijnconstructies met personeelsdumping moet als eerste de wereld uit geholpen worden en in feite zijn we daar al 20 jaar te laat mee bezig!!!

Eerst moet dat verdringen geheel west Europa uit, dan moeten de vrachtprijzen herstellen en dan kan je pas het loon repareren!

Nu meteen daar scherp op troeven waardoor er een bedrijf failliet gaat is het zeker niet want dan heb je alleen maar verliezers!

Je hebt wel volkomen gelijk hoor, maar als de salarissen nog enkele jaren "bevroren" blijven bijt elke chauffeur op een houtje. Alles wordt maar duurder en duurder, maar het salaris "groeit" niet mee. Met jou plan komen de salarissen voor ALLE Europese chauffeurs vanzelf op gelijke hoogtes. Niks mis mee hoor, maar zorg dan ook gelijk even ervoor dat "het leven" dan ook in geheel Europa even duur is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Beide zaken zijn zaken die even belangrijk zijn. Als er niets meer te besteden is, zal de economie nooit uit het slop komen. En voor de verdringing van de arbeidsmarkt moet Den Haag maar een paar dagen op slot.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zijn werkgever wil ontlasten gaat vrijwillig een (of twee) loonschaal naar beneden.

 

Iedereen blij..................... toch  :confused:

 

Is dat een verwijzing naar wat ik aanhaalde in P 18 Ger???? :D  :D

 

Dat is niet wat ik zei hè, 

Bij het naar beneden gaan van loonschalen,zoals jij suggereert, ga je vanaf t eerste uur minder verdienen.

Zoals ik t zei ga je slechts minder vangen voor een over,zaterdag of zondaguur,maar blijft je basissalaris onaangetast. :ja: 

 

Natuurlijk verdien je dan wat minder in de maand,maar er word over de overuren nog steed premie betaald,en neem je bij een evt failiessement toch nog een deel mee in je salaris,als je je daar zorgen over zou maken.

Ook bij geval van langdurige ziekte tellen deze overuren gewoon me voor je SV loon.

 

En ben je toch iets goedkoper voor t baasje,als je van jou kant tenminste wat wilt doen aan het loon ongelijkheids verschijnsel in Europa. :ja:  :D

 

Natuurlijk,ik weet t; het  is vloeken in de kerk,maar ik reageerde eigenlijk op het voorstel van Edje om de belastingen te verlagen,das nog een grotere droom die in het tegenwoordige Nederland niet haalbaar is.

Dan zou je van iedereen in Nederland de belasting en sociale premies moeten verlagen,maar daar breek je dan ook gedeeltelijk de sociale staat mee af.

 

Natuurlijk zal dat minder gelukzoekers aantrekken,maar er zijn ook Nederlandersd die hier van gebruik moeten maken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja. Maar vanaf mei pas, en een nabetaling van de eerste 4 maand niet. Dus over het hele jaar maar 2%!!!!!!

 

Is in principe heel mooi, al heb ik ook liever 3 procent.

Maar je krijgt niet altijd wat je vraagt, 3 vragen en dan op 2 uitkomen is zo slecht nog niet.

Zo werkt dat nu eenmaal met onderhandelen.

Als de rest van de werkgevers ook 2 procent bieden, is de FNV er gauw uit denk ik....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ODS is de minimum CAO  voor de technische groothandel van toepassing, waarschijnlijk is deze CAO ook van toepassing op de chauffeurs en dan kan het individuele bedrijf 3% loonsverhoging geven.

 

De bonden zijn daar mogelijk expres  niet duidelijk over, want als de TLN CAO van toepassing zou zijn en het bedrijf betaald nu 3% loonsverhoging dan zou er een vreemde situatie ontstaan als er een nieuwe TLN CAO van toepassing wordt waarin een loonsverhoging wordt afgesproken met ingang van januari.

 

Formeel zou die loonsverhoging dan berekend moeten worden over het loon dat buiten de CAO om al verhoogd is en dat is dan dubbelop.

 

Dat de CAO technische groothandel van toepassing is kan je afleiden uit de opstellers van het sociaal plan uit 2012 van ODS, dit plan is ondertekend door de vakbondsbestuurder van de sector technische groothandel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M/A waar maak jij uit op dat zij de minimum CAO  voor de technische groothandel hebben, het is gewoon een transportbedrijf.

Jij zit hier dus weer onzin te verkondigen en verwisseld de boel waarschijnlijk met >>deze<< firma

 

 

O-D-S Transport B.V. te Barendrecht
 
Donk 6, 2991LE Barendrecht
 

De besloten vennootschap O-D-S Transport B.V. is gevestigd op Donk 6 te Barendrecht en is actief in de branche Goederenvervoer over de weg (geen verhuizingen). Het bedrijf is bij de kamer van koophandel geregistreerd onder kvk nummer 24137070 en is gelegen in BT Dierenstein in de gemeente Barendrecht. Bij O-D-S Transport B.V. zijn tussen de 21 en 50 personen werkzaam.

Hoezo weer onzin??

 

Kijk maar eens bij de contactgegevens van ODS uit je link

 

Barendrecht: Hoofdkantoor & magazijn

 

Donk 6 2991 LE Barendrecht Postbus 69 2990 AB Barendrecht Telefoon 0180 640 911 Fax 0180 640 275 E-mail info@odsbv.nl Klik hier voor de route

 

 De transportafdeling is een aparte divisie binnen de groep en daar is de CAO technische groothandel van toepassing.

 

En omdat zij een eigen bedrijfstak CAO moeten toepassen (waarin ook de chauffeursfuncties beschreven staan) hoeven zij de TLN CAO niet toe te passen.

 

O ja, ze hebben ook een niwo vergunning en 30 vergunningbewijzen.

 

Foto_Export.jpg.570x380_q85_crop.jpg

bewerkt door maarten/andre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden