Spring naar bijdragen
turboRoodkapje

totaal verkeerde actie op de verkeerde plaats!!!

Recommended Posts

misplaatste actie bij transportbedrijf van Peter Appel voor brooddistributie Noord-Oost-Nederland.

 

bron: http://www.transport-online.nl/site/46397/geen-brood-in-de-schappen-na-actie-chauffeurs-foto/

 

Waarom nou toch bij zo'n bedrijf als Peter Appel?????

Peter Appel is samen met nog een aantal Nederlandse bedrijven (zoals Loos, v.d.Brink, Knap, Zandbergen, Stet, v.d.Steen en er zijn er vast meer) een goed bedrijf,

openhartig, eerlijk en met alleen Nederlandse CAO's en alleen Nederlandse chauffeurs en zo transparant als het maar zijn kan!!

 

Ok, 3% erbij verdienen we gerust wel maar belangrijker vind ik dat we actie voeren tegen het verdringen door schijnconstructies met spotgoedkoop personeel uit oost-€uropa!!

 

Als we dan zo nodig felle actie willen, gooi dan die bedrijven dicht en vast daar waar ze niks anders doen dan personeelsdumping en schijnconstructies bedenken te koste van de Nederlandse chauffeurs!!!

Zet de poorten vast van bijvoorbeeld Müller in Holten, Bakkergroep in Zeewolde, Koops in Zeewolde en Venlo, Cornelissen in Nijmegen, Goes in de Meern en Venlo

want dát zijn de bedrijven die Nederlandse chauffeurs dumpen en schijnconstructies bedenken om te kunnen prijs-vechten en de verdringing in de hand werkt.!!!

 

Eigenlijk ben ik glad vóór een felle en harde actie maar pak dat dan wel bij de bron aan zoals bij die bedrijven die Nederlandse chauffeurs liever dumpen dan rijk zijn

en dan moet je niet gaan kwallen bij een eerlijk en transparant bedrijf zoals Appel of Loos en meerdere die ik al noemde!!!

 

Actie voeren aan de poorten van distributiecentra vind ik ook geen wereld-idee,

gooi tunnels rotondes en bruggen vast waar het hele land dat voelt en vooral die rotte appels die aan personeelsdumping doen

waardoor mogelijk ook de politiek geraakt wordt en dat is ook precies wat moet gebeuren want juist dáár ligt de oorzaak van dit omdat zij de wet zo hebben gemaakt dat het dumpen gewoon in volle gang doorgaat!!!

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Ik heb het al eens gemeld: Peter Appel zit, net als Den Hartogh en nog wat andere vervoerders, in het bestuur van TLN.

Hij is dus mede verantwoordelijk voor het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Is het dan raar dat je een medeverantwoordelijke hier op aanspreekt, middels acties?

Dat hij er een net transportbedrijf op na houdt, doet in deze niet ter zaken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het al eens gemeld: Peter Appel zit, net als Den Hartogh en nog wat andere vervoerders, in het bestuur van TLN.

Hij is dus mede verantwoordelijk voor het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Is het dan raar dat je een medeverantwoordelijke hier op aanspreekt, middels acties?

Dat hij er een net transportbedrijf op na houdt, doet in deze niet ter zaken.

 

Ga ik er toch van uit dat de heren Appel en den Hartogh daar iets anders verkondigen dan de heren Wim Vos (van Harry Vos) en Raben, laatste twee kampioen personeelsdumping!!

 

Alleen gericht gaan voor 3% erbij (die ik natuurlijk graag zie) vind ik te kortzichtig.

De transportprijzen zijn dusdanig naar een dieptepunt gezonken dat ingevoerde asperges uit Peru véél goedkoper zijn dan de asperges uit Brabant

wat vooral komt door het prijs-vechten in het transport met zo goedkoop mogelijk personeel ongeacht waar die vandaan komen of welke kleur die zijn!!

De meeste garnalen van Heiploeg worden bijvoorbeeld gereden door Marokkaanse trekkers die bij lange na niet zo duur zijn als de Nederlandse kenteken met toebehorende CAO!!

 

Schijnconstructies met personeelsdumping moet als eerste de wereld uit geholpen worden en in feite zijn we daar al 20 jaar te laat mee bezig!!!

Eerst moet dat verdringen geheel west Europa uit, dan moeten de vrachtprijzen herstellen en dan kan je pas het loon repareren!

Nu meteen daar scherp op troeven waardoor er een bedrijf failliet gaat is het zeker niet want dan heb je alleen maar verliezers!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

het feit dat er geen ene cent bijkomt, terwijl we wel last hebben van de inflatie.

We leveren er dus per saldo 2x op in.

Zou je dat nog eens nader uit willen leggen?

Je levert dan toch maar 1x in?? (ik ben niet zo slim van mezelf).

Ben het wel met TS eens. Het probleem van verdringing door oostblokkers is groter dan het feit dat je nu op 0% blijft.

Wat heb je liever, een CAO met 3% erbij, maar werkloos thuiszitten omdat je werkgever zich uit de markt heeft geprijsd of nu op 0% blijven en rustig doorhobbelen?

Over solidariteit gesproken, wil je echt solidair zijn, dan ga je dus niet actievoeren voor 3% erbij want dan naai je niet alleen je werkgever maar ook je werkloze collega's die dan nog moeilijker aan de bak komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar maken jullie toch zo,n over

 

Gewoon 3% er bij

 

Dan de laad en los uren gewoon wat terug brengen

 

Bij veel wordt nu 2 uur betaald

 

En dat gaat met de verhoging worden naar een uur

 

Dit zijn allemaal dingen waar niemand iets over zegt

 

Het baasje is zo lief en betaald alles In de kerk daar geloven wij

 

Huub

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

We hebben al een loonachterstand t.o.v. veel andere beroepen.

Als we dan nog de inflatiecorrectie zouden krijgen, dan hadden we het eerste alvast binnen.

Maar voor het mooie zouden we er net iets boven zitten.

Maar nee, TLN zorgt er niet voor dat we op peil blijven, maar dat we weer minder te besteden hebben als vorig jaar.

Voorts ben ik het er mee eens dat verdringing en werkgelegenheidsbehoud meer prioriteit heeft.

Maar daar staan deze acties ook symbool voor.

Helaas houdt TLN hier over helaas de kaken stijf op elkaar.

En daar zou Peter Appel een positieve draai aan kunnen geven.

Met Den Hartogh in het bestuur wordt het natuurlijk nooit wat, als er geen tegengas aangaande verdringing wordt gegeven.

bewerkt door routier

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Even 2 feiten:

  • Het probleem van verdringing is helaas een politiek probleem, zolang die poort open staat zullen bedrijven hier gebruik van maken, en ja daar hoort Vos ook bij.

 

  • En de laatste poortactie bij Appel is aangevraagd en georganiseerd door eigen personeel, natuurlijk wel in samenwerking met de vakvereniging.

 

Overigens Roodkapje jij blijft maar zeuren over Harrie Vos en Wim Vos, beiden zitten niet meer met in het bedrijf Vos logistics, het is dan ook niet gepast om dat telkens maar in een adem te noemen, er is afscheid genomen van dat regime. We hebben tegenwoordig te maken met een sociale directie die probeert te overleven in deze wereld en nog veel werk heeft om de erfenis uit het verleden weg te werken, en ja daarbij wordt ook gebruik gemaakt van de mogelijkheden in de wetgeving, maar verreweg het meeste personeel in onze magazijnen is gewoon Nederlands personeel, ja en daar horen ook immigranten bij, en ze worden gewoon volgens Nederlandse CAO beloond.

 

Veel van ons vervoer wordt gedaan door onze Europese vestigingen, hierbij wordt gekeken hoe het meest efficiënt  vervoerd kan worden, wat in mijn ogen normaal is, ze zijn tenslotte ondernemer. Nogmaals, de wetgeving en één Europa heeft die poorten opengezet en ja helaas is daar de Nederlandse werknemer de dupe van. niet alleen in het transport maar in vrijwel alle beroepen gebeuren die dingen, ook mijn zoon die in de ICT zit heeft Roemeense collega's 

 

Ook bij Vos is een poortactie gehouden, mij hoor je niet zeuren dat ze het verkeerde bedrijf pakken, ze pakken een bedrijf dat een onderhandelaar aan de tafel heeft zitten, ja ik stond daar ook voor de poort en heb meegedaan, en ik zeg hier nogmaals dat er geen enkele blokkade is geweest en ook niet gaat komen, het is namelijk verboden om dat te doen, er worden wel vertragingsacties gehouden.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Even 2 feiten:

  • Het probleem van verdringing is helaas een politiek probleem, zolang die poort open staat zullen bedrijven hier gebruik van maken, en ja daar hoort Vos ook bij.

 

  • En de laatste poortactie bij Appel is aangevraagd en georganiseerd door eigen personeel, natuurlijk wel in samenwerking met de vakvereniging.

 

Overigens Roodkapje jij blijft maar zeuren over Harrie Vos en Wim Vos, beiden zitten niet meer met in het bedrijf Vos logistics

 

Ik sprak over de uitvinders van schijnconstructies en personeelsdumping van het eerste uur!!!

De druk opvoeren bij Peter Appel als zijnde bestuurslid van TLN is helemaal niet verkeerd maar het is te vroeg om daar voor de poort te staan.

En ja, het verdringen is vooral een politieke kwestie en daarom moet je juist de politiek zien te raken met actie!

Dat doe je niet om Bakkersland onmogelijk te maken hun brood op transport te krijgen maar de politiek raak je pas als zo ongeveer het hele land plat gaat!

En raak vooral de bedrijven die gretig meedoen aan schijnconstructies en personeelsdumping waarvan ik er al enkele noemde in de opening!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sprak over de uitvinders van schijnconstructies en personeelsdumping van het eerste uur!!!

De druk opvoeren bij Peter Appel als zijnde bestuurslid van TLN is helemaal niet verkeerd maar het is te vroeg om daar voor de poort te staan.

En ja, het verdringen is vooral een politieke kwestie en daarom moet je juist de politiek zien te raken met actie!

Dat doe je niet om Bakkersland onmogelijk te maken hun brood op transport te krijgen maar de politiek raak je pas als zo ongeveer het hele land plat gaat!

En raak vooral de bedrijven die gretig meedoen aan schijnconstructies en personeelsdumping waarvan ik er al enkele noemde in de opening!

Dat kun je gerust zeggen. Ik geloof dat de actie rond een uurtje of drie in de morgen was. En da's geen tijd om daar voor de poort te staan nee...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kun je gerust zeggen. Ik geloof dat de actie rond een uurtje of drie in de morgen was. En da's geen tijd om daar voor de poort te staan nee...

 

In die soort distributie is actie voeren vanaf middennacht tot ca 03:00 een ware nachtmerrie voor de bedrijfsleiding!!!

 

En wat ik bedoel: de overheid moet plat!!

De verdringing is vooral een politieke kwestie en daarom moeten dáár de "klappen" vallen!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

In die soort distributie is actie voeren vanaf middennacht tot ca 03:00 een ware nachtmerrie voor de bedrijfsleiding!!!

 

En wat ik bedoel: de overheid moet plat!!

De verdringing is vooral een politieke kwestie en daarom moeten dáár de "klappen" vallen!

Als je een beetje opgelet had wist je dat er diverse acties tegen de overheid zijn gevoerd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een beetje opgelet had wist je dat er diverse acties tegen de overheid zijn gevoerd.

 

er is inderdaad wel wat geweest maar dat is bij lange na niet genoeg!

 

actie's tegen een werkgever raken altijd in zijn portemonnee en dat is altijd een sterk punt

 

actie's tegen de overheid moeten zo'n giga impact verkrijgen dat ze bezorgd raken naar hun "stemvee" die ze in hun pluche laat luieren!!

 

pak de personeel-dumpers en de liefhebbers van schijnconstructies keihard aan!!

 

daar is véél meer voor nodig dan een actie bij een poort van een degelijk transparant bedrijf waar je dit niet moet zoeken!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
turboRoodkapje, op 22 Apr 2014 - 3:48 PM, zei:

 

 

actie's tegen een werkgever raken altijd in zijn portemonnee en dat is altijd een sterk punt

 

pak de personeel-dumpers en de liefhebbers van schijnconstructies keihard aan!!

 

 

Tsja , daar hoef je niet de poort te blokkeren omdat er geen (vracht!!) auto op de dam staat.

Die passen ook niet op de oprit van een woonhuis. ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 3% is leuk hoor maar onszelf nog duurder maken tov de concurentie uit andere landen leid alleen maar tot meer ontslagen.En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.Ik denk dat de regering aan zet is om bijvoorbeeld de loonbelastingen te verlagen.

 

Ik ben het niet zo vaak eens met Roodkapje maar nu wel.Pak de bedrijven aan die massaal de nederlandse chauffeurs dumpen of hebben gedumpt.Maak de regering/vakbonden en TLN wakker dat ze nu eens echt iets tegen die schijnconstructies moeten gaan doen.

 

Als je aktie wil voeren ga dan naar Den Haag (en niet naar een recreatiegebied langs de A2 waar niemand last van je heb).Ga bij TLN voor kantoor staan en ga daar je ongenoegen uiten.Dat zijn de plekken die je moet hebben.

Met akties zoals bij bakkersland raak je mensen die er totaal niets mee te maken hebben en die ook geen flauw benul hebben van de situatie en dus kweek je alleen maar onbegrip en ergenis.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je dat nog eens nader uit willen leggen?

Je levert dan toch maar 1x in?? (ik ben niet zo slim van mezelf).

Ben het wel met TS eens. Het probleem van verdringing door oostblokkers is groter dan het feit dat je nu op 0% blijft.

Wat heb je liever, een CAO met 3% erbij, maar werkloos thuiszitten omdat je werkgever zich uit de markt heeft geprijsd of nu op 0% blijven en rustig doorhobbelen?

Over solidariteit gesproken, wil je echt solidair zijn, dan ga je dus niet actievoeren voor 3% erbij want dan naai je niet alleen je werkgever maar ook je werkloze collega's die dan nog moeilijker aan de bak komen.

ja idd .er zitten heel wat chauffeurs thuis ,die gewoon niet meer aan de bak kunnen komen,ik zit ookal 15 maanden thuis

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de regering aan zet is om bijvoorbeeld de loonbelastingen te verlagen.

 

.

 

Dus je wilt wel goedkoper,maar er zelf niks voor inleveren. :D ( je wilt dat je netto loon gelijk blijft ,of niet?

Je nettoloon is toch onlosmakelijk verbonden aan je bruttoloon,hoe stel je je dat eigenlijk voor;de loonbelasting verlagen?

Alleen voor de chauffeurs?of voor iedereen in Nederland?

Heb je je er wel eens in verdiept hoe je netto loon tot stand komt? dan zul je zien dat het deel belasting niet eens zo veel is.

 

Als je toch in wilt leveren om je bedrijf een betere positie te geven zou je er over kunnen denken om de overurentoeslag en de zaterdag en zondag toeslag op de uren( gedeeltelijk) aan te pakken.

Maar das vloeken in de kerk hé. :D  :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik stel voor dat we voor die 3% blijven vechten en iedereen die het er niet mee eens is en zijn werkgever wil ontlasten gaat vrijwillig een (of twee) loonschaal naar beneden.

 

Iedereen blij..................... toch  :confused:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry maar ik zie deze aktie eerder als een aktie waar men WEL de goede partij "te pakken" heeft genomen.

waarom?? omdat niet Appel in mijn ogen het doelwit is/was maar eerder Albert Hein en Bakkersland!!! waarom? nou wie bepaalt DE PRIJS waar wij voor rond rijden, simpel de opdrachtgevers. omdat zij ons voor uitgeknepen tarieven willen laten werken, zijn onze werkgevers niet in staat om jou/mij een normaal salaris te betalen.

wat ik nu zeg geeft de werkgevers geen vrijbrief om zich nu op de borst te slaan en zich vrij te pleiten. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een paar getallen die het misschien iets duidelijker maken, je bent er in 7 jaar dus in koopkracht ca 4,7% op achteruit gegaan  :stom:

 

post-2518-0-48092500-1398201656_thumb.jp

 

bewerkt door Scania-1001

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek
Ga ik er toch van uit dat de heren Appel en den Hartogh daar iets anders verkondigen dan de heren Wim Vos (van Harry Vos) en Raben, laatste twee kampioen personeelsdumping!!

Alleen gericht gaan voor 3% erbij (die ik natuurlijk graag zie) vind ik te kortzichtig.

De transportprijzen zijn dusdanig naar een dieptepunt gezonken dat ingevoerde asperges uit Peru véél goedkoper zijn dan de asperges uit Brabant

wat vooral komt door het prijs-vechten in het transport met zo goedkoop mogelijk personeel ongeacht waar die vandaan komen of welke kleur die zijn!!

De meeste garnalen van Heiploeg worden bijvoorbeeld gereden door Marokkaanse trekkers die bij lange na niet zo duur zijn als de Nederlandse kenteken met toebehorende CAO!!

Schijnconstructies met personeelsdumping moet als eerste de wereld uit geholpen worden en in feite zijn we daar al 20 jaar te laat mee bezig!!!

Eerst moet dat verdringen geheel west Europa uit, dan moeten de vrachtprijzen herstellen en dan kan je pas het loon repareren!

Nu meteen daar scherp op troeven waardoor er een bedrijf failliet gaat is het zeker niet want dan heb je alleen maar verliezers!

Je hebt wel volkomen gelijk hoor, maar als de salarissen nog enkele jaren "bevroren" blijven bijt elke chauffeur op een houtje. Alles wordt maar duurder en duurder, maar het salaris "groeit" niet mee. Met jou plan komen de salarissen voor ALLE Europese chauffeurs vanzelf op gelijke hoogtes. Niks mis mee hoor, maar zorg dan ook gelijk even ervoor dat "het leven" dan ook in geheel Europa even duur is......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek

Beide zaken zijn zaken die even belangrijk zijn. Als er niets meer te besteden is, zal de economie nooit uit het slop komen. En voor de verdringing van de arbeidsmarkt moet Den Haag maar een paar dagen op slot.....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...