[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

totaal verkeerde actie op de verkeerde plaats!!!


turboRoodkapje

Recommended Posts

M/A waar maak jij uit op dat zij de minimum CAO  voor de technische groothandel hebben, het is gewoon een transportbedrijf.

Jij zit hier dus weer onzin te verkondigen en verwisseld de boel waarschijnlijk met >>deze<< firma

 

 

O-D-S Transport B.V. te Barendrecht
 
Donk 6, 2991LE Barendrecht
 

De besloten vennootschap O-D-S Transport B.V. is gevestigd op Donk 6 te Barendrecht en is actief in de branche Goederenvervoer over de weg (geen verhuizingen). Het bedrijf is bij de kamer van koophandel geregistreerd onder kvk nummer 24137070 en is gelegen in BT Dierenstein in de gemeente Barendrecht. Bij O-D-S Transport B.V. zijn tussen de 21 en 50 personen werkzaam.

Lees dit ook maar even goed door en er zal veel duidelijk zijn, hoop ik.

 

http://www.odsbv.nl/algemeen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Standaard-cao 
Een standaard-cao is een cao waarbij aanvullende arbeidsvoorwaarden niet zijn toegestaan. Dat 
betekent dat partijen (op instellingsniveau) nooit iets mogen afspreken over zaken die al in de cao 
geregeld zijn. Die partijen kunnen bestaan uit werkgever en werknemer, de werknemersorganisaties
of de OR (ondernemingsraad). 
 

 

 

Ok mijn fout. Nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen. Maar als ik je uitleg goed begrijp kun je dus wel meer verloond krijgen door simpelweg hoger ingeschaald te worden. alleen overige zaken als extra vrije dagen ed zijn niet mogelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al met al moet er nog heel veel gebeuren!

Belangrijkste vind ik wel het tegen gaan uiteindelijk stoppen van verdringing door schijnconstructies!

want dat is hard nodig om de vrachtprijzen te kunnen repareren.

Wanneer de vrachtprijzen op peil komen kan de 3% (liever gehele achterstand) erbij!

 

Maar ook de kosten van het code-95

**werkgevers willen een handtekening dat jij zelf voor de kosten opdraait als je binnen 1 jaar naar een andere werkgever gaat en soms meer van die gladde "geintjes"!

**werkgevers willen niet de kosten betalen om je rijbewijs vervroegd te verlengen omwille de aantekening van die code-95 op het rijbewijs te verkrijgen.

**werkgevers willen lang niet altijd werk / veiligheidsschoenen verstrekken als mede werkhandschoenen!

**werkgevers zijn zéér terughoudend met het vergoeden van het vernieuwen van je digi-pas.

**werkgevers hebben nog nooit gehoord van reiskostenvergoeding!

**werkgevers willen dat jij je eigen telefoon gebruikt voor communicatie zonder dat je daar 1 cent van de kosten terug ziet!

 

Zet je netto uitbetaald salaris(je) op papier, haal daar de kosten van de 6 genoemde **punten** af en zie wat er overblijft:  volgens mij ben je dan met een uitkeringsaanvraag beter af!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, de grootste concurentie zit in Nederland.

Maar dat zijn dan wel de bedrijven die "vestigingen" in het buitenland hebben.

Om hier het werk te doen uiteraard.

Zo bitter veel echte oost-europeese vervoeders zijn hier niet met werk uit eerste hand actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom jij eens met een oplossing dan. Stel eens iets voor. Hoe moeten die vrachtprijzen omhoog? Buitenlanders eruit, dus het transport duurder maken en vervolgens 'gewoon even alles doorberekenen' aan de klant? Onze concurrentie zit in het buitenland. Maken we het transport in Nederland duurder dan gaan de opdrachtgevers het gewoon over de grens zoeken.

 

Maar kom eens met een goed en degelijk plan. Voorlopig lijk je erg op Geert Wilders. Die roept ook maar wat, maar uit zijn mond heb ik ook nog geen enkele oplossing gehoord.

 

Voor het internationale vervoer kan er alleen een oplossing bedacht worden in Brussel bij het €U-parlement maar dat zal niet gebeuren, mede dank aan Siïm Kallas!

Het internationaal transport voor chauffeurs uit de Benelux  zal spoedig ten gronde gaan voor zover het nog niet om zeep geholpen is!!

 

Binnen Nederland kan het nu nog wel gered worden mede door uit de €U te stappen of in ieder geval de verdringing uit de goedkope lage lonen landen te weren uit Nederland

en als we dat niet doen gaat zich dat voortzetten en mogen die goedkope krachten ook het binnenlandwerk gaan doen en als dát gebeurd dan is het hek van de dam!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat ben ik met je eens. Maar hoe lang denk jij dat het zal duren voordat de grote opdrachtgevers (voor zover ze dat al niet doen) over de grens gaan kijken wanneer wij onszelf volledig uit de markt prijzen?

 

Zeker als straks cabotage vrijgegeven wordt is die kans levensgroot aanwezig.

 

Daarom weg uit de €U want dan kunnen we dat net zoals N & CH helemaal zelf regelen wat er en door wie iets in eigen land gebeurd!!

 

Is ook de enige zekere manier om de vrijgave van cabotage tegen te houden want buiten de €U hoef je je daar niet aan te houden!!

bewerkt door turboRoodkapje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom weg uit de €U want dan kunnen we dat net zoals N & CH helemaal zelf regelen wat er en door wie iets in eigen land gebeurd!!

 

Is ook de enige zekere manier om de vrijgave van cabotage tegen te houden want buiten de €U hoef je je daar niet aan te houden!!

Weg uit de EU gaat echt niet hoor.De EU is groter dan alleen maar het transport dus maak je geen illusies.Ik ben er ook geen fan van dat alles (veel) vanuit Brussel geregeld wordt maar het is nu eenmaal niet anders.We zullen dus op andere manieren moeten zoeken.Wat weet ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahaha! Die is leuk ja!

 

Ben je de laatste jaren nog wel eens in Noorwegen geweest? Nee zeker? Die doen gewoon me met de europese regeltjes hoor. Onbegrijpelijk maar waar. Dezelfde cabotageregels. Dezelfde rijtijdenwet. Dezelfde vergunningseisen.

 

Denk jij dat Nederland -dat altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn- eigenwijs gaat doen en zijn rug naar Europa zal keren?? Ik zie het eerder gebeuren dat jij en ik, allebei op dezelfde dag, de Staatsloterij winnen. Even reeel blijven alsjeblieft he.

 

Weg uit de EU gaat echt niet hoor.De EU is groter dan alleen maar het transport dus maak je geen illusies.Ik ben er ook geen fan van dat alles (veel) vanuit Brussel geregeld wordt maar het is nu eenmaal niet anders.We zullen dus op andere manieren moeten zoeken.Wat weet ik ook niet.

 

in dat geval gaan wij onze pensioenleeftijd niet al werkende halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al met al moet er nog heel veel gebeuren!

Belangrijkste vind ik wel het tegen gaan uiteindelijk stoppen van verdringing door schijnconstructies!

want dat is hard nodig om de vrachtprijzen te kunnen repareren.

Wanneer de vrachtprijzen op peil komen kan de 3% (liever gehele achterstand) erbij!

 

Maar ook de kosten van het code-95

**werkgevers willen een handtekening dat jij zelf voor de kosten opdraait als je binnen 1 jaar naar een andere werkgever gaat en soms meer van die gladde "geintjes"!

**werkgevers willen niet de kosten betalen om je rijbewijs vervroegd te verlengen omwille de aantekening van die code-95 op het rijbewijs te verkrijgen.

**werkgevers willen lang niet altijd werk / veiligheidsschoenen verstrekken als mede werkhandschoenen!

**werkgevers zijn zéér terughoudend met het vergoeden van het vernieuwen van je digi-pas.

**werkgevers hebben nog nooit gehoord van reiskostenvergoeding!

**werkgevers willen dat jij je eigen telefoon gebruikt voor communicatie zonder dat je daar 1 cent van de kosten terug ziet!

 

Zet je netto uitbetaald salaris(je) op papier, haal daar de kosten van de 6 genoemde **punten** af en zie wat er overblijft:  volgens mij ben je dan met een uitkeringsaanvraag beter af!!!

Geen reiskostenvergoeding?? Die had ik bij Simon Loos toch echt op mijn loonstrookje staan. Dus het komt sporadisch wel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen reiskostenvergoeding?? Die had ik bij Simon Loos toch echt op mijn loonstrookje staan. Dus het komt sporadisch wel voor.

net zoals werkschoenen,werkhandschoenen,communicatiemiddelen,digipas, rijbewijs ( indien nodig).

punt 1 is heel normaal in alle bijna alle branches.

gr peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden