Spring naar bijdragen
Gast mhkamp

Gewijzige inhaalverboden in NL

Recommended Posts

Gast mhkamp

Vanaf 15 september aanstaande vinden er wijzigingen in bepaalde trajecten mbt het inhaalverbod voor vrachtwagens.

 

Hier een kaart met de trajecten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Rijkswaterstaat past inhaalverbod trucks aan

25 april 2014|153 keer bekeken
trucksinhalen-230x153.jpg

Door toenemend vrachtverkeer en uitbreiding van het wegennet past Rijkswaterstaat het inhaalverbod voor vrachtwagens op verschillende trajecten aan. Dit zorgt voor een betere doorstroming van het verkeer en verbetert de verkeersveiligheid. Voor de aanpassingen is op 24 april het ontwerp-verkeersbesluit voor de actualisatie van het inhaalverbod voor vrachtauto’s gepubliceerd in de Staatscourant.



http://www.ttm.nl/nieuws/rijkswaterstaat-past-inhaalverbod-trucks-aan/62768/

 

Tot en met 5 juni kan iedereen zijn zienswijze geven op het ontwerp-verkeersbesluit voor de actualisatie van het inhaalverbod voor vrachtverkeer via www.centrumpp.nl.

 

 

Ik weet niet of er ook een kaartje bij zit maar je kunt zelf een oordeel geven in de onderste link. 

bewerkt door scania 440

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

iig 1 pluspunt

Op trajecten langer dan 30 kilometer wordt het inhaalverbod voor vrachtverkeer vijf kilometer onderbroken. Vrachtwagens kunnen dan inhalen, dat voorkomt colonnevorming.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu maar hopen dat deze veranderingen niet binnen de kortste keren weer teruggedraaid gaan worden doordat er weer ingehaald gaat worden met een verschil van twee kilometer per uur. :rolleyes:

Want dat was wel een der belangrijkste redenen waarom die inhaalverboden werden ingesteld.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Inhaal verbod.... Wel, als ze het vrachtverkeer beter willen laten doorstromen, weg met al die onzin. Max snelheid gelijk voor al het verkeer, 120 bv, en er zijn nog maar weinig files..... :ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie vaak als ik onderweg ben naar mn werk (A15/A2) dat met name buitenlandse vrachtwagens inhalen en de boel ophouden/file vormen met weinig verschil in km/u dan degeen die ze inhalen.. 

 

Inhaal verbod.... Wel, als ze het vrachtverkeer beter willen laten doorstromen, weg met al die onzin. Max snelheid gelijk voor al het verkeer, 120 bv, en er zijn nog maar weinig files.....  :ja:

 

 

Eens. Laat het vrachtverkeer 100 km/u rijden

bewerkt door Martinski

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie vaak als ik onderweg ben naar mn werk (A15/A2) dat met name buitenlandse vrachtwagens inhalen en de boel ophouden/file vormen met weinig verschil in km/u dan degeen die ze inhalen.. 

 

 

Eens. Laat het vrachtverkeer 100 km/u rijden

Vervolgens kan de ene 103 en de ander 102  :bey:  hou je gewoon aan de regels en het scheelt 10 minuten op een rit van Surhuisterveen naar Meer (uitspraak van een ex collega van me die de rit elke week deed) het zit tussen je oren dat je er veel tijd mee verdient, het kost meer brandstof ook nog en als je pech hebt en flink stuk van je loon.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan op lange stukken de verboden een stukje onderbreken, werkt prima voor de paar eerste die achter de langzaamste zitten, maar als je de tiende bent is die 5 km al voorbij voordat je er bent om in te gaan halen,

als er dan 30 achter zitten heb je nog steeds een colonne vrachtwagens op de weg.

 

Ik zou zeggen, overal een dynamisch systeem, dus niet meer onnodig achter elkaar blijven als er maar een paar personen wagens rondrijden, of meer controleren op de afstand die men onderling houd, ikzelf ben van het afstand houden, wil graag wat meer zien dan de achterkant van mijn collega's op de weg, maar er zijn er die denken dat een paar meter genoeg is, is het ook zolang men maar doorrijd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

Ik zou zeggen, overal een dynamisch systeem, dus niet meer onnodig achter elkaar blijven als er maar een paar personen wagens rondrijden, of meer controleren op de afstand die men onderling houd, ikzelf ben van het afstand houden, wil graag wat meer zien dan de achterkant van mijn collega's op de weg, maar er zijn er die denken dat een paar meter genoeg is, is het ook zolang men maar doorrijd.

Ja, net zo'n dynamisch systeem als je kan vinden in Duitsland op de A61 zeker?

 

Dat domme systeem meet alleen de hoeveelheid auto's die passeert. Dus dan kan het gebeuren dat het inhaalverbod 's-avonds ingaat als er geen enkele personenauto te bekennen is, maar er teveel vrachtwagens gedetecteerd worden!

 

Ook niet ideaal dus... (maar op zich absoluut een goed idee Doornekamp. Ik bedoel je hiermee niet af te branden)

bewerkt door RobNiat

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dynamische systeem moet het toch kunnen worden lijkt me? Het heeft enkele jaren aangestaan op de A2 in Zuid Limburg en werkte toen wel goed volgens mij. De enkele keer dat ik nu nog helemaal tot Echt of zelfs wel Sittard mag lijkt het er op dat het bord 'verboden in te halen' is ingebrand op de lichtbakken: kapot??

 

We leven in 2014 inmiddels, er is vast wel iets te bedenken waardoor 'n dynamisch systeem gewoon goed werkt in heel Nederland? Dat systeem van vaste tijdstippen op vaste trajecten is zó star en achterhaald... Dat blijkt ook wel op de weg: het lijkt er op dat er gewoon steeds meer ingehaald wordt zo hier en daar; en mits er geen opstoppingen ontstaan is daar ook niets mis mee. Vrijheid blijheid toch? 

Meestal staat m'n cruise op 83.5 km/u: ik ben aan het werk om een paar centen te verdienen i.p.v. ze weg te geven én ben van mening dat ca. 20 adressen per dag op 400 km. wel genoeg is :angel:

Maar ook ik ben niet roomser dan de paus en heb ook wel eens haast op mijn manier; dan gaat de cc op 90 en zit ik ergens "op links en doorrr". Ook in spertijd: kwestie van je kans (groot gat) afwachten en er langs. Als iemand voor me rijdt met 88 of 89 geef ik me over: het moet geen uren gaan duren.

Als dergelijke mogelijkheden door de weg zelf geregeld kunnen worden: niks mis mee!!

 

Andere kant van de medaille: wanneer ik met mijn gezin in de personenauto de snelwegen opzoek, met 130-140 door Nederland rijd haalt 90% van de medeweggebruikers me in. Gewoon legaal. Leg mij dat verschil dan eens uit!! 

Dat laatste roep ik dan wel eens in een verhitte discussie, lijkt me hier niet nodig toch?

Maarten  

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ibo en Martinsky hebben hier een punt.

Het snelheids verschil tussen het vrachtverkeer en de rest  is veel te groot.

Ik rijdt sind een paar maanden met een sprintertje door midden Nederland,ik mag gewoon 130 met dat ding,ik rijd dat zelden hoor.

Maar als je dan ergens rijdt met zo rond de 100 en er gaat voor je een inhalen met 82 ofzo ,is dat ergerlijk,vooral als dat dan ook nog eens een dikke 5 minuten duurt.

En dan heb ik t nog niet over degenen die dan een auto of 4 a 5 in gaan halen zonder naar rechts te gaan :kill:  :kill:  :hamer:  :hamer:  :hamer:

 

Mijn pleidooi zou zijn : luxe wagens :op 2 baans snelwegen wegen tussen100en 120 km/h,op 3 baans wegen 130 op de linkerbaan

Dan het inhaalverbod voor t vrachtverkeer uitbreiden op 2 baans wegen( evt dynamisch),maar de snelheid naar 90 km/h,op 3 baans wegen geen inhaalverbod.( alleen verbod voor de linkerbaan).

 

Iedereen die toch 82 rijdt in een inhaalverbod, en daarmee t overige verkeer ophoudt, aan de kant zetten en zo nauwgezet controleren dat men daar zoveel tijd mee verliest dan dat men brandstof uit denkt te sparen.

 

De maximimum snelheid voor caravans omhoog naar 100 km/h,zodat deze niet in het "treintje"tussen t vrachtverkeer hoeven te rijden.

Dit is geen enkel probleem,in de ons omringende landen is de snelheid al veel hoger voor caravans Duitsland 100 km/h( met keuring) ,Belgie en Frankrijk is de max 130 km/h

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik word zelf helemaal gek van die wagens die maar tussen de 80/83 rijden, daar word ik echt leip van, 85/86 vind ik toch wel minimaal wat je kan rijden, ik ben eerlijk als ik er achtereen hang inhaalverbod of niet vlieg ik er langs met 93 hou ik weinig verkeer op en ben ik er zo langs

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ik word zelf helemaal gek van die wagens die maar tussen de 80/83 rijden, daar word ik echt leip van, 85/86 vind ik toch wel minimaal wat je kan rijden, ik ben eerlijk als ik er achtereen hang inhaalverbod of niet vlieg ik er langs met 93 hou ik weinig verkeer op en ben ik er zo langs

wat moeten die chauffeurs dan doen als hun auto is begrensd op 83 km?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan moet je maar andere (snellere) maten zoeken.... :D . Zo zie je maar, je hebt het zelf in de hand. :ja:

Eigenlijk ben jij de schuldige..........

bewerkt door corydon

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ Mijn maat heeft de wagen begrenst op 82km/h en mag van de werkgever niet boven de 80km/h komen (premie).

 

 

De mensen die opdracht geven om deze auto's te begrenzen weten dikwijks niet waar men mee bezig is.

Dit staat natuurlijk leuk op de website:onze auto,s zijn begrenst,

Maar m.i. zet t veelal geen zoden aan de dijk i,v.m t verbruik.

Het kan in sommige gevallen er wel toe bijdragen dat de doorstroming verbeterd als er wat sneller gereden word.

 

En voor de planeet te redden( de CO uitstoot) kunnen er ook andere dingen bedacht worden( zoals geen verlichte sportparken meer s,avonds,waar 1,½ man en een paardenkop staat te tannissen of voetballen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

En voor de planeet te redden( de CO uitstoot) kunnen er ook andere dingen bedacht worden( zoals geen verlichte sportparken meer s,avonds,waar 1,½ man en een paardenkop staat te tannissen of voetballen

Pffff gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt, laat het redden van de wereld maar aan andere over, gelijk heb je  :rolleyes:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast henk driehoek
ik word zelf helemaal gek van die wagens die maar tussen de 80/83 rijden, daar word ik echt leip van, 85/86 vind ik toch wel minimaal wat je kan rijden, ik ben eerlijk als ik er achtereen hang inhaalverbod of niet vlieg ik er langs met 93 hou ik weinig verkeer op en ben ik er zo langs

Toch jammer weer dat personen die zich wel aan de wet houden weer afgebrand worden..........

Wordt straaljager piloot, dan kun je nog harder als een ander....

bewerkt door henk driehoek

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
henk driehoek, op 27 Apr 2014 - 6:35 PM, zei:

Toch jammer weer dat personen die zich wel aan de wet houden weer afgebrand worden.......... Wordt straaljager piloot, dan kun je nog harder als een ander....

Als je dan je eigen zo aan de wet wil houden moet je politie agent worden

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet eerlijk zeggen, rij zelf ook 80-83.
Vind het meer dan genoeg en kom ook waar ik moet wezen.
Wordt immers per uur betaald en niet per gereden kilometer.
En als je dan aankomt met het argument dat je het werk niet afkrijgt, dan doet je planner het fout, en niet jij.

Kun je wel zeggen dat je het te langzaam vind, maar voorlopig is het nog steeds 80 km/h volgens de wetgever hier in Nederland.

Frappant detail is wel dat een collega een cursus van de Volvo heeft gehad (zuinig rijden).
Volgens de cursusgever is het beter om 82-83 te rijden, dat geeft een beter verbruik :)

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...