[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gewijzige inhaalverboden in NL


Gast mhkamp

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zie vaak als ik onderweg ben naar mn werk (A15/A2) dat met name buitenlandse vrachtwagens inhalen en de boel ophouden/file vormen met weinig verschil in km/u dan degeen die ze inhalen.. 

 

Inhaal verbod.... Wel, als ze het vrachtverkeer beter willen laten doorstromen, weg met al die onzin. Max snelheid gelijk voor al het verkeer, 120 bv, en er zijn nog maar weinig files.....  :ja:

 

 

Eens. Laat het vrachtverkeer 100 km/u rijden

bewerkt door Martinski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan op lange stukken de verboden een stukje onderbreken, werkt prima voor de paar eerste die achter de langzaamste zitten, maar als je de tiende bent is die 5 km al voorbij voordat je er bent om in te gaan halen,

als er dan 30 achter zitten heb je nog steeds een colonne vrachtwagens op de weg.

 

Ik zou zeggen, overal een dynamisch systeem, dus niet meer onnodig achter elkaar blijven als er maar een paar personen wagens rondrijden, of meer controleren op de afstand die men onderling houd, ikzelf ben van het afstand houden, wil graag wat meer zien dan de achterkant van mijn collega's op de weg, maar er zijn er die denken dat een paar meter genoeg is, is het ook zolang men maar doorrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat dynamische systeem moet het toch kunnen worden lijkt me? Het heeft enkele jaren aangestaan op de A2 in Zuid Limburg en werkte toen wel goed volgens mij. De enkele keer dat ik nu nog helemaal tot Echt of zelfs wel Sittard mag lijkt het er op dat het bord 'verboden in te halen' is ingebrand op de lichtbakken: kapot??

 

We leven in 2014 inmiddels, er is vast wel iets te bedenken waardoor 'n dynamisch systeem gewoon goed werkt in heel Nederland? Dat systeem van vaste tijdstippen op vaste trajecten is zó star en achterhaald... Dat blijkt ook wel op de weg: het lijkt er op dat er gewoon steeds meer ingehaald wordt zo hier en daar; en mits er geen opstoppingen ontstaan is daar ook niets mis mee. Vrijheid blijheid toch? 

Meestal staat m'n cruise op 83.5 km/u: ik ben aan het werk om een paar centen te verdienen i.p.v. ze weg te geven én ben van mening dat ca. 20 adressen per dag op 400 km. wel genoeg is :angel:

Maar ook ik ben niet roomser dan de paus en heb ook wel eens haast op mijn manier; dan gaat de cc op 90 en zit ik ergens "op links en doorrr". Ook in spertijd: kwestie van je kans (groot gat) afwachten en er langs. Als iemand voor me rijdt met 88 of 89 geef ik me over: het moet geen uren gaan duren.

Als dergelijke mogelijkheden door de weg zelf geregeld kunnen worden: niks mis mee!!

 

Andere kant van de medaille: wanneer ik met mijn gezin in de personenauto de snelwegen opzoek, met 130-140 door Nederland rijd haalt 90% van de medeweggebruikers me in. Gewoon legaal. Leg mij dat verschil dan eens uit!! 

Dat laatste roep ik dan wel eens in een verhitte discussie, lijkt me hier niet nodig toch?

Maarten  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ibo en Martinsky hebben hier een punt.

Het snelheids verschil tussen het vrachtverkeer en de rest  is veel te groot.

Ik rijdt sind een paar maanden met een sprintertje door midden Nederland,ik mag gewoon 130 met dat ding,ik rijd dat zelden hoor.

Maar als je dan ergens rijdt met zo rond de 100 en er gaat voor je een inhalen met 82 ofzo ,is dat ergerlijk,vooral als dat dan ook nog eens een dikke 5 minuten duurt.

En dan heb ik t nog niet over degenen die dan een auto of 4 a 5 in gaan halen zonder naar rechts te gaan :kill:  :kill:  :hamer:  :hamer:  :hamer:

 

Mijn pleidooi zou zijn : luxe wagens :op 2 baans snelwegen wegen tussen100en 120 km/h,op 3 baans wegen 130 op de linkerbaan

Dan het inhaalverbod voor t vrachtverkeer uitbreiden op 2 baans wegen( evt dynamisch),maar de snelheid naar 90 km/h,op 3 baans wegen geen inhaalverbod.( alleen verbod voor de linkerbaan).

 

Iedereen die toch 82 rijdt in een inhaalverbod, en daarmee t overige verkeer ophoudt, aan de kant zetten en zo nauwgezet controleren dat men daar zoveel tijd mee verliest dan dat men brandstof uit denkt te sparen.

 

De maximimum snelheid voor caravans omhoog naar 100 km/h,zodat deze niet in het "treintje"tussen t vrachtverkeer hoeven te rijden.

Dit is geen enkel probleem,in de ons omringende landen is de snelheid al veel hoger voor caravans Duitsland 100 km/h( met keuring) ,Belgie en Frankrijk is de max 130 km/h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Mijn maat heeft de wagen begrenst op 82km/h en mag van de werkgever niet boven de 80km/h komen (premie).

 

 

De mensen die opdracht geven om deze auto's te begrenzen weten dikwijks niet waar men mee bezig is.

Dit staat natuurlijk leuk op de website:onze auto,s zijn begrenst,

Maar m.i. zet t veelal geen zoden aan de dijk i,v.m t verbruik.

Het kan in sommige gevallen er wel toe bijdragen dat de doorstroming verbeterd als er wat sneller gereden word.

 

En voor de planeet te redden( de CO uitstoot) kunnen er ook andere dingen bedacht worden( zoals geen verlichte sportparken meer s,avonds,waar 1,½ man en een paardenkop staat te tannissen of voetballen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
ik word zelf helemaal gek van die wagens die maar tussen de 80/83 rijden, daar word ik echt leip van, 85/86 vind ik toch wel minimaal wat je kan rijden, ik ben eerlijk als ik er achtereen hang inhaalverbod of niet vlieg ik er langs met 93 hou ik weinig verkeer op en ben ik er zo langs

Toch jammer weer dat personen die zich wel aan de wet houden weer afgebrand worden..........

Wordt straaljager piloot, dan kun je nog harder als een ander....

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet eerlijk zeggen, rij zelf ook 80-83.
Vind het meer dan genoeg en kom ook waar ik moet wezen.
Wordt immers per uur betaald en niet per gereden kilometer.
En als je dan aankomt met het argument dat je het werk niet afkrijgt, dan doet je planner het fout, en niet jij.

Kun je wel zeggen dat je het te langzaam vind, maar voorlopig is het nog steeds 80 km/h volgens de wetgever hier in Nederland.

Frappant detail is wel dat een collega een cursus van de Volvo heeft gehad (zuinig rijden).
Volgens de cursusgever is het beter om 82-83 te rijden, dat geeft een beter verbruik :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Frappant detail is wel dat een collega een cursus van de Volvo heeft gehad (zuinig rijden).

Volgens de cursusgever is het beter om 82-83 te rijden, dat geeft een beter verbruik :)

Ik heb die cursus ook gehad Mike, samen met wout en het valt me vies tegen wat ik ermee win. Ik heb een aantal weken zodanig vroeg me gas los gelaten dat ik al bijna voor een rotonde of kruising tot stilstand kwam, zo hard mogelijk naar cruisesnelheid en niet harder dan 83 en kwam niet verder dan 1 op 3.3(en die week had ik ook nog eens veel lege km's). Rij nu weer gewoon zo hard als ik zelf wil en rol uit op een manier dat het overige verkeer er geen last van heeft en haal 1 op 3/3.1.

Ik heb ook die fijne laarzen van Ibo dus ik mag dat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch jammer weer dat personen die zich wel aan de wet houden weer afgebrand worden.......... Wordt straaljager piloot, dan kun je nog harder als een ander....

 

 

Bij mijn voorstel hoeft niemand de wet te overtreden;als je de snelheid omhoogbrengt naar 90 km/h is dat de wet en als je die snelheid dan rijdt hou je je perfect eraan. :angel:  :angel:

 

Dat de snelheid nu bij 80 km/h beperkt is heeft niks te maken met veiligheid of verbruik hoor,deze beslissing is,na nauwkweurig overleg van de beleids makers,indertijd ingesteld omdat men ergens een snelheid in moet stellen,bij ons, in NL,is dat 80 geworden.

Maar dat kan men zo maar bijstellen.

 

Ik reed in Nederland ook zelden sneller dan 83 km/h hoor,maar dat had een financiele reden;ik vind n.l. dat iedere euro die je aan  justitie moet betalen zonde geld is. :D

Maar zodra ik de grens over was in Belgie ging ie gewoon naar de 90 ( en in de Ardennen 100 km berg af,das een mooie snelheid op rustige streckes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach ja 80 is prachtig toch, we worden per uur betaald, tenminste de meeste en we zijn toch niet op de vlucht, altijd dat gejakker daar is het hier veel te druk voor. :ja: :ja: :ja: :ja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zegt degene die zo weer de cc op 90 km/h zet richting de grens, s'nachts is er toch weinig toch geen verkeer. :D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden