[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vooroordelen


Martinski

Vraag

  • Forumlid

Beste CF'ers,

 

Wellicht een rare vraag;

 

Maar hoe overtuig je je familie die vooroordelen hebben voor wat betreft alles wat met goederen/personenvervoer te maken heeft.

Laat ik wat dieper in de kwestie duiken; Familie wijst mijn keuze voor het chauffeursvak (vrachtwagen/bus of treinmachinist maakt niet uit) af.

Ze denken dat alleen tokkies, boeren, crimineel volk, en vooral domme mensen (bus)chauffeur zijn. Beetje sturen en thats it... ''meer hoef je niet te doen''...  :stom:

Ook buschauffeurs OV of Tour en machinist wordt afgekraakt voor alles en nog wat. Zelf hebben ze nog nooit een reis gemaakt met een touringcar naar de vakantiebestemming. Laat staan ooit eens in een distributiecentrum geweest te zijn/en of een vrachtwagen mee gelost en geladen bij een AH filiaal.

''Jullie zijn gewoon dom en stom volk!''  :confused:

 

Zelf kan ik daarop als reactie ook wel vooroordelen vellen als; alle HBO'ers en WO's zijn egocentrisch, niet realistisch, achterlijk, leven in eigen wereldje, denken alles beter te weten, dikke ego's, zakkenvullers, graaiers, ikke en de rest kan stikken volk!  :D

 

Maarja dan blijven we aan de gang met modder gooien.. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Kan je de familie niet inruilen?

Ik bedoel, hier op het CF zijn we toch JOUW familie??? :kiss: 

Maar inderdaad. Het klootjesvolk weet amper wat het (inter)nationaal chauffeursvak nu eigenlijk inhoud.

Mevr Murphy, toen nog "de vriendin van", ging eens mee naar Italie (Sicilie) met de tankwagen en op d'r werk vroegen ze: "en waar slaap je dan? In een hotel???"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iedereen heeft vooroordelen over een andere beroepsgroep of nationaliteit, totdat men het zelf meemaakt of men zich er in verdiept, dan is het vaak zo over.

Men roept hier dat de collega's uit het oostblok allemaal platkoppen zijn, ik heb andere ervaringen, die heb je in elk land er bij zitten, ook onder Nederlanders, zie ze vaak genoeg rijden. :confused: :confused: :confused:

 

 

Dus maak je niet druk om het oordeel van een ander, en vel je eigen oordeel, wil jij rijden en krijg je de kans, doe het, is een mooi en, zij het steeds iets minder, vrij beroep, en ga zeker niet in de verdediging als men je er op aanvalt, ik geef ze altijd groot gelijk in dat soort vooroordelen en zeg erbij dat ik mij daar juist heel goed in thuisvoel omdat ik ook zo ben. :D :D :D :D

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste CF'ers,

 

Wellicht een rare vraag;

 

Maar hoe overtuig je je familie die vooroordelen hebben voor wat betreft alles wat met goederen/personenvervoer te maken heeft.

 

 

 

 

 

 

Maarja dan blijven we aan de gang met modder gooien.. :angel:

 

 

tsja......dit is  nu ook het probleem met de hele samenleving...

 

men veracht de chauffeur.onderweg...omdat ze in de file staan....

of niet in kan halen...omdat er weer een vrachtwagen de weg blokkeert...

 

er zijn nog wel meer voorbeelden op te noemen..

 

maar betreft je familie....:

 

je zou wat boeken op tafel kunnen gooien...betreft wat ze allemaal moeten leren..

en zeker nu  voor die code 95..

 

er zijn zoveel cursussen....van a tot en met z........dat iemand met minder bedeelde interesses

daar geen raad meer mee weet.

 

 

mmmmm.....

 

ik zit wel wat te ratelen......

maar heeft het wel om het uberhaubt te proberen???

 

ik heb daar ook wel ervaringen mee....

maar ze willen daar eigenlijk niks van weten..

 

gewoon omdat dat ze dit gewoon zo vinden...

en ook geen speld tussen te krijgen..

 

mijn reactie daarop is dan ook altijd....ik geen chauffeur...

jij niet auto rijden...

 

hetzelfde met gewoon een lamp aanmaken thuis....

hoeveel er bij komt kijken.....tot de stroom bij huis is,,,

 

staat ook niemand bij stil....is gewoon normaal..

 

ieder heeft zijn beroep....

en daar moeten ze gewoon respect voor hebben...

 

zo niet.....zegt dat iets over die persoon..

en niet over de mensen die zich daar voor inzetten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Ze denken dat alleen tokkies, boeren, crimineel volk, en vooral domme mensen (bus)chauffeur zijn. Beetje sturen en thats it... ''meer hoef je niet te doen''...  :stom:

 

Volgens mij werken "tokkies" over het algemeen  niet, of het moet een werkstraf zijn.

Boeren hebben over het algemeen een agrarisch of veeteelt bedrijf.

Crimineel volk wil graag snel rijk worden, dus als die al in het transport zitten is dat op directie niveau.

En domme mensen kom je in alle beroepen tegen.

En met een beetje sturen komen je er niet meer tegenwoordig, er zal flink gestuurd moeten worden wil je wat verdienen.

 

Kortom simpele mensen moet je een simpel antwoord geven.

Helaas is de jaarlijkse toertocht voor geestelijk gehandicapte net geweest, anders had je ze op kunnen geven als ze eens in een vrachtwagen willen zitten.

Wel hun tong in hun mond houden dan eej.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste CF'ers,

 

Wellicht een rare vraag;

 

Maar hoe overtuig je je familie die vooroordelen hebben voor wat betreft alles wat met goederen/personenvervoer te maken heeft.

Laat ik wat dieper in de kwestie duiken; Familie wijst mijn keuze voor het chauffeursvak (vrachtwagen/bus of treinmachinist maakt niet uit) af.

Ze denken dat alleen tokkies, boeren, crimineel volk, en vooral domme mensen (bus)chauffeur zijn. Beetje sturen en thats it... ''meer hoef je niet te doen''...  :stom:

Ook buschauffeurs OV of Tour en machinist wordt afgekraakt voor alles en nog wat. Zelf hebben ze nog nooit een reis gemaakt met een touringcar naar de vakantiebestemming. Laat staan ooit eens in een distributiecentrum geweest te zijn/en of een vrachtwagen mee gelost en geladen bij een AH filiaal.

''Jullie zijn gewoon dom en stom volk!''  :confused:

 

Zelf kan ik daarop als reactie ook wel vooroordelen vellen als; alle HBO'ers en WO's zijn egocentrisch, niet realistisch, achterlijk, leven in eigen wereldje, denken alles beter te weten, dikke ego's, zakkenvullers, graaiers, ikke en de rest kan stikken volk!  :D

 

Maarja dan blijven we aan de gang met modder gooien.. :angel:

Klinkt bekend, ik heb datzelfde meegemaakt....idd het vooroordeel, als je niets anders kan, kan je altijd nog chauffeur worden..."dom" werk dus.

Je moet gewoon doen wat je denkt dat goed voor jezelf is, als je eenmaal je draai hebt gevonden zullen die anderen ook zien dat je er op je plaats bent en het uiteindelijk wel okay vinden.

Enige wat je nu tegen hebt is de economie...maarja, in welk vak kun je nu wel gemakkelijk bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat volgens mij de waare aard is van die neerbuigende opmerkingen... Ze zijn gewoon jaloers, jij reist t heele jaar en krijgt ervoor betaald, zij mogen een paar weken per jaar t dorp/stad uit.

En allemaal tegelijk... :D

 

En wat kan het je eigenlijk schelen wat een ander van je vind? Of je nou achter de vuilniswagen loopt, of aandelen verhandelt, zolang je eerlijk je geld verdient is het toch goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Vandaar dat ik al jarenlang er probeert in te stampen bij het CBR, laat iedereen die voor een personenwagen rijbewijs gaat en ze slagen ook nog! verplicht 3 weken (of langer) lang in een vrachtwagen laten lessen/sturen etc. als ze dat zonder morren en schade volbrengen dan pas hun rijbewijs geven voor de personenwagen en dan maar hopen dat ze niet meer zo zitten te schelden op de weg (en hun vooroordelen eens positief gaan uitdragen) als er eens vrachtwagen voor hun rijdt en ook eens een beetje meer respect kunnen opbrengen voor de mannen en vrouwen die dit werk doen, voor sommige onder ons begonnen als hobby en later uitgeroeid tot een noodzakelijk kwaad met alles erop en dr'an!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat voor werk doen zij? Dan maken we hier wel wat andwoorden, zoals, heb je plezier in je werk? Of, Hoe slim moet je zijn om een computer je werk te laten doen?

 

Veel ICT'ers, allemaal hooggeschoold. Ik heb op een blauwe maandag ook hbo gedaan (retailmanagement) maar niet verder gekomen dan de propedeuse. Gewoon omdat het mij niet ligt met een saaie kantoorbaan in het verschied. 

MBO4 tuinbouw gedaan, tijdje in gewerkt, door astma moest ik ander werk zoeken. In de supermarktwereld begonnen van vakkenvuller tot assistent BL. De laatste is ook geen zak aan, zit je weer op kantoor te hangen. Ben meer van het praktische, werken met de handen en buiten zijn, liefst veel kunnen reizen en vrijheid hebben in plaats van je leven tussen 4 muren te slijten tussen egocentrische managers. 

 

Ik kan natuurlijk zeggen dat ik straks veel meer pk's onder mn reet heb dan hun met hun nikszeggende Audi TT :D en snelle BMW's e.a. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Wat een ander denkt is ook niet relevant, het gaat erom of jezelf plezier hebt in je werk of bezigheden en dat ligt voor iedereen anders, de één wil liever een rustig kantoorbaantje (overheid :D ) de ander is liever actief bezig, dus laat iedereen is zijn waarde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wel met onderstaand filmpje heb ik ze wel even stil gekregen.. Zo'n prachtige vrouw op een truck tja.. wat moet je daar op zeggen..   :D

 

 

Bedankt voor de comments, kan er wel wat mee, en inderdaad wat kan het mij schelen wat ze ervan vinden. Ze draaien later vast wel bij en anders ''who cares''! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Don't argue with fools. They will drag you down to their level and beat you with experience.

 

(is niet mijn tekst, maar heb ik ergens op een forum (misschien wel hier) als onderschrift gezien)

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Don't argue with fools. They will drag you down to their level and beat you with experience.

 

Deze zin is terecht en hier kan je geen speld meer tussen krijgen, dus volkomen terecht en ben er ook me gestopt!!

 

Bedankt Ron en ik laat mij niet verlagen naar hun niveau.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Was eigenlijk meer bedoeld als een reactie op Martinski z'n vraag (zie openingspost). ;)

Maar ook ik heb hem gekopieerd van een ander, dus mag niet klagen als jij hem ook kopieerd.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast butlerbob

Positief blijven Ron en de tekst op zich kan op vele manieren gelezen worden en ik heb deze alvast opgeslagen om er later een tegeltje van te maken, ah ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik adviseer: kijk wat je kunt verdienen in een normale werkweek in beroepsgroepen die je wel aan zouden staan.

Als ik achterom kijk op mijn werkzame leven, heb ik spijt dat ik vroeger niet heb geleerd voor bijv gynecoloog.

Van de andere kant, iedereen kon lullen als brugman, maar me van dvrachtwagen af praten is ze niet gelukt.

Nu ben ik 56 jaar oud, lichamelijk heb ik een leeftijd van een 100 jarige, voor de vijfde keer in mijn leven volledig afgekeurd door bedrijfsongevallen.

Maar ik heb geweldig genoten van mijn chauffeursleven, maar of xhet verstandig is geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden